Ze moeten iets verzinnen om de nieuwe Maserati GranTurismo als 110 Anniversario te slijten.
Al het gehele jaar kwakkelt het bij Maserati. Niet alleen bij de Italianen uit Modena hoor, ook dat andere merk uit Turijn heeft het moeilijk. Maserati heeft een vrij verse line-up, wat doe je dan om de modellen toch te verkopen? Speciale edities uitbrengen natuurlijk!
Daarom presenteert Maserati vandaag de GranTurismo 110 Anniversario. Een ode aan 110 jaar vakmanschap, design en prestaties. Yada yada, het klopt enigszins wel. Maar toch rent niet iedereen naar de showroom.
Vooral de Folgore heeft het lastig. Maserati is één van de eerste luxemerken door een volledig elektrische GT in dit segment aan te bieden. Maar de markt zit hier misschien helemaal niet op te wachten. Een gok die verkeerd kan uitpakken, de tijd zal het leren.
Het zal je dan ook niet verbazen dat de Maserati GranTurismo 110 Anniversario niet geheel toevallig op de Folgore gebaseerd is. Want ja, die moeten ze zien te slijten. Het is in elk geval een exclusief dingetje. Ze bouwen maar 110 exemplaren van deze limited edition. Als de fabriek draait tenminste.
Er zijn twee configuraties te kiezen, van elk komen er 55 stuks. Ze zijn samengesteld aan de hand van het Fuoriserie personalisatieprogramma. Nummertje één is gespoten in de kleur Rame Folgore, het andere model komt in de kleur Blu Inchiostro. Beide configuraties hebben speciale afwerkingen, velgen en zwarte met koperen accenten. Dat komt ook weer terug in het interieur.
Op de C-stijl is naast de bekende Drietand ook het cijfer 110 te vinden. Succesvolle merken roepen nu meestal dat alle exemplaren al vergeven zijn en dat je de boot hebt gemist. Helaas kan Maserati daar niet over opscheppen. Je kunt gewoon een bestelling plaatsen voor een Maserati GranTurismo 110 Anniversario. De onthulling van de speciale edities is aan de Viale Ciro Menotti in Modena. Trouwe klanten van het merk zijn uitgenodigd en zullen getuige zijn van de onthulling
Tonnie zegt
Jammer, want het zijn echt prachtige auto’s. Ook al in het design in de basis al zo’n 20 jaar oud.
petroldrinker zegt
Als ik er 1 koop (wat ik erg graag zou willen als daily driver) zou het een vorige generatie zijn met een V8, het liefst een MC Stradale, maar een Sport zou 2e keus zijn. De nieuwe wekt bij mij geeneens hebberigheid op met benzine motor, laat staan electrisch…
RubenPriest zegt
Een MC Stradale als daily driver? Dat wil je niet :)
PunicaOase zegt
Zit bijna niemand te wachten op een Maserati. Het geluid was in het verleden de grootste reden er een te kopen. Dat is niet meer. Verder is het gewoon een strakgetrokken dino.. Er is zoveel beters te koop..
coupedriver zegt
Noem is iets beter waar je met 4 volwassenen in kan en dezelfde klasse en exclusiviteit. Het is dat constant napraten over gebrek aan kwaliteit en waardeverlies etc door mensen die er geen hol van weten waardoor dit prachtige merk in zwaar weer komt…
Stefje zegt
Het idee was nog te begrijpen; het is een gt, je wilt dus in alle comfort en rust reizen, dus een elektromotor die fluisterstil is draagt bij aan het comfort. Kan je wat voor zeggen.
De realiteit is; mensen kopen dit voor de lol. Willen emotie bij zoveel geld. En dat heeft deze kar niet. Ook de nieuwe GT is een misser. Bijna alles is goed; hij rijdt super, heeft veel vermogen, goed afgewerkt, modern. Maar hij mist die magische V8 van weleer. Hij klinkt nu als elke andere V6 op de markt.
De enige oplossing is beseffen dat je echt onder Ferrari en meer ter hoogte van Porsche staat, en die prijzen omlaag schroeven. Je concurrent is een 911 Carrera. Dus zorg dat je instapper ook dat ongeveer kost. Dan heb je weer een kans. Maar zo…
verdebosco zegt
Prachtige auto’s. Ook elektrisch. Want waarom een Taycan of E-Tron GT wel en deze niet. Tjah die prijs… Maar laat Maserati een flink aantal uiterst begeerlijke klassieke kleurstellingen lanceren. Allemaal blauw, groen, rood, bruin, zilver en zwart (nachtblauw, donkergroen, dieprood, rookzilver dat werk) met een standaard tabaksbruine bekleding met de beste leersoorten, fullspec tegen een lage prijs. Een variant ‘Touring’ en ‘GT2 RS’ zoals bij de 911. Dat moet toch verkopen voor 1,5-2 ton?
mashell zegt
Zou je alstublieft naar een baan bij de marketing afdeling van Maserati willen solliciteren?
str8six zegt
Lekker blijven smeren zou ik zeggen.
ericc zegt
Naambekendheid is ook een probleem voor Maserati. Bij niet autofanaten is het merk niet genoeg bekend. AM heeft James Bond, Ferrari en Porsche hebben een betere naamsbekendheid. Hoog tijd dat een Maserati meespeelt in een TV-serie of blockbuster in de bioscoop! Of via YouTube en consorten.
verdebosco zegt
Da’s een punt. De film Intouchables was een ‘lucky’ voor de Quattroporte, maar dit zou veel vaker moeten.