Mansory verliest mojo, pakt Bentley Mulsanne decent aan

Auteur: , 28 Reacties

Mansory wat is dit nou? Waar hebben jullie de wilde bodykit gelaten?

Mansory heeft inmiddels flink wat naam gemaakt in de tuningswereld, maar dat hebben ze niet voor elkaar gekregen door subtiel te werk te gaan. De creaties van de tuner zijn doorgaans wild besprenkeld met carbon en veelal getooid in schreeuwerige kleuren, hoewel de toko van Kourosh Mansory soms ook de doodzonde begaat om auto’s matzwart of grijs te spuiten. Bekende Mansory-bakken zijn bijvoorbeeld de 4XX Siracusa, deze stijlvolle Porsche Panamera en natuurlijk de Bentley Conti GT van Eljero Elia.

Bij het nieuwste project heeft Mansory zich echter een beetje ingehouden, zo lijkt het. Alleen een splitter onder de voorbumper, kleine side-skirts, een spoilerlip op de kofferklep en een diffusertje uit carbon springen direct in het oog. Zouden de Mansory-mannen hun wilde haren verloren hebben na een rustgevend ritje in de Mulsanne (rijtest)?

Mansory zegt zelf dat ze ‘de sportieve kant’ van de Mulsanne willen activeren met de modificaties. Daarbij horen ook de 22 inch grote ‘M8’ velgen met high performance banden in de maat 285/35. Behoorlijk breed en plat rubber dus voor zo’n luxe slee. Het is trouwens niet alleen maar show en geen go, want de tuner blaast de motor op van 512 naar 585 pk.

Persoonlijk ben ik niet zo kapot van deze nieuwe aanpak van Mansory. Doe mij maar gewoon een standaard Mulsanne of, als het echt moet, een volledig clapped out tuningshok. Wenn schon, denn schon, zoals ze in Mansory’s thuisbasis Brand zouden zeggen. Maar misschien vind jij deze ‘tussenweg’ wel prettig? Laat het weten, in de comments!



28 reacties

Wat een sloep is het toch ook, man oh man! Decadentie ten top natuurlijk. Mansory kennende hebben ze zich aardig ingehouden maar toch vind ik het maar niets, al die stukjes carbon.
Toch aardig subtiel.

Lens, luister je mee?
Op een Mulsanne hoort gietijzer, geen carbon.
@dutchdriftking: Gietijzer kan nog wel, maar carbon…..
@dutchdriftking: Geen carbon!?!? Besef je wel wat voor een gewichtsbesparing dit oplevert, weegt daardoor nu slechts 3.8 ton.
@sezz: als je iets ergens opplakt wordt het totaalgewicht niet minder.
Helium is daar een uitzondering op.
Maar dan wordt je te high en dat moet ook niet achter het stuur.
@dutchdriftking: ik kan om 1 of andere rede niet like’en dus bij deze: I like! Naakt Carbon was mooi op de f40, daarna, op sommige ‘omdat naakt carbon lichter is dan gespoten’ na, is het onnodig is geworden.
Carbon op dit model vind ik echt heiligschennis.
@cpp1: @trust: In veel gevallen is ‘naakt’ carbon ook niet eens echt naakt. Als ze glimmen, zoals bijvoorbeeld bij de Veyron en de Huayra het geval is, dan zit er een dikke laag clearcoat op om de oneffenheden op te vullen (carbon is niet helemaal glad) en om het carbon tegen de zon te beschermen. En die laag is vaak zo dik dat de boel daardoor niet wezenlijk lichter is dan wanneer ‘ie gewoon is gespoten. De F40 was trouwens zó dun gespoten dat je van dichtbij de carbonstructuur door de lak heen kan zien.
Doe mij de wielen maar in een maatje kleiner en de motorupgrade, dan is ’t prima.
@thijsj: Hoef je de rest van de auto niet? Ik zou namelijk niet weten wat je met een stel wielen en een chip moet.
@berlinetta: ik denk dat ik het over het tuningpakketje heb. Natuurlijk wil ik wel een mulsanne op de oprit.
Hoewel subtiel, als je goed kijkt en de details op je in laat werken is het een idioot hok. Liever standaard.
Ik heb Mansory vrij hoog staan als tuner, maar een Mulsanne is een koets waar iedereen gewoon vanaf moet blijven.
kan me wel smaken, maar lijkt me ook weer compleet overbodig!
Gelukkig zijn die spoilertjes wel van carbon. . .
Nooit gedacht dat Mansory het zo bescheiden zou kunnen houden. Knap! Die prestatie dan, de Mulsanne wordt er niet mooier op.
Ik zou denk ik niet eens meer een normale Mulsanne willen. Dit ding ademt maar één ding uit en dat is dat je wil laten zien dat je vies stinkend rijk bent.
Jammer..

In hun stijl hadden iets lelijkste moeten maken..

Kan niet zo..
Die spoiler op de kofferklep.. manmanman. Hoe verzin je het?
@tievdz: Door al dat lichtgewicht carbon wil je natuurlijk voorkomen dat de auto bij hoge snelheden het luchtruim kiest. Daarom hebben ze uit voorzorg die spoiler geplaatst voor extra downforce.
Zo’n Mulsanne Sport weeg 2585 (!) kg schoon aan de haak.
Wat een complete onzin is het toch om daar carbon aan toe te voegen.
Over een paar jaar kijken we naar carbon motiefjes in het interieur, op spoilertjes enz. net zo terug als op vinyl daken: eigenlijk is het stom plastic, compleet overbodig, en verstoort het de lijnen.
Goed om te weten dat Mansory het “bescheiden” kan houden. Helaas nog steeds mislukt in mijn ogen.
Alsof een keurige deftige man de Operazaal binnen komt lopen in zijn perfect gesneden maatpak met zijn Panerai om zijn pols maar per ongeluk zijn knalrode Puma raceschoenen heeft aangetrokken.
Heerlijk ! Hij is al indrukwekkend en nu helemaal. Velgen misschien een beetje te veel over de top maar hij kan het nog net hebben.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).