• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Meer dan de helft van NL’ers verwacht niet binnen 10 jaar EV te rijden

Auteur: RubenPriest, gepost 28 maart 2022 om 10:56 – 53 Reacties

Meer dan de helft van NL'ers verwacht niet binnen 10 jaar EV te rijden

Meer dan de helft van de Nederlanders verwacht niet binnen 10 jaar elektrisch te gaan rijden. Blijkt uit een onderzoek.

De transitie naar elektrisch komt lekker op gang in Nederland. Dat zijn echter vooral de zakelijke rijders die, al dan niet gestuurd door de werkgever, kiezen voor een elektrische auto. Het fiscale plaatje is met een EV nu eenmaal aantrekkelijker dan een auto met een verbrandingsmotor. Maar maakt de Nederlandse consument ook zo makkelijk de overstap naar elektrisch? Niet echt.

Elektrisch rijden? Consument says no

Zonneplan, aanbieder van zonnepanelen en energiecontracten, heeft een onderzoek gedaan onder 2.000 Nederlandse consumenten. Wat blijkt, meer dan de helft van de Nederlanders verwacht niet binnen 10 jaar elektrisch te gaan rijden. In het onderzoek werd gevraagd wat de keuze gaat zijn met een volgende auto. Een auto met verbrandingsmotor, of toch elektrisch? Het onderzoek werd uitgevoerd door Panel Inzicht.

Meer dan de helft van de Nederlanders kiest voor een volgende auto op benzine: 52 procent. Slechts 9,2 procent van de ondervraagden zegt hierna elektrisch te rijden. 6,7 procent van de ondervraagden gaat voor een hybride als volgende auto. Diesel is met 5,8 procent zelfs geliefder dan de plugin hybride (4,8 procent). LPG is met 0,7 procent zo goed als dood. 20,7 procent van de ondervraagden zegt nog geen idee te hebben wat voor soort aandrijflijn ze als volgende auto overwegen.

De meeste elektrische auto’s zijn nog altijd fors duur in aanschaf. En de hulp vanuit de overheid in vorm van een aanschafsubsidie lijkt de Nederlander ook nog niet te overtuigen. Kortom, werk aan de winkel voor Den Haag als ze de Nederlandse consument zo snel mogelijk in een EV willen krijgen.

Ook interessant!

  • Autoblog EV 10 Daagse 2021
  • Lezersvraag: welk automerk is over 10 jaar verdwenen?
    Lezersvraag: welk automerk is over 10 jaar verdwenen?
  • Deadline Alfa Romeo
    Deadline Alfa Romeo: nog 10 jaar de tijd
  • Opel Rocks-e: 8 pk en vanaf 15 jaar te rijden
    Opel Rocks-e: 8 pk en vanaf 15 jaar te rijden

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, geld, onderzoek

Vorig bericht: « Audi RS Q8 tot CLR 8 RS omtoveren kost je dit
Volgend bericht: Alfa Romeo Giulia Estrema is Quadrifoglio-light »

Lees Interacties

Reacties

  1. Fer-4S zegt

    28 maart 2022 om 11:03

    Alle verwachtingen geven ook aan dat dit nog even gaat duren. Echter 3% is nu volledig elektrisch, er wordt wel elke 3 jaar een verdubbeling verwacht. Dus dat is 6% in 2025; 12% in 2028; 24% in 2031. Nog lang niet de helft. Als we Noorwegen volgen, zal het rond 2027 overigens harder gaan.

    Login om te reageren
    • krisp zegt

      28 maart 2022 om 11:59

      Juist. Als je de verkoopcijfers neemt, dan is meer dan de helft van het wagenpark in Nederland in 2032 nog niet vervangen (en opzichte van nu). En dan is het dus volkomen logisch dat het grootste deel nog niet elektrisch is. Zeker als je aanneemt dat het hier particulieren zijn, en de zakelijke markt niet meegenomen is.

