• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maatregel PSA treft honderden medewerkers autofabriek

Auteur: RubenPriest, gepost 8 januari 2018 om 18:04 – 29 Reacties

Opel Astra


Croissant!

De overname van PSA heeft destrastreuze gevolgen voor honderden medewerkers van een Vauxhell-fabriek. Eerder werd al bekend dat de banen van 400 medewerkers van de Ellesmere Port-fabriek in Engeland gaan verdwijnen. Het Franse autoconcern was echter nog niet klaar met het aandraaien van de kraan. Vandaag is bekend geworden dat nog eens 250 banen in diezelfde fabriek door het putje gaan.

Dat heeft een woordvoerder van PSA gezegd. De mededeling werd afgelopen week gecommuniceerd. De productie van de fabriek zal de komende periode worden teruggeschroefd en er zijn daardoor minder medewerkers nodig. In de autofabriek rolt de Opel/Vauxhall Astra van de band.

PSA zal op een later moment dit jaar beslissen wat te doen met de productie van de hatchback. De Europese verkopen van de Astra lopen hard terug. De cijfers van JATO Dynamics laten tot en met oktober vorig jaar een daling van 9,7 procent zien. Niet alleen in Ellesmere Port produceert Opel de Astra. Ook in een fabriek in Gliwice, Polen wordt de Astra geproduceerd. Met de overname van PSA werd al gevreesd dat er banen zouden gaan verdwijnen door reorganisaties. (via Autonews)

Ook interessant!

  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders
  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Opel maakt de prijs van de vernieuwde Grandland bekend
    Ingrijpende facelift doet Opel Grandland veel goeds
  • Opel Astra Stationwagon
    Opel Astra Stationwagon maakt crossovers overbodig

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

fabriek, Opel, vauxhall

Vorig bericht: « Toyota Land Cruiser: rijtest en video
Volgend bericht: Rolls-Royce zet stoel van 43k euro in showroom »

Lees Interacties

Reacties

  1. lekkerlinksrijden zegt

    8 januari 2018 om 18:11

    Het bericht waarvan je wist dat het zou komen

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      8 januari 2018 om 18:19

      @lekkerlinksrijden: het bericht waarvan je wist dat het zou gaan komen……….

      Login om te reageren
    • Jantje_555 zegt

      8 januari 2018 om 19:43

      @lekkerlinksrijden: een reactie op hét bericht waarvan je wist dat het zou komen

      Login om te reageren
      • raoufff zegt

        8 januari 2018 om 21:12

        @Jantje_555: een reactie op een reactie van een bericht waarvan je wist dat het zou gaan komen…..

        Login om te reageren
  2. phaeton zegt

    8 januari 2018 om 18:32

    Die -10% verkopen wegen ook nogal mee dunkt me.

    Login om te reageren
  3. shadowbroker zegt

    8 januari 2018 om 18:38

    Lekker is dat voor al die mensen… Sowieso heeft PSA in mn ogen niet echt bestaansrecht. Dat ze uberhaupt nog bestaan

    Login om te reageren
    • poes zegt

      8 januari 2018 om 19:43

      @shadowbroker: Mwah, in ‘het buitenland’ is PSA nog best relevant. In China bijvoorbeeld doen ze lekker mee.

      Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      8 januari 2018 om 20:08

      @shadowbroker: huh? Waarom heeft de op één na grootste autoproducent van Europa met meer dan 50 miljard omzet geen bestaansrecht?

      Login om te reageren
    • dirkv zegt

      8 januari 2018 om 20:20

      @shadowbroker: Alleen Peugeot verkoopt al een kleine 1 miljoen auto’s en in Nederland staan ze op plaats 4 in de merken top.
      Wel vervelend voor de mensen die hun baan gaan verliezen, dat wel.

      Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      9 januari 2018 om 12:04

      @shadowbroker: leg eens uit?? Dat je geen PSA fan bent is géén uitleg, dan weet je dat al vast ?

      Login om te reageren
  4. mikje90 zegt

    8 januari 2018 om 18:50

    Ik vind dat VAG geen bestaansrecht heeft omdat ze saaie rotzooi maken.

    Login om te reageren
    • pvgggg zegt

      8 januari 2018 om 19:09

      @mikje90: is dat de maatstaf voor bestaansrecht?

      Login om te reageren
      • mikje90 zegt

        8 januari 2018 om 21:44

        @pvgggg: ja

        Login om te reageren
    • dijan zegt

      8 januari 2018 om 22:02

      @mikje90: Raar mannetje , het gaat hier niet on VAG. En dan kom je met dit soort raar commentaar.Blijf bij de les.

      Login om te reageren
      • mikje90 zegt

        9 januari 2018 om 07:48

        @dijan: 27 mensen vinden het bericht leuk of zijn het met me eens.

        Login om te reageren
    • Erik zegt

      9 januari 2018 om 14:19

      @mikje90: helemaal mee eens, als rotzooi niet bestaat dan kan men kwaliteit niet herkennen.

      Login om te reageren
  5. eefie zegt

    8 januari 2018 om 19:36

    Toch maar wel hopen dat PSA en Opel hun eigen identiteit behouden

    Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    8 januari 2018 om 19:45

    Geen best voorteken…

    Van de 1800 banen bij Vauxhall die er in 2016 nog waren al 650 geschrapt, ondanks toezeggingen van PSA dat de werkgelegenheid behouden zou blijven.

