• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Max wil Le Mans doen als hij ‘oud en traag’ is

Auteur: Loek, gepost 10 juli 2018 om 18:52 – 38 Reacties

MV33


Een ‘sneer’ naar Alonso.

Fernando Alonso is al bijna 20 jaar actief in de F1 en is daarmee één van de, al dan niet de, langst zittende coureurs op de grid. Volgens velen heeft hij het racen nog wel in zich, maar ligt zijn hoogtepunt qua F1 in het verleden. Daarom maakt Alonso het interessanter voor zichzelf door mee te doen in andere klassen, zoals Indycar of Le Mans. Hier kan de Spanjaard laten zien dat hij nog heel wat in zijn mars heeft.

Max heeft een mening over deze ’tactiek’ van Alonso. MV33 denkt dat Fernando’s interesse in de andere autosport een resultaat is van de ietwat matige resultaten van McLaren in de F1, waar Alonso voor rijdt. De Nederlander verklaart:

Fernando heeft de laatste jaren niet meer in de positie gezeten dat hij kan meedoen voor overwinningen en daardoor wil je waarschijnlijk iets anders proberen. Hij heeft meegedaan aan Le Mans en meteen gewonnen, dat moet een ongelooflijk gevoel zijn.

Toen aan Max gevraagd werd of hij interesse zou hebben bij andere raceklassen, was het antwoord: “misschien, als ik later oud en traag ben.” Omdat Verstappen momenteel in een goede positie zit qua leeftijd en team, is de intentie van de 20-jarige coureur momenteel om gewoon alles op alles te zetten in de F1.

Verder meent Max dat het ook ligt aan de topteams en het feit dat zij de snelste auto’s hebben. “Elke F1-coureur had kunnen winnen in de auto’s van Mercedes van de afgelopen vier jaar”. Dat verklaart ook waarom de ‘oude garde’ van de F1-grid gewoon door blijft gaan. Lewis Hamilton, Sebastian Vettel en Kimi Raikkonen bijvoorbeeld, hebben allemaal het materiaal in huis om een serieuze kans te maken op de titel. Dan stop je niet, aldus Max.

Max in de F1 blijft voorlopig nog gewoon een ding. Of hij een Alonso gaat doen, kunnen we dus pas zien over een jaar of 15.

Ook interessant!

  • Max Verstappen gooit 24 uur van Le Mans in het putje
  • Video: Verstappen voorbij aan Alonso
  • Alonso beter dan Verstappen en Hamilton, aldus Alonso
  • Waarom de 24u van Le Mans is uitgesteld

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Fernando Alonso, Formule 1, indycar, le-mans, Max Verstappen

Vorig bericht: « Check de gadgets van de nieuwe Superb-tourauto
Volgend bericht: Koop deze epische Defender met filmgeschiedenis »

Lees Interacties

Reacties

  1. stijnvermeersch zegt

    10 juli 2018 om 19:01

    Om Le Mans uit te rijden moet je zonder brokken leren rijden.

    Login om te reageren
    • michaelknight zegt

      10 juli 2018 om 19:04

      @stijnvermeersch: manmanman…

      Login om te reageren
    • SpiderIV zegt

      10 juli 2018 om 19:08

      @stijnvermeersch: yep. En dus iets ouder en verstandiger. Terecht een andere klasse.

      Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      10 juli 2018 om 19:24

      @stijnvermeersch: Wat simpel ben jij zeg…

      Login om te reageren
      • boomhauwer zegt

        10 juli 2018 om 20:29

        @venividivici: max zijn uitspraak is van hetzelfde niveau.

        Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          10 juli 2018 om 20:59

          @boomhauwer: Tja, dat is ook weer zo haha.

          Login om te reageren
    • hamerhaai zegt

      10 juli 2018 om 19:28

      @stijnvermeersch: hehe nice, raak.

      Login om te reageren
    • Silverarrow zegt

      11 juli 2018 om 09:36

      @stijnvermeersch: Om het WK te winnen, moet je leren scoren.

