• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes komt met AMG-wannabe: C450 AMG Sport

Auteur: carmiggelt, gepost 23 april 2014 om 16:59 – 33 Reacties

Mercedes C450 AMG Sport


In 2015 wordt het gapende gat tussen de reguliere C-klasse en het monster uit Affalterbach dan eindelijk overbrugd. Tipje van de sluier? 372 trappelende paardjes.

Met de C450 AMG Sport gaat Das Haus nét onder de aanstaande C63 AMG zitten. Tot nu toe is het gissen wat die onder de kap heeft liggen en moeten we uitgaan van een 4.0 liter V8 met turbo’s, goed voor 460 pk.

Tot zover de speculatie. De C450 wordt géén volwaardige AMG, want het model zal volgens Autocar zowel uitgerust gaan worden met achterwielaandrijving als vierwielaandrijving. Volbloed-C63 AMG’s zijn per definitie RWD.

Onder de kap kunnen we rekenen op een twin-turbo drieliter V6 met 372 pk (274 kW). Behoorlijk wat pk’s meer dan de krachtigste te heet gewassen S-klasse C-klasse, de C400, die zo’n 333 pk uit zijn zescilinder pompt.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • 'Zoveel vermogen gaat de 2021 C63 AMG met vierpitter leveren'

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, amg-sport, c-klasse, c63, Mercedes

Vorig bericht: « Kwartaalcijfers: Toyota powned GM en VAG
Volgend bericht: Verrassing: nieuwe TVR in aantocht »

Lees Interacties

Reacties

  1. tupperware zegt

    23 april 2014 om 17:03

    Logisch gevolg van de stap die BMW nam met de M versies die net geen echte M zijn.
    372PK lijkt mij al ruim voldoende voor deze, overigens prachtige C-klasse.

    Login om te reageren
    • pureturkish1 zegt

      23 april 2014 om 17:22

      @tupperware: Prachtig die mini versie van een s-klasse.
      PS , zag hem op het autobaan dit week.
      God dat is lelijk vanachter -, –

      Login om te reageren
      • subarufan zegt

        23 april 2014 om 17:41

        @pureturkish1: God jouw Nederlands is lelijk.

        Login om te reageren
        • pureturkish1 zegt

          23 april 2014 om 18:33

          @subarufan: Dat is u mening.
          Het belangrijkste is uiteraard dat het correct is ;)
          PS; uw taalgebruik is walgelijk.

          Login om te reageren
          • subarufan zegt

            23 april 2014 om 18:47

            @pureturkish1: het autobaan en dit
            week? Correct turks misschien

            Login om te reageren
            • w211 zegt

              23 april 2014 om 19:29

              @subarufan: niet zagen jongen,taalnazie moet je op het school uithangen niet hier.

              Login om te reageren
              • Svensson zegt

                23 april 2014 om 20:10

                @w211: Zagen doe je met een zaag en taalnazi is zonder e.

              • mbkevin zegt

                24 april 2014 om 00:15

                @w211: het gaat hier om turks, in deze groep valt nog wel wat te zagen hoor!

                Ot, Mercedes moet er wat mij betreft wel iets speciaals van maken qua in- en exterieur.. Die nep BMW M’s of Audi S wordt ik niet warm van

            • pureturkish1 zegt

              23 april 2014 om 21:48

              @subarufan: Terwijl ik begin met mijn verwijswoorden, zou jij kunnen beginnen met je hoofdletters en leestekens. ;)

              Login om te reageren
            • agera zegt

              24 april 2014 om 13:28

              @subarufan: Verbeter niet als je zelf ook fouten maakt, maar ik begrijp je je wilde een sneer uitdelen vanwege zijn nickame, maar je valt zelf door de mand. Als Nederlands met een hoofdletter wordt geschreven moet Turks ook geschreven worden met een hoofdletter. Dit zal je toch niet begrijpen, omdat je alleen dingen verbetert die je uitkomt.

              Een tip voor in het vervolg doe beter je huiswerk, misschien dan pas kun je wel wat verbeteringen aanbrengen. Blijf oefenen je komt er wel.

              Login om te reageren
  2. knipperlichtje zegt

    23 april 2014 om 17:07

    Precies dezelfde positionering als de Audi S-modellen dus, goed dat Mercedes met deze auto alvast tegenstand biedt tegen de volgende S4 (aangenomen dat Audi niet al te lang meer wacht met de A4 generatie B9)

    Login om te reageren
  3. Pordon zegt

    23 april 2014 om 17:08

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Maar dit zou best wel eens een lekker bakkie kunnen worden.

    Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    23 april 2014 om 17:10

    Zo’n gat vind ik t ook weer niet.
    Een C400 die 333pk uit de 3.0 trekt, te vergelijken met een 335i en S4.
    En dan een C-echte AMG met een 4.0 met 450 PK. RS4/M3 area.

    En dan is het nog maar de vraag hoeveel meer je moet betalen om vergelijkbaar uitgeruste C450 en C400.

    Login om te reageren
  5. marikoelolo zegt

    23 april 2014 om 17:10

    Had dan gelijk een c500 gemaakt, 450 is geen getal voor mercedes

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      23 april 2014 om 17:22

      @marikoelolo:
      Oh, en wat is dit dan?

      W116 450SEL 6.9

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        23 april 2014 om 17:50

        @tupperware:
        Hmm, toen ik dat plaatje uitzocht was hij wel scherp…

        Login om te reageren
    • Homer55 zegt

      23 april 2014 om 17:29

      @marikoelolo: De machtige 450SEL 6.9

      Login om te reageren
      • marikoelolo zegt

        23 april 2014 om 17:34

        @Homer55: moderne mercedessen

        Login om te reageren
        • Homer55 zegt

          23 april 2014 om 17:43

          @marikoelolo: De 500 is bij Mercedes een V8. Daarom het getal 450.

          Login om te reageren
          • EJS zegt

            23 april 2014 om 18:43

            @Homer55:

            Dat is alleen in Europa zo hè.. In de USA en volgens mij ook in Azië heet wat bij ons de 500 is de ‘550’…

            Login om te reageren
          • E550 zegt

            23 april 2014 om 23:46

            @Homer55: Nee, je hebt tegenwoordig ook een S500 V6 Hybride.

            Login om te reageren
          • tupperware zegt

            24 april 2014 om 00:28

            @Homer55:
            Niet dus, in de 450SEL die ik als voorbeeld gaf ligt toch echt een V8, eentje van maar liefst 6,9 liter.

            Login om te reageren
            • Homer55 zegt

              24 april 2014 om 14:56

              @tupperware: Tegenwoordig……….

              Login om te reageren
    • PeugeotGTI zegt

      24 april 2014 om 07:47

      @marikoelolo:
      Mercedes 450 SLC anyone?

      Login om te reageren
  6. EJS zegt

    23 april 2014 om 18:48

    Het zou wel eens kunnen dat dit de c-klasse wordt waar ik per saldo het meest hebberig van wordt.

    Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    23 april 2014 om 18:49

    Zo’n soort modellen kan ik alleen maar toejuichen. Wordt er ook nog iets anders veranderd dan alleen het motorvermogen? Anders kun je net zo goed een C400 kopen en die laten chippen.

    Login om te reageren
  8. sydney zegt

    23 april 2014 om 18:50

    De nieuwe C ziet er natuurlijk niet uit en het prijskaartje gaat zeker richting astronomisch,maar met deze auto heb ik hetzelfde gevoel als toen de Mercedes W126 400E en de BMW E39 540i uitkwamen(met iets bredere nieren)In feite waren beide auto’s net niets,en toch een kenner kon ze onderscheiden van de rest van het pluimvee en dat maakt in mijn ogen dat soort auto’s juist zo leuk.

    Maar zou ik er een willen bestellen? Nee, ik ga dan liever een deurtje verder om bij BMW mijn handtekening te zetten.

    Login om te reageren
    • 4x4wheels zegt

      23 april 2014 om 19:25

      @sydney:
      Goh, mij lijkt deze nieuwe C juist in vrijwel alle opzichten een leukere auto dan de 3-serie, m.u.v. de rijdynamiek en het “opgeplakte navigatiescherm”

      Login om te reageren
      • sydney zegt

        23 april 2014 om 19:33

        @4x4wheels: Voor een vaginatiesysteem zou ik nooit een auto laten staan, behalve als ik al een iPad heb. Oh wacht..

        Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      23 april 2014 om 22:52

      @sydney: dat slaat nergens op, de e39 540 was er eerder dan de M5, dus totaal andere situatie

      Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      23 april 2014 om 22:53

      @sydney: sorry, mijn reactie sloeg nergens op

      Login om te reageren
  9. thierryvth zegt

    23 april 2014 om 19:43

    Als ie klinkt zoals het een AMG betaamt dan zeg ik doen

    Login om te reageren
  10. paulaner zegt

    24 april 2014 om 00:19

    Leuk spul, vond de oude C wel wat fraaier.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North