• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Marko: “Verstappen moest huilen na crash”

Auteur: jaapiyo, gepost 13 januari 2019 om 11:16 – 39 Reacties

MV33


Huilie huilie.

Afgelopen F1 seizoen was alweer Max zijn vierde in de koningsklasse van de autosport en het was wederom een puik jaar voor de Nederlander. Oké, Max werd geen kampioen zoals we tegen beter weten in gehoopt hadden, maar hij pakte net als in 2017 een tweetal mooie zeges. Dat hadden er eigenlijk drie moeten zijn, maar ja, Esteban Ocon.

De keiharde resultaten vertellen in de F1 echter altijd maar het halve verhaal. Om het hele plaatje te beschouwen, moet je die andere helft erbij pakken, namelijk de resultaten van je teamgenoot. Vooral in dit opzicht zette Max afgelopen jaar grote stappen. In 2016 en 2017 kon je nog geloofwaardig discussiëren over of Ricciardo of toch Verstappen de betere coureur was. Doch in de tweede helft van 2018, of eigenlijk de twee laatste derden van 2018, sloopte Max de sjeu uit dit guitige tijdverdrijf door Danny-Ric op indrukwekende wijze te domineren. Op een of andere manier is MV33 dus nóg beter geworden.

Het enige smetje op Max’ seizoen is zijn ietwat chaotische start van het jaar. Het is door de meesten al lang weer vergeten, maar na Monaco had Ricciardo al 72 punten achter zijn naam staan en Max slechts 35. Dat verschil was zelfs nog groter geweest als RIC niet uitgevallen was met een kapotte RB14 in Bahrein. Max maakte wat kostbare en bij vlagen koddige foutjes, die hem een stormvloed aan kritiek van stukjesschrijvers en mensen met recht van spreken opleverden.

Dit kwam niet in de laatste plaats door de compromisloze houding van Max ten opzichte van de media. De meeste incidenten weet Max aan dingen buiten zijn controle, zoals technische malheur. Dit kwam niet altijd even geloofwaardig over, zoals in het geval van de kwalificatiecrash in Bahrein. Zelfs teambaas Horner liet doorschemeren dat er eigenlijk niks mis was met de auto. Van de suggestie dat hij zijn rijstijl misschien maar eens moest aanpassen, wilde Max al helemaal niks weten. Stoïcijns als een härter Hund leek onze landgenoot door te bikkelen op dezelfde weg.

Zoals nu blijkt uit een interview van Motorsport-Total met Helmut Marko, liet de tegenslag en de kritiek Max echter toch niet zo koud als hij ons zou doen willen geloven. Na de klapper in de derde vrije training van Monaco kwam het besef dat dit niet de juiste manier was keihard binnen bij Max Emilian. In de pitbox zat hij zelfs droef te wenen:

Max is ook niet achterlijk. In de pitbox is hij destijds in huilen uitgebarsten. Dat heeft hem wel aan het denken gezet. Hij is snel genoeg, maar hij hoeft niet altijd te bewijzen dat hij de snelste is. Dat heeft hij niet nodig.

Waarvan akte.

Ook interessant!

  • Video: de crash vanuit het publiek POV
  • Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
    Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
  • Video: Max Verstappen Track Guide van Bahrein
  • Max Verstappen verwacht geen crash met Lewis Hamilton

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Helmut Marko, interview, Max Verstappen, Racing

Vorig bericht: « Belgische popo zoekt gekkie in paarse Porsche GT3
Volgend bericht: Tesla heeft geen trek in vakbondspipo’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    13 januari 2019 om 11:37

    Oplossing van Rutte ..

    Meer belastinginners aanstellen ..
    Boa statushouders in de volksmond ..

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      13 januari 2019 om 12:04

      @lincoln: Kerel, slik af en toe ff je woorden in…

      Login om te reageren
      • bmwfreak038 zegt

        13 januari 2019 om 12:49

        @87sandyd: want?

        Login om te reageren
    • Bender zegt

      13 januari 2019 om 13:37

      @lincoln: ik ben te veel een gierig Nederlander om te betalen voor Autoblog zonder reclame. Ik zou graag betalen voor een Autoblog zonder @lincoln

      Login om te reageren
    • f40racer zegt

      13 januari 2019 om 15:05

      @lincoln: Mijn beeld bij jou, gebaseerd op meerdere reacties van je: Zo een man van middelbare leeftijd die thuis op een leren toegetakelde bank met hondenharen zit, witte sokken in badslippers, een wit hemd, een X aantal lege blikjes exportbier op tafel en een veel te dure telefoon. En dat je dan op internet op alles zeikt wat los en vast zit. Klopt dit niet, dan doe je ergens iets fout.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        13 januari 2019 om 15:45

        @f40racer:

        Misschien ben je beter op je plek op een site waar mannen over elkaar fantaseren ..

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          13 januari 2019 om 15:48

          @lincoln: ???

          Login om te reageren
        • f40racer zegt

          13 januari 2019 om 15:56

          @lincoln: Excuses, ik vergeet de zware shag bijna

          Login om te reageren
        • herbert zegt

          13 januari 2019 om 17:28

          @lincoln: Staan ongetwijfeld in jou favorieten ;)

          Login om te reageren
      • dakloosinmx5 zegt

        13 januari 2019 om 19:11

        @f40racer: Meneer Lincoln is gewoon gek op negatieve aandacht. Is namelijk beter dan geen aandacht. Iets wat hij zowel vroeger bij zijn ouders, alsmede nu op zijn versleten bankstel tekort komt.
        Eigenlijk best sneu…

        Login om te reageren
    • roadster1976 zegt

      13 januari 2019 om 18:47

      @lincoln: weet altijd goed te trollen… lees dit dan ???

