• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Max Verstappen start seizoen met stokoud ERS

Auteur: jaapiyo, gepost 4 maart 2018 om 13:12 – 20 Reacties

MV33


In Viry-Châtillon gaat de noeste arbeid niet snel genoeg.

Slecht nieuws voor Max Verstappen: Renault krijgt het nieuwe ERS (Energy Recovery System) niet af voor de start van het seizoen in Australië. Dat is opvallend omdat dit issue ook vorig jaar al speelde. Renault gaf toen reeds te kennen aan een vijf kilo lichter ERS te werken, maar dat deze nieuwe versie nog niet betrouwbaar genoeg was. Het verschil zou tot twee tienden per ronde kunnen kosten afhankelijk van het circuit.

Later in het jaar moest de nieuwe ERS alsnog gebruikt gaan worden. Dat kwam er uiteindelijk echter niet van, ondanks dat er berichten waren dat de nieuwe unit ‘af’ zou zijn. De lezing van Cyril Abiteboul en zijn mannen was dat de gewichtsbesparing niet meer zo’n prioriteit had, daar er andere manieren gevonden waren om de auto’s onder het minimumgewicht te krijgen. De tijdswinst die de lichtere unit zou opleveren, zou daarmee niet meer opwegen tegen potentiële betrouwbaarheidsproblemen die het nieuwe systeem alsnog zou kunnen hebben.

Toch was het de bedoeling dat de auto van dit jaar wél voorzien zou worden van de lichtere ERS. Maar dat gaat volgens de BBC voorlopig dus weer niet door. Dat betekent dat in de auto’s met Renault-PU’s wederom de ERS-units uit 2016 zitten. Archaïsche techniek dus, voor F1 begrippen.

Renault hoopt de nieuwe unit nu te introduceren voor het begin van ‘het Europese seizoen’ in Spanje. De fabrikant zou echter ook langer kunnen wachten om eventuele gridstraffen later in het jaar te voorkomen. Maar nu we het daar toch over hebben: de Fransen hebben al aangegeven te overwegen gridstraffen in te calculeren teneinde (minimaal) vier motoren te kunnen gebruiken in 2018, in plaats van de toegestane drie PU’s…

Ook interessant!

  • Blijft Max Verstappen de rest van zijn carrière bij Red Bull?
  • Jos Verstappen praat over toekomst van Max Verstappen
  • De auto van Max Verstappen in 2022
    De auto van Max Verstappen in 2022
  • nog meer straf
    BREEK: Nóg meer straf voor Max Verstappen

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing, Renault

Vorig bericht: « Bemachtig de 949 auto’s van Maan
Volgend bericht: Gekkies gooien bruidegom de lucht in op de A12 »

Lees Interacties

Reacties

  1. dawwg zegt

    4 maart 2018 om 13:25

    Wat een prutsers zeg, met droge ogen 2 jaar oude meuk leveren … ik zeg laatste jaar Renault tenzij Max echt het onmogelijke doet dit jaar. Juist met de HALO erbij en de nieuwe minimum-gewicht regels is die 5kg besparing cruciaal !

    Login om te reageren
    • tvklarenbosch zegt

      4 maart 2018 om 13:33

      @dawwg: ik denk dat Red Bull wel gaat overstappen. Ben erg benieuwd of het Honda lukt om Renault te evenaren.

      Login om te reageren
      • gasskaas zegt

        4 maart 2018 om 14:22

        @tvklarenbosch: ik hoop het zo, mclaren is niet netjes met honda om gegaan, zou geweldig zijn als redbull met honda kampioen wordt of in iedergeval voor mclaren eindigt

        Login om te reageren
  2. joejojo2012 zegt

    4 maart 2018 om 13:33

    Dit is politiek vd bovenste plank. Renault loost RO op deze manier als klant. Imo hebben ze dat ding dus gewoon al klaar liggen voor de eigen wagens

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      4 maart 2018 om 13:49

      @joejojo2012: dit is niet toegestaan aangezien klantenteams motorisch met exact dezelfde hardware moeten rijden als fabrieksteams.

