Waarschijnlijk wordt de über-S “Mercedes-Maybach” genoemd, met als instapversie de 530 pk sterke twin-turbo V12 van zes liter die we al kennen uit de S600. Dat beest krijgt een fijne 850 Nm koppel. Het snoepje van de reeks wordt de Maybach S uitgevoerd met een V12 met 630 pk en 1000 Nm koppel, hetzelfde blok als dat uit de S65 AMG.
De Maybach S-Klasse wordt waarschijnlijk alles wat we van Maybach gewend zijn. Reken op optimale luxe, stoelen die in ligstand kunnen, bekerhouders geschikt voor champagneglazen alle nummers van lokale high-class escortbedrijven in het infotainmentsysteem, Thaise massagemeisjes die in je stoel zijn verwerkt, dat soort dingen. Een gepantserde versie zou ook op de planning staan, met dezelfde VR9 veiligheidsrating als de S600 Guard.
Of we ook weer kunnen driften is nog even de vraag: er gaan geruchten dat de Maybach S-Klasse uitsluitend met 4MATIC leverbaar wordt. Voor alle details moeten we echter nog heel even wachten op de officiële onthulling. We zien de Maybach S-Klasse op de autoshow van LA, over een paar weken.
Foto: een spyshot van een verlengde S-Klasse die gespot werd door Sergelauwers.
44 reacties
Als ik kon kiezen wist ik het wel. S-klasse Maybach. Vooral persoonlijke smaak. Waarom draagt iemand Nikes en geen Adidas..? ;-)
Zo’n Lexus LS600 L is voor mij lekker zat of zo’n heerlijke Lincoln Town Car.
http://seattleicl.com/wp-content/uploads/2014/10/2013-lincon-town-car.png
Wat heb ik toch een sympathie voor sommige Amerikanen auto’s, gaan jullie maar voor die Duitse premium meuk mij doet het niks. Ook in de VS heb ik de Lincoln TC gezien en wat blijven ze heerlijk, persoonlijk vind ik ook dat Amerikanen de echte ”limo’s” kunnen bouwen. Overigens hoop ik dat ze dat ook blijven doen.
Ik dacht dat dit een site voor autoliefhebbers was.
De 57 en 62 waren weliswaar gebaseerd op de toenmalige S-klasse (en geen, voor toen, ‘oude’ S-klasse), maar wel grondig aangepakt en met een andere koets. Als dat een doodzonde is, dan kun je het halve wagenpark wel afschrijven – inclusief de RR Ghost en allerlei ander leuk spul.
Overigens hebben de 57 en de 62 niet het commerciële succes gebracht waar Mercedes-Benz op hoopte, maar ik zou het zeker geen mislukt project willen noemen, anders hadden ze Maybach wel rigoreus gedumpt. De naam Maybach betekent inmiddels wel weer wat in de autowereld, waardoor MB het nog wel gