Mercedes C-Klasse Cabriolet kwam en overwon

Auteur: , 34 Reacties

De man met de snor kan tevreden zijn over de verkopen van de nieuwe C cabrio.

De Mercedes C-Klasse Cabriolet kwam en overwon

Het model werd vorig jaar geïntroduceerd en blijkt een hit in de verkooplijsten. Tot 2015 kwakkelden de Europese verkopen van premium cabrio’s. Mede dankzij de komst van de nieuwe C-Klasse Cabriolet zitten de verkopen weer in de lift.

Vorig jaar werden in Europa 134.113 premium cabrio’s verkocht. Een stijging van 18 procent in vergelijking met een jaar eerder. Ook dit jaar zien de de verkopen er zonnig uit. In de eerste vijf maanden van 2017 zijn er in Europa 67.285 cabrio’s verkocht. Een stijging van 8,7 procent.

De Mercedes C cabrio speelt een belangrijke rol in deze cijfers. De dakloze C-klasse pakt de toppositie met 11.047 verkopen in de periode januari-mei 2017. Daarna volgt de Mini Cabrio (10.951 verkopen, +38%), de BMW 4 Serie cabrio (6.236 verkopen, -1%), de Audi A3 Cabriolet (5.500 verkopen, +11%) en de Mercedes SLC (4.334 verkopen, +16%). De Porsche 718 Boxster (rijtest) doet het ook goed. De cabrio werd 2.699 keer verkocht in de eerste vijf maanden van dit jaar.

In Zwitserland werden tot nu toe de meeste cabrio’s verkocht. 3,5 procent van de nieuw verkochte auto’s is daar een cabrio. Daarna volgen Duitsland (2,8%), Luxemburg (2,3%) en het Verenigd Koninkrijk (1,8%). De meest verkochte cabrio’s (premium en non-premium) tot nu toe in Nederland check je hier. (via Autonews, bron: JATO Dynamics)



34 reacties

haha, mini premium.
@esprit84: een JCW Cabrio voor €57.000 is behoorlijk premium toch?
@peugeot205: Dat is een Premium prijs. Geen premium auto
@romeoalfa: wel eens in een mini gereden dan? Geen piepje kraakje of goedkoop plastic te vinden hoor bij m’n mini ;)
@kalslasie: dus fatsoenlijke / normale kwaliteit produceren is ineens premium? En iets om vol trots op een website te vermelden dat je auto dus “normaal” is?
@romeoalfa: jawel. Juist vanwege die prijs ;)
value based pricing of cost based pricing?
Zwitserland. Allemaal van die eikels die als tweede auto een cabrio hebben. Vreselijke mensen zijn dat :).
@gregorius: yeah, thanks.
@rulefollower: Hij had het ook over zichzelf ;) Ik moet nog even kijken voor m’n cabrio als tweede auto.
Mini is premium? Okee, Okee….

