
Er is nieuws over Max en het volgende seizoen!
Iedereen die weleens Formule 1 kijkt moet het met me eens zijn dat er geen maat staat op Max Verstappen. Hij is de allerbeste coureur op de grid en heel misschien wel de allerbeste ooit. There, I said it. Wat Max mede zo goed maakt is zijn capaciteit om steengoed met de banden om te gaan. En juist over die zwarte ronde dingen is er iets te melden
Pirelli heeft bekendgemaakt welke banden volgend jaar in de Formule 1 worden gebruikt. Na de laatste test in Mexico en overleg met de FIA zijn de compounds vastgesteld die op 15 december officieel worden goedgekeurd.
De opbouw van de banden lag al sinds 1 september vast. Daarbij is vooral gekeken naar hoe de banden moeten omgaan met de nieuwe actieve aerodynamica die in 2026 wordt ingevoerd. Die techniek verandert namelijk de belasting op de wielen, en dus ook wat de banden moeten kunnen hebben.
Max scoort toch wel, ook op de hardste band
Voor de ontwikkeling gebruikte Pirelli simulatiedata die de teams hebben aangeleverd. Dat zijn voorspellingen van de snelheden en krachten die de auto’s in 2026 waarschijnlijk gaan halen.
Omdat de echte 2026-auto’s nog niet bestaan, werd getest met mule cars die zijn aangepast om zoveel mogelijk op de nieuwe generatie te lijken. Dat maakte het testen lastiger, want de banden van 2026 worden iets smaller dan de huidige 18-inch banden.

Het aanbod voor droge omstandigheden blijft bestaan uit vijf compounds: C1 tot en met C5, van hard naar zacht. Die indeling blijft ongeveer zoals die nu is. Wel heeft Pirelli extra gelet op het verschil in rondetijd tussen de compounds, zodat teams nog steeds duidelijke strategiekeuzes kunnen maken.
De C6 – de allerzachtste band van dit seizoen – is daarom geschrapt. Het verschil met de C5 bleek te klein en leverde geen echte meerwaarde op.
Voordat alles definitief wordt, volgt op 9 december nog één gezamenlijke testdag in Abu Dhabi. Teams krijgen daar de C2 tot en met C5 en, bij nat weer, intermediates. De C1 en de full wets worden die dag niet gebruikt. De vaste coureurs testen met mule cars, terwijl de jonge rijders op dezelfde dag in de 2025-auto’s hun meters maken.
Maar waarom moesten Max Verstappen fans nou opletten? Nou, omdat je nu weet op welke compound hij de rest van het veld gaat vernederen in 2026! Is altijd mooi meegenomen, toch?
Hup Max!!





De nr 1 of 69. Hij naait de concurrentie zowiezo.
Wat een kut clickbait
Wat een onnodig taalgebruik weer
Klopt, net zo onnodig als deze clickbait
en omdat Max opeens weer meedoet in het kampioenschap, schenkt autoblog wel weer de aandacht aan de F1.
Hahaha precies dat
Onnodig om clickbait te gebruiken. Max en f1 fans klikken sowieso op alle berichten van f1. Bait gebruiken komt infantiel over en is zelfs respectloos te noemen richting jullie bezoekers.
Eigenlijk is het simpel. Als je als site niets interessants te melden hebt maar je wilt toch dat mensen je artikel lezen omdat je zo geld krijgt van de adverteerder dan gebruik je clickbait. Want als Verstappen bij Williams zou tekenen zou de titel zijn “BREEK: Verstappen tekent bij Williams”.
Voor de gebruiker is het ook simpel, als in de titel niet staat waar het om gaat dan is er geen echt nieuws en bevat het artikel niets interessants. Je krijgt dus gegarandeerd met een teleurstelling te maken als het opent.
Je ziet het ook als je in de metro meekijkt wat mensen nou eigenlijk aan het doen zijn met hun telefoon, ze kijken de eerste seconden van een Instagram filmpje en swipen dan naar de volgende. Rationeel gezien bestaat Instagram (en de rest van sociale media) vooral uit een eindeloze stroom aan teleurstellingen en is je leven beter zonder.
Maar toch is er de hoop dat er wel iets interessants komt, dus blijf je scrollen klik je de clickbait aan. Je weet best dat het zinloos is maar weerstand bieden is o-zo moeilijk.
Klopt en het is een treurige conclusie: het leven dat je voorgeschoteld krijgt is teleurstellend en dat krijg je dus ook. Edoch mijn (zinloze) betoog was een oproep aan Autoblog (die lezen dit überhaupt niet lijkt wel): begin je F1 nieuws gewoon met: “F1 nieuws: “
Tja dit begint inderdaad chronisch te worden, die clickbait-achtige titels. Ik denk dat de leuke en frisse kijk op de autowereld stilletjes aan eens aan zijn eind aan het komen is hier. Achtergrond en diepgaande artikelen zie ik nauwelijks of niet meer en het herkauwen van oneliners uit de F1 die vervolgens tot een volwaardig artikel worden opgeklopt hebben hun tijd ook wel gehad. Alles voor de clickzzz uiteraard want dat haalt sponsoring binnen. Jammer.