      Login om te reageren
  2. herbert zegt

    13 januari 2019 om 11:38

    Ach ja maxi cosi, van mijn part blijft hij in Marokko als schoothondje van Badr.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      13 januari 2019 om 11:46

      @herbert: leeft Badr nog? Jammer.

      Login om te reageren
      • herbert zegt

        13 januari 2019 om 12:40

        @str8six: haha eens ;)

        Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        13 januari 2019 om 12:57

        @str8six: helemaal in je sas, met badr-das.

        Login om te reageren
    • rhellema zegt

      13 januari 2019 om 12:02

      @herbert: je duld blijkbaar geen concurrentie?

      Login om te reageren
      • herbert zegt

        13 januari 2019 om 12:40

        @rhellema: Welke concurrentie? hahaha.
        Lewis is oppermachtig.

        Login om te reageren
        • roadrage78 zegt

          13 januari 2019 om 14:48

          @herbert: Haha bijna goed! Je bent pas oppermachtig in mijn ogen als je bij verschillende teams wereldkampioen bent geworden…

          Login om te reageren
          • hamerhaai zegt

            13 januari 2019 om 15:29

            @roadrage78:
            2008: McLaren
            2014, 2015, 2017 en 2018: Mercedes
            Oppermachtig dus, naar jouw maatstaven.

            Login om te reageren
            • herbert zegt

              13 januari 2019 om 17:30

              @hamerhaai: haha geniaal, lees je effe mee @roadrage78

              Login om te reageren
          • rickthestig zegt

            13 januari 2019 om 21:31

            @roadrage78: eigenlijk best interessant. Hoeveel coureurs die meerdere titels wonnen deden dit boek bij meer dan twee verschillende teams. Schumi bij Benetton en Ferrari, Prost bij McLaren en Williams, Lewis bij McLaren en Mercedes. Senna bij Lotus en McLaren en verder gaat mijn geschiedenis niet.

            Login om te reageren
            • rickthestig zegt

              13 januari 2019 om 21:36

              @rickthestig: Dankzij Wiki; Alleen Fangio. Ferrar, Mercedes en Maserati. Senna was een foutje trouwens, alleen McLaren.

              Login om te reageren
        • rhellema zegt

          13 januari 2019 om 15:08

          @herbert: grappig, een autocoureur afzeiken maar zelf niet begrijpend kunnen lezen. Je bent best wel de zwakste schakel hè?

          Login om te reageren
          • herbert zegt

            13 januari 2019 om 17:29

            @rhellema: Niet janken joh, doet maxi cosi wel ;)

            Login om te reageren
            • rhellema zegt

              13 januari 2019 om 18:18

              @herbert: ja, je bent echt de zwakste haha. Staat de opvolgmelk al klaar voor je?

              Login om te reageren
              • herbert zegt

                13 januari 2019 om 20:00

                @rhellema: vraag die domme Belg Maxi cosi effe ;)

              • rhellema zegt

                13 januari 2019 om 22:25

                @herbert: maar het is wel een Belg die slimmer is dan jij.

              • herbert zegt

                14 januari 2019 om 15:53

                @rhellema: Nou nee dat zeer zeker niet, eentje die alleen beter kan rijden ;)

  3. Rick-dos zegt

    13 januari 2019 om 11:44

    Nederlanders zijn ook huilebalken. Zie hierboven.

    Enfin, nu kan er tenminste geen discussie meer bestaan over de vraag of Max een Nederlander of een Belg is. Nederlander dus.

    Login om te reageren
    • pindakoning zegt

      13 januari 2019 om 11:52

      @Rick-dos: als Belgen huilen denken ze dat ze te snel en teveel gedronken te hebben

      Login om te reageren
    • herbert zegt

      13 januari 2019 om 12:38

      @rick-dos: Nee een Belg.

      Login om te reageren
  4. evdw zegt

    13 januari 2019 om 12:15

    Max is een topsporter met emoties bij winst of verlies, wat een nieuws, wie had dat gedacht.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      13 januari 2019 om 12:27

      @evdw:

      Klopt ..
      allemaal €motie$ ..

      Login om te reageren
      • mennok zegt

        13 januari 2019 om 13:00

        @lincoln: Haha, wat een koekenbakker ben je toch.

        Login om te reageren
        • koeckenbacker zegt

          13 januari 2019 om 21:31

          @mennok: hou mij erbuiten

          Login om te reageren
  5. VeniVidiVici zegt

    13 januari 2019 om 13:16

    Wat een komkommer geouwehoer zeg in de F1 wereld momenteel! Krijg er een beetje een slappe piel van.

    Login om te reageren
    • Foramen zegt

      13 januari 2019 om 14:06

      @venividivici: eigenlijk alleen in de stal van Redbull toch?

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        13 januari 2019 om 17:06

        @foramen: Nee, maar Autoblog plaatst alleen de onzin uit die stal. Alle andere stal bezighoud onzin staat op andere F1 nieuwssites. Maar interessant F1 nieuws zoals bijvoorbeeld dat Mercedes een geheel nieuwe motor ontworpen heeft met een betere ERS waarbij (als het klopt) de rest van het veld dus weer het nakijken heeft.

        Login om te reageren
  6. artje zegt

    13 januari 2019 om 21:30

    Doe mij ook maar zo’n taakstraf !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North