      Ik vind het opvallender dat 1/3 denkt dat hun auto binnen 5 (!) jaar elektrisch is. Dat is absoluut niet realistisch, gezien de vervangingssnelheid.

      Login om te reageren
  2. petroldrinker zegt

    28 maart 2022 om 11:09

    Heel goed, gaat hier ook echt niet gebeuren zolang ik nog kan tanken, en de prijs daarvan maakt mij ook echt niks uit.

    Login om te reageren
    • thearchitect zegt

      28 maart 2022 om 15:17

      @petroldrinker: zo zo

      Login om te reageren
  3. mashell zegt

    28 maart 2022 om 11:13

    Consumenten kopen maar zelden nieuwe wagens. Als er vanaf 2030 alleen nog maar elektrische wagens in de showrooms staan dan duurt het nog wel 5 tot 10 jaar voordat Jan Modaal deze gebruikt aanschaft. Is ook niet erg, de meeste kilometers worden zakelijk gemaakt, daar is de winst te behalen. De zakelijke rijder is heel gemakkelijk te sturen, met een lage bijtelling kruipen ze zelfs in een Peugeot 308. Dus als de overheid wil versnellen, doe een paar procentjes van de bijtelling van elektrische wagens af en het gaat vanzelf.

    Login om te reageren
    • Variomatic zegt

      28 maart 2022 om 11:24

      @mashell: maar met de huidige 16% bijtelling tot 30k euro loont al dat stekkergeklooi voor de meeste zakelijke rijders al helemaal niet meer, zeker zolang EV’s nieuw nog relatief duur zijn vergeleken met ICE’s..

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        28 maart 2022 om 14:11

        Ik denk dan ook dat het huidige beleid met steeds verhogen van de bijtelling en verlagen van de catalogus waarde helemaal verkeerd is. Het nieuwe regeerakkoord heeft het over stimuleren EV’s en dan moet dit afbraak beleid gewoon op de schop. Ik snap dat de belastinginkomsten nodig zijn, maar ze hoeven echt niet allemaal door de burger opgehoest te worden. Zolang de cataloguswaarde van een gemiddelde EV nog hoger is dan van een ouderwetse verbrander moet het bijtellingspercentage gewoon lager zijn.

        Login om te reageren
        • bottles zegt

          28 maart 2022 om 17:44

          @mashell: “Stimuleren” betekent volgens onze overheid “het alternatief duurder maken”. Na een tijdje is ’t geld op 🤷🏼‍♂️

          Login om te reageren
  4. barchettadriver zegt

    28 maart 2022 om 11:27

    Het is fijn om de hippe minderheid te zijn. Over een tijdje gaat de Mondeo BA7 hier eruit, en komt er zo’n überhippe ID.Buzz voor in de plaats. Eerste EV met lage tildrempel die riant is en toch vanaf de basis al EV is. Kan onze Berner Sennen tenminste zelf in en uitstappen. 58 kilo liefde die een plekje verdient.

    Van de mindere brandstofkosten/onderhoudskosten kan ik riant een EV financieren.

    Login om te reageren
    • Variomatic zegt

      28 maart 2022 om 13:06

      @barchettadriver: ik heb al heel wat creatieve boekhouders voorbij zien komen, maar dit nog niet.. deel je berekening eens van hoe jij denkt een EV te kunnen financieren en dat terug te verdienen door de lagere onderhoudskosten en brandstofbesparing..?

      Login om te reageren
      • barchettadriver zegt

        28 maart 2022 om 14:02

        Nou, kostenverschil tussen 14 cent (diesel) en 3 cent (stroom) per kilometer. Doe dat keer 30.000, en je hebt een budget van € 3165/ jaar, los van het lagere onderhoud en lagere belastingen. Neem ik die mee, kom ik op 300€ / jaar onderhoud en 250€ / jaar belastingen (buiten NL overigens).