    Nu is PSA natuurlijk geen filantropische instelling, maar ik ben bang dat dit nog maar het begin is en er straks ook onder andere in Duitsland een hoop banen verdwijnen. Én dat ze net als Volkswagen hun machtspositie als megaconcern uitbuiten en toeleveranciers tot op het bot uitknijpen.

    Login om te reageren
  7. toyotavenray zegt

    8 januari 2018 om 19:48

    Er worden steeds meer banen geschrapt en de tijdsdruk word steeds hoger.
    En dan vinden ze het raar dat de mensen die bijna dag en nacht staan te werken onder hoge stress vaak een burn-out krijgen.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      8 januari 2018 om 19:57

      @toyotavenray: dus eigenlijk moeten die ontslagen werknemers gewoon blij zijn…

      Login om te reageren
      • toyotavenray zegt

        9 januari 2018 om 07:07

        @mashell: dat zeg ik niet. Vele handen maakt licht werk.
        Die ontslagen mensen moeten nu weer een andere baan vinden.

        Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      8 januari 2018 om 20:03

      @toyotavenray: Het erge is dat dit soort bedrijven het helemaal niet raar vinden dat een bepaald percentage van de werknemers een burn-out krijgen…

      Dat hebben ze vooraf gewoon ingecalculeerd en ze gaan net zo lang door met het opvoeren van de werkdruk totdat de kosten van uitval van medewerkers hoger is dan de extra winst die de bezuinigingen op personeel oplevert…

      Net zo’n harde rekensom als bijvoorbeeld GM maakte toen ze erachter kwamen dat door ondeugdelijke contactsloten er doden vielen. Het was goedkoper om af en toe smartegeld aan nabestaanden uit te keren dan alle betrokken auto’s terug te roepen.

      Login om te reageren
      • toyotavenray zegt

        9 januari 2018 om 07:10

        @moveyourmind:als dat zo is. Dan is Gm wel verkeerd bezig. Toyota wil het liefst meteen alle auto’s terugroepen die de Takata airbags hebben. Degene met de rondvliegende ijzerdeeltjes bij ontploffing.

        Login om te reageren
  8. desjonnies zegt

    8 januari 2018 om 20:55

    L’histoire se repète, de Sunbeam fabriek werd destijds ook door PSA gesloten toen ze Chrysler Europe hadden overgenomen. De fabriek in het Engelse Ryton is in 2006 gesloten, niet omdat de Britten slechte prestaties leverden of niet winstgevend was, integendeel, Ryton was jarenlang DE productiesite voor les GTI de Peugeot geweest.
    Ryton is simpelweg gesloten omdat PSA het lef niet had om slechter presterende Franse productie centra te sluiten uit angst voor een communistische revolutie geheel in de stijl van de Franse ‘arbeidsethos’

    Login om te reageren
  9. autodrop zegt

    8 januari 2018 om 21:24

    Grappig, Autoweek geeft juist aan dat PSA 600 vacatures uitzet. Weliswaar voor de productie van bestelwagens, maar dan nog is het opvallend. Misschien kan er geschoven worden? #altijdmeerderebronnenchecken en nu snel weer Fast&Furious kijken. Doei.

    Login om te reageren
    • krissie zegt

      8 januari 2018 om 22:00

      @autodrop: die 600 vacatures betreft idd bestelauto’s. De combo, nu nog een gerebadgde fiat, zal op korte termijn vervangen gaan worden door een berlingo met opel-plaatjes. Datzelfde gaat in de toekomst gebeuren met de vivaro… dacht dat de astra een best sterk plaatje is qua prijs-kwaliteit. Of zal meewegen dat psa nu nog ontwikkelkosten moet betalen nu zij nog een GM produkt verkopen?

      Login om te reageren
  10. Citrofieleviltwin zegt

    9 januari 2018 om 00:31

    De Astra was al bij de introductie een zoutloos model net zoals de laatste X toevoegingen. De chromen strip zoals op de zijkant van de Adam, verschrikkelijk. Dat is lijkwagenstuff.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      9 januari 2018 om 12:08

      @citrofieleviltwin: wat betreft die chromen strip heb je gelijk; voor het overige vindt ik het een hele nette, geslaagde auto. Opel zou alleen wat meer kleur in het assortiment moeten opnemen. Nu te saai en donker/grijs.

      Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    9 januari 2018 om 21:17

    Kostprijzen fors omlaag brengen door alle techniek waarvoor rechten moeten worden afgedragen aan GM zo snel mogelijk te vervangen door “in-house supply”. Also PSA tegen lagere kosten en met gelijke of betere eigenschappen dezelfde onderdelen kan leveren dan smeer je de ontwikkelingskosten van de PSA techniek uit over meer units en kun je meer verdienen of scherper aanbieden. Wellicht dat Opel meer als Budget merk in de markt gezet kan worden. Een Astra is geen verkeerde auto maar wat maakt dat je die zou kiezen boven een concurrent? Precies, weinig. Dus scherpe aanbieden en zo prijsbewuste klanten aantrekken. Opel budget, Peugeot en Citroën in het midden en DS als premium aanbieding.. en dat allemaal met (deels) dezelfde techniek. Het lijkt dan VAG wel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North