De Mercedes C-klasse Cabrio vind ik wel onwijs fraai hoor. Zeker de uitvoering als op de header.
@viezefreddyw: Als je in een Mini zit merk je wel dat het qua materiaalgebruik, geluid van de deur dichtgooien en afwerking -waar het bij premium dus om gaat- wel net een trapje hoger is dan bij bijvoorbeeld een gemiddelde Dacia.
@mzonneveld: God man, met een Dacia noem je ook wat op. Logisch dat een Mini beter in elkaar zit dan een Dacia. Maar ik kan Mini niet voorstellen als een premium merk.
@viezefreddyw: MINI is eigenlijk een van de meest Premium merken die er zijn. Ze vragen een enorm extra bedrag voor een hoop ‘gevoel’, ‘beleving’ en ‘heritage’.
Als je een Dacia voor 50 mille kan verkopen ben je pas echt premium bezig :-)
@willeme: en het mooie van een MINI is dat je haar zonder gêne naast een Rolls-Royce kan parkeren. Mits een beetje leuk uitgevoerd natuurlijk.
@trust: Dat lukte met mij eerste auto, een Daewoo Nubira, anders ook. Gewoon naast gezet. Het ding had wieldoppen.
@viezefreddyw: De Nubira! Zwaar miskende auto. Om een of andere reden had Daewoo de auto onafhankelijk, dubbele draagarmen rondom meegegeven. Dat ding reed nog heel aardig eigenlijk.
@willeme: Exact.
@viezefreddyw: Zeker wel, het is gewoon een kleine BMW met guitig uiterlijk. Wel eens in gezeten? (Vast wel…)
Zo de knetter, ziet er echt prachtig uit inderdaad.
Het is wel een heel mooie wagen!
De vraag blijft wel hoe de E Cabrio het gaat doen. Lijkt mij toch dat deze beide in elkaars vaarwater zitten.
@Breinstein: voor Mercedes is de automarkt een witte boterham. Daar hoort een dikke laag aardbeien jam op zodat er geen ‘wit’ meer te zien is.

(Kan ook met toast en tonijnsalade als je dat beeldender vindt)
@eklasse: premium he, denk eerder aan foie gras…
Ik snap heel goed dat mensen voor de C-klasse cabriolet kiezen. Die is in mijn ogen in elk opzicht mooier dan de concurrentie uit Ingolstadt en München.
Een cabrio is niet dakloos.

Afgezien daarvan bevalt mij de C-klasse cabrio erg goed. Deze straalt een zekere elegantie uit terwijl de proporties beter tot hun recht komen dan bij de coupe. Zeker in de kleurstelling hier boven is het een prachtige auto.
Ik zou bij de nieuwe E-klasse alleen een cabrio willen en niet de coupé. Waarom? Omdat de coupé zo’n gekke zijruit heeft aan de C-stijlen.
https://2.bp.blogspot.com/-BgRhY62rRdE/WHQ1LASWPZI/AAAAAAAAfuo/ykY6OlB4QKQD4-0P0JMUIni-An1RcSTiACLcB/s1600/2018-Mercedes-E-Coupe-NAIAS—6a.jpg
De cabrio heeft dat gelukkig niet.
http://st.automobilemag.com/uploads/sites/11/2017/03/2018-Mercedes-Benz-E-Class-Cabriolet-rear-three-quarter-04.jpg
@automotivedesigner: bij de vorige E-klasse coupe was dat gekke extra zijruitje er omdat ze de tankklep niet konden of wilden verschuiven. Nu is het datgene waaraan je de E-klasse coupe kunt herkennen.
Vind de e93 en de 4 serie ook niet echt mooie cabrios. De achterkanten zijn niet mooi gelijnd en een softtop is gewoon veel mooier.
Altijd liever de coupé. Er zijn maar weinig auto’s die ik als cabrio mooier vind dan de coupé waarvan ze zijn afgeleid. De enige die ik nu kan bedenken is de vorige R8.
De auto op de header vind ik echt prachtig. Totdat het dak erop zit, dan wordt het echt gedrongen auto. Ook schuin van achter kan ik de auto niet mooi vinden, hier heeft de coupé ook last van. Op een 1 of andere manier klopt de S-klasse coupé achterkant niet op de C-klasse (ja duh..)
Dan zal ik wel de enige zijn maar ik vind hem als coupe en als cabrio echt zeer lelijk. Die kont klopt voor geen meter vind ik. 10x liever de vorige.
@E34M5Touring: Ik ben hem nu wel een beetje gewend, maar ik vind het ook geen echte schoonheid. De vorige was beter gelukt, terwijl die letterlijk een omgebouwde sedan was. Deze nieuwe is echt van de basis ontworpen als coupé.
Ik vind het vooral opvallend dat er nog zoveel SLC’s verkocht worden. Ik zie dat ding echt nooit. Is ook echt Mercedes oude stijl.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).