        Hebben we het los van de verzekering over € 3715 / jaar. Volgens mij kan ik daar, als ik m binnen de hypotheek hou (we hebben echt een enorme overwaarde) met aflossing erbij toch echt een ID.Buzz voor rijden.

        Login om te reageren
        • melkkoe zegt

          28 maart 2022 om 15:45

          De tijd dat je 3ct per kilometer betaald, ligt al ver achter ons.

          Electriciteit is onlangs 3x zo duur geworden.
          Diesel echt niet.

          Het verschil in kilometerprijs tussen een diesel en EV is vandaag de dag juist heel klein geworden.

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            28 maart 2022 om 17:30

            @melkkoe: voor de stroom die niet van mijn dak komt betaal 20ct per kWh de komende 5 jaar. Dit is overigens minder dan ik de afgelopen 3 jaar heb betaald. Stroom wordt pas duurder wanneer je termijn verloopt en brandstofprijzen zijn altijd onzeker.

            Login om te reageren
      • flutterby zegt

        28 maart 2022 om 14:25

        @variomatic: total cost of ownership is al een tijde in het voordeel van elektrischehoor.

        Login om te reageren
        • redbeams zegt

          28 maart 2022 om 18:31

          @flutterby: Nog wel maar wat doet het straks met en de hogere stroomprijs en de wegenbelasting per 2025?

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            28 maart 2022 om 19:44

            @redbeams: benzine zal altijd harder stijgen.

            Login om te reageren
            • Pascal zegt

              28 maart 2022 om 22:58

              @flutterby idd, net zoals dat de wegenbelasting voor ICE’s ook na 2025 altijd aanzienlijk hoger zal blijven dan die voor EV’s.

              Login om te reageren
  5. musicwaves zegt

    28 maart 2022 om 11:44

    Logisch. Met een modaal inkomen is de keuze aan tweedehands elektrische auto’s heel beperkt.
    Het wordt wel nu snel beter, maar ik verwacht niet dat binnen 10 jaar de keuze en het aanbod genoeg zijn om meer dan de helft te doen overstappen.

    Login om te reageren
  6. faithnomore zegt

    28 maart 2022 om 11:53

    Ik heb er vrede mee. Hoewel het eerlijk gezegd toch wat uitkijken blijft naar “leuke” elektrische wagens.

    Enkel de Taycan voldoet daar echt aan maar die is best duur als je em uitrust, een motor geeft om benzine te vergeten en dan ook nog zeker niet perfect.

    De i4 valt dan weer tegen volgens YouTube, vooral in “m light” versie. Verder zie ik nog niets lekkers.

    Tesla interieur kan ik niet mee leven & die 100 “crossovahs” en andere lompe gedrochten komen hier niet binnen.

    Login om te reageren
  7. ericc zegt

    28 maart 2022 om 11:57

    Er is nog hoop in deze donkere dagen (daar het te kort aan grondstoffen en hogere prijs voor edel metalen in batterijen blijft toenemen, zullen we blij mogen zijn dat constructeurs nog ICE’s willen bouwen)

    Login om te reageren
  8. edftw zegt

    28 maart 2022 om 11:58

    Tja het is ook simpelweg amper betaalbaar. Toevallig laatst nog met mijn moeder besproken. Die vroeg wat ze het beste kon kopen, weer benzine, hybride of elektrisch? Ik vroeg naar dr budget, €20.000. Naar mijn weten blijft er dan heel weinig keuze over. Misschien eens een mailtje sturen naar het occasion advies ;-)

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      28 maart 2022 om 12:18

      Hoeveel km rijdt ze, en welke afstanden? Voor 20K koop je een knappe hybride occasion hoor.

