Lezersvraag: welke mods heb jij uitgevoerd aan je auto?

Auteur: , 241 Reacties
RS6

Het aanpassen van je auto is steeds gewoner geworden. Wat heb jij gedaan?

Tuning of styling is allang niet meer zoals vleugeldeuren installeren op je Opel Corsa. De tuning-scene is door de jaren heen behoorlijk veranderd en vandaag de dag zijn aftermarket onderdelen in allerlei soorten en maten te vinden. Voor ieder wat wils, letterlijk. Van je auto van een wrap voorzien, tot een onschuldige chipje voor wat extra vermogen.

Persoonlijk ben ik geen fan van uitbundige tuning, al kan ik kleine aanpassingen wel waarderen. Sommige auto’s ogen nu eenmaal lekkerder na een verlaging of een ander setje velgen. Ook kan chiptuning een groot verschil maken, zeker bij geknepen turbo-blokjes. Afhankelijk van het type auto, hoeven mods geen vermogen te kosten.

De gedachten over modificaties zetten we bij deze om in een lezersvraag. Hoe zit het met de auto’s van de Autoblog-lezer? Ben je compleet Liberty Walk gegaan of werd het alleen een ander uitlaatsysteem? Of laat je alles origineel en waarom? Laat het weten in de comments!

Image credit: Audi RS6 Avant met 21-inch Vorsteiners, via @hhitalia op Autojunk



241 reacties

Peugeot 106 GTi.
– Alcon 4 pots remmerij.
– Sparco rolkooi.
– Sparco Rev 2 kuipstoel.
– Sparco R383 stuurwiel.
– Sparco Formule 3″ 6p gordel.
– en nog 593929484893 extra mods.
@VWTouran75: moet je alleen je gebruikersnaam nog even uitleggen😂
Blanco kentekenplaathouders zonder reclametekst erop gemonteerd.
@alcantara: ik heb opgelegde letters op m’n kentekens!
@detroitv8: LUXE PLATEN, geweldig!
@detroitv8: dat is wel het eerste dat ik aanschaf als het nog niet erop zit. ‘t zijn de kleine dingen die het doen!
@alcantara:

Dan heb ik jou wel eens zien rijden ..
Ben niet verder gekomen dan 2 zwarte ipv zilverkleurige ventieldopjes, nadat die laatsten waren gesteeldiefd.
@amghans: Draai die dingen regelmatig los, daar die twee metalen voelen zich zo tot elkaar aangetrokken.
Dikke bumpers, koplampen met xenon, gebleekte uitlaat, wide body met de jaren,…

Wat? Het ging over de auto?
@cossiekiller: gebleekte uitlaat😂
@cossiekiller: hahaha….mamaloe zit niet op autoblog?
@cossiekiller: nu al een goed weekend, kom niet meer bij!
Mountune inlaatsysteem en chiptuning, Scorpion uitlaat en shortshifter. Maakt de Focus RS nét wat spannender:)
Ford Fiesta ST mk7 en afgelopen week langs Mountune geweest voor de MP215 upgrade (182pk -> 215pk) en de Mountune uitlaat. Niet heel extreem maar net dat beetje extra power en allemaal goedgekeurd door Ford zelf
@cr37: Gaaf! Klinkt het een beetje die Mountune uitlaat?
@simonferrari: ja is een enorm verschil, zeker als ie stationair draait is het een mooie roffel. Het mooie van de uitlaat is dat het niet te schreeuwerig is wat dan helemaal niet bij de auto past. Het is zeker aan te raden. De MP215 upgrade trouwens ook!
@cr37: Tof man, dat is inderdaad het mooiste, niet te schreeuwerig maar wel een prettige sound. Geniet ervan!
@cr37: Mooi mooi. Waar laat je dat doen in Nederland? Daar hebben ze toch geen dealer?
@dabazz: Ik woon in Engeland dus ben langs Mountune HQ gegaan
@cr37: ah oké in de Uk mag het wel
@cr37: sorry maar Ford Nederland keurt mountune NIET goed dus mocht er schade ontstaan tengevolge daarvan dan kun je fluiten naar je fabrieksgarantie.
Btw. Mijn Focus RS heeft een Custom tune en zit met 102 brandstof op 400pk en 600Nm..
@focusrs1: jawel hoor, mijne staat nu bij de garage voor het bekende koppakking probleem (M380 kit). Gewoon onder garantie. Het is maar net hoe je dealer er mee om gaat..
@pexiges: de mijne moet over 2 weken.. eindelijk.. mijn dealer doet ook niet moeilijk met tunen maar geeft wel aan dat Ford Nederland het officieel niet toestaat.
Ik heb laatst een andere ketting op mijn Batavus Weekend laten zetten. Deze is steviger dan de vorige zodat de puber V(an)16 zijn vermogen goed door kan geven zonder dat de ketting stuk gaat.
trekhaak… :)
Heb sportruitenwissers sporthoedenplank sportkoplampen sportcontactsleutels en een sportgrill ..

Officieel gecertificeerde sportmeuk van BMW ..
(Geen neppe onsportieve namaak sport) ..

Kost me 78 euro per maand bovenop de lease alimentatie ..
Maar het is het zeker weten waard ..
@lincoln: Sportruitenwissers? Hoe moet ik me dit inbeelden? Gaan ze extra sportief heen en weer?
@simonferrari:

Dat vertelde de verleaser tegen de verliezer ..
Dus dan zal dat wel ..
@lincoln: Verleaser tegen de verliezer. Geweldig bedacht!
@simonferrari: ruitenwissers met spoilers… ja die bestaan.
@simonferrari: deze zijn watergekoeld!
@simonferrari: als ze niet gebruikt worden gaan ze in de DTM stand. Te zien op de betere Calibra
@lincoln: Heb je niet eens een Sportdongle van de ANWB?…. Pffffff
@moveyourmind:

Wel een sportjasje van 100% sportfleece ..

Koste maar 249.00 euro ..
Want ik kreeg 60% korting ..
Cayman S
– Eibach verlaging
– 19” fuchs velgen
– michelin pilot sport 4s
– Sport uitlaat
– K&N luchtfilter
– Ramen rondom getint
– Alcantara GT3 stuur
– uitgebreid multimedia systeem
– bose eruit, composet erin
@kappenou: Oej dat moet een prachtige wagen zijn. Een alcantara stuur lijkt me erg gaaf staan.
@simonferrari: doet het ook zeker! Net afgelopen week gemonteerd. Zeer blij mee :-)
@kappenou: gave upgrades. Volgende stap een Intrax schroefset met ARC ;)
@transaxleman: haha ja zou mooi zijn;) nee dit is prima voor deze auto, af en toe een rondje op de ring.
Ik kijk eerder in de toekomst naar een leuke 981 S of GTS
Een NOx update.
Volvo v40 zitverhoger en opvolg maxicosi
De wielkas was flink geroest van Mn Mazda 323 uit 92. Lassen ging niet echt. Het zat helemaal bovenin namelijk. Heb ik met Mn maat vanuit de zijkant een brievenbus eruit geslepen en van bovenuit dicht gelast. Plaat er terug in gezet en menie er over. Apk gekeurd en zo lelijk gemaakt dat niemand hem ooit zou durven jatten
Mazda 323F 2003 2.0 Sportive. 4-2-1 uitlaatspruitstuk. Mazdaspeed turbo uitlaatspruitstuk met downpipe liggen klaar :D
Verlaagd sportonderstel, 18″ Ixion2 velgen en chippie van Rica. Rest is origineel.
Grotere velgen, matte lak, sunroof, led dagrijverlichting, lederen stuur + pookknop, DCT bak met stuurschakeling, stoffen dashboard, sfeerverlichting interieur….. best overdreven voor een Smart
Range Sport, 22 inch velgen. En lekker origineel gehouden.
S-type helemaal origineel, alleen 16 inch standaard velgen vervangen voor een OEM set 18 inch 30 spaaks velgen. En de originele luidsprekers voor en achter door Focal luidsprekers omdat het bij de originele leek alsof de muziek vanuit een onderzeeër uitgezonden werd.