      Login om te reageren
  2. trustmeiamanengineer zegt

    10 juli 2018 om 19:07

    Max stond voor een open deur tijdens dit ‘interview’?

    Login om te reageren
  3. Edge zegt

    10 juli 2018 om 19:15

    Dat durf ik toch te betwisten. Zowel Marcus Ericsson als Lance Stroll zou geen serieuzs bedreiging voor de titel zijn in een Mercedes.

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      10 juli 2018 om 21:02

      @edge: Grosjean ook niet; to finish first, you first have to finish.

      Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      11 juli 2018 om 02:10

      @edge: als ze de enige waren met die Mercedes wel hoor. M.i. is het niveau in de F1 beter dan ooit. Er zijn steeds meer rich kids uit allerlei windstreken én de sport is minder gevaarlijk dus minder niche. De talentpoel is daardoor veel groter dan voorheen. Het is uiteraard nog steeds geen voetbal maar toch. Iedereen die nu F1 rijdt kan echt wel een beetje sturen. Niet voor niks hebben ze allemaal (behalve Max) minimaal 1 kampioenschap gewonnen in de opstapklasses.

      Dit jaar zou misschien een ander verhaal zijn omdat Ferrari dichtbij zit, maar als Lance en Marcus vorig jaar bij Merc hadden gereden was een van de twee nu kampioen.

      Login om te reageren
  4. aquila2003 zegt

    10 juli 2018 om 19:21

    Le mans is een endurancerace. Lijkt me een slecht idee om daar ooit een Verstappen voor in te zetten.

    Login om te reageren
    • verral zegt

      10 juli 2018 om 19:44

      @aquila2003: jos heeft in 2008 toch gewonnen in le mans

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        10 juli 2018 om 21:22

        @verral: ja maar niet de 24 uur toch? De Lemans series alleen?

        Login om te reageren
        • Jozo zegt

          10 juli 2018 om 21:40

          @rolov: jazeker wel. In de LMP2 weliswaar, maar wel gewonnen.

          Login om te reageren
    • lekbak zegt

      10 juli 2018 om 20:03

      @aquila2003: Lol, fail!

      Login om te reageren
    • dsdh zegt

      10 juli 2018 om 23:23

      @aquila2003: banden sparen / endurance lijkt me anders een prima combi….

      Login om te reageren
  5. ikleesookoverautos zegt

    10 juli 2018 om 19:25

    Samen met Kimi de strijd aan. Mooi toch.

    Login om te reageren
  6. FieRo zegt

    10 juli 2018 om 19:50

    Opzich klopt het allemaal wel.

    Login om te reageren
  7. bassx zegt

    10 juli 2018 om 19:53

    Max mag helemaal niet meedoen onder contract van Red Bull.

    Login om te reageren
    • gettothechipper zegt

      11 juli 2018 om 11:28

      @bassx: ja maar wel bij aston martin

      Login om te reageren
  8. Rick-dos zegt

    10 juli 2018 om 19:54

    Maar hij heeft wel gelijk…

    Login om te reageren
  9. Mukmans zegt

    10 juli 2018 om 19:56

    Voorlopig heeft Alonso 2 wereldtitels meer…

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      10 juli 2018 om 20:22

      @mukmans: voorlopig wel

      Login om te reageren
      • Mukmans zegt

        10 juli 2018 om 20:30

        @str8six: dat staat er toch?

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        10 juli 2018 om 20:48

        @str8six: formule 1 is 40% talent en 10% onderhandelingen en 50% geluk. Als je de pech hebt dat jouw team een trage wagen bouwt, of naar een goedkope maar niet al te snelle motorleverancier wisselt, kun je al je dromen zomaar op je buik schrijven. Hamilton deed een briljante wissel van McLaren naar Mercedes op precies het goede moment. Misschien is “Red Bull Aston Martin of was het toch Honda” volgend jaar de snelste maar het kan ook maar zomaar een paar jaar aanploeteren in het middenveld wordt, als er dan een ander jong interessant talent opduikt kan de ster van Verstappen zomaar z’n glans verliezen.

