
Max Verstappen is deze winter op koopjesjacht. Na een nieuwe boot en een teckel, heeft hij ook een nieuwe privéjet gekocht.
Max Verstappen heeft het maar zwaar dezer dagen. Hij torst momenteel zoveel geld mee in zijn broekzak, dat het brandwonden achterlaat op zijn quadriceps. Dat kan je natuurlijk niet hebben als je weer maximaal moet presteren over een maand. Dus probeert onze held de last een beetje te verlichten met de aankoop van nieuwe spulletjes.
Eerder schreven we al over de boot die Verstappen heeft gekocht. Maar Max heeft ook een nieuw vliegtuig aangeschaft. MV1 is daarbij wel merktrouw: zijn oude Dassault Falcon 900EX ruimt het veld voor een Dassault Falcon 8X uit 2022. Dat klinkt als een lager getal en een letter minder. Maar het is toch een upgrade. De nieuwere unit kostte drie jaar geleden nieuw zo’n 50 miljoen Euro en heeft een bereik van 12.000 kilometer op een tank peut. De vorige jet had slechts een bereik van 7.800 kilometer, waardoor bij races in Verweggistan of familiebezoeken in Brasil, onderweg getankt moest worden.
De nieuwe jet krijgt dezelfde livery als de oude met de leeuw op de staart. De oude jet blijft mogelijk trouwens in de stal staan bij Max. Dat is niet geheel duidelijk in de berichtgeving. Het aanhouden van twee jets naast elkaar is wel heel erg swaaaaaaaag, maar misschien ook wel een beetje teveel van het goede voor een nuchtere Hollander. Zelfs als hij die bij Red Bull kan stallen in Hangar-7.

Misschien moet Lando Norris de andere maar overnemen. De Brit die net als onze held ook een Belgische moeder heeft, vliegt vaak met Max mee naar races. Maar als de rivaliteit dit jaar opleeft, is dat op een gegeven moment misschien niet zo handig meer. Mocht je wat graverende psychische problemen hebben nou echt een hele grote fan zijn en Max willen stalken, kan dat overigens ook: het nummer van het vliegtuig is PH-UTL. Waarvan akte.
Een retourtje Rwanda zit er voorlopig niet meer in, lijkt mij. De heer Kagame, de lokale dictator, heeft denk ik zijn eigen glazen ingegooid om nog een F! race te organiseren.
Welnee, dat is allemaal een pre in de wereld van F1.
Boeiend dit ?
In zekere zin, het geeft een inkijkje in wat er in die wereld allemaal mogelijk is.
Jammer dat hij geen Nederlands belasting betaalt..
Waarom zou hij dat moeten doen? Heeft nooit in Nederland gewoond en maakt geen gebruik van de faciliteiten.
Daarnaast brengt hij erg veel geld binnen voor de staatskas met al zijn merchandise.
komt wel goed, de overheid heeft vast al een plan om de vliegtuigen op Nederlands kenteken te belasten voor iets. Wegenbelasting gaat niet veel opleveren (2000m startbaan schiet niet op denk ik), gewicht ook niet gezien die dingen iets hebben tegen zwaartekracht. Dus iets dat de massa wel zal geloven, iets met uitstoot of zo. Gelukkig kan de RDW niet zo effectief opereren dus Max kan nog wel even voort. Tegen de tijd dat zijn kind in de kart zit hebben ze wel wat bedacht en is Max cs gevlogen.
Max koopt dit en Max koopt dat… Zo werkt dat niet als je zoveel geld hebt. Dan is er de BV Max. Of eigenlijk meerdere BVs. De vliegtuigen vallen onder Mavic (Max Victoria) Aviation s.a.r.l.. Alles geregistreerd in Luxemburg.
En zou die kluwen BV’s niet zijn ontstaan door samenwerking van zaakwaarnemers en fiscalisten? Dat iemand als Max zegt “ik wil dit vliegtuig kopen” en de zaakwaarnemer dat dan regelt?
Hij zal het toestel zelf uitgezocht hebben. Ik neem aan dat die op maat gemaakt worden en het moet maar net je smaal zijn als je een 2e handsje koopt. De zakelijke afhandeling laat je natuurlijk over aan andere mensen.
Ik denk dat Mavic SARL al bijna net zo oud is als Max en Victoria. Ze hebben zelfs een website maar daar staat niks op behalve het adres en een logo wat zo 25 jaar oud kan zijn. Jos had al vroeg in de gaten dat je je succes goed moet laten beheren.
Mavic zal inderdaad wel destijds door Jos zijn opgericht. Hij reed/rijdt ook met Luxemburgse kentekens rond, ook voordat Max in de F1 kwam.
De BV heeft een bestuurder en dat kan Max zijn of iemand anders. Echter Max is altijd de UBO dus hij koopt het wel daadwerkelijk
Keurig in Monaco geregistreerd
Waarom? Hij woont hier niet.
De 8X-en blijven serieus geld waard, 2e hands kost dit gewoon nog tussen de € 42-50 miljoen, zeker een bouwjaar 2022.
Interessant weetje!
Moet bekennen dat dit wel de betere vleugels zijn die Red Bull je kan geven. 👌🏼
Zou een jet huren niet goedkoper zijn? Dat ie niet met een reguliere lijnvlucht meevliegt is logisch.
Goeie kans dat hij deze jet zelf juist verhuurt. Anders is het aanhouden van een jet, zelfs voor Max, wel erg duur.
Of zelf ook huurt. Zullen wel mooie constructies zijn…
Je moest eens weten hoe irritant het is om op de Azoren te landen en te tanken. Kost facking veel tijd kan ik je uit eigen ervaring vertellen……
Ja naar man, die cocktails, zon en witte stranden.