• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

McLaren trekt doeken van de 600 LT Spider

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 16 januari 2019 om 14:32 – 39 Reacties

Afbeelding McLaren trekt doeken van de 600 LT SpiderAfbeelding McLaren trekt doeken van de 600 LT SpiderAfbeelding McLaren trekt doeken van de 600 LT SpiderAfbeelding McLaren trekt doeken van de 600 LT SpiderAfbeelding McLaren trekt doeken van de 600 LT SpiderAfbeelding McLaren trekt doeken van de 600 LT SpiderAfbeelding McLaren trekt doeken van de 600 LT SpiderAfbeelding McLaren trekt doeken van de 600 LT Spider

McLaren trekt doeken van de 600 LT Spider
Daar is ‘ie dan!

In een ver verleden was de naam ‘Longtail‘ voor McLaren een zéér speciale. Alleen de allerbeste auto’s, en dat waren er maar weinig, werden ermee bestempeld. Ondertussen is McLaren erg commercieel geworden en vuurt het lukraak namen op zijn modellengamma af. Na de presentatie van de 600LT Coupé afgelopen zomer is het vandaag, diep in de winter, de beurt aan de Spider.

Met de introductie van de 600LT Spider plakt McLaren het merkteken (LT) voor de vijfde maal in korte tijd op een van zijn auto’s. Hoewel we dit alles maar twijfelachtig vinden, is de 600LT Spider wel degelijk een fijne auto. Net als de Coupé beschikt de Spider over de inmiddels bekende 3,8-liter twin-turbo V8. Zoals de naam van het beestje al doet vermoeden produceert de achtcilinder precies 600 pk en nog eens 620 Nm aan koppel. Opmerkelijk genoeg snelt de wagen in exact evenveel seconden als de gesloten 600LT naar de 100 km/u. Volgens McLaren duurt de sprint slechts 2,9 seconden. Accelereren naar de 200 km/u gebeurt echter iets trager. Ten opzichte van zijn gesloten broeder geeft hij 0,2 seconden toen. Zijn topsnelheid ligt op 324 km/u.

Eveneens opmerkelijk is dat McLaren de koets van de gloednieuwe 600LT Spider niet verder heeft hoeven verstevigen. Volgens de Britten was het niet nodig de structuur van de Coupé aan te passen om er een cabriolet van te maken. Naar eigen zeggen was het koolstofvezel MonoCell II chassis al voldoende stijf. Wel weegt de Spider 50 kg meer dan zijn gesloten broer, maar aangezien dit inclusief de cabrio-constructie is, valt het nog behoorlijk mee. Zijn drooggewicht bedraagt slechts 1.347 kg. Tot en met een snelheid van 40 km/u kan men het dak openen of weer sluiten.

In Groot-Brittannië moet het apparaart 201.500 pond kosten. Hoeveel men in Nederland mag betalen, dat is vooralsnog niet bekendgemaakt.

Ook interessant!

  • McLaren 765LT Spider
    Dit is de gloednieuwe McLaren 765LT Spider
  • McLaren overweegt nu toch een SUV
    De McLaren 765LT Spider, zoveel gaat hij kosten
  • Deze McLaren 720S spreekt een beetje Frans én Duijts
  • 765 LT
    765 LT is véél sterker dan McLaren opgeeft

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

600lt, Cabrio, McLaren, spider

Vorig bericht: « Waarom deze Ford Mustang 2,2 miljoen heeft opgeleverd
Volgend bericht: Yes, de atmoferische V8 blijft nog even »

Lees Interacties

Reacties

  1. jasperh zegt

    16 januari 2019 om 14:39

    Wat een feestnummer moet dit zijn. Geen dak en de uitlaten bijna direct achter je hoofd. Ik ga weer een staatslot kopen.

    Login om te reageren
    • antoombom2000 zegt

      16 januari 2019 om 22:21

      @jasperh: U heeft meer kans dat u onderweg geraakt wordt door de bliksem dan dat u de staatsloterij wint?

      Login om te reageren
      • tortuga zegt

        17 januari 2019 om 18:41

        @antoombom2000: wie niet waagt, wie niet wint! Ik ga 1 februari meedoen met de euromillions! Zo’n 600 lt is super! Iemand nog geluksgetallen op overschot?

        Login om te reageren
  2. mats106rallye zegt

    16 januari 2019 om 14:54

    Lekkere bak! Hij lijkt zo kort en compact terwijl het een LT (Long Tail) is.. klopt daar ook niks meer van tegenwoordig?

    Login om te reageren
    • silverscope zegt

      16 januari 2019 om 15:33

      @mats106rallye: de LT term wordt nu meer gebruikt als aanduiding dat het de wat meer hardcore versie is van de standaard modellen. Volgens mij was de 675lt iets langer dan de 650s, maar bijna te verwaarlozen.

      Login om te reageren
      • Jochen zegt

        16 januari 2019 om 16:02

        @silverscope: volgens de database van Autoweek zijn zowel de 650s en 675lt 4509mm lang. Exact gelijk dus.

        Login om te reageren
        • silverscope zegt

          16 januari 2019 om 18:32

          @jochen: hij is volgens mij 1mm langer, geen grap.

          Login om te reageren
  3. ff40 zegt

    16 januari 2019 om 15:04

    Ik hou niet van mc laren heeft geen ziel niks

    Login om te reageren
    • jules713 zegt

      16 januari 2019 om 15:55

      @ff40: Dit hebben we nu wel vaak genoeg gehoord.

      Login om te reageren
      • kenner zegt

        16 januari 2019 om 15:59

        @jules713: misschien ondat het zo is en omdat ze elke week met een ‘nieuw’ model komen terwijl ze allemaal even lelijk zijn.ZO

        Login om te reageren
        • jules713 zegt

          16 januari 2019 om 16:03

          @kenner: Tsja, dat ze van ieder model dat ze uitbrengen ook een Spyder maken, dat valt te verwachten. En als deze wagens niet jouw smaak zijn, prima. Maar als je ze erop afrekent dat ze geen “ziel” hebben, dan ben je toch iets te prat gegaan op marketingpraatjes van niet nader te noemen Italiaanse fabrikanten, en doe je McLaren gewoon mee te kort. “Zo.”

          Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            16 januari 2019 om 16:42

            @jules713: ik kan ze echt niet uit elkaar halen, de modellen van McLaren. Zelfde als Aston van een jaar of 10 terug. Een heel gamma aan types die heus allemaal wel anders zijn, maar ik zie de verschillen pas als ze naast elkaar staan…

            Login om te reageren
            • antoombom2000 zegt

              16 januari 2019 om 22:23

              @davelepeef: een mclaren 650, 570 en een 720 bijvoorbeeld zijn prima uit elkaar te halen hoor.

              Login om te reageren
          • karaya zegt

            16 januari 2019 om 17:43

            @jules713: Precies en anders hebben ze een stukje Senna in de aanbieding.

            Alles is te koop bij McLaren.

            Login om te reageren
    • niex zegt

      16 januari 2019 om 18:02

      @ff40: kwam 1x een rijdende p1 tegen en mocht daar een tijdje van genieten. deed toch heel wat met mijn ziel.

      Login om te reageren
    • bfvo zegt

      16 januari 2019 om 21:13

      @ff40: “geen ziel hebben” is de ad hominem bij auto’s.

      Login om te reageren
  4. burninrubber zegt

    16 januari 2019 om 15:08

    Wordt niet echt warm van al die nieuwe McLarens de laatste tijd.

    Login om te reageren
  5. Jochempie zegt

    16 januari 2019 om 15:09

    Ik vind 200.000 GBP voor dit apparaat een behoorlijk acceptabele prijs.. Ja, hij is niet zo geschift snel als een 720S, maar als alternatief voor een R8 V10 ofzo is het wel interessant.

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      16 januari 2019 om 15:22

      @jochempie: Nou een R8 begint in de UK bij £120.000. De 600 LT is wel echt een andere prijsklasse.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        16 januari 2019 om 15:25

        @donstil: Oh ja, dat was me ontglipt, dat die prijzen zo verschillen tussen de UK en NL.

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          16 januari 2019 om 19:04

          @Jochempie: in de UK zijn de autoprijzen superlaag, 2de hands helemaal..

          ..de verzekeringspremies daarentegen, die zijn torenhoog, zeker als je schades/ongelukken/rijden onder invloed achter je naam hebt staan.

          Login om te reageren
          • spykerboy zegt

            17 januari 2019 om 08:16

            @ghost: en terecht

            Login om te reageren
  6. fapfap zegt

    16 januari 2019 om 15:27

    Het is wel een gaaf ding, maar mooi vind ik hem niet.
    Vreemd, dat de stroom van de uitlaat niet onder de achterspoiler wordt gericht om daar een hogere luchtsnelheid voor meer neerwaartse druk te genereren.

