• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mansory verliest mojo, pakt Bentley Mulsanne decent aan

Auteur: jaapiyo, gepost 11 juli 2017 om 11:57 – 28 Reacties

Afbeelding Mansory verliest mojo, pakt Bentley Mulsanne decent aanAfbeelding Mansory verliest mojo, pakt Bentley Mulsanne decent aanAfbeelding Mansory verliest mojo, pakt Bentley Mulsanne decent aanAfbeelding Mansory verliest mojo, pakt Bentley Mulsanne decent aanAfbeelding Mansory verliest mojo, pakt Bentley Mulsanne decent aan

Mulsanne
Mansory wat is dit nou? Waar hebben jullie de wilde bodykit gelaten?

Mansory heeft inmiddels flink wat naam gemaakt in de tuningswereld, maar dat hebben ze niet voor elkaar gekregen door subtiel te werk te gaan. De creaties van de tuner zijn doorgaans wild besprenkeld met carbon en veelal getooid in schreeuwerige kleuren, hoewel de toko van Kourosh Mansory soms ook de doodzonde begaat om auto’s matzwart of grijs te spuiten. Bekende Mansory-bakken zijn bijvoorbeeld de 4XX Siracusa, deze stijlvolle Porsche Panamera en natuurlijk de Bentley Conti GT van Eljero Elia.

Bij het nieuwste project heeft Mansory zich echter een beetje ingehouden, zo lijkt het. Alleen een splitter onder de voorbumper, kleine side-skirts, een spoilerlip op de kofferklep en een diffusertje uit carbon springen direct in het oog. Zouden de Mansory-mannen hun wilde haren verloren hebben na een rustgevend ritje in de Mulsanne (rijtest)?

Mansory zegt zelf dat ze ‘de sportieve kant’ van de Mulsanne willen activeren met de modificaties. Daarbij horen ook de 22 inch grote ‘M8’ velgen met high performance banden in de maat 285/35. Behoorlijk breed en plat rubber dus voor zo’n luxe slee. Het is trouwens niet alleen maar show en geen go, want de tuner blaast de motor op van 512 naar 585 pk.

Persoonlijk ben ik niet zo kapot van deze nieuwe aanpak van Mansory. Doe mij maar gewoon een standaard Mulsanne of, als het echt moet, een volledig clapped out tuningshok. Wenn schon, denn schon, zoals ze in Mansory’s thuisbasis Brand zouden zeggen. Maar misschien vind jij deze ’tussenweg’ wel prettig? Laat het weten, in de comments!

Ook interessant!

  • Nog iemand interesse in dé ultieme Bentley?
  • Ook de Bentley Bentayga facelift ontkomt er niet aan
  • https://www.autoblog.nl/nieuws/twaalfcilinder-limousines-door-de-jaren-heen-894390
    Bentley Flying Spur Mulliner moet Mulsanne doen vergeten
  • Bentley lanceert een betaalbare driewieler

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, mansory, mulsanne, sedan, tuning

Vorig bericht: « Officieel: de nieuwe Audi A8
Volgend bericht: Waarom het leger vandaag Kaatsheuvel binnenvalt »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    11 juli 2017 om 12:01

    Wat een sloep is het toch ook, man oh man! Decadentie ten top natuurlijk. Mansory kennende hebben ze zich aardig ingehouden maar toch vind ik het maar niets, al die stukjes carbon.

    Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    11 juli 2017 om 12:03

    Toch aardig subtiel.

    Lens, luister je mee?

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    11 juli 2017 om 12:05

    Op een Mulsanne hoort gietijzer, geen carbon.

    Login om te reageren
    • BentonZ zegt

      11 juli 2017 om 12:13

      @dutchdriftking: Gietijzer kan nog wel, maar carbon…..

      Login om te reageren
    • sezz zegt

      11 juli 2017 om 12:24

      @dutchdriftking: Geen carbon!?!? Besef je wel wat voor een gewichtsbesparing dit oplevert, weegt daardoor nu slechts 3.8 ton.

      Login om te reageren
      • banaan7 zegt

        11 juli 2017 om 12:59

        @sezz: als je iets ergens opplakt wordt het totaalgewicht niet minder.
        Helium is daar een uitzondering op.
        Maar dan wordt je te high en dat moet ook niet achter het stuur.

        Login om te reageren
    • trust zegt

      11 juli 2017 om 12:38

      @dutchdriftking: ik kan om 1 of andere rede niet like’en dus bij deze: I like! Naakt Carbon was mooi op de f40, daarna, op sommige ‘omdat naakt carbon lichter is dan gespoten’ na, is het onnodig is geworden.

      Login om te reageren
  4. cpp1 zegt

    11 juli 2017 om 12:12

    Carbon op dit model vind ik echt heiligschennis.

