Maak de Blitz met deze gelimiteerde Irmscher

Auteur: , 22 Reacties

Scheur in recordtempo van de bouwplaats naar de snackbar met deze dikke bus.

Dikke bussen, we houden ervan. Noem het het A-Team syndroom. Iedereen van mijn generatie én alle RTL7-kijkers hebben er als kind weleens van gedroomd om met een paar matties in een luxe bus de wereld door te crossen en criminaliteit weg te schoppen in ruil voor cold hard cash. Maar ja, als je wat ouder wordt, krijg je andere prioriteiten.

Toch zijn er enkele gelukkigen die de droom levend kunnen houden. Stel dat je bijvoorbeeld werkt in de bouw en je jezelf dagelijks met wat collegae vervoert in een werkbus. Waarom voor een saaie witte van gaan, als je ook in een echte blepper rond kan toeren?

Opel had dat al aardig voor elkaar met de Vivaro. Er was immers al een Irmscher Style pakket voor beschikbaar. Maar er is nu ook een heus speciaaltje verkrijgbaar: de Vivaro Irmscher. Deze wordt gemaakt in een oplage van slechts 200 stuks. Een toekomstig collector’s item dus.

De Vivaro Irmscher is uitgevoerd met Opel Motorsport als thema. Dit betekent een zwarte grille, voorspoiler, sideskirts en dakspoiler, plus bestickering in Opel Motorsport-kleuren en glasslook-panelen. Deze glasslook-panelen zijn nodig omdat de Irmscher Vivaro ofwel een ‘gesloten bestel’ is, of een dubbele cabine heeft. Normaal heb je dan zo’n plastic-look aan de zijkant, maar in dit geval dus niet. Verder is de Vivaro Irmscher voorzien van instapverlichting en is het interieur bekleed met eco-leder inclusief sportieve kleuraccenten. Het zit- en rugvlak van de stoelen zijn voorzien van alcantara.

Onder de kap zit uiteraard geen instapdiesel, maar een beest van een 1.6 CDTi biturbo met 145 pk. De vanafprijs bedraagt 29.199 Euro voor de gesloten bestel exclusief BTW en BPM. De dubbele cabine doet ruim drie ruggen extra. Check of je dat de moeite waard vind, in de gallery met gare renders hierboven.



22 reacties

Aaah Irmscher, dat het nog bestaat joh. Vroeger maakte ze echt lekker fout en dik getunede Opel’s
@jamesbond007: En (samen met Hartge en Renault zelf) de Renault Safrane RXE/Baccara Biturbo..
Geile bak, met name die dubbele cabine is echt meesterlijk vormgegeven.
via Android app
Zou me niks verbazen deze eens op de (linkerbaanplakkende) snelweg tegen te komen.
Ps. Irmscher, zo’n Snoeks raambekledingsdeel past alleen op een Snoeks deurbekledingsdeel. Niet op één van Opel…
Ik mis bull en side bars
Ik wacht even op de GSI uitvoering
@toyotaprius: VPC bedoeld U zeker. De OPC versie voor bedrijfwagens
Ik kan me bijna niet beheersen om heel erg snel maar de Opel bedrijfswagen dealer te rennen.
Hhhhnnnggg.
Gelukt, ondanks alles.
Het had een hele mooie cross-oversportsutilitysportbackcoupé kunnen zijn…

Maar met dat donkere privacy glass voor de achterste zijruiten is het net een bestelbusje…
Het zelfde als de formule 1 edition van Renault.(acht ja het zijn allemaal Renault bussen met andere logo) wel een mooie bus
@jasg: ze moeten gewoon een straatversie maken van de Espace V10. Dat was pas mooi geweest.
Net zulke goede photoshopskills als in het gemiddelde foldertje van de projectontwikkelaar. Met van die generieke mensen op het trottoir geplakt 😋
Ongelofelijk… 145pk……. In een sportieve uitvoering….. Ik begrijp meteen weer waarom ik het merk Opel nooit begreep, nog altijd niet begrijp, en dat het waarschijnlijk ook nooit goed zal komen.
@ontploffer: Tja sport zou ik het niet noemen nee maar vergis je niet…die 1.6 biturbo heeft dan 145pk maar wel een hele berg koppel.
@ontploffer: gewoon vhippen naar 200 dan is ie wel redelijk af.
@theblazerunner: je zou verwachten dat ie dan daar al standaard mee geleverd zou worden.
@ikleesookoverautos: Mee eens. Misschien is PSA terughoudend omdat franse aannemers niet kunnen rijden.
@ontploffer:
Want .
Het meest belangrijke is 200 pk in een bestelwagen zodat je lekker anderen kunt opduwen op de linkerbaan?
@desjonnies: Juistem!
“Maak de Blitz…” @jaapiyo, mijn complimenten voor deze kop.

Voor de jongere generatie:
https://goo.gl/images/m4Vcq2
Doffe zwarte velgen… Ik pas. Alweer.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).