    Login om te reageren
    • fapfap zegt

      16 januari 2019 om 15:27

      @fapfap: Maar dat zullen de ingenieurs van McLaren wel beter weten dan ik

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      16 januari 2019 om 16:44

      @fapfap: volgens mij werkt het effect voor een vleugel alleen als de hoeveelheid lucht vóór en na de gelijk blijft.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        16 januari 2019 om 16:46

        @davelepeef: wowsers… Voor en na de vleugel dus gelijk blijft. Als je daartussen lucht gaat toevoegen breng je dit uit balans. Is er een luchtvaarttechnicus in de zaal om dit uit te leggen?

        Login om te reageren
        • fapfap zegt

          17 januari 2019 om 15:36

          @davelepeef:
          Daarom mijn opmerking: als de uitlaat onder de vleugel uitkomt dan voeg je daar lucht toe.
          Het gaat bij vleugels om het verschil in luchtsnelheid. Een snellere luchtstroom onder de vleugel zorgt voor een neerwaartse druk.
          Vleugels van vliegtuigen zorgen ervoor dat de luchtsnelheid over de vleugel sneller is dan de luchtsnelheid onder de vleugel, daardoor kunnen zij een vliegtuig dragen.

          Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            17 januari 2019 om 16:04

            @fapfap: dit bedoel ik, volgens mij is dit de uitleg voor leken. De luchtsnelheid is volgens mij een resultaat van het feit dat er een groter volume onder de vleugel doorgaat dan boven, dat zorgt voor onderdruk aan de bovenzijde van de vleugel. Daarbij is het dus belangrijk dat het volume voor en na de vleugel gelijk is, wat er gebeurt als je extra lucht toevoegd, geen idee. Het gaat volgens mij ook niet zozeer om de luchtsnelheid, dat zorgt hoogstens voor een soort reactiekracht op de vleugel zoals je die ook voelt als je je hand uit een raam houdt. Dat werkt prima voor downforce, maar voor echt goeie aërodynamica komt er volgens mij meer kijken… Vandaar mijn roep om een luchtvaarttechnicus :)

            Login om te reageren
  7. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    16 januari 2019 om 15:53

    Lijkt meer een Targa met die bulten… Niet heel fraai i.m.o.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      16 januari 2019 om 16:03

      @svenska_aeroplan_ab: lijkt dan op een speedster.

      Login om te reageren
  8. kenner zegt

    16 januari 2019 om 16:00

    Foto’s 14 tm 16 FVDM

    Login om te reageren
  9. Gulli zegt

    16 januari 2019 om 16:00

    Long Tail, dat is beter voor de aerodynamica, laten we het dak er vanaf halen!

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    16 januari 2019 om 16:27

    Tja, de technische specs zijn top, maar ik zou toch eerder voor een Huracan of 488 gaan.

    Login om te reageren
    • antoombom2000 zegt

      16 januari 2019 om 22:27

      @dutchdriftking: ik zou zelf de k ik ook eerder voor een huracan gaan. Maar je schijnt nog redelijk wat extra vermogen uit zo’n 570 door een tune en een betere uitlaat te kunnen halen. Dus als je echt op zoek bent naar een zo snel mogelijke auto zou ik dat eerder doen denk ik.

      Login om te reageren
  11. reactief zegt

    16 januari 2019 om 17:18

    Ik vind de namen vrij helder hoor.

    Zo’n LT is gewoon de hardcore versie van een model, waarbij het getal ists hoger ligt aangezien dan lekker duidelijk voor de PK’s staat.

    Zeg maar de GT3, GT3 RS of GT2 RS van Porsche, maar die maakt er dus meer varianten van.
    En Ferrari kiest altijd weer een andere Speciale naam…

    Mijn inziens is ‘LT’ dan duidelijker.

    Login om te reageren
  12. e46coupe zegt

    16 januari 2019 om 18:46

    “Met de introductie van de 600LT Spider plakt McLaren het merkteken (LT) voor de vijfde maal in korte tijd op een van zijn auto’s.”

    Welke vijf auto’s zijn dat dan? Ik kom zelf namelijk niet verder dan de 675LT (coupe/spider) en de 600LT (coupe/spider).

    Login om te reageren
    • acakoning zegt

      16 januari 2019 om 19:06

      @e46coupe: dat vind de autoblog redactie 4x

      Login om te reageren
    • antoombom2000 zegt

      16 januari 2019 om 22:29

      @e46coupe: was er van de f1 en de p1 geen longtail versie?

      Login om te reageren
  13. JvH zegt

    17 januari 2019 om 01:00

    Men oh men, wat een gave machine vind ik dit toch. Zowel met als zonder dak.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North