        Login om te reageren
        • escort77 zegt

          10 juli 2018 om 23:02

          @mashell: 50% geluk, valt daar dan ook onder als een coureur mee helpt met de ontwikkeling van een auto? Juist als je dat kunt, ben je in mijn ogen een goede coureur.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            11 juli 2018 om 00:34

            @escort77: alleen als de coureur in kwestie een ingenieur is, anders is het helpen bij de ontwikkeling niet veel meer dan de fijnafstelling. En of het goed is of niet wordt in de racerij toch vooral door de stopwatch bepaald. En met geluk bedoel ik ook gewoon geluk. Op het juiste moment op de juiste plaats zijn. We weten allemaal dat Alonso met afstand de beste coureur van het veld is, maar hij wint geen races, hij heeft de pech dat zijn team er een zooitje van maakt.

            Login om te reageren
            • jaapiyo zegt

              11 juli 2018 om 02:24

              @mashell: maar het ligt ook deels aan hemzelf. Hij ging na 2007 weg bij macca omdat hij de strijd met HAM niet langer aan wilde gaan. Hij leverde zijn contract vroegtijdig in bij Ferrari oa omdat ze Kimi naast hem zetten (ondanks dat Kimi uiteindelijk geen bedreiging bleek te vormen voor FA) en nu hij weer bij McLaren is heeft hij afgedwongen dat ze een klantenteam van Renault zijn ipv een fabrieksteam. In mijn ogen niet alleen pech maar ook gewoon domme fouten ingegeven door emotie en frustratie.

              Daarnaast heb ik nog steeds het idee dat ‘ie op zijn best is in een matige auto. Dan sleept ‘ie er alles (en meer) uit wat erin zit. In een auto die op punt staat kunnen anderen echter sneller of net zo snel zijn (zie Ham 2007). De keren dat ‘ie wel een langere periode bij een team is gebleven werden de auto’s er nooit beter op. Kimi kon bijvoorbeeld echt niks met die F14T. Je vraagt je bijna af of de chassiskarakteristieken die FA fijn vindt wel matchen met een auto die echt snel is.

              Login om te reageren
  10. rolov zegt

    10 juli 2018 om 21:24

    Hulkenberg heeft Lemans ook gewonnen. En zou ook in een merc gewonnen hebben. Dus klopt niet wat max zegt .

    Login om te reageren
  11. Schnor zegt

    10 juli 2018 om 21:50

    ‘Dat verklaart ook waarom de ‘oude garde’ van de F1-grid gewoon door blijft gaan.’
    Behalve ene Rosberg dan.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      10 juli 2018 om 22:20

      @schnor: true that!

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      11 juli 2018 om 09:01

      @schnor: Haha die wist al dat hij het kunstje onmogelijk nog een keer kon flikken. Zoveel mazzel ging hij niet meer krijgen

      Login om te reageren
  12. ablogjunk zegt

    10 juli 2018 om 21:54

    Fijn dat hij er zo over denkt…. wat heeft ie vandaag trouwens gegeten en is hij nog naar het toilet gegaan?

    Login om te reageren
    • notsobig zegt

      10 juli 2018 om 22:43

      @ablogjunk: Een pizza met een Red Bull en ja 3x …

      Login om te reageren
  13. koen0373 zegt

    10 juli 2018 om 22:58

    Waar en wanneer heeft hij dat gezegd? Doen we niet meer aan bronvermelding?

    Login om te reageren
  14. Gulli zegt

    11 juli 2018 om 09:03

    Ik lees alleen maar dat hij Alonso niets verwijt en zegt dat die man met inferieur materiaal onmogelijk voor de overwinning mee kan doen. En dat hij het niet gek vindt dat hij dan eens ergens anders gaat buurten.

    Volgens mij geeft hij Alonso juist nergens de schuld van

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North