Marko: “Verstappen moest huilen na crash”

Auteur: , 39 Reacties

Huilie huilie.

MV33

Afgelopen F1 seizoen was alweer Max zijn vierde in de koningsklasse van de autosport en het was wederom een puik jaar voor de Nederlander. Oké, Max werd geen kampioen zoals we tegen beter weten in gehoopt hadden, maar hij pakte net als in 2017 een tweetal mooie zeges. Dat hadden er eigenlijk drie moeten zijn, maar ja, Esteban Ocon.

De keiharde resultaten vertellen in de F1 echter altijd maar het halve verhaal. Om het hele plaatje te beschouwen, moet je die andere helft erbij pakken, namelijk de resultaten van je teamgenoot. Vooral in dit opzicht zette Max afgelopen jaar grote stappen. In 2016 en 2017 kon je nog geloofwaardig discussiëren over of Ricciardo of toch Verstappen de betere coureur was. Doch in de tweede helft van 2018, of eigenlijk de twee laatste derden van 2018, sloopte Max de sjeu uit dit guitige tijdverdrijf door Danny-Ric op indrukwekende wijze te domineren. Op een of andere manier is MV33 dus nóg beter geworden.

Het enige smetje op Max’ seizoen is zijn ietwat chaotische start van het jaar. Het is door de meesten al lang weer vergeten, maar na Monaco had Ricciardo al 72 punten achter zijn naam staan en Max slechts 35. Dat verschil was zelfs nog groter geweest als RIC niet uitgevallen was met een kapotte RB14 in Bahrein. Max maakte wat kostbare en bij vlagen koddige foutjes, die hem een stormvloed aan kritiek van stukjesschrijvers en mensen met recht van spreken opleverden.

Dit kwam niet in de laatste plaats door de compromisloze houding van Max ten opzichte van de media. De meeste incidenten weet Max aan dingen buiten zijn controle, zoals technische malheur. Dit kwam niet altijd even geloofwaardig over, zoals in het geval van de kwalificatiecrash in Bahrein. Zelfs teambaas Horner liet doorschemeren dat er eigenlijk niks mis was met de auto. Van de suggestie dat hij zijn rijstijl misschien maar eens moest aanpassen, wilde Max al helemaal niks weten. Stoïcijns als een härter Hund leek onze landgenoot door te bikkelen op dezelfde weg.

Zoals nu blijkt uit een interview van Motorsport-Total met Helmut Marko, liet de tegenslag en de kritiek Max echter toch niet zo koud als hij ons zou doen willen geloven. Na de klapper in de derde vrije training van Monaco kwam het besef dat dit niet de juiste manier was keihard binnen bij Max Emilian. In de pitbox zat hij zelfs droef te wenen:

Max is ook niet achterlijk. In de pitbox is hij destijds in huilen uitgebarsten. Dat heeft hem wel aan het denken gezet. Hij is snel genoeg, maar hij hoeft niet altijd te bewijzen dat hij de snelste is. Dat heeft hij niet nodig.

Waarvan akte.



39 reacties

Oplossing van Rutte ..

Meer belastinginners aanstellen ..
Boa statushouders in de volksmond ..
@lincoln: Kerel, slik af en toe ff je woorden in…
@87sandyd: want?
@lincoln: ik ben te veel een gierig Nederlander om te betalen voor Autoblog zonder reclame. Ik zou graag betalen voor een Autoblog zonder @lincoln
@lincoln: Mijn beeld bij jou, gebaseerd op meerdere reacties van je: Zo een man van middelbare leeftijd die thuis op een leren toegetakelde bank met hondenharen zit, witte sokken in badslippers, een wit hemd, een X aantal lege blikjes exportbier op tafel en een veel te dure telefoon. En dat je dan op internet op alles zeikt wat los en vast zit. Klopt dit niet, dan doe je ergens iets fout.
@f40racer:

Misschien ben je beter op je plek op een site waar mannen over elkaar fantaseren ..
@lincoln: 😂👍🏻
@lincoln: Excuses, ik vergeet de zware shag bijna
@lincoln: Staan ongetwijfeld in jou favorieten ;)
@f40racer: Meneer Lincoln is gewoon gek op negatieve aandacht. Is namelijk beter dan geen aandacht. Iets wat hij zowel vroeger bij zijn ouders, alsmede nu op zijn versleten bankstel tekort komt.
Eigenlijk best sneu…
@lincoln: weet altijd goed te trollen… lees dit dan 😂😂😂
Ach ja maxi cosi, van mijn part blijft hij in Marokko als schoothondje van Badr.
@herbert: leeft Badr nog? Jammer.
@str8six: haha eens ;)
@str8six: helemaal in je sas, met badr-das.
@herbert: je duld blijkbaar geen concurrentie?
@rhellema: Welke concurrentie? hahaha.
Lewis is oppermachtig.
@herbert: Haha bijna goed! Je bent pas oppermachtig in mijn ogen als je bij verschillende teams wereldkampioen bent geworden…
@roadrage78:
2008: McLaren
2014, 2015, 2017 en 2018: Mercedes
Oppermachtig dus, naar jouw maatstaven.
@hamerhaai: haha geniaal, lees je effe mee @roadrage78
@roadrage78: eigenlijk best interessant. Hoeveel coureurs die meerdere titels wonnen deden dit boek bij meer dan twee verschillende teams. Schumi bij Benetton en Ferrari, Prost bij McLaren en Williams, Lewis bij McLaren en Mercedes. Senna bij Lotus en McLaren en verder gaat mijn geschiedenis niet.
@rickthestig: Dankzij Wiki; Alleen Fangio. Ferrar, Mercedes en Maserati. Senna was een foutje trouwens, alleen McLaren.
@herbert: grappig, een autocoureur afzeiken maar zelf niet begrijpend kunnen lezen. Je bent best wel de zwakste schakel hè?
@rhellema: Niet janken joh, doet maxi cosi wel ;)
@herbert: ja, je bent echt de zwakste haha. Staat de opvolgmelk al klaar voor je?
@rhellema: vraag die domme Belg Maxi cosi effe ;)
@herbert: maar het is wel een Belg die slimmer is dan jij.
@rhellema: Nou nee dat zeer zeker niet, eentje die alleen beter kan rijden ;)
Nederlanders zijn ook huilebalken. Zie hierboven.

Enfin, nu kan er tenminste geen discussie meer bestaan over de vraag of Max een Nederlander of een Belg is. Nederlander dus.
@Rick-dos: als Belgen huilen denken ze dat ze te snel en teveel gedronken te hebben
@rick-dos: Nee een Belg.
Max is een topsporter met emoties bij winst of verlies, wat een nieuws, wie had dat gedacht.
@evdw:

Klopt ..
allemaal €motie$ ..
@lincoln: Haha, wat een koekenbakker ben je toch.
@mennok: hou mij erbuiten
Wat een komkommer geouwehoer zeg in de F1 wereld momenteel! Krijg er een beetje een slappe piel van.
@venividivici: eigenlijk alleen in de stal van Redbull toch?
@foramen: Nee, maar Autoblog plaatst alleen de onzin uit die stal. Alle andere stal bezighoud onzin staat op andere F1 nieuwssites. Maar interessant F1 nieuws zoals bijvoorbeeld dat Mercedes een geheel nieuwe motor ontworpen heeft met een betere ERS waarbij (als het klopt) de rest van het veld dus weer het nakijken heeft.
Doe mij ook maar zo’n taakstraf !

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).