• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maserati gebruikt MC20 om Stirling Moss te eren

Auteur: Loek, gepost 13 mei 2020 om 17:29 – 20 Reacties

Maserati MC20 Stirling Moss

Stirling Moss heeft ook ooit het zitje van een Maserati bemand. Het merk eert de legendarische racer met hun nieuwe MC20.

2020 bewijst het jaar der wonderen te zijn. Het gaat allemaal niet zoals gepland. Iets wat op zich wel gaat zoals gepland, al verrast het vriend en vijand: Maserati komt met een nieuwe auto.

MC20

Wie op nieuwe hete feitjes over de Maserati MC20 hoopt, die hebben we helaas niet. We moeten het doen met wat we al weten over de nieuwe MC20: hij krijgt een hagelnieuwe zelf-ontwikkelde V6 (helaas, de oude V8 staat bekend om zijn magnifieke geluid), een middenmotor-layout en de naam MC20 waarmee het merk terug hoopt te grijpen op de legendarische MC12. Dat gaat lastig worden, verwacht meer een soort McLaren-tegenhanger.

Eerbetoon

Terwijl de MC20 nog volop in ontwikkeling is, richt Maserati zich op het eren van een recent overleden held: Stirling Moss. De 90-jarige ex-coureur verliet ons op 12 april en liet een gigantische race-heritage achter. De kans is aanwezig dat je hem kent van zijn succes in de Mercedes Silberpfeile, maar een hele hoop raceauto’s zijn een keer over een circuit gejaagd door Sir Moss. Eén van die auto’s was een Maserati 250F in 1956. Daarmee wist Moss op 13 mei van dat jaar (precies 64 jaar geleden dus) de winst te pakken voor Maserati.

Camouflage

Helaas kan Maserati het eindproduct nog niet laten zien en helaas heeft Stirling Moss de Maserati MC20 nooit kunnen zien. Om wijlen Moss toch te betrekken bij de nieuwe supercar wordt het prototype uitgedost in een Stirling Moss-camouflagewrap. Zilver met in het zwart het woord MC20 overal, met heel groot ‘Stirling Moss’ achterop.

Waarderen

Maserati is trots op de MC20, vanwege alle hints naar het raceverleden én het feit dat de auto een zelfontwikkelde motor krijgt. Naar eigen zeggen van Maserati had Sir Stirling Moss de MC20 zeker kunnen waarderen. De introductie werd verschoven naar later dit jaar, wanneer we de MC20 voor het eerst in vol ornaat mogen aanschouwen.

Ook interessant!

  • Video: volgas op autobahn met de Maserati MC20
    Video: volgas op autobahn met de Maserati MC20
  • Bespoke Maserati MC20 voor David Beckham
    Bespoke Maserati MC20 voor David Beckham
  • Gespot: de allereerste Maserati MC20 in Nederland
  • Zo bruut zag je de Maserati MC20 nog niet eerder

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

Maserati, mc20, stirling-moss

Vorig bericht: « Miljarden bezuinigingen voor zwaar getroffen Nissan
Volgend bericht: Sebastian Vettel terug naar Red Bull: mag dat? »

Lees Interacties

Reacties

  1. tiemegommer zegt

    13 mei 2020 om 18:32

    Zal ongetwijfeld een erg mooi ding worden, maar of dit Maserati nog kan helpen om weer op de goede weg te raken betwijfel ik ten zeerste.

    Login om te reageren
    • nord zegt

      13 mei 2020 om 18:57

      Hoe slecht staan ze ervoor dan dat het voorgoed afgelopen met ze is?

      Ik zie verdomd vaak de masers voorbijkomen hier in Zurich en ook laatste facelift modellen. Populair zou je haast zeggen.

      Login om te reageren
      • tiemegommer zegt

        13 mei 2020 om 19:25

        @nord: dat het voorgoed afgelopen met ze is zeg ik niet, maar als je kijk naar de autoverkopen in NL in 2019 hebben ze maar 34 auto’s verkocht. Dat lijkt me sowieso niet heel goed voor de continuïteit van ‘t merk. Bij Aston gebeurt hetzelfde, te laat in de huidige trends ingestapt (e.g. met DBX en Levante) waardoor t een stuk minder interessant is voor de koper.

