Maak de blits met deze matgrijze V300d

Auteur: , 16 Reacties

Bijna goed genoeg voor Das A-Team?

Een van de leukste voertuigen op de Duitse AutoBahn zijn toch wel de busjes. Het is ongelooflijk hoe lang deze mee kunnen komen op de linkerbaan. Natuurlijk, met een beetje E63 AMG blaas je alles wel voorbij, maar in een ‘normale’ auto kun je moeite hebben met sommige busjes.

Het gaat hier niet om de kale, witte koeriersbussen, maar de wat particuliere varianten met veel luxe en een dikke diesel onder de kap. Deze apparaten zijn al in staat om op eigen kracht 200 km/u te halen. Sommige gaan nog een streepje harder, al dan niet met hulp van een derde partij. Andere busjes zien er voornamelijk sneller uit. Het busje dat je op deze foto’s ziet, behoort tot de laatste categorie.

Hartmann Vansport V300d (W447) '19

Neem het Duitse VANSPORTS, bijvoorbeeld. Deze firma (onderdeel van Hartmann) houdt zich enkel en alleen bezig met het sportiever maken van busjes, zoals hun naam al suggereert. In dit geval hebben ze een nieuwe bestelbus onder handen genomen. Om specifieker te zijn, de W447-generatie van de V-Klasse, in dit geval de V300d. De V300d is voorzien van het gehele bumperpakket van VANSPORTS, bestaande uit een voorbumper, sideskirts en achterbumper. Ook zien we een relatief subtiele achterspoiler.

Hartmann Vansport V300d (W447) '19

Het meest opvallende is echter de nieuwe ‘lakkleur’ van de V-klasse. Het is een 3M-wrap in een donker matgrijze kleur. Volgens VANSPORTS is mat op dit moment helemaal hip, alhoewel wij meer het idee hebben dat op zijn retour is. De V300d is niet zozeer sneller, aan de motor is vooralsnog niets gedaan. Wel kun je sneller de bochten door. De V300d van VANSPORTS is namelijk voorzien van een setje sportveren en ‘ORSA’ sportvelgen in de maat 8,5×20″ ET45. Een sportuitlaat maakt het geheel af. Het totale setje kost in Duitsland 13.350 euro.







16 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Lekker voor op de taxi
Het matte moet je ding zijn, maar voor de rest best een tof ding! 👍
de V300d is natuurlijk geen stakker, maar een sportuitlaat is wel een tikkie overdreven.
Wel jammer dat de Double Chevron dan weer niet deel is van het jumperpakket.
Vorig jaar met 7 man in een V-Klasse 250d heuvel af 230 op de teller gereden. Het gemak waarmee de acceleratie ging was indrukwekkend, het was een leuk ritje!
@mukmans: En waar moesten jullie zo snel heen met de taxi?
@skid: HAHA! Origineel.
@mukmans: 😁 Open deur, sorry.

Maar inderdaad, 200+ in een V-Klasse voelt nog alsof je rustig 120 op de cruise doet. Ik heb gelijke ervaringen opgedaan in Duitsland. Mooie afstelling, zeker als je een beetje gewicht torst. Die Autobahn-stelconplaten gleden er fijn onder door.
@mukmans: Ben weleens ingehaald geweest door zo’n 250d terwijl ik zelf al dik 200 reed. Lijkt me inderdaad een geweldig ding om Europa mee rond te touren met wat vrienden
Ik houd het bij de Sprinter. Daar heb je nog een V6😊
Leuk voor de stukadoor!
Een mooie two tone er op een pinstiping en een rode vleugel en klaar! Ow wacht jullie zeggen simpelweg das aaa team
Mooi busje alleen die velgen gaan echt niet hieronder.
-edit: is inmiddels gefixt, dank u-

OT: zou eerst onder de motorkap aanpassingen en dan pas iets optisch.
Een V klasse met name V300, moet voor mij exclusiviteituitstralen en in alle rust en comfort naar mijn eind bestemming rijden. Dit gaat voor mij te ver. Een orginele set 18 of 19’er zijn vele malen mooier.
@dailydriver: vergeet niet de chrome accent die van een normale Vito onderscheidend zijn.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).