• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maximumsnelheid A10 Amsterdam voortaan weer 80 km/u

Auteur: sir_smokalot, gepost 17 januari 2014 om 09:50 – 38 Reacties

Ring A10


De zegetocht van Milieudefensie gaat onverminderd voort, ook op de A10 West (Amsterdam) moet de maximumsnelheid omlaag van 100 km/u naar 80 km/u, zo bepaalde de rechter vanochtend.

Enkele belangenorganisaties probeerden de snelheidsverlaging voor het gerecht af te dwingen, en met succes, zo blijkt. Eerder moest de A13 er al aan geloven.

Dat betekent dat de cruise control van uw massamoordenaar op wielen naar beneden bijgesteld moet worden, anders heeft u de vroegtijdige dood van enkele Amsterdammers op het geweten. Iedereen die wel netjes de naald op 80-85 houdt kan zich troosten met de gedachte dat hij/zij de omwonenden 79 extra levensdagen schenkt.

In feite ben je als automobilist dus een beetje God, althans, God zit in de beheersing van je rechtervoet. Deus ex pede, zogezegd. En met deze filosofische bombshell sluiten we het bericht af. Tezamen met de suggestie dat de ambtenaren van minister Schultz wat zorgvuldiger te werk gaan, want als een rechter je regels zo makkelijk wegblaast…

Foto: Het Parool
Update: Stientje van de D66 is het er roerend mee eens!

Ook interessant!

  • Hitte auto
    Parijs verlaagt maximumsnelheid naar 30 km/u
  • Nederlanders willen hogere maximumsnelheid
  • Maximumsnelheid stoeploze straten
    'Maximumsnelheid stoeploze straten naar 15 km/u.'
  • Maximumsnelheid Duitsland
    "Maximumsnelheid Duitsland na verkiezingen 130 km/u"

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

a10-rijksweg, maximumsnelheid, milieu

Vorig bericht: « KLM-jet sloopt zeker 17 auto’s op St Maarten
Volgend bericht: Kijk hoe een kraanwagen een elektriciteitsmast sloopt »

Lees Interacties

Reacties

  1. woot zegt

    17 januari 2014 om 09:55

    Breaking news:

    De milieudefensie heeft zojuist onderzocht dat het het beste is om achteruit (!) over de snelweg te rijden. Deze conclusie is getrokken nadat ze een schets hadden gemaakt op papier. Wat bleek bij de test: De uitlaatgassen bleven in de uitlaat door de tegenwind! Zo leven de Amsterdammers nog 21,47 dagen extra, en zijn de huizen langs de snelweg weer in trek bij potentiële kopers!

    – einde bericht –

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      17 januari 2014 om 10:08

      @woot: In dat geval heeft Clown Bassie mooi een voortrekkersrol gespeeld in zijn Prelude, 10 jaar geleden.

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        17 januari 2014 om 10:58

        @sir_smokalot: wat dacht je van de achteruitrijraces op Zandvoort, in de jaren ’80?

        Login om te reageren
    • daandaan zegt

      17 januari 2014 om 10:11

      @woot: Ik voorspel een wederopstanding van de DAF

      Login om te reageren
    • baasbas zegt

      17 januari 2014 om 10:14

      @woot: Is er ook bekend of ze een persbericht er achteraan gestuurd hebben met excuses voor het gebruik van papier?

      Login om te reageren
  2. kraakensmaak zegt

    17 januari 2014 om 09:56

    Was voorheen ook zo, ik ga er weer lekker in mijn tweede versnelling rijden op precies 80. Lekker veel herrie en uitstoot, zo willen ze het toch?

    Login om te reageren
    • super zegt

      17 januari 2014 om 10:37

      @kraakensmaak:
      stoer. maar je doet het toch niet vanwege het verbruik en slijtage aan je autotje

      Login om te reageren
      • kraakensmaak zegt

        17 januari 2014 om 10:39

        @super: deed ik voorheen ook al toen het 80 was, het maakt mij niet heel veel uit in mijn leasewagen kan ik je vertellen.

        Login om te reageren
        • super zegt

          17 januari 2014 om 10:44

          @kraakensmaak:
          ok. lekker volwassen, zal je werkgever blij mee zijn.

          ieg goed voor mijn bedrijfstak, dus ga vooral zo door.

          Login om te reageren
          • sjeppie156 zegt

            17 januari 2014 om 11:16

            @super: Blaas je het toch allemaal beetje schoon ;P alesj e alleen maar nieuw rijden doet?

            Login om te reageren
            • super zegt

              17 januari 2014 om 13:53

              @sjeppie156:
              om schoon te blazen moet je veel vermogen gebruiken zodat de motor goed heet wordt, door in z’n 2 te rijden maak je alleen maar veel toeren (=inefficient), verder niets…

              Login om te reageren
        • johannes79 zegt

          17 januari 2014 om 10:59

          -edit: nutteloze bijdrage-

          Login om te reageren
  3. snodaard zegt

    17 januari 2014 om 09:57

    Ik kan me voorstellen dat je heel blij bent met deze uitspraak wanneer je in zo’n flat aan de weg woont. Het was overigens opvallend hoeveel mensen overdag toch 80-85 bleven rijden ondanks dat 100 is toegestaan. Geeft misschien aan dat heel veel mensen dat daar prettig vinden. En dat de verkeersituatie er vaak om vraagt.

    Ik rijd het liefste overal 160 maar dan moet het wel kunnen.

    Login om te reageren
  4. bartjuh zegt

    17 januari 2014 om 09:57

    Doe is normaal.. Over verwarring gesproken. Ga lekker elke week de snelheid veranderen, dat is vast veel beter voor het milieu ivm met de trajectcontrole daar. Wat een ongelooflijke onzin. Ze kunne die moeite beter steken in het opknappen van de Coentunnel, daar sta je elke ochtend nog steeds vast.

    Login om te reageren
  5. porschefan993 zegt

    17 januari 2014 om 09:57

    Heel jammer weer! De Nederlandse snelwegen zijn weer een stukje dichterbij het lijken op een woonerf!

    Login om te reageren
    • bullgod76 zegt

      17 januari 2014 om 10:11

      @porschefan993: Ja nu is het alleen nog wachten op de eerste verkeersdrempels.

      Login om te reageren
  6. potver7 zegt

    17 januari 2014 om 09:59

    Goh, toen ik rijles had mocht je daar gewoon 120… wat heet, je moest 120 rijden want anders kon de CBS examinator nog eens denken dat je bang was voor snelheid!

    Login om te reageren
    • tweetyv6 zegt

      17 januari 2014 om 12:25

      @potver7: Those were the days…. Mijn rijleraar zei ook vaker: doorrijden& aansluiten en met het verkeer meerijden, ook al rijd je dan te hard. Als ik sommige rijschoolleerlingen tegenwoordig zie rijden… veel te dicht op ’t stuur zittend, met 40 door de bebouwde kom tuffen.. om te janken

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        17 januari 2014 om 13:10

        Motorinstructeurs zijn door de bank genomen overigens nog steeds van dat stempel. Die doen niet zo moeilijk als je de gashendel eens een jens geeft.

        Login om te reageren
        • baasbas zegt

          17 januari 2014 om 13:47

          @sir_smokalot: “niet in het rode hè”

          Login om te reageren
        • Donder zegt

          17 januari 2014 om 19:25

          @sir_smokalot: Je wordt aangeleerd om als motorrijder op te vallen en hoe doe je dat? Inderdaad door harder te rijden dan het overige verkeer ;-)

          Login om te reageren
  7. str8six zegt

    17 januari 2014 om 09:59

    Ach er wordt in dit land alleen maar gedacht aan het belang van groengekkies en minderheden (lees mensen die last zouden hebben van 100 km/pu t.o.v. de mensen die er baat bij hebben.)

    Login om te reageren
  8. E34M5Touring zegt

    17 januari 2014 om 10:05

    De hele weg 80 in z’n 2. Gewoon omdat het kan.

    Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      17 januari 2014 om 11:11

      @E34M5Touring: Ik doe het liever in z’n drie. Vindt de motor wat fijner. ;)

      Off topic: Zie dat je een iphone hebt. 4(s) of 5(s)? Ben toe aan een nieuwe telefoon… Ff wat gebruikerservaringen raadplegen. ;)

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        17 januari 2014 om 11:38

        @Emile_Benz: En dat wil je doen op een autosite? Zoek een iphoneforum op zou ik zeggen.