        Login om te reageren
        • Turbo S zegt

          13 mei 2020 om 19:29

          @tiemegommer: Nederland is ook geen graadmeter. Uitsluitend voor bijtellingsklappers.

          Login om te reageren
        • b088y zegt

          13 mei 2020 om 19:31

          @tiemegommer: wanneer ging het dan wel goed met Maserati en Aston Martin?

          Login om te reageren
        • emping zegt

          14 mei 2020 om 10:23

          @tiemegommer: ja want ze verkopen alleen in Nederland. In China staan ze op bijna elke hoek.

          Login om te reageren
        • pechweg zegt

          14 mei 2020 om 10:30

          @tiemegommer: je kan en mag Nederland ook niet meerekenen voor een merk als Maserati als je praat over de continuïteit. In het buitenland lopen dit soort auto’s een stuk beter

          Login om te reageren
      • lincoln zegt

        13 mei 2020 om 19:44

        Harley davidsons zie je ook heel vaak ..

        Komt voornamelijk omdat ze akelig veel tyfusherrie drama maken ..

        Login om te reageren
  2. jjcp zegt

    13 mei 2020 om 19:05

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. MaartenD zegt

    13 mei 2020 om 19:24

    Die Eldorado sponsored Maserati racewagen is echt prachtig. Vorig jaar bekeken tijdens mijn bezoek aan de Panini Collection in Modena. Een aanrader als je in de buurt bent.

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      13 mei 2020 om 21:37

      Was ik twee jaar geleden. Jammer genoeg stond juist de Khamsin er niet, mijn favoriet. (nog steeds niet in het echt gezien)

      De Laverda SFC 750 die boven stond was een leuk extraatje.

      Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    13 mei 2020 om 19:41

    Voor productie cijfers ga je naar http://www.carsalesbase.com ..

    Dan zie je de productie aantallen ..
    In het geval van Maserati kan je er vanuit gaan dat ze zo een 20% teveel produceren om vervolgens ergens in Arabië en Florida te dumpen voor schrootprijzen ..

    Login om te reageren
    • basman147 zegt

      13 mei 2020 om 21:11

      En Audi, BMW en Mercedes zouden dat niet doen? Alle merken produceren te veel om het vervolgens via dump-kanalen kwijt te raken, zolang er maar geen onderbreking in de productie zit.
      Op het moment dat er targets gehaald moeten worden in Ingolstadt, Munchen Wolfsburg of Stuttgart explodeert het aantal Jahreswagen in Duitsland…

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        14 mei 2020 om 01:34

        OK ..
        Je hebt dus geen flauw benul van de productie cijfers ..

        Zal je nog eens een linkje sturen ..

        Login om te reageren
  5. Estate_of_mind zegt

    13 mei 2020 om 19:57

    Is dit niet gewoon een 4C met een Maserati-jas (en een 6C)?

    Login om te reageren
    • pjotr zegt

      13 mei 2020 om 23:02

      @italdesign: als je naar de daklijn kijkt, zou je dat wel zeggen idd. wellicht hebben ze de carbon tub als basis genomen.

      Login om te reageren
    • exotic zegt

      14 mei 2020 om 09:04

      Eerder een rebodied 488. Net zoals bij coachbuilding; je mag alles aanpassen behalve de structurele elementen zoals het dak.

      Login om te reageren
  6. fransananas zegt

    13 mei 2020 om 20:03

    Ik ben niet overtuigd en geloof ook niet dat sir Moss dit wel zou zijn.

    Login om te reageren
  7. ttr6 zegt

    14 mei 2020 om 14:26

    Ik begrijp niet dat de Ferrari-weg op gaan. Willen ze een soort instap Ferrari uitbrengen??

    Login om te reageren
  8. alper zegt

    14 mei 2020 om 14:51

    Omgekatte Alfa helaas.. we gaan het meemaken..?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North