      Login om te reageren
      • edftw zegt

        28 maart 2022 om 13:55

        @sportabgasanlage: Ze werkt momenteel relatief dichtbij huis met klanten in de regio. Ik denk dat rond de 10k  gehaald wordt. Ze wil binnen 2 jaar kopen maar zal dan ook bijna aan pensioen toe zijn. Kilometrage zal dan voornamelijk bestaan uit boodschappenritjes en rijden voor uitstapjes, dus dit zal waarschijnlijk aanzienlijk minder zijn. Ik kom zelf telkens uit op een Toyota auris hybride. Mijn moeder kennende mag het best wat hoger/groter. Is dat realistisch? En is hybride het meest geschikt in deze situatie? Oplaadmogelijkheden zijn schaars in de buurt, en aan huis geen zonnepanelen. Dus initiële kosten lijken me hoog voor elektrisch.

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      28 maart 2022 om 12:32

      @edftw: zelfs met 20k een nieuwe brandstofauto kopen is nog niet zo makkelijk. Je komt al snel bij een A-segmenter of een redelijk kale B-segmenter uit. Nieuwe auto’s zijn gewoon niet meer te betalen.

      Login om te reageren
      • petroldrinker zegt

        28 maart 2022 om 13:32

        @berlinetta: in nederland niet meer te betalen moet je er ff van maken 😉

        Login om te reageren
      • edftw zegt

        28 maart 2022 om 13:58

        @berlinetta: precies waar we tegenaan lopen. Ze rijd nu een citroen C3 Picasso, ruimer en comfortabeler dan je zou denken. Alle opties lijken kleiner en/of kaler. Toyota auris komt als het meest realistisch naar voren. Maar het liefst zou ze net wat groter willen

        Login om te reageren
    • jarnobakker zegt

      28 maart 2022 om 12:49

      @edftw: precies dit. Ik wil na mijn huidige auto wel elektrisch rijden , maar ik ben nog even gebonden aan een 7 zitter. Vind er maar eens 1 die te betalen is voor Jan Modaal

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 maart 2022 om 14:16

      Zeker een interessante vraag voor het occasion advies. Want afhankelijk van de verdere eisen en het kilometrage kan een wagen als een Renault Zoë interessant zijn, of een Yaris Hybrid of een een oude Range Rover als je moeder zich alleen veilig voelt in een Muiderslot op wielen.

      Login om te reageren
    • net10 zegt

      28 maart 2022 om 14:17

      Voor € 20.000 koop je zelfs een nieuwe luxe Dacia Sandero op lpg of benzine. Of bijvoorbeeld een nieuwe of jong gebruikte Renault Clio. Die zijn geleverd met zuinige motoren op benzine, LPG, diesel en als hybride. Er is gewoon veel aanbod in deze prijsklasse.

      Ook komen er steeds meer elektrische auto’s in deze prijsklasse Zoals de elektrische Renault Twingo en Zoe, Smart Forfour, Dacia Spring etc.

      De komende jaren komen er nog veel voordelige elektrische auto’s onder de € 30.000 op de markt.

      Login om te reageren
      • bottles zegt

        28 maart 2022 om 17:47

        @net10: Punt blijft staan, je zou geen 20K voor een Sandro moeten hoeven betalen.

        Login om te reageren
  9. maferick74 zegt

    28 maart 2022 om 12:00

    Ik zie geen leuke auto’s die ik graag zou willen hebben… of die ik kan kopen ….. en ik woon niet naast een weg waar ik kan opladen dus zeer onhandig en ev’s zijn stom

    Login om te reageren
  10. bottles zegt

    28 maart 2022 om 12:03

    Vraag me af hoeveel mensen in NL uberhaupt prive een nieuwe auto (kunnen) kopen tegenwoordig.
    En welke leeftijdsgroepen dat dan zijn.

    Ik ben net geen 30 en ik kan me niet voorstellen dat ik binnen afzienbare tijd een auto van 30K ga kunnen kopen

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      28 maart 2022 om 12:51

      Exact dit. Mijn ouders kunnen als jonge 60ers een nieuwe auto kopen, hebben ze gedaan, maar is een mild hybrid geworden want ze willen heel europa gaan verkennen. Dan is een elektrische auto gewoon niet handig. was wel goedkoper geweest per km maarja, als je in een leuk dorpje in Tjechië bent kan je wel tanken, niet opladen.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        28 maart 2022 om 14:17

        Eigenlijk een vreemde gedachtegang, ik denk dat in elk leuk dorpje in Tsjechië wel een stopcontact is maar dat ze niet allemaal een tankstation hebben.

