• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes-AMG GT Pro nipt goedkoper dan Turbo S

Auteur: RubenPriest, gepost 18 september 2024 om 13:43 – 13 Reacties

Mercedes-AMG GT Pro: nipt goedkoper dan Turbo S

De op circuit gerichte Mercedes-AMG GT 63 Pro 4MATIC+ is maar net goedkoper dan een 911 Turbo S

De deze zomer geïntroduceerde AMG GT Pro heeft een Nederlands prijskaartje gekregen. Van de vorige generatie GT was er ook een Pro. Blijkbaar een recept dat succesvol genoeg bleek om het model te recyclen met deze tweede generatie. De Pro moet je zien als de sportiefste variant van de GT-reeks, met goede ambities voor op het circuit.

Je kunt hem een beetje vergelijken met de GT3 van Porsche. Alhoewel, daar is ‘ie eigenlijk te luxe voor. De 911 Turbo S is een betere vergelijk. Helemaal als je naar het prijskaartje kijkt. Mercedes Nederland heeft de AMG GT 63 Pro 4MATIC namelijk in de configurator opgenomen. Dat betekent dat we nu ook een prijs op gele platen kunnen melden.

AMG GT Pro prijs

Ik wil zeggen: hou je even vast. Maar dat kan ik zo’n beetje bij alle leuke nieuwe sportieve auto’s zeggen. De AMG GT Pro begint bij 328.667 euro. Ter vergelijking, een 911 Turbo S begint bij 329.800 euro. Deze is dus nipt goedkoper. Dit is nog wel de ‘oude’ 992 Turbo S van voor de facelift. Het is nog wachten op de facelift Turbo S, met een plug-in hybride aandrijflijn.

AMG GT Pro prijs

Dat maakt het vergelijk ook wel eerlijker met de AMG GT Pro. Want beiden zijn supersportieve auto’s met slechts een verbrandingsmotor en wat turbo’s. Geen stekkers of batterijen die het vermogen nog eens een boost geven. De AMG GT Pro moet het doen met 612 pk uit een 4.0 liter biturbo V8, de 911 Turbo S is nog krachtiger met 650 pk uit een zescilinder boxerturbomotor.

Mijn configuratie zie je op de plaatjes. Dat is 334.000 euro schoon aan de hak. In het prachtige Spectraalblauw met de 21 inch gesmede velgen in Techggold. Lekker hoor, zet maar voor de deur! Het is in elk geval origineler dan de Turbo S, want iedere ondernemer met een beetje centen heeft die al op de oprit staan. Met een nieuwe AMG GT val je tenminste op. Of je kiest voor een extra speciale als het echt moet.

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG GT heeft nu een viercilinder!
    Mercedes-AMG GT heeft nu een viercilinder!
  • AMG GT Pro keert terug als 612 pk monster
  • Mercedes-AMG GT 43 is de duurste viercilinder van Nederland
  • Mercedes-AMG GT2 Pro: ultiem circuitspeeltje met 750 pk

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

amg-gt, Coupe, geld, Mercedes, mercedes-amg

Vorig bericht: « Red Bull neemt drastische beslissing om WK-leiding te behouden
Volgend bericht: Gratis onderhoudsbeurt voor Carrera GT-eigenaren »

Lees Interacties

Reacties

  1. Friez zegt

    18 september 2024 om 13:51

    Deze zal dan weer interessanter gevonden worden door de ondernemer die af en toe wat handel via de Straat van Gibraltar laat komen ;-)

    Ik blijf het een geslaagde auto vinden, maar voor dit geld zijn er zo veel andere (meer exotische) mogelijkheden. Geef mij dan maar een Aston Martin DB12.

    Login om te reageren
    • royaledeluxe zegt

      18 september 2024 om 14:13

      Hoezo exotisch? ik zie meer Aston Martins rijden tegenwoordig dan AMG GT’s…

      Niet tegenstaande zijn leuke wagens echt niet meer betaalbaar deze dagen.

      Login om te reageren
      • Friez zegt

        18 september 2024 om 22:27

        Ik vind een merk als Mercedes niet heel exclusief. Als je bij de gemiddelde Mercedes dealer binnenstapt, krijg ik geen zin om even 3,5 ton neer te klappen. Ik vind de sfeer/beleving rond een merk dan ook wel belangrijk.

        Login om te reageren
        • Wolflow zegt

          19 september 2024 om 07:57

          Mercedes wordt steeds exclusiever sinds elke taxi zo ongeveer een elektrisch hok is

          Login om te reageren
    • gilettelubbers zegt

      19 september 2024 om 08:28

      Ik kwam laatst een video tegen waarin ze de kwaliteit testen, voornamelijk het materiaal van het interieur. Bij de nieuwe AMG GT blijkt al dat goedkoop ogende zwarte plastic vanaf het begin al verschrikkelijk te kraken. Op het dashboard wanneer je er op drukt vind ik dat niet zo’n probleem. Maar krakende deurgrepen kan ik me wel verschrikkelijk aan irriteren. Vooral als ik zoveel voor een auto zou kunnen aftikken

      Login om te reageren
  2. mashell zegt

    18 september 2024 om 14:02

    Ik wacht wel op de “Mercedes-AMG GT 63 Pro S 4MATIC+ Black Series” met nog 15 pk meer.

    Login om te reageren
    • 991TurboS zegt

      18 september 2024 om 15:11

      Je bent de E-Performance vergeten.

      Login om te reageren
      • JelmerS zegt

        18 september 2024 om 16:46

        +EQ boost

        Login om te reageren
  3. ericc zegt

    18 september 2024 om 16:37

    Roma spider voor mij.

    Login om te reageren
  4. ikwileenm3 zegt

    18 september 2024 om 16:39

    Dus minder vermogen, minder restwaarde en minder sportief dan een 911 turbo S…

    De auto zelf is mijn inziens ook echt een stap achteruit vergeleken met vorige model. De proporties kloppen niet meer. En ook de vorige generatie was al een stuk minder mooi en tijdloos dan de SLS.

    Zonde zonde

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      18 september 2024 om 18:38

      En een Turbo S weegt ook nog eens ruim 200 kilo minder dan deze GT Pro. Als je ‘t echt op een scheuren wil zetten – en niet alleen in rechte lijn – is dat wat mij betreft een extra argument ten faveure van de Porsche.

      Login om te reageren
    • DIG-T 190 GT zegt

      18 september 2024 om 19:41

      “Mijn inziens” is een uitspraak die mijns inziens alleen wordt gedaan door mensen die zich interessant voor willen doen, maar daarmee alleen maar bevestigen dat het tegendeel juist waar is. Zo zonde, je bent echt niet meer/minder als je wel/geen dure uitspraken doet. Een poging wagen maar keihard falen, dat is dan wel erg sneu. Kan je beter kiezen voor een simpele variant, zoals “wat mij betreft” of gewoon m.i.

      Login om te reageren
      • ikwileenm3 zegt

        19 september 2024 om 13:37

        Gelukkig vind ik de mening van een leraar Nederlands met een Nissan erg belangrijk.

        Ik zal er op letten!

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North