• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Liberty Walk LC500 is gave heiligschennis

Auteur: willeme, gepost 18 oktober 2020 om 11:14 – 12 Reacties

Liberty Walk LC500

In de categorie: het kan eigenlijk niet, maar stiekem is het wel gaaf: de Liberty Walk LC500!

De Lexus-vormtaal is er eentje die je moet bekoren. Het is zeer gewaagd en mensen hebben er vaak een mening over. Of je vindt het heel erg gaaf of je wordt al misselijk en duizelig van de vele lijntjes. We moeten nog iemand tegenkomen die de nieuwe design-huisstijl een tikkeltje gewoontjes vindt.

Nu is het ook een beetje afhankelijk op welke auto de vormtaal is toegepast. Op de SUV’s ziet het er een beetje raar uit, maar de LS (de gigianstishce sedan) en de LC (de grote coupé of cabriolet) zijn erg gaaf. Ergens lijken de gekke vormen en vouwen op dat soort auto’s beter tot hun recht te komen. Met name de Lexus LC is een bijzonder gaaf model.

Liberty Walk LC500

Niet alleen de proporties en de lijnen zijn fraai en kloppend, ook de uitstraling. Dit is geen Mercedes of BMW-kopie. Nee, het is een unieke auto die je direct herkent als Lexus. Maar wat als je een Lexus LC500 iets te ingetogen vindt? Dan is deze Liberty Walk LC500 precies iets voor jou.

  • Liberty Walk LC500
  • Liberty Walk LC500
  • Liberty Walk LC500
  • Liberty Walk LC500

Niet subtiel

Zoals je mag verwachten van de Japanse tuner zijn ze niet van de halve maatregelen of subtiele aanpassingen. Nu is de Liberty Walk LC500 naar LB-begrippen nog best ingetogen. De auto is uiteraard enorm verlaagd en voorzien van zeer brede wielen. Dankzij een bodykit die iets te breed is, passen ze er nog mooi onder.

Liberty Walk LC500

Bodykit

De bodykit bestaat uit een carbon splitter, die waarschijnlijk een dagje ofzo heel blijft. De sideskirts van de bodykit zijn iets te veel van het goede. Je hebt hele lage skirts die breed genoeg zijn voor een potje mini-Golf. Dan is er ook nog een luchthapper aan de zijkant voor het achterwiel. Waarom weet niemand, maar het ziet er wel heftig uit. En dat heftige is precies waar het om draait bij de Liberty Walk LC500.

Vrienden bij de Kwik-Fit

De achterkant is nog breder dan de voorkant. De Yokohama Advan-bandjes zijn ongetwijfeld een breedset, alhoewel de formaten niet vermeld worden. Reken maar dat je vrienden gaat maken bij de lokale Kwik-Fit. De heftigheid gaat door aan de achterkant van de Liberty Walk LC500 middels een spoiler, vier dikke eindpijpen en een carbon diffuser.

Liberty Walk LC500

Prijs Liberty Walk LC500

Prijzen zijn nog niet bekend. Vaak kun je bij LB-Walk kiezen tussen glasvezel of carbon. De eerste optie zit vaak rond de 10.000 euro, dan moet je nog zelf alles spuiten en monteren. De wielen en koolstof onderdelen komen daar dan nog bij op voor een complete Liberty Walk LC500. Aan de andere kant, een LC500 kost minimaal 123.395 euro (in Nederland), dus dan kan zo’n LB-Walk kitje er ook nog wel af.

Ook interessant!

  • Lamborghini Aventador Liberty Walk Silhouette is de dikste
  • Liberty Walk Jimny is een goedkope G 63 AMG
  • Liberty Walk Ferrari 308
    Liberty Walk Ferrari 308 zou verboden moeten worden
  • Liberty Walk maakt superlelijke supercar lekker dik

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

banden, bodykit, Coupe, lc500, Lexus, liberty-walk, tuning, V8, velgen, verlaagd, wielen, zwart

Vorig bericht: « PHEV helemaal niet zuinig, zeggen geleerden
Volgend bericht: Video – Audi A3 maakt koprol tijden inhaalactie »

Lees Interacties

Reacties

  1. spacemoon24 zegt

    18 oktober 2020 om 11:44

    Schhhhrraaaaappppp

    Login om te reageren
  2. Yzord zegt

    18 oktober 2020 om 11:54

    Ik vind hem best geslaagd eigenlijk. Alleen die vriendjes met QuickShit bevalt me niet. Stelletje oplichters haha.

    Maar de bodykit voor een Lexus als deze vind ik best om even naar te kijken, maar kopen, nee niet echt.

    Login om te reageren
  3. SvenskaAeroplanAB zegt

    18 oktober 2020 om 12:04

    Proclaimer: niet aanschaffen als je in een Vinex wijk woont…

    Login om te reageren
  4. erwinlagcher1977 zegt

    18 oktober 2020 om 12:04

    Persoonlijk vind ik de LC500 meer een spirituele opvolger van de Supra dan die afgekeurde BMW.

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      18 oktober 2020 om 12:59

      @erwinlagcher1977: spiritueel? proest!

      Login om te reageren
  5. fastforward zegt

    18 oktober 2020 om 12:06

    2 zandkorrels: *schraap*

    Login om te reageren
  6. yajouri zegt

    18 oktober 2020 om 12:10

    Ik vind hem zeer geslaagd!

    Login om te reageren
  7. dennis30e zegt

    18 oktober 2020 om 12:16

    Je moet ook vriendjes worden met de lip-boer, elke drempel is een nieuwe frontlip. Dure boodschappenrondjes worden het dan…

    Login om te reageren
  8. rob5nismo zegt

    18 oktober 2020 om 12:45

    Gave bodykit

    Login om te reageren
  9. soundgarden zegt

    18 oktober 2020 om 13:47

    Ga jij maar lekker naar de kwikfit. Landelijke hobbybobbyclub

    Login om te reageren
  10. Estate_of_mind zegt

    18 oktober 2020 om 19:19

    Dit kan toch alleen maar superk*t rijden? Ooit in een verlaagde 146 2.0 twin spark naar de Alpen gereden, kwam daar gebroken uit en bij elke hobbel kwamen de banden tegen de wielkasten. Maar serieus, is dit alleen maar ‘show’ of ook daadwerkelijke ‘go’?

    Login om te reageren
  11. theblazerunner zegt

    18 oktober 2020 om 19:25

    Ik vind die van Artisan Spirits een stuk beter gelukt, veel subtieler

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North