• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Meer details bekend van Volkswagen Lupo

Auteur: CasperH, gepost 16 juli 2010 om 14:38 – 23 Reacties

VW Up Lite concept


We worden al bijna drie jaar door Volkswagen gek gemaakt met de Up concept en variaties daarop. Als hij eenmaal in productie gaat zal deze Lupo gaan heten, dat weten we al een tijdje. Nu is er meer bekend over de motorisering en te verwachten prijsstellingen, dus tijd voor een “Up”date.

De Lupo wordt een zuinige, kleine auto die gepositioneerd zal worden onder de Polo. Ook Audi, Skoda en Seat gaan kleine auto’s bouwen op basis van de Up, waarmee een klein legertje aan concurrenten voor de Aygo, 107 en C1 zijn weg naar de markt zal vinden. Keus genoeg dus in dat segment over een paar jaar, de Lupo staat namelijk volgend jaar zomer in de showroom. Ga er maar vanuit dat de prijs iets boven die van een Aygo of C1 komt te liggen. Wellicht dat de alternatieven van Seat en Skoda later iets gunstiger geprijsd zullen worden in ruil voor iets goedkoper plastic en een iets mindere afwerking.

De Lupo wordt gebouwd in Slowakije en zal waarschijnlijk worden voorzien van een 1 liter grote 65 pk sterke driecilinder. Eerder bereikten ons al berichten dat er een twee cilinders tellende 0.8 TDI zou komen en wij gaan er nog steeds vanuit dat dat het geval is. Autocar maakt nu echter melding van een 1.2 TDI met 75 pk en een uitstoot onder de 80 gram CO2 per kilometer. De 1.2 TSI motoren van Volkswagen zullen ongetwijfeld ook in het vooronder gelepeld kunnen worden en er komt waarschijnlijk ook een elektrische versie, waarvan we de concept –de eUp– al in Frankfurt zagen vorig jaar. Deze elektrische versie wordt in samenwerking met Audi ontwikkeld. Een vierdeurs Lupo verschijnt in de zomer van 2012.




Ook interessant!

  • De Volkswagen e-Up komt terug!
    De Volkswagen e-Up komt terug!
  • Mijn Auto: Volkswagen Lupo GTI van Joost
    Mijn Auto: Volkswagen Lupo GTI van Joost
  • De goedkoopste VW EV is terug en nog steeds relevant
  • Volkswagen accu
    Waarom Volkswagen zes (6!) fabrieken bij gaat bouwen

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Elektrisch, lupo, up, Volkswagen

Vorig bericht: « Kies maar: Nissan Juke of Dacia Duster
Volgend bericht: Parkeerboetes zijn een goudmijn voor Amsterdam »

Lees Interacties

Reacties

  1. KaCh1ng zegt

    16 juli 2010 om 14:46

    wordt toch nooit zo cool als concept..

    Login om te reageren
    • sven2 zegt

      16 juli 2010 om 15:00

      @KaCh1ng:
      Spijtig genoeg niet, nee…

      Login om te reageren
  2. lambo4all zegt

    16 juli 2010 om 15:07

    zeg, ik liep te denken… moeten elektrische motoren ook zo veel gekoeld worden? want als dat niet zo is zal de voorkant erg gaan veranderen omdat er dan geen grill meer nodig is. zeker bij supercars

    Login om te reageren
  3. handrem trekken is fijn! zegt

    16 juli 2010 om 15:12

    Zie ik dat nu goed!?? staat hij in de brand???:-)

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      16 juli 2010 om 16:04

      @handrem trekken is fijn!: Nee, dat zie je niet goed…

      Login om te reageren
  4. Merry zegt

    16 juli 2010 om 15:21

    Ik heb hier een kettingzaag liggen die heeft een grote motor dan deze auto.

    Login om te reageren
  5. Henk zegt

    16 juli 2010 om 15:24

    Die 1 liter levert dus minder vermogen dan de aygo/C1/107, die alweer uit 2005 stamt. Dit wordt dus echt niks….

    Login om te reageren
  6. Bob zegt

    16 juli 2010 om 15:35

    @Henk

    Ja die 2 extra paarden krijg je niet.

    Login om te reageren
  7. Griffin zegt

    16 juli 2010 om 16:11

    “Wordt gepositioneerd onder de polo”. Daar zit nog steeds de fox… het wordt druk in dat segment of gaat Reynaerde al weer met pensioen?

    Login om te reageren
  8. Headhunterz zegt

    16 juli 2010 om 16:15

    De Fox staat tussen de polo en de golf toch?!

    Login om te reageren
    • Griffin zegt

      16 juli 2010 om 20:15

      @Headhunterz: nope, de fox is nog kleiner dan de polo. De golf is 4.53 meter lang, de polo meet 3.97 meter en de fox is 3.83 meter. Ook qua breedte zit de fox er onder.

      De fox zal inderdaad wel weer plaats gaan maken voor deze lupo zoals de oude lupo vervangen werd door… de fox :). Da’s om het makkelijk te houden denk ik – LOL. Ach ja, VW…

      Login om te reageren
  9. John zegt

    16 juli 2010 om 16:17

    Jammer dat ie ook zo’n Scirocco snuitje lijkt te krijgen.
    Vond het eerste concept (RWD + dicht front) eigenlijk veel leuker, als snap ik wel dat het makkelijker is als de motor voorin komt te liggen.
    Heb paar weken geleden een ’99 Lupo gekocht, en is nog steeds een leuk autootje. Super degelijk en met 850kg is die 75pk eigenlijk zat om lekker door te kunnen rijden.
    Ben benieuwd omdat ik VW modellen in het echt meestal aansprekender vind dan op de foto.

    Login om te reageren
  10. John zegt

    16 juli 2010 om 16:18

    @Griffin: Wolf eet vos.

    Login om te reageren
  11. Stopwearingpants zegt

    16 juli 2010 om 17:24

    ik snap het niet he, die golf was vroeger een kleine auto en toen voegden ze de polo er aan toe, die werd ook weer te groot net als de golf… laat het gewoon normaal en je hoeft ook niet telkens nieuwe modellen te maken/ oude uit de sloot te trekken

    Login om te reageren
  12. Henk_he zegt

    16 juli 2010 om 17:54

    Tjonge jonge, die autootjes worden écht steeds kleiner…

    ;)

    Login om te reageren
  13. Henk_he zegt

    16 juli 2010 om 17:56

    :( mislukt… zou dit plaatje tussen moeten staan…

    Login om te reageren
    • SpeedGeek zegt

      16 juli 2010 om 18:45

      @Henk_he: handvaardigheids bij vw

      Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      16 juli 2010 om 19:30

      @Henk_he:

      Die foto verklapt meteen waarom VW zo verschrikkelijk saai is.

      Login om te reageren
  14. Bob zegt

    16 juli 2010 om 21:04

    Arosa ook weer terug, Audi A0 en Skoda hmmmz…Rapid ofzo

    Login om te reageren
  15. Citrofiel zegt

    16 juli 2010 om 23:42

    Mijn verwachtingen liggen hoog…

    Login om te reageren
  16. Freewarefreak zegt

    17 juli 2010 om 12:57

    Ben benieuwd. Wel leuk.. krijgen we op termijn ook weer een Audi 50, net als vroeger..

    Login om te reageren
  17. rutgertje zegt

    17 juli 2010 om 16:05

    Bij Volkswagen is de marketing beter dan de auto’s.

    Login om te reageren
  18. transam73 zegt

    19 juli 2010 om 22:48

    HET concept
    DE concept car

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North