• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Max Verstappen rijdt ook in 2026 gewoon voor Red Bull

Auteur: Michel, gepost 19 april 2025 om 10:29 – 10 Reacties

max verstappen 2026

Christian Horner weet het zeker, ook in 2026 zit Max Verstappen in een Red Bull. Helmut Marko is minder zeker…

Het dreigt zomaar het leukste seizoen in jaren te worden in de koningsklasse van de racerij. Gisteren in de eerste vrije training in Saudi Arabië kon Pierre Gasly in zijn Alpine zomaar de eerste tijd rijden en Max Verstappen kan winnen in Japan, maar verliezen in Bahrein.

Vorige week na de dramatische race in Bahrein somberde Helmut Marko nog dat de kans reëel is dat Max gaat vertrekken. Als Red Bull geen betere auto kan fixen voor onze Verstappen, dan kan hij zo maar eens weg zijn.

MV heeft dan misschien een contract tot 2028, in dat contract staan allerlei clausules rondom prestaties waardoor hij onder de verbintenis uit zou kunnen. Aston Martin zou volgens het Italiaanse La Gazetta delle Sport wel 264 miljoen euro willen betalen aan Max in drie jaar tijd als hij daar zijn billen in een stoeltje plant. Zo kopte de Italiaanse krant gisteren.

Roddel en achterklap

Niet geheel onverwacht is Christian Horner het helemaal niet eens met Helmut Marko. Het is allemaal roddel en achterklap en niks van waar. De wereldkampioen heeft zijn loyaliteit al meermaals uitgesproken, aldus de teambaas.

De auto moet gewoon beter worden aldus Horner. Als dat lukt is het ook meteen klaar met het geroddel en gekwebbel over een vertrek van zijn topcoureur. Max Verstappen rijdt in 2026 gewoon in een Red Bull, dixit Horner.

Waar kan Max naartoe?

Stel dat Max toch geld voor zijn eieren kiest, waar kan Max Verstappen in 2026 dan naartoe? Ferrari is voorlopig geen optie. ook McLaren lijkt geen mogelijkheid. Bij beide teams zitten de stoeltjes stevig vol.

De geruchten over Aston Martin worden door iedereen stijf ontkent en het lijkt ook wel een gok voor onze nationale held om zichzelf daar in een avontuur te storten. Gevaar dreigt dat hem dan verweten wordt het voor het geld te doen, terwijl hij zelf ook altijd zegt dat hij niet meedoet om op een zevende plaats te rijden.

Mercedes dan? Die lijken qua motor goede papieren te hebben voor de nieuwe regels vanaf 2026. Maar ja, Max is duur en Toto Wolff kan het natuurlijk ook gewoon gaan proberen met Russell en Antonelli.

Kortom, Horner gelooft er heilig in dat Max Verstappen gewoon bij Red Bull blijft en dat ze de problemen met de auto gewoon even op moeten lossen. We gaan het morgen zien in de Grand Prix van Saudi Arabië.

Ook interessant!

  • "Max Verstappen gaat weg bij Red Bull"
  • Verstappen: "Concurrentie heeft valsgespeeld"
  • Max gaat eindelijk wat anders dragen dan een Red Bull-shirtje
  • Max Verstappen is boos

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Christian Horner, Formule 1, Helmut Marko, Max Verstappen

Vorig bericht: « 35 Vinfasts verkocht in twee jaar: zó moeilijk is het om een nieuw merk te starten
Volgend bericht: Blijf weg van de A10! Ik herhaal, blijf weg van de A10! »

Lees Interacties

Reacties

  1. HZW zegt

    19 april 2025 om 10:49

    Het zou ook de enige slimme keuze zijn om gewoon bij Red Bull te blijven.
    Ten eerste weet je met het nieuwe reglement met zowel nieuwe motoren en andere auto’s niet wie zijn zaken het beste voor elkaar heeft, of niet voor elkaar heeft en het ook niet voor elkaar krijgt.
    Dus ergens een nieuw contract tekenen en vervolgens ergens achteraan rijden zit je ook niet op te wachten.

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      19 april 2025 om 11:26

      Maar als je het niet weet, dan geldt dat toch voor alle teams? Een MB of AM kan de boel toch ook voor elkaar hebben?