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      11 juli 2017 om 14:13

      @cpp1: @trust: In veel gevallen is ‘naakt’ carbon ook niet eens echt naakt. Als ze glimmen, zoals bijvoorbeeld bij de Veyron en de Huayra het geval is, dan zit er een dikke laag clearcoat op om de oneffenheden op te vullen (carbon is niet helemaal glad) en om het carbon tegen de zon te beschermen. En die laag is vaak zo dik dat de boel daardoor niet wezenlijk lichter is dan wanneer ‘ie gewoon is gespoten. De F40 was trouwens zó dun gespoten dat je van dichtbij de carbonstructuur door de lak heen kan zien.

      Login om te reageren
  5. Tonnie zegt

    11 juli 2017 om 12:13

    Doe mij de wielen maar in een maatje kleiner en de motorupgrade, dan is ’t prima.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      11 juli 2017 om 13:04

      @thijsj: Hoef je de rest van de auto niet? Ik zou namelijk niet weten wat je met een stel wielen en een chip moet.

      Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        11 juli 2017 om 18:14

        @berlinetta: ik denk dat ik het over het tuningpakketje heb. Natuurlijk wil ik wel een mulsanne op de oprit.

        Login om te reageren
  6. tvklarenbosch zegt

    11 juli 2017 om 12:13

    Hoewel subtiel, als je goed kijkt en de details op je in laat werken is het een idioot hok. Liever standaard.

    Login om te reageren
  7. roberto zegt

    11 juli 2017 om 12:27

    Ik heb Mansory vrij hoog staan als tuner, maar een Mulsanne is een koets waar iedereen gewoon vanaf moet blijven.

    Login om te reageren
    • esprit84 zegt

      11 juli 2017 om 13:07

      @roberto: autist alert***

      Login om te reageren
      • roberto zegt

        11 juli 2017 om 13:54

        @esprit84: zelfreflectie?

        Login om te reageren
        • esprit84 zegt

          11 juli 2017 om 13:56

          @roberto: https://i.imgflip.com/1sbccv.jpg

          Login om te reageren
  8. cockbustabob zegt

    11 juli 2017 om 12:35

    kan me wel smaken, maar lijkt me ook weer compleet overbodig!

    Login om te reageren
  9. thomcarspotter zegt

    11 juli 2017 om 12:48

    Gelukkig zijn die spoilertjes wel van carbon. . .

    Login om te reageren
  10. Edge zegt

    11 juli 2017 om 13:04

    Nooit gedacht dat Mansory het zo bescheiden zou kunnen houden. Knap! Die prestatie dan, de Mulsanne wordt er niet mooier op.

    Login om te reageren
  11. berlinetta zegt

    11 juli 2017 om 13:05

    Ik zou denk ik niet eens meer een normale Mulsanne willen. Dit ding ademt maar één ding uit en dat is dat je wil laten zien dat je vies stinkend rijk bent.

    Login om te reageren
  12. mrrallycross zegt

    11 juli 2017 om 13:21

    Jammer..

    In hun stijl hadden iets lelijkste moeten maken..

    Kan niet zo..

    Login om te reageren
  13. tievdz zegt

    11 juli 2017 om 13:36

    Die spoiler op de kofferklep.. manmanman. Hoe verzin je het?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      11 juli 2017 om 13:43

      @tievdz: Door al dat lichtgewicht carbon wil je natuurlijk voorkomen dat de auto bij hoge snelheden het luchtruim kiest. Daarom hebben ze uit voorzorg die spoiler geplaatst voor extra downforce.

      Login om te reageren
  14. mout zegt

    11 juli 2017 om 14:06

    Zo’n Mulsanne Sport weeg 2585 (!) kg schoon aan de haak.
    Wat een complete onzin is het toch om daar carbon aan toe te voegen.
    Over een paar jaar kijken we naar carbon motiefjes in het interieur, op spoilertjes enz. net zo terug als op vinyl daken: eigenlijk is het stom plastic, compleet overbodig, en verstoort het de lijnen.

    Login om te reageren
  15. v8t6t5 zegt

    11 juli 2017 om 18:39

    Goed om te weten dat Mansory het “bescheiden” kan houden. Helaas nog steeds mislukt in mijn ogen.

    Login om te reageren
  16. Gulli zegt

    11 juli 2017 om 19:35

    Alsof een keurige deftige man de Operazaal binnen komt lopen in zijn perfect gesneden maatpak met zijn Panerai om zijn pols maar per ongeluk zijn knalrode Puma raceschoenen heeft aangetrokken.

    Login om te reageren
  17. zjos zegt

    11 juli 2017 om 21:45

    Heerlijk ! Hij is al indrukwekkend en nu helemaal. Velgen misschien een beetje te veel over de top maar hij kan het nog net hebben.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North