      Login om te reageren
      • pixeltrooper zegt

        5 maart 2018 om 02:09

        @peug206: en sinds dit seizoen ook dezelfde software (bijv kwali modus)

        Login om te reageren
  3. trustmeiamanengineer zegt

    4 maart 2018 om 13:33

    2 jaar ontwikkelingstijd zou toch genoeg moeten zijn… Mikken ze die ouwe meuk ook in hun eigen wagens?
    Ben heel benieuwd hoe de TorroRosso’s het gaan doen met Honda power. Mocht dat opeens verassend goed gaan kunnen we 2018 ook wel weer als een verloren jaar beschouwen voor RedBull, aangezien ze dan zo snel mogelijk gaan richten op het volgende jaar met Honda blokken lijkt me.Gelukkig is Max nog jong…

    Login om te reageren
  4. joejojo2012 zegt

    4 maart 2018 om 13:33

    RO = RB

    Login om te reageren
  5. wildbeest zegt

    4 maart 2018 om 13:46

    Wat een vermoeiende club is renault zeg

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    4 maart 2018 om 14:04

    En nu maar hopen dat Honda de zaken nu wél voor elkaar krijgt en dat Max daarmee in 2019 écht voor de winst kan.

    Login om te reageren
  7. bmwe46m3balling zegt

    4 maart 2018 om 14:04

    Hij moet weggaan man, dit is zonde van max zijn jonge jaren en kwaliteiten. Die jongen heeft echt skills en kan echt goed rijden, echt een potentiële topper zoals Mbappe met voetbal. Jongen loopt zich op te eten als hij alles uit de kast haalt en ziet dat hij door oude techniek het net niet kan winnen terwijl die jongen net zo goed of zelfs beter is dan de top.

    Login om te reageren
    • ruud1954 zegt

      4 maart 2018 om 14:11

      @bmwe46m3balling: Nee hoor. Laat hem nog maar lekker een jaar bij RB zitten. Als hij geen domme fouten maakt stijgt zijn marktwaarde alleen maar en hij is nog jong genoeg. Laat hem maar meer ervaring opdoen bij RB in de F1. Hij kan maar 1x overstappen naar Ferrari of Mercedes. Want gaat het dan fout door een paar domme fouten dan kan hij het vergeten en moet hij elders het vertrouwen weer gaan opbouwen.

      Login om te reageren
      • bmwe46m3balling zegt

        4 maart 2018 om 14:46

        @ruud1954: ja dat klopt ook wel, maar geef hem dan wel de benodigdheden om mee te doen met de top. Het lijkt me zo frustrerend, mercedes en ferrari sneller te zien omdat ze bepaalde technieken aan boord hebben terwijl hij net zo goed kan rijden als Hamilton vind ik dan.

        Login om te reageren
        • ruud1954 zegt

          4 maart 2018 om 14:52

          @bmwe46m3balling: Eens. Dat is ook superfrustrerend. Maar ja, als hij nu al de goede spullen zou hebben dan hoeft hij ook niet over te stappen. En ach, laten we niet te vroeg te pessimistisch zijn.

          Login om te reageren
  8. Kvgorp zegt

    4 maart 2018 om 14:18

    Tja. Als je al je spullen op maandag ochtend moet maken heb je niet zo veel tijd natuurlijk.

    Login om te reageren
  9. Rick-dos zegt

    4 maart 2018 om 14:49

    Ik denk dat het niet veel uitmaakt voor de overall performance maar wel met het strategisch om kunnen gaan met de gewichtsverdeling van de auto.

    Maar prutsers blíjven het wel die Fransen. Sinds 2014 gewoon niet hun zaakjes op orde hebben. Kun je Honda wel uitlachen maar Renault is gewoon te amateuristisch voor woorden. Het feit dat ze nu al strategische gridstraffen incalculeren is gewoon te belachelijk voor woorden en duidt op niets goeds voor het seizoen.

    Login om te reageren
  10. MaartenD zegt

    4 maart 2018 om 14:53

    Het wordt helaas weer een saai seizoen vooraan

    Login om te reageren
  11. ikleesookoverautos zegt

    4 maart 2018 om 14:57

    Ze zijn daar hard aan de Franse slag daar bij Renault.

    Login om te reageren
  12. Gulli zegt

    4 maart 2018 om 15:28

    Èèèèn daar zijn de eerste temperende berichten al. We moeten nog beginnen jongens!

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    4 maart 2018 om 15:49

    #kansloosvoordetitel.
    Dankjewel Renault. En die deadline zal Redbull niet nodig hebben. Die gaan voor Honda voor volgend jaar.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North