      Login om te reageren
      • Richmond zegt

        19 april 2025 om 11:50

        Maar als je verkeerd kiest zit je vast in het verkeerde team want met de costcap is het moeilijk om een verkeerd concept te verbeteren. Dat zien we nu bij red bull en 3 jaar bij Mercedes. Bij Red bull zit hij bij de ontwikkeling en waar het heen gaat. Valt het tegen geen probleem weet hij na 26 precies hoe de kaarten geschud zijn. Geen enkel team gaat hem weigeren

        Login om te reageren
    • minimoke1984 zegt

      19 april 2025 om 14:34

      Waarom enige “slimme” keuze? Als hij bij Aston Martin 3 x zo veel gaat verdienen vindt ik dat financieel gezien slim.. ook al heeft hij het niet nodig. Vwb de sportieve prestaties.. Hij heeft al enkele WKtitels. T is niet zijn doel om de meeste te hebben..zou wel een leuke bijkomstigheid zijn. Ik denk dat in zijn geval hij nu kan kiezen voor geld met mogelijke extra titels.. Maar pakt hij ze niet is er ook niks aan de hand… immers de cash staat dan toch al op de bank. Dus tja wat is slim.. T is maar net hoe je t bekijkt.

      Login om te reageren
  2. Autofanaat1990 zegt

    19 april 2025 om 11:31

    Ik heb niet zo veel vertrouwen in Pierre Wache. Sinds hij meer inspraak heeft in de ontwikkeling van de RB is deze enkel slechter geworden. En begrijpt niemand de auto meer. Wat ook niet helpt is dat de resultaten van de oudste windtunnel in de F1 zich niet laten vertalen naar de praktijk.

    Zou de Gok voor Aston/Honda wel aandurven. Honda heeft zich motorisch de laatste jaren reeds bewezen. De RB loopt nu ook nog steeds hard qua topsnelheid. Echter kan iedereen zien dat het euvel vooral van aerodynamische aard is. Laat Aston daar nu net Adrian Newey voor in huis hebben, alsmede een splinternieuwe windtunnel. Tevens was het Adrian die de nieuwe Aero regels/Ground effect het best begrijpt. Iets dat ook zeer belangrijk zal zijn voor 2026.

    Tevens ook wel mooi als hij bijvoorbeeld net als Schumacher bij Ferrari, het team mee op zou kunnen bouwen. Dan heeft niemand het meer over de centen. En als recent voorbeeld natuurlijk Hamilton, waarbij zijn stap naar Mercedes hem geen windeieren heeft gelegd.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      19 april 2025 om 12:00

      De windtunnel an sich is niet het probleem, ze zijn er niet zo lang geleden kampioen mee geworden en toen was het geen probleem dat die oud was.

      Wat gezegd wordt is dat ze moeten voortborduren op de basis van Newey en dat is moeilijker dan wanneer het je eigen concept is. Het is ook niet dat newey het in zijn eentje deed.

      Newey is pas in maart begonnen bij AM, volgens AM zelf heeft hij een achterstand omdat bepaalde dingen zoals het chassis al in januari besloten waren vanwege harde deadlines. Hij is nu bezig met het begrijpen van alle tools die AM heeft en hoe dit overeenkomt met de praktijk. De mensen leren kennen en zijn visie implementeren. Dus hii heeft geen volledig vrije hand op de 26 auto, omdat deze al deels vast staat.

      En bij Red Bull wonnen ze pas na 3 jaar, bij AM moet veel gebeuren om er een winnend team van te maken dat heb je niet in 1 jaar gedaan tenzij je een vondst maakt waarmee je iedereen omver blaast zoals brawn met de geblazen diffuser (tot iedereen het had en de voorsprong weg was). Ook met Newey niet.

      Waarom zou Verstappen een team willen opbouwen, heeft hij nooit gezegd interesse in te hebben.

      Login om te reageren
      • HZW zegt

        19 april 2025 om 15:09

        Die wint tunnel is alleen oud van buiten, binnen is hy state of the Art, alleen de correlatie tussen tunnel en track komt niet overeen.
        Wat werkt in de tuinen, werkt niet op het circuit, Mercedes heeft daar ook problemen mee gehad (of nog steeds) waardoor ze hun auto nog steeds niet op orde hebben, na al die jaren.
        En als sportman zou je moeten kiezen voor sportief succes boven een bak met geld.
        Liever € 10 miljoen per jaar en wereld kampioen, dan € 100 Miljoen per jaar en veld vulling.

        Login om te reageren
  3. kennone zegt

    19 april 2025 om 13:02

    En morgen krijgen we overal weer van die onzin berichten dat Max wilt vertrekken😂

    Login om te reageren
  4. gallardogt zegt

    19 april 2025 om 16:57

    Op 1 februari 2026 doet Max een ‘Hamiltontje’ en kondigt hij aan in 2027 naar Ferrari over te stappen. Ferrari is nu al stabiel genoeg voor Max om er nog een paar titels aan toe te voegen. Tenzij Max dit jaar toch weer de titel pakt.

    Login om te reageren
    • HZW zegt

      19 april 2025 om 17:43

      Stabiel genoeg. ??

      Als je elke race de samenwerking ziet tussen engineers en rijders, dan kan ik niet anders zeggen. dan dat het er een zooitje is.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North