• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mazda CX-60 PHEV is de eerste plug-in hybride

Auteur: willeme, gepost 8 februari 2022 om 12:04 – 8 Reacties

Mazda CX-60 PHEV

Eventjes compleet, de Mazda CX-60 PHEV is de eerste plug-in voor het merk uit Hiroshima.

Eigenlijk is het best wel bizar. We leven nu in 2022. Elektrificatie is niet meer toekomstmuziek, we zitten midden in een enorme revolutie. En wat doen de liefhebbersmerken? Die zijn een tikkeltje traag. Dat is een beeld dat we vaker zien.

Zo kan Alfa Romeo élk moment het doek trekken van eerste PHEV, de Tonale. Vergeet niet dat de Outlander PHEV er al in 2013 was, 9 jaar geleden. Mazda – toch een beetje het Italianse Alfa – wist daar kennelijk van. Want zij tonen vandaag namelijk de Mazda CX-60 PHEV, hun eerste plug-in hybride.

Teaser

Het is nog een zogenaamde teaser. Dat betekent dat we het moeten doen met deze afbeelding. Daarop is duidelijk de stijl van moderne Mazda’s zichtbaar. Daarnaast is Mazda redelijk scheutig met het geven van informatie.

De Mazda CX-60 PHEV wordt een plug-in hybride, zoals vermeld. De auto combineert een 2.5 viercilinder SkyActiv-viercilinder met een elektromotor. Het totaalvermogen bedraagt 300 pk. Daarmee zou het in een keer de sterkste Mazda’s van het moment zijn. Sterker nog, alleen de Cosmo JC uit 1994 (309 pk) was sterker.

Nieuwe platform Mazda CX-60 PHEV

De auto komt te staan op een nieuwe architectuur. De auto behoort tot de ‘Large Product Group’. Dit die groep komen de volgende modellen: CX-60, CX-70, CX-80 en CX-90. Voordat we je blij maken met een dode duif, de CX-70 en CX-90 zullen niet naar Nederland komen, de CX-60 en CX-80 komen wel onze kant op gelukkig. De CX-80 heeft drie zitrijen, de CX-60 slechts twee.

Of de Mazda CX-60 met de Volvo XC60 gaat concurreren is onduidelijk, maar dat zou natuurlijk hilarisch zijn. Dan kunnen ze dezelfde letters bestellen bij de autotypeplaatjes-leverancier. De officiële onthulling van de grote PHEV-Mazda staat gepland voor 8 maart 2022. We moeten dus nog even een maandje wachten dus.

Meer lezen? Check hier de historie van de Mazda MPS-modellen!

Ook interessant!

  • Dit is de duurste Mazda CX-30 van Marktplaats
  • Vernieuwde Mazda CX-5
    Vernieuwde Mazda CX-5 is lekker aangenaam dik
  • Mazda CX-50 is de ruige broer van de CX-5
  • BREEK: Mazda gaat JOUW favoriete hybride maken!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

crossover, CX-60, Hybride, Mazda, phev, plug-in, Video

Vorig bericht: « VDL Nedcar akkoord stelt zelfs boomklimmers tevreden
Volgend bericht: Gaafste Audi RS3 tot nu toe is blubberdik »

Lees Interacties

Reacties

  1. centocinquantanove zegt

    8 februari 2022 om 12:47

    Fraai eerste hoekje,

    Maar over die Tonale, de eerste afbeeldingen en video’s zijn alleng gelekt.
    Ik had jullie gisteren al een twee berichten doorgestuurd op [email protected], maar nog geen reactie.
    Voor de geïnteresseerden:
    Foto’s en specs:
    https://autogaleria.pl/alfa-romeo-tonale-2022-ups-ktos-zbyt-wczesniej-kliknal-opublikuj
    Filmpje:
    https://www.reddit.com/r/AlfaRomeo/comments/smwrrd/2022_tonale_official_video/?utm_medium=android_app&utm_source=share

    Login om te reageren
  2. jarnobakker zegt

    8 februari 2022 om 13:06

    Laat maar komen , ik ben wel in de markt voor een CX-80. Mooie vervanger voor de S-max

    Login om te reageren
  3. RAW zegt

    8 februari 2022 om 13:22

    Mooi, de achterzijde heeft wel iets weg van de Mazda 3 hatchback. Als ik de markt zou zijn voor een hybride SUVzou dit een optie zijn. Maar ik hou het liever bij mijn Mazda 6 Sportbreak, met een station heb je ruimte zat, is zuiniger en rijdt gewoon beter.

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    8 februari 2022 om 13:55

    Deze aandrijflijn in een Mazda 6, dat lijkt mij nog eens een mooie leaseauto.

    Login om te reageren
    • bjr1983 zegt

      8 februari 2022 om 14:57

      Jouw wens komt uit. De nieuwe 6 komt op hetzelfde, achterwiel aangedreven, platform!

      Login om te reageren
  5. schreute01 zegt

    8 februari 2022 om 17:21

    Alles goed en wel, maar ik wacht mooi op de CX-60 met de 6pitter. Dat wordt pas écht wat!

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      8 februari 2022 om 21:55

      Echt waar? Ga je EUR 80.000 betalen voor een zuipende Mazda?? In een land waar vervolgens een litertje ook nog eens minimaal 2 euro kost??
      Maar misschien woon je niet in NL dan is de situatie anders..

      Login om te reageren
  6. MrHyde zegt

    8 februari 2022 om 17:34

    @willeme, toch vind ik Mazda meer het Japanse Alfa dan dat ik Mazda het Italiaanse Alfa vind.
    😉

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North