        Login om te reageren
    • petroldrinker zegt

      28 maart 2022 om 13:34

      @bottles: kwestie van keuzes maken, dan kan je ook autos van die prijzen kopen of duurder, gewoon niet uiteten gaan elke week, kroeg vermijden, niet elke kwartaal op vakantie gaan etc, dan kan je prima zulke autos rijden

      Login om te reageren
      • bottles zegt

        28 maart 2022 om 17:40

        @petroldrinker: Als je modaal verdient mag je überhaupt in je handjes knijpen als je überhaupt leuke dingen kan doen naast je vaste lasten. Het is niet ok dat ik op een houtje moet bijten om toekomstgericht en enigszins milieubewust te kunnen leven/rijden.

        Login om te reageren
        • petroldrinker zegt

          29 maart 2022 om 10:08

          Dat doe ik inderdaad ook. echter rijdt ik wel gewoon het leukere spul over het algemeen (voornamelijk BMW M), en gok dat ik net zo oud ben als jij, zoals ik zij kwestie van keuzes maken. ik ga bijv geen extra kosten maken om millieuvriendelijker te zijn, daar gaat altijd een hoop geld onnodig inzitten

          Login om te reageren
        • MrHyde zegt

          29 maart 2022 om 10:11

          @bottles, ben wel benieuwd waarom dat dan niet kan? Want ook hier in mijn vriendengroep iedereen 1 modaal (2x modaal dus per huishouden) en we kunnen doen wat we willen, de meesten rijden al elektrisch, iedereen een modern leuk duurzaam huis incl. zonnepanelen.
          Tuurlijk: soms moeten er keuzes gemaakt worden, en je moet goed kijken dat je het niet makkelijk over de balk gooit aan onzinnige zaken, maar tot je multimiljonair bent zal dat altijd zo zijn.

          Login om te reageren
          • bottles zegt

            29 maart 2022 om 11:26

            Ik heb t idee dat alles exponentieel moeilijker wordt.
            Zelf heb ik best geluk gehad wat betreft studieschulden, kopen van een woning etc, maar als ik zo om me heen kijk naar vrienden en familieleden die net een paar jaar jonger zijn dan lijkt alles zo uitzichtloos.

            Misschien is het vooral een gevoel hoor, maar als je al een keuze hebt, wat zijn dan tegenwoordig de verstandige keuzes?
            – Woningmarkt is kunstmatig opgeblazen, dus nu kopen (met flink wat financiering) is best risicovol.
            – Technologische ontwikkelingen & regels omtrent ICE auto’s volgen elkaar extreem snel op, dus als je nu een benzine/diesel koopt, wat kun je er dan nog mee/waar mag je nog heen over 5-10jr?

            Login om te reageren
    • melcon zegt

      29 maart 2022 om 08:50

      Ja ben ik ook wel benieuwd naar, wij doen redelijk boven modaal maar wij gaan echt geen 30k of meer in een auto gieten (wel een goede manier om zo snel mogelijk van je geld af te komen). 10k is toch echt wel de max en daarbij kiezen we dan voor iets leuks (en dus wat ouder met wat meer km’s) maar uiteindelijk gaat het voor ons om comfort en de smiles per gallon.

      Login om te reageren
      • bottles zegt

        29 maart 2022 om 11:32

        Helemaal mee eens hoor, maar ik probeer me een beetje te verplaatsen in hoe onze regering de nieuwe generatie ziet –> allemaal elektrisch rijden en duurzame huisjes kopen ;)
        En als ik dat doe dan vraag ik me echt af wat je opties zijn.