Bij de MG-F de originele speakers door een mooie composet van Morel. Daarnaast een rolbeugel met windscherm en een onderspoiler vóór waarmee hij op de snelweg lekkerder aan het asfalt plakt.
@moveyourmind: Focal ben ik ook al jaren liefhebber van. Echt goed geluid zit daar in.
’11 Corsa OPC sportcat downpipe volledig rvs systeem(60mm) en een k&n inlegfiltertje
Erm…. laat ik het zo zeggen, mijne is van NA naar FI gegaan. Niet zelf gedaan overigens.
Seat Leon fr 2.0 tfsi.
Remmen voor en achter rood gespoten.
Klep op de uitlaat gemonteerd voor extra geluid.
Xenon verlichting ingebouwd.
@toyotavenray: rem klauwen hoop ik..? ;)
@ukbob: ja de remklauwen en remzadels.
@toyotavenray: not jealous
Op mn Swift: Badges behalve merklogos eraf. Binnenin een en ander aan rode accenten gewrapt en matjes met rode accenten. Uitlaatsierstuk erop. Allemaal zodat t er net iets minder basic uitziet.
Volvo V60 T3:
– Diffuser achter
– Geblindeerd vanaf B stijl
– Stage 2 Tuning by RICA (naar 200PK)
– Trekhaak (A’dam ;-)
– Zilveren spiegelkappen
– Dikkere uitlaatpijpen (dubbel)
Nu is ie wel af…
Mijn oude mk5 gti:
JD stage 2
Carbonio intake
Bilstein b14 schroefset
Oz ultraleggera hlt’s
Mk6 stuur
Mk6 pook

Huidige Boxster S:
Cargraphic uitlaat
19 inch Rial daytona’s
Striping aangebracht op de zijkant(Porsche)

Huidige Mercedes benz w201:
Nieuwe radio ;-)
Bij de motor is er weinig meer origineel, auto alleen een after-market pushbar van Musketier.
Tot nu toe nog niks veranderd aan mijn Golf 7 op een beschermstrip achter en wat ventieldopjes na. De volgende zaken staan wel op de planning:
– Facelift achterlichten met dynamische knipperlichten
– Facelift led koplampen.
– Upgrade van 17” naar 18” Rotary velgen.
– Wellicht een GTI of R line achterbumper voor de looks achter.
– R line sportstuur met flippers
– verchromen uitlaatsierstuk
– R line sideskirts.

Bijkomend probleem is de prijs wanneer je dit besteld bij de dealer. Wil wel graag alles van originele VW afkomst hebben.
@simonferrari: Marktplaats, staat er vol mee…
@simonferrari: Waarom? Je hebt ook goeie kwaliteit imittie bumpers
Nu is het wachten op @MartijnGizmo :)
@robbert01: er staat bij mij al drie uur ‘Martijn is aan het typen’ onder dit bericht.
Chiptuning upgrade van 220PK 310Nm naar 245PK 388Nm

Pioneer CD/USB/AUX/Radio

USB adapter voor GPS enz

Traanplaat matten van de Lidl die ze via internet voor het dubele verkopen -_-
Stage II tuning, velgen en de veren+schokkers van een GTI op de Luup 3L
En een complete motorswap + AWD conversie in de Nissan.
K&N luchtinlaat
BMW 330e
M-performance vloermatten (+5pk)
K&N luchtfilter en chip (+60pk)

Heeft officieel 252pk, maar op de rollen 269pk en na chip 315pk.
@hanselegans: En wat is je verbruik nu ongeveer als ik vragen mag?
Voor mij eigenlijk standaard recept voor elke auto die ik koop: alle typeaanduidingen van de achterklep gehaald, spatlappen rondom, zonneschermen achterin (niet echt tuning maar vooruit), een maatje grotere velgen dan standaard, maar wel altijd van de voertuigfabrikant, kentekenplaten met opgelegde letters, plaathouders zonder reclame.
@happyhonda1977: wist je dat die kentekenplaten met opgelegde letters en nummers je auto langzamer maakt. Meer drag namelijk.
@ikleesookoverautos: kweetet, maar ik ben recent 15 kg afgevallen om dat effect weer op te heffen
@happyhonda1977: spatlappen.. omg
@gjvp: sorry, ik kan er niks aan doen, ben me bewust dat ik van een uitstervende soort ben die dat vaak wel ‘body’ vindt geven aan een station of SUV. Vergeet niet, tot voor kort reed ik een V70 en nu een CR-V. Mea culpa, maar hey, ik gebruik gelukkig nooit de uitroep ‘OMG’! ;-)
@gjvp: kan de lijn van de auto soms juist accentueren.
Audi A4 B8
Airride
Custom wrap design
20″ Rotiforms
Uitlaatsysteem custom
Sideskirts
RS grill
Bumperlip
Diffuser
S Line stuur
Gechipt
Getinte ramen
@smex: waar heb je de rs grill laten doen?
Mitsubishi Galant GTi 1992

Custom made RVS headers/uitlaat straight pipe
K&N luchtfilter
ECU van Omex
Momo stuur
Momo pook
OZ velgen met Kumho’s
Coilovers rondom verlaagd
Gril aangepast zodat er twee extra licht units in passen.
Recaro/Ralliart stoelen

Volgende aanpassingen:

Turbo en intercooler
4 wheel drive
Rally suspension
Helemaal laten spuiten
Interieur helemaal aanpakken
Ander stuur
Enz…
@ikleesookoverautos: de galant altijd al een gerse wagen gevonden😎 beetje onderpowered en fwd maar mooi design met die overhangende motorkap