        Login om te reageren
  9. Simpson zegt

    17 januari 2014 om 10:07

    mooi stukje!
    Dat word daar weer lekker bordjes vervangen en boetes uitdelen de komende tijd.

    De omwonenden zullen overigens eerder ziek worden van alle wegwerkzaamheden. Vervolgens krijgen ze allemaal een boete omdat ze gewend zijn om er 100 te rijden en moeten dientengevolge wat goedkoper (en dus minder gezond) eten. Daar gaan je 79 dagen.

    Komt er eigenlijk ook een rookverbod rond de A10?

    Login om te reageren
  10. dejviisz zegt

    17 januari 2014 om 10:08

    Milieu Hippies .. Lekker 80 in z’n 2 laten rammelen die blok en nog meer uitstoot creëren .
    Gaat lekker dit gaat ons de samenleving dus weer miljoenen kosten bedankt lozers .

    Login om te reageren
  11. bullgod76 zegt

    17 januari 2014 om 10:10

    Leuk dat die mafkezen van milieudefensie dit hebben onderzocht.
    Maar ze zijn alleen vergeten te onderzoeken dat deze lagere snelheid juist meer stress oplevert voor de bestuurders, welke hierdoor gemiddeld juist 100 dagen korter leven.

    Login om te reageren
  12. potver7 zegt

    17 januari 2014 om 10:31

    Op de A13 mag je volgens mij ook nog steeds 100 omdat de minister in hoger beroep is gegaan, ik neem aan dat dat voor de A10 ook zo zal zijn.

    Overigens hoorde ik vanmorgen op het Radio1-journaal dat de uitspraak ook geldt voor de A12 in Den Haag?

    Login om te reageren
  13. JaxDryke zegt

    17 januari 2014 om 10:46

    Jaaaaja, 79 dagen extra leefgenot. Kunnen die mensen de toekomst voorspellen? Gelul.

    Login om te reageren
  14. Edge zegt

    17 januari 2014 om 10:52

    Voer dan ook een verkoopverbod voor alcohol en sigaretten in, want dan leven mensen ook langer. En voer ook een verbod op junkfood in, en op sporten, en scooters, en ga zo maar door. Complete bullshit! Het is toch ronduit belachelijk dat je met een gangetje van 80 moet karren over zo’n een weg met drie rijstroken in elke richting!

    Login om te reageren
  15. notsobig zegt

    17 januari 2014 om 11:05

    Oplossing:

    Borden op 80 zetten, maar trajectcontrole lekker op 100 laten staan.
    M.a.w. een nieuw gedoogbeleid; officieel (vanwege milieudefensie) mag je hier maar 80, maar als niet harde als 100 rijd doen we niets…

    Doe daar maar iets tegen, jullie milieu-gekkies!

    Login om te reageren
  16. porschefan993 zegt

    17 januari 2014 om 11:15

    @bullgod76 je begrijpt precies wat ik bedoel!

    Login om te reageren
  17. antoonniels zegt

    17 januari 2014 om 11:17

    En dan te bedenken dat wij zelf middels subsidie Milieudefensie overeind houden. Het is overal toch kommer en kwel met de snelheden. N-wegen vol drempels en 60 km/h ivm veiligheid en milieu erger ik me meer aan dan deze kleine stukjes 80.

    Login om te reageren
  18. widodh zegt

    17 januari 2014 om 13:16

    Dus, ik mag gewoon 120km/h rijden op de ring? Ik rij immers 100% elektrisch en heb dus geen lokale uitstoot.

    Is milieu defensie het daar ook mee eens?

    Login om te reageren
  19. oxymoron zegt

    17 januari 2014 om 13:35

    Los van de rest: Deus ex pes moet zijn Deus ex pede, of nog liever Deus e pede. Denk aan ex aequo. Ook ablativus.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      17 januari 2014 om 13:49

      @oxymoron: Net als stante pede, had het kunnen weten, maar mijn Latijn is wat roestig. Dank.

      Login om te reageren
  20. Specht zegt

    17 januari 2014 om 19:00

    80 in zijn 2? Dat haal ik al bijna zijn 1 als ik hem de toerenbegrenzer injaag. :P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North