        Login om te reageren
  11. bernoulli zegt

    28 maart 2022 om 12:39

    Doet me denken aan dat beroemde filmpje eind jaren 90 van al die mensen op straat die nooit een mobiele telefoon zouden kopen.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      28 maart 2022 om 13:42

      Het verschil is alleen dat een mobieltje wel voor 99% van de mensen te betalen is. Een nieuwe auto niet. Laten we eerlijk zijn, zonder de zakelijke markt hadden we bar weinig EV’s hier rondrijden. Dat is voor veel mensen de enige manier om in een EV te kunnen rijden. Voor degene die niet zakelijk kunnen rijden, zijn de mogelijkheden voor een EV heel beperkt, zelfs al zouden ze het wel graag willen.

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        28 maart 2022 om 17:35

        @berlinetta: lol, in de jaren 90 had echt niet ieder het geld voor een mobiele telefoon hoor en zeker smartphones amper 10 jaar. WhatsApp is ook pas 13 jaar oud he..

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          29 maart 2022 om 10:16

          Misschien niet in het begin van de jaren 90, maar eind jaren 90 hadden heel veel mensen al een mobieltje hoor. Zelfs ik had er in 2002 al een als 13-jarige. En dan zijn de kosten van een mobieltje nog steeds niet te vergelijken met die van een EV. Een nieuwe auto is in NL echt onbetaalbaar zonder enige vorm van financiering.

          Login om te reageren
      • bottles zegt

        28 maart 2022 om 17:43

        @berlinetta: Daarnaast is ’t ook een beeetje krom om een luxe innovatie te vergelijken met een basisbehoefte, lees persoonlijk vervoer.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          28 maart 2022 om 19:45

          @bottles: een mobieltje was ooit ook luxe innovatie.

          Login om te reageren
          • bottles zegt

            28 maart 2022 om 21:09

            Dat bedoel ik, een luxe is optioneel maar vervoer zou dat niet moeten zijn.
            Zeggen dat t logisch is dat men t niet kan betalen omdat t een innovatie is gaat hier dus niet helemaal op ;)

            Login om te reageren
  12. Gabriel Lozano-Moran zegt

    28 maart 2022 om 14:12

    En wat kiest de 0,1%?

    Login om te reageren
  13. waterisnat zegt

    28 maart 2022 om 15:25

    Heerlijk, die illusie van vrije wil in deze bureacraten dictatuur. Heerlijk.

    Login om te reageren
  14. cthijs zegt

    28 maart 2022 om 19:28

    Ja en alle auto’s die hier nu rijden gaan naar het buitenland waar ze wel gewoon op benzine en diesel rijden.en wij ons maar in laten pakken door de groene rakkers van de regering.als iedereen dan elektrisch rijd dan de prijs van elektriciteit opschroeven tot het bizarre want je kunt dan toch niets anders en ze moeten wel want de inkomsten van de accijnzen moeten gecompenseerd worden pakken ze ook meteen de stroom op de woningen ook mee.valt me nog mee dat ze niet bezig zijn met atoomcentrales bouwen die ze decennia geleden met veel gejuich in de ban gedaan hadden

    Login om te reageren
  15. MrHyde zegt

    29 maart 2022 om 11:19

    @bottles, ben wel benieuwd waarom dat dan niet kan? Want ook hier in mijn vriendengroep iedereen 1 modaal (2x modaal dus per huishouden) en we kunnen doen wat we willen, de meesten rijden al elektrisch, iedereen een modern leuk duurzaam huis incl. zonnepanelen.
    Tuurlijk: soms moeten er keuzes gemaakt worden, en je moet goed kijken dat je het niet makkelijk over de balk gooit aan onzinnige zaken, maar tot je multimiljonair bent zal dat altijd zo zijn.

    Login om te reageren
  16. agdesigns zegt

    29 maart 2022 om 18:31

    Vandaag een elektrische besteld (geen lease). De Diesel gaat de deur uit, wegenbelasting en diesel is ook wel erg duur en financieel onaantrekkelijk

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North