Heb je ook foto’s van die van jou? Ik ben nu wel benieuwd naar de getunede versie
@wheresmycossie: thanks, mede die overhangde motorkap vind ik ook zo mooi. Een “sharknose”. Met de huidige aanpassingen is ie niet meer zo underpowered maar er komt in de toekomst nog meer power bij. Het 4G63 blok kan een hoop aan. Moet nog eens goede foto’s ervan maken en dan gooi ik die wel op Autojunk.
@ikleesookoverautos: klinkt als een puik project!!
Ik ben fan en kijk uit naar foto’s van het eindresultaat!.
Golf 7 GTI met JD chip 310 PK, verlaagd met Eibach Pro Kit 30/35 in combinatie met 19 inch wielen met pirelli P-Zero banden, HG motorsport Bull X uitlaatsysteem met Carbon eindstukken 101 mm en carbon airintake van HG Motorsport. Later wil ik nog de facelift led achterlichten met dynamische knipperlichten laten monteren
Euh… K&N inlegfiltertje, Style 118 velgen en wat comfortzaken gecodeerd bij m’n E60 540i. Oh ja, en een paar LED koplampen + angel eyes.
JetCars velgen op mijn Prius
@toyotaprius: 😂😂
M’n tankje ruitenwisservloeistof gevuld
@whoppie: ga je minder hard door…
Mitsubishi Galant GTi 1992

Custom made RVS headers/uitlaat straight pipe
K&N luchtfilter
ECU van Omex
Momo stuur
Momo pook
OZ velgen met Kumho’s
Coilovers rondom verlaagd
Gril aangepast zodat er twee extra licht units in passen.
Recaro/Ralliart stoelen

Volgende aanpassingen:

Turbo en intercooler
4 wheel drive
Rally suspension
Helemaal laten spuiten
Interieur helemaal aanpakken
Enz….
Audi A4 b8
Ramen getint
S line skirts
Dubbele uitlaat links en rechts
S line diffuser
Zwarte honingraat grill en mistlamproosters
JD getuned naar 210 pk
Interieur led
nieuwe (velours) matten
Nieuwe pedalen (rs?)
En 20 inch velgen
2DIN entertainment systeem geïnstalleerd, wat draait op Android. Briljante oplossing voor weinig geld en Google Maps, Flitsmeister en webradio in de auto zodra ik hem koppel aan m’n telefoon (mobiele hotspot). Mijn auto heeft nu zelfs z’n eigen emailadres 🤗

Bosion Android 7.1 Double 2Din Car Stereo DVD Player Radio GPS Sat Nav NAVI WIFI for VW Bluetooth MP3 USB
http://s.aliexpress.com/eUruERNz?fromSns=Copy to Clipboard
@RRRobert: nice, heb ik ook in al mn autos gedaan elke x, meestal de eerste upgrade die ik doe.

Echt 100x beter dan de standaard meuk die vaak in autos zit.

En idd de apps voor navi en flitsen enz zijn perfect
@allesmetturbo: ik zal je vertellen, ik kijk al weer een tijdje uit naar een andere auto en voor elk merk/model waar ik interesse in heb, kijk ik óók of ze zo’n ding passend in de middenconsole of dashboard hebben, anders kijk ik ff verder…
De 850R.

Begonnen met een complete stage 0 en toen verder gegaan.

Grotere remmen voor
Open downpipe 3″
Open catback 2,5″
IPD inleg filter
Schutten software op de chip
Arbre Magique geur boompje aan de binnen spiegel.

Resultaat, de auto is net zo snel op de tussen sprint als een Golf R, en zijn top gaat ver voorbij de kilometer teller aan kan geven (waar je overigens wel eem stukje weg voor nodog hebt) Teller stopt bij 260kmh
@kennone: vorige week toevallig ergens wezen camperen?
@kennone: ha, zoiets heb ik destijds ook gedaan met T-5R. Grotere turbo (18 of 19T, weet het niet precies meer), grotere intercooler, 3” downpipe, grotere injectoren, grotere enen en nullen in de ECU, grotere remmen, dikkere stabi’s, Koni’s + Eibach veren, 18” OZ Superturismo’s. Reed ook de teller uit. Huidige 156 2.0 heeft een Madeno chip, open uitlaat en 2 Quadrofoglio stickers op de zijschermen. Vroem.
Koplampen voor aangepast naar LED net als de mistlampen.
Ramen laten tinten voor de vakantie.
Ibiza ST facelift LED achterlichten gemonteerd.
Rear wiper Delete.
Interieurdelen geplastidipt.
Schroefset gemonteerd.
Nieuwe 17″ velgen eronder.
Alle Chrome delen zwart laten wrappen.
Android 2 DIN radio.
Achteruitrijcamera.

En nog wat kleine dingetjes zoals led in het interieur en accentverlichting bij de deurstijlen.

En dat allemaal op een Ibiza ST uit 2011 omdat ik de auto leuk vond maar er wel iets aan moest veranderen om hem mooier te maken en meer naar mijn zin 😊
Een willekeurige, sportieve dikke Japanner:

– een setje Japanse velgen: Work, Volk Rays etc
– wat sticker tuning
– dikke spoiler
– wat extra pk’s
– Itashawrapje erop.
– eventuele andere mods.

Gewoon 0 neuks geven en lekker genieten van je lekkere Japanner
@toyotafortuner: je doet de Japanse tuning geen eer aan met zo’n summier lijstje…
Hmm, qua mods alleen:
Koeienhoorns op de motorkap
Sirene onder de motorkap
Bumpersticker

Verder nog
Amerikaanse vlag aan de antenne
Confederate flag op de achterbank
Konijnenpoot en dobbelstenen aan de spiegel
Maar of deze als modificaties te rekenen zijn betwijfel ik.
@uselessguy: confederate flag. Racist
@ikleesookoverautos: haha echt een goeie
De heilige 5 cilinder gekieteld door JD engineering (+/-500 pk op ron98) en een milltek omdat ik de facelift uitlaat wat braafjes vond klinken🤓
@italianmacchina: Oja en een set 20” in antraciet 😄
@italianmacchina: lekker pik
@str8six: Yeah bud. Enjoy the states ;)
Ik vermoed dat ik een van de langere lijstjes kan maken;
Fiat barchetta;
Exterieur:
– Eibach -30mm
– Novitec 6 spaaks velgen
– Del Piacera barchetta sticker op spatbord
– Fiat logo vervangen door Italiaanse vlag
– Italiaanse vlag boven het raam
– PVC kap vervangen voor Sonnenland Verdeck
– Radiateur-drager vervangen door zwaart gemoffeld alu exemplaar.
Techniek:
– Open luchtfilter
– Supersprint RVS demper
– Brembo Max remschijven
– Green Stuff remblokken

Interieur (nou komt ie)
– Handtekening Bruno Maggiora & Andreas Zapatinas op de binnenzijde deur
– Losse versterker op middenconsole
– Leren stuur
– Leren interieur (zwart met gele stepnaad, auto is geel, zelf bekleed)
– Geel leren pookhoes
– Geel leren handremhoes
– Carbonlook interieurdelen (oa bij ventilatie, tellerbak en middenconsole)
– Onderste deel middenconsole met kunstleer bekleed (geen geknars meer)
– Tankwand met kunstleer bekleed (erg fraai)
– Deksel bakje armsteun met kunstleer bekleed
– Kunststof dekseltjes vervangen door aluminium (zwart gemoffeld). Originele gaan steeds kapot, deze niet.
– Radio voor ding wat wel MP3’s kan vervangen.
– Edelstaal rolbeugels
– Straps om het schuren van de kap tegen de rubbers van de tonneau te voorkomen.
– Lampje in de kofferbak
– Edelstaal pookknop (met Alfa logo, grapje vorige eigenaar :) )

Ergens in m’n profiel staan foto’s van het exterieur.
@barchettadriver: Oja, nog vergeten:
– Traanplaat vloermatten
– OMP pedalen
@barchettadriver: het gros van je tuning maakt hem niet sneller.
@ikleesookoverautos:

130 km/u haalde die toch wel ..
Waarom zou je em dan sneller willen maken ??
@ikleesookoverautos: is ook helemaal niet nodig. 210 in een cabrio is meer dan hard genoeg, en met +- 8 seconden naar de 100 ben je ook al geen stakker. Wat belangrijker is, is dat de grens qua wegligging heel ver weg ligt. Dat maakt m heel leuk en speels.
Audi RS4, motor van een Huracan ingelegd en opgevoerd tot 1100 pk, Abt bumperset erop en verlaagd zodat hij ongeveer de 430 km/h aantikt. Tenminste, dat denk ik, bij 415 afgehaakt omdat de batterijen van mijn Xbox controller leegwaren.
@720s: miss kan je je speelgoedautootjes met wat stickers voorzien.
@ikleesookoverautos: En nou moet je even uitleggen waar je het in Godsnaam over hebt.
@720s: je hebt er vitrines van vol mee staan.
Helemaal niets
Lekker origineel gehouden, alfa’s zijn al perfect ;)
@conflagration:

Dan had je em beter standaard kunnen houden ..
Subaru Impreza 2009
Intrax hda schroefset
18” Advan rz velgen
Volledig open Miltek uitlaat
Cold air Intake
Mapping 350pk 520nm koppel
Subtiele bumperlip en sideskirts (merk ontgaat me even)
Rally armor mudflaps
Perrin super shorty antenne
Vriendin eruit gegooid. Scheelt al gauw 120kg aan dood gewicht. Less is more zeggen ze wel eens en reizen is sindsdien een stuk comfortabeler.
@dutchcarguy: lijkt me dat je dat minsten een kilo of 30 te laat hebt gedaan, maar beter laat dan nooit zullen we maar zeggen 😂
@dutchcarguy: En die rust in het interieur, alsof je een S-klasse rijdt.
BMW lease met aftermarket pinkers, Ik had net geen budget meer voor de bediening van binnenuit.
stage 1 laten tunen tot 380 pk (bmw 335ih)
setje M-velgen
zwarte nieren
ramen laten tinten
actieve demper uitgeschakeld, staan nu beiden altijd open.( er kwam in de winter alleen condens uit de rechter uitlaat en links leek gewoon nep hahaha)
Op m’n Smart een claxon die veul geluid maakt en ventieldoppen met Smart-logo.
Amerikaanse anti-uitstoot rommel van de motor getrokken, gaf net iets meer pk’s aan onze Datsun Fairlady
Mitsubishi Galant GTi 1992

Custom made RVS headers/uitlaat straight pipe
K&N luchtfilter
ECU van Omex
Momo stuur
Momo pook
OZ velgen met Kumho’s
Coilovers rondom verlaagd
Gril aangepast zodat er twee extra licht units in passen.
Recaro/Ralliart stoelen
Carbon fibre hood

Volgende aanpassingen:

Turbo en intercooler
4 wheel drive
Rally suspension
Helemaal laten spuiten
Interieur helemaal aanpakken

Nissan Skyline R34 GTT
Rvs uitlaat van voor naar achter
Decat
Open luchtfilter
18 inch JR velgen
GTR front
Eastbear side skirts
Eastbear achterbumper
Tein verlagingsveren
Veerpootbrug
Begrenzer verwijderd
Ikzelf heb er weinig aan gedaan (behalve een setje vloermatten en zijwindschermen) maar mijn Alfa Romeo 164 is volledig omgebouwd in principe. Hij begon het leven als een 2.0 4-cilinder TS en nu ligt er een 3.0 V6 12V in. Net voordat het blok er in kwam te liggen werd hij gereviseerd en licht gekieteld. In plaats van 180 produceert het blok nu 211 PK. Ook ligt het differentieel van een 164 QV er in met de nodige extra’s. Hierdoor is het eigenlijk een QV en zo rijdt hij ook. In combinatie met een volledig CSC uitlaat (helaas lek sinds 2 dagen) klinkt hij ook nog eens erg goed. Samen met een verlagingsetje en de Crommodora velgen ziet het ding er in mijn ogen ook erg mooi uit.
kijk @conflagration ..

Dit is tenminste een originele alfa ..
@lincoln: ik geef je gelijk, das echt een leipe machine, maar neuh niet echt iets voor mij. Zoals ik zei houd ik meer van een mooie standaard auto
Ik heb die verd#mde plastic koplampen laten polijsten, tering wat worden die krengen mat met ons straatje pal op het zuiden.
66 Ford Mustang
-4barrel carburator
-aluminium intake
-langere stoters
-nieuwe zuigers
-SSBC schijfremmen met vacuümpomp.
-Chroom afwerkings serje voor de motor
-veiligere stuur inrichting met servo
-short tube spaghetti uitlaat
– dubbele flowmaster uitlaat
– 15 inch magnum 500 velgen met BF Goodrich banden (met witte letters)
-Rockford Fosgate surround systeem
-replica radio die er OEM uitziet maar moderne aansluitingen heeft.

Nog te doen als in terug Mustang budget heb:
-5speed handgeschakelde versnellingsbak
-delco vervangen door ECU
-andere cilinder koppen

De VW T3
uiterlijk is al best tof door zijn Bundeswehr trim. Mijn mods zijn 2 x 250w speakers achterin en 2 x 100w voorin.
-12V koelkast
-led verlichting in mijn interieur.
-ik heb vasttapijt in gans mijn laadruim gelegd.

Daar staat nog op het plan:
-roest behandelen en ontblutsen
-Nieuwe verflaag
-volledig mijn interieur met leder overtrekken
-een plafond steken
@shiva:
ik heb mijn dubbel zo dikle anti swaybar, montecarlo bar en nieuwe stijvere ophaning niet vermeld bij de ‘Stang
Mitsubishi Galant GTi 1992

Custom made RVS headers/uitlaat straight pipe
K&N luchtfilter
ECU van Omex
Momo stuur
Momo pook
OZ velgen met Kumho’s
Coilovers rondom verlaagd
Gril aangepast zodat er twee extra licht units in passen.
Recaro/Ralliart stoelen
Carbon fiber hood

Volgende aanpassingen:

Turbo en intercooler
4 wheel drive
Rally suspension
Helemaal laten spuiten
Interieur helemaal aanpakken

Peugeot Partner 1.6 HDI 2012. Had via Facebook een chiptuning gewonnen. Verder zit er in de rechterschuifdeur een extra ruitje, extra handig bij rotondes. Daarnaast zit er bij de linkerschuifdeur een houten bakje waar precies mijn rolstoel in past. Ook zit daar een takeltje waarmee ik mijn rolstoel in de auto kan tillen. Verder heb ik een Menox-systeem, dit is een hand- gas en rem systeem! Verder istie standaard.
Ben niet echt van de mods.
Maar als er onderdelen vervangen moet worden kijk ik wel of het beter kan dan het origineel.
Hierdoor zit er nu een Bilstein B12 pro kit er onder gemonteerd en een vanaf de kat een opmaat gemaakte rvs uitlaat.

Enige wat wel extra is, zijn de 18 inch Irmscher evo star wielen.
Ejecto seat cuz
Ford S-max: staat nog in de planning. van 203pk en 300nm naar 270pk en 400nm. Voor de rest heb ik weinig wensen.
Bmw M5 F10:
-Satin Black Wrap
-De-Chrome
-Velgen hoogglans zwart
-Chiptuning
@carspottersz: 560pk->660pk
680Nm->820Nm
– Getinte ramen
RS2: MTM tuning (400pk/500+nm) verder helemaal standaard
330Ci: Dinan throttle bodies en Eisenmann RVS uitlaatsysteem (260pk/320nm), verder helemaal standaard
SL 320: standaard
@maxidyne: mooi trio!
Nadenkit onder de 5e deur om de auto weer waterdicht te maken.
Fietsendragerding van de trekhaak gesloopt.
Olievlekken in de kofferbak gemaakt.
Zandvloertje gelegd bij de bestuurdersstoel.
Diesel in de kofferbak gegoten als luchtverfrisser.
Isofix beugels gemonteerd.
Heb een RS 4.0 sticker op m’n fiets geplakt.
Alles is anders van voor tot achter, links naar rechts, van binnen en buiten en van onder tot boven. De lijst is te lang en daarom staat ie nog stil en rij ik dagelijks een Kia Rio, daar doe ik niets aan en die doet het gewoon. Fucking hobby projecten..
Vorige auto: warmtewisselaar op de brandstoftoevoer om op plantenolie te kunnen rijden. En een serie deuken en krassen.

Huidige auto: niks, behalve de obligate deuken en krassen. (Want een Franse auto zonder blutsen en krassen is geen Franse auto)

Wat ik zou willen is 100pk extra maar dat zit er met het atmosferisch blokje en mijn budget niet echt in…
kheb de afgebroken bagagedrager van mn fiets zelf vastgelast! en toen het spatbord doorroeste bij het schroefje, deze vastgezet met thayrapjes (of hoe je dat ook schrijft) aan de bagagedrager.
@gwnbmw: Kabelbinder ;-)
Hartge module (+25pk)
Originele cupholders (origineel bmw)
Cd speler met mode knop (origineel bmw)
Cruise control (origineel bmw)

Allemaal op een bmw e46 320td compact
Winterbanden van november tot april. Voor de andere maanden zomerbanden. Heftig, ik weet het.
Aliexpress centrale deurvergrendeling
Dikke subwoofer in de achterbak jonge!
Volvo V60 D6
– getinte ramen achter
– nurbuergring sticker
– trekhaak
– kinderslot/zitverhogers
– multimedia achterin
Prius plug-in :

-stuggere veren
-TRD stabilsatorstangen voor en achter zodat ie nu stuurt als een winkelwagen zonder geblokkeerd wiel
-extra (veel) geluidsisolatie zodat ie lekker stil is

V250

-luchtvering voor en achter
-Brabus D4 tuning naar 235 pk en 510nM
-extra dagrijverlichting onder in bumper

Buick Skylark

-luchtfilter voor een leuke sound bij optrekken
-verder niks trekt al genoeg bekijks
Seat Leon 1.8 TSI : gechipt naar 240 pk en een Miltek uitlaat (resonated)
Kentekenplaten met opgelegde letters, plaathouders zonder aanduiding erop, kleine Union Jack vlaggetjes op de voorschermen, Goodwood Revival sticker boven aan de achterruit en een clubstickertje van de JDCH linksonder op de achterruit.
Jaguar S-Type.
Mazda MX5 NB Turbo – 309,4 PK 335NM (dyno’d).

– Gebouwde Motor (gesmeden drijfstangen, ARP, cometic e.d.).
– Garret GT2860RS ball bearing turbo (komt van een R33 GTR met een aangepaste elbow van een RB26).
– Haltech > ECU, oliedruk/temp sensoren en een IQ3 dash.
– Aangepast onderstel (schroefset, rondom poly, verstelbare stabistangen e.d. ).
– Aangepaste aandrijflijn (6bak met sper, ACT clutch e.d.).
– Aangepast interieur (lederen stoelen, interieur delen, rollbar e.d.).
– Wilwood 4 pot big brake kit.

Wat random parts:
– Audi R8 coilpacks
– Mitsubishi Evo 5 en 8 (brandstofpomp, dumpvalve, intercooler e.d.)

Oja en dat op 990 KG!
De gebruikelijke recalls op mijn Polo 6R 1.2 TDI heb ik gedaan.
@RickB: Bluemotion plaatje niet verwijderd? Gaat ‘ie sneller van
Chromen raamlijsten,extra getinte ramen, en alles logos in 3D rood alla Porsche panamera hybride idee.

Verder is mijn Bmw verlaagd, gechipt en voorzien van neon verlichting binnen, en alle lampen zijn vervangen door een facelift exemplaar van het merk Hella goedkoop en zo goed als oem.

@maroksahbe: en natuurlijk chromen kentekenplaathouders. Maar dat wisten jullie allang!
Gechipt en andere velgen golf 5 en natuurlijk ook een petje op 😉
Auto: Land Rover defender
Aanleiding van mods: kabelboom brandje die kabels en dieselleidingen verbrandde.
Ben nog VOLOP aan het opbouwen

mods tot nu toe:
2.5 4 cil in lijn 200 TDI eruit. Splinternieuwe 3.8L 6 in lijn diesel erin
de originele stoelen eruit en 3 smart stoelen erin
eigenbouw kachel systeem met airco en reciculatie
Vooras aangepast voor links gestuurd (was rechstgestuurd) en links gestuurd stuurhuis geplaatst.
Stuurkolom samengesteld van Ford scorpio stuurkolom en land rover origineel (heb nu verstelbaar stuur)
2″ gelift met heavy duty veren en schokbrekers
lierbumper (zelfbouw)

Wat staat er nog op stapel:
Grotere radiator & intercooler
Afbouwen voor airco.
Bouwen van dashboard en tellerpartij (moet digitaal ivm inbouwruimte, eerste versie is hem niet geworden wegens irritant knipperen)
aanleggen leidingwerk voor brandstof, olie, uitlaat en inlaat.
Intelligente zekeringkast ontwikkelen.
Rondom led verlichting plaatsen

Chassis is al compleet gelast en op de diffs in de aandrijflijn is alles al gereviseerd.
Ofwel: uiterlijk blijft redelijk standaard. onderhuids is alles aangepast/vernieuwd….
RvS uitlaat, kat verwijderd, chip, 40mm verlaagd, 17” wielen originele uitstraling gegeven, veerpootbrug en heel safe… een bluetooth handsfree systeem onzichtbaar ingebouwd.
Ik heb na 4 x afkeur eindelijk een nieuwe apk
Mijn Z1 had al een paar goodies:

Wiesmann RVS uitlaat, Bilstein dempers, AC Schnitzer velgen, pookknop, hamdremhendel en pedalen en een Wiesmann hardtop.

Nu zit er nog een 2,7 liter blok in met spaghetti uitlaatspruitstuk, xenon lampen, witte knipperlichten voor en een veerpootbrug voor en achter.
Nieuw blok laten bouwen voor in mijn 166 3.2 incl wat verbeteringen. 274pk nu :-)
Wide body kit, spinners, plakcarbon all over the place. Dikke subwoofers, zonneband, alle ramen 400% getint, lidl stoelhoezen, dikke powerfilter én dubbele pijp, kut.
Toyota Verso: compleet origineel. Doet precies wat het moet doen.
Kleine moeite om met 3.0 qtr olieroker langs JD te gaan voor 320pk en 725nm…. + 20” RS
Heren, dit vraagt om weer een Autoblog car meet!!
BMW E28 525i:
-AP veren set, -40/-30
-Downpipes van een 528i
-Simons sportuitlaat, volledig systeem.

Volgende op de planning:
-Setje leuke velgen liggen al klaar: Rial mesh in 7×16 en 8×16.

Zalig om mee te cruisen…
Oude MKV GTI:

Katloze downpipe + 3’ tot aan de einddemper
Versterkte sachs koppeling
Oil catch can
Smoked achterlichten
Ramen achter 20% voor 50%
Eibach sportkit
Celtemp hpfp beschermplaatje
Upgrade hpfp
2din android radio met dap+ en gps
18” inch velgen met michelin ps4
Stage 2 chip naar 280pk en 400nm
En nog wat kleine dingen

Huidige Alfa 156 1.9JTD 16V
Ramen achter 5%
17” velgen met pirelli pzero
Korte antenne

Ligt klaar in de garage om te monteren wanneer ik tijd heb:
7’ touchscreen android radio met dap+ en gps
Eibach sportkit
Downpipe
Intercooler upgrade

Daarna:
Stage 2 koppeling
Stage 2 chip ~190-200pk en 400nm
En vast nog meer


En kinderzitje van Recaro
Vorige auto, Alfa 156 was qua uiterlijk vrij standaard. Wel goede wielen, netjes verlaagd en wat chromen accenten zwart gespoten. Onderhuids en interieur wat meer: 330mm Brembo’s, dikke stabi’s, schroefset, open downpipe, rest van de uitlaatlijn RVS, inlaataanpassing, GTA stoelen en dashboard.

Huidige auto (e91 335d) heb ik ge-un-pimped, deze was voorzien van een KW3 schroefset op zowat de laagste stand en 19”, staat nu 2cm hoger en op de juiste 18”.
Laten chippen naar 215pk en 474nm op de dyno, kinderzitje en een setje winterbanden met lichtmetaal. Winterset moet wel opnieuw gestraald en gecoat worden, fladdert nu de lak wat af 🤔
@f31bmw320d: ooh je de Passat VR6 syncro voor de Carbagerun had wel 500 pk door alle stickertuning
Ik tank V-Power.
Vorige auto’s :
850 t5r, witte injectoren en 16t turbo, software upgrade,aluminium intercooler, uprated turbo control solenoid. 325mm voorremconversie en strutbracing, alle onderstel delen vernieuwd of verbeterd. Ongeveer 300pk 450nm.
E39 525i Touring: comfortstoelen en stuurwiel verwarming, stalen schuifdak vervangen voor glazen dak. Originele grootbeeldnavi teruggebouwd (was dynavin).
Huidige auto’s :
E46 330ci cabrio: m3 stuur met schakelflippers.
E61 525xd touring: verwarmd stuur ingebouwd. To do list:standkachel!!
Seat Leon 1.8t
Lpg😁
17 inch gecoate TT velgen
Eibach vaste verlagingsset
DLS versterker
DLS sub
DLS Compo set
De standaard mods die ik uitvoer bij élke auto die ik koop (waar ik zelfs rekening mee houd bij het kopen van de auto):

– Verlagen (het liefst schroefset, als dat te duur is koop ik veren)
– Andere velgen
– Audio (versterker subwoofer hevel ik over van auto naar auto. Speakers koop ik telkens nieuw. Radio soms ook)

Ik heb naast een daily (Renault Clio mk1 ph3, verlaagd, andere velgen, audio-upgrade) een Volkswagen Jetta mk1 als rijdende projectauto. Veel mods. Dààrnaast nog een MB 280SEL uit 69 als langlopend project.
Heb eigenlijk enkel een chromen ring rond de snelheidsmeter toegevoegd en een chromen sierstrip op de kofferklep van mijn Rio.
Ik doe bij Los Santos Customs altijd alle vermogensupgrades maar laat de rest ongemoeid, zo heb ik een heuse sleeper en dat maakt het toch wat leuker om na een winkeloverval voor de politie weg te vluchten.
Golf 7 GTE:
– Eibach Prokit verlaagd
– 19″ MAK Wolf
– Zwarte strip op de voorbumper
– GTE-logo’s verwijderd

Ja het blijft een hybride, hij wordt er niet sneller op, maar ziet er wel een stuk stoerder uit! (En niet te hoog aftermarket-gehalte!)
Seat ibiza. Middenarmsteun. Landrover Discovery project kahn velgen en polisi lichten in de grill.
Alleen gechipped.
Ik heb de kentekenplaten van de buurman er op gemonteerd. Verder is hij standaard.
Kw schroefset , no badge , sportstuur met airbag ,bumpers voor en achter dicht gelast, rh breedste adapters, kofferklep deels dicht gelast ,chip etc etc 😁
@blaze3027: golf 3 vr6 syncro 95′
Je herkent een liefhebber aan de volgende zaken: Luxe platen, verwijderde type-aanduining, glimmende uitslaatsierstuk(ken), likje verf op de remklauwen, alle onderdelen orgineel of een afgeleide daarvan (rs/m/amg/r pakket) en eventueel een verlaagd onderstel. Ohjaa.. uiteraard is de lak dusdanig gepolijst/gepoetst dat je een zonnebril op moet zetten van de shine.
@miezemiez:

Daar herken je een dameskapper aan ..
Mijn recept van al mijn vorige en straks ook voor mijn huidige: andere/grotere velgen, verlagen, k&n cai/openluchtfilter, remmen-upgrade en volledige caraudio. Voor de rest ligt het per auto aan wat er nog meer vervangen/verwijderd wordt. ’95 Hyundai scoupe turbo, ’98 Mitsubishi galant v6, huidige ’99 BMW 328
Een aftermarket thermosmok voor de koffie.
Voor de Mazda 3 MPS heb ik een Cobb Accessport gekocht voor wat meer vermogen. Verder doe ik niet aan tuning. De MX5NC is standaard, net als de Yaris GRMN. Ik hou niet zo van zelf modificeren. Aan het diesel Yarisje van mijn vriendin durf ik helemaal niet te komen. :-)
BMW 123D => VVT stage 1, Bilstein B14, Wagner intercooler, BMW 313 style rims, Continental SC5

Leuke daily driver op deze manier.
Advan gt racing velgen met toyo proxes r88, brembo big brake kit voor en achter met ferrodo ds2500 blokken, tein schokdempers (hoogte en hardheid), buddyclub complete uitlaat incl. 4-2-1 spruitstuk, injen luchtinlaat, kspro computer, rbc inlaat met 70mm gasklep, aangepaste versnellingsbak met lsd
E46 328i

M52B28TU 4000km (nu 24.000km)
M54B30 Intake Manifold
Schmiedmann Stainless Headers
Schmiedmann 200cell Race Cats
OEM 330i Resonator
Eisenmann Race Exhaust
Bilstein B12 Shocks
Eibach Sport Line 40mm / 20mm
E46 M3 stabilizers front
E46 M3 stabilizers rear
E46 M3 steering rack 15,4:1
Zimmermann 325mm Discs Front
Zimmermann 320mm Discs Rear
Ferodo DS2500 Brake Pads
330i Brake Calipers
330i Trailing Arms Rear
330i Driveshaft
330i Drive Axle
330i Wheel Bearings Rear
VMR V703 8.5 ET40 + 4mm Spacer
VMR V703 9.5 ET45 + 6mm Spacer

Mtech 2 Bumpers front / rear
Mtech 2 Sideskirts
BMW Performance grille
BMW Shadowline trim
Mtech 2 Clubsport splitters
Amber Angel Eyes

M-Sport Steering Wheel
M-Backlighted Shift knob
Sport interior – Half Leather
M-footrest
Black rooflining
Dynavin D99+
2x Gladen One 165 100W RMS Front
Gladen One Tweeters Front
2x Gladen One 165 100W RMS Rear
Gladen One Tweeters Rear
Gladen M-Line 95.4 Amplifier
Pioneer TS WX710A 200W Subwoofer
Insulated Doorpanels
Tinted Side windows rear 20%
Tinted Rear window 12%
Tinted Side Windows 55%


E46 330d

Einddemper
19” 225M
Binnenkort Bilstein B12 Pro
Grotere vloermatten
+0.2bar extra lucht in de banden
Gepolijste kentekenplaat
Hoog rendement lampen voor en achter
Grotere accu

Kan nu het circuit op:)
Een nieuwe radio en vloermatten, klinkt een stuk beter nu. Kan nu veel harder rijden voor ik de muziek niet meer hoor. Was een echte performance update.
Op mijn atom
– led lampen
– windschermpjes van 10 op 5 cm. Doet echt veel.
-stuur links gezet waarvoor de ganse auto uit elkaar moest
– dan ook nu voetsteunen voor passagier geplaatst. Want die vlogen alle kanten uit, zelfs met die harnas gordels.
911 3.2 1984
– chip van Steve Wong
– RVS uitlaat van SSI
– groter gasklephuis
– Bilstein B6 Sportlich Strasse schokbrekers
– Sachs sportkoppeling
– Electronische Luchtmassameter zonder mechanische klep
– Sport luchtfilter
– H4 LED koplampen
– Korter schakelmechanisme
Audi S1 (220pk —> 450pk)
Turbo
Intercooler
Inlaat
Koppeling
Differentieel
Steekassen
Fi-exhaust uitlaatsysteem (catless)
KW clubsport schroefset
Remschijven
Remblokken
Xpel beschermingsfolie

Gedaan door JD Customs en DTMobility.
https://instagram.com/p/BYyNnHylTFo/
Golf 6 gti ed35. 350Pk en 450Nm

Miltek downpipe met 200cells race kat.
Carbon hfs luchtinlaat.
Pipercross filter.
Gfb dv+ diverter valve.
Chip op maat bij JD.

Remmen voor omgebouwd naar de golf 7 gti pp.


Een verwarmbare trekhaak…
Bij m’n 147 gta: rvs inlaat buis, bmc filter, middendemper vervangen, veerpootbrug, novitec schroefset, 330mm remmen Inc stalen remleidingen en 18 inch velgen.
Mods niet echt. Nadat een ree het nodig vond om links voor mijn auto te koppen ben ik zelf aan de slag gegaan om de deuken eruit te tikken, aangezien de verzekering het toen niet dekte… helemaal netjes iels het niet, maar het werkt weer. Daarnaast vond een overrijpe augurk het nodig om mijn rechter achter spatbord te faceliften, maar mi is het er niet mooier op geworden. En omdat ik niet weet wie het was, zit het litteken er nog steeds. Oh ja, wel zelf een afneembare rukpukkel onder de auto gebouwd.
28″ American classic 420 wielen onder m’n Koga, dik man!
De Alfa:
Squadra chiptuning naar 204pk en 420Nm
Audio upgrade
De Aston:
GT remmen
GT onderstel
Motormanagement van de GT
Quicksilver rvs volledig sportuitlaatsysteem
GT optiekpakket met carbon interieurdelen en aangepaste meshgrille
GT LSD diff
Cayenne:
23inch Turbo wielen
KW luchtvering software (verlagingsmodule, 3standen)
Uitlaatsysteem met vlinderkleppen
BMW
M Performance uitlaatsysteem
M Performance onderstel en remmen
Ik heb zo’n Umwelt stickertje geplaatst
Mondeo mk2; subtiel verlaagd met degelijke dempers en veren, 17″ of 18″ eronder, afhankelijk van mijn bui, Kicker audio speakers met een Alpine subje, zelfgebouwde koplampen met projectoren zodat er fatsoenlijk xenon in kan en waarschijnlijk na de zomer komt er een bumperpack van de ST200 op. Escort RS2000 16v; bewerkte kop en scherpe nokken, CAI, rvs sport-uitlaat, goed voor zo’n 170pk, 17″ eronder, grotere remmen, Koni schokkers met Weitec veren en Pioneer audio. Mondeo ST220, goede schroefset, Milltek uitlaat, Blam! Audio speakers, er ligt een rem-upgrade klaar, net als een setje OEM xenonkoplampen waarvan de projectoren vervangen worden door betere.
Ik heb de type aanduiding er aan de achterkant af gehaald en de reclame bij het kenteken met zwarte tape afgeplakt.
@sparks: die reclame kan je ook verwijderen met een beetje thinner.
@ikleesookoverautos:
Bedankt voor de tip
Nieuwe wieldoppen van de Kaufmarkt. 👍🏼
Niks, wil wel de reclame kentekenhouder nog vervangen. Staat een gele streep met ‘Hans Severs’ op. Niet mooi.
Veel te veel om hier op te noemen…
Aftermarket bagagenetje in de kofferbak gemonteerd. Volgens de verkoper zou dit voornamelijk voor rust in de auto moeten zorgen. Ook de onbalans bij lange doordraaiers (waar de achterkant wel eens uit wil stappen op momenten dat je het niet verwacht) is ermee weggefilterd. Ik moet hem nog even op de ring uitproberen om te zien hoeveel het in uiteindelijke rondetijden te zien is.

Het duurt alleen eeuwen voordat die klotehond eindelijk goed en wel onder dat netje zit, maar als hij eenmaal zit komt hij ook echt niet meer van zijn plaats!
Golf Mk4, TDI

– OEM Xenon
– 5-dubbelspaaks A6 velgen, 17”
– TT Pedalen en pookje
– Mistlicht in de air-intakes
– Subtiele dakspoiler
– Interieurverlichting

Chippen naar 140/150pk staat nog op de wishlist
Wunderbaum aan rear view mirror….type: Vanilla
Audi B5 RS4 : alleen een custom remap.
Carbon airbox
Geperforeerde remschijven
Milltek downpipe
Milltek uitlaat
JD chiptuning
Intercooler upgrade
Stabilisator stangen upgrade
Honda K20A in Lotus Elise S1
heb sinds koer een alfa romeo giulietta. met af fabriek side skirts, alu spiegels, volleer, 18” en volleer. hoef je niks aan te doen, behalve idd de reclame van je garage (hoe goed die ook is) eraf slopen. oplegletters waren al present! je ziet ze idd wel optisch getuned, vind ik niet perse mooier. meeste optische tuning maakt het new-kids-achtig….
… volgende x biertje lostrekken na het reageren…
Subaru Impreza GT 1999

– AST onderstel
– whiteline stabilisator stangen
– Veerpoot bruggen voor en achter
– Big brake kit voor
– WRX 2005 achter remmen
– achter diff van een nieuwere subaru
– Front mount intercooler (custom made)
– Openlucht filter
– ECU
– VF35 Turbo uit nieuwere STI
– Oliekoeler
– 2004 STI velgen
– compleet uitlaat systeem van scoobysport
– Walbro brandstof pomp
– OMP stuur
– 4 punts gordels
– Turbo druk, olie temp, olie druk meters.
– Toyo R888 semislicks

ongeveer nu 350 PK. En ik ben vast nog een hoop klein grut vergeten wat er aan aangepast is
@fork5: enig idee wat ie op de weegschaal legt?
BMW M140i met:
– 2018 navigatie update

O ja, en een M Performance blêrpijp
Usdm mazdaspeed3 uit 2008, bc racing schroefset,cobb turbo inletpipe, cobb openluchtfilter, cobb accesport met stratisfied tune, 3inch catback, japanracing wielen, torque solutions rear motormount, autotech hpfp em zal vast nog wel wat vergeten zijn.
2003 Golf mk4 1,6 16v met custom rvs uitlaat in v6 look met een v6 lip, speakerupgrade, 18 inch rh turbo velgen met ductape als banden en om het af te maken een airrideset voor de kapotte vering look.
Mitsubishi Evo 7 RS2: het chassis, lakwerk en interieur zijn nog origineel. Wel overweeg ik een autoradio + 2 speakers te monteren.
Golf 3 VR6. Inlaat kanaal verbeterd met cold air intake CDA met Stroeve hitteschild. Bonrath power rohr en grote gasklep. 2,9 nokkenassen, compleet RVS uitlaat met spaghetti en racekat afgemaakt met en chip op maat van JD. Vering en demping vervangen voor Bilstein B14. Veerpootbrug wiechers voor en achter en andere rubbers in onderstel. 17 wielen gemonteerd bi-xenon geïnstalleerd, orignele recaro’s gemonteerd, golf 4 stuur en drivers edition pook knop handrem. Amerikaanse middenconsole met bekerhouders, Audi TT pedalen en golf 4 cabriolet deur klinken binnenzijde gemonteerd. Dat was het meeste wel denk ik.
@dutchdriftking: heerlijke auto, had niet door dat ie zo mooi in orde stond van je foto’s die ik voorheen zag. Zoals het hoort…
@Onehp: tja, het meeste is uiteindelijk toch onderhuids dus zie je niet zo goed op foto’s. We blijven er blij mee :)
Opel Speedster 2.2:

– Saab B207R 2.0 motor
– Scherpere nokassen en verstevigde klepveren
– Harrop TVS1320 supercharger (Die van de lotus exige V6)
– Pro Alloy chargecooler systeem.
– Versterkte koppelingsplaten
– Tullet 2.5″ uitlaat
– 48 liter brandstoftank met tussenschotten
– Programeerbare ecu
– 4 kanaals abs (van een exige)
– ATS DTC velgen met toyo R888R semi’s
– Carbone Loraine RC6 remblokken
– Geperforeerde en gegroefde remschijven
– Nitron NTR40 instelbare schokdempers
– Lotus motorsport stoelen met harnas
– Wat cosmetische opties van de speedster turbo
Zo netjes alles hierboven gelezen. Bij mij blijven gemodificeerde wagens gemiddeld 4,5 keer langer in mijn bezit, is dus veel goedkoper dan steeds van auto wisselen als er frustraties ontstaan met wat ze niet goed genoeg doen. Moet uiteraard wel mogelijk zijn, de laatste twee zijn ook gekozen omdat ze daar veel mogelijkheden boden. Altijd OEM+ look, de leek moet niet zien dat de auto ’getuned’ is.
Altijd lichtere en evt bredere velgen (en soms kleiner), en de beste banden erop. De motor mag wat meer respons geven en harder doortrekken tot her rood maar heeft steeds katalysatoren en blijft proper. Mooier geluid indien mogelijk voor de beleving, maar niet luidruchtig. Belangrijkste is de stuurinrichting en onderstel, hier wordt het nodige gedaan om betere demping te bekomen, soms klein beetje lager cg als de geometrie dat toelaat. En uiteraard neutrale balans en beter stuurgevoel, door middel van eigen uitlijning en evt hier en daar wat bussen te vervangen.

Zal mij Seat op autojunk wat van bijvullend kommentaar voorzien van de laatste mods voor de geïnteresseerden. Die heeft ie net gekregen want net buiten garantie, en de GT86 (met lange lijst mods) uiteindelijk na 4,5 jaar toch verkocht.
Ford Mustang 2017 2.3 ecoboost:
-KW suspension 16 standen verstelbare V1 coilover dempers en Springs kit.
-Michelin ps 4s
-Milltek catback uitlaat
-Custom downpipe
-Wagner evo2 intercooler
-Wagner intercooler boostpipes
-Mishimoto air intake
-Mishimoto big air filter
-Stage 2 map

Afhankelijk van mapping op 93 octane
Rond de 380 PK en 600NM bij 2900tpm.

Door het enorme koppel is hij nu sneller in day to day driving dan een 2017 5.0 v8 Gt en het geluid en de hele beleving is heel agressief.
Toyota Aygo 1.0 VVT-i 2011. oersaai en muisgrijs.
Om dit hok wat minder vrouwelijk te laten lijken heb ik:
– 4 antriciet ATS velgen 15″ gemonteerd incl band.
– remmen rood gemaakt voor +10pk extra.
– een rasechte toerenteller gemonteerd om het ideale schakelpunt met het meeste motorkoppel op te zoeken! (+/- 2 sec sneller naar de 100km/h)
– gewichtsbesparing: nooit geinvesteerd in vloermatten. scheelt toch gauw weer 5kg!

kortom, dit is een van de snelste (G)Aygo’s in heel de wereld! *ahum*
– BMW M235i einddemper
– Achterruiten blinderen
– Zwarte grill
– Carbon spoiler
Toyota Paseo:
– Andere einddemper (meer herrie = beter)
– Setje verlagingsveren
– Shortshifter
– Lichtere velgen van een MR2 met Toyo Proxes R1r
– Veerpootbrug voor
– Achterlichten lichtjes getint
– Kunststof lip onder de voorbumper
Allemaal zodat het net wat dikker oogt en wat beter rijdt, maar dat het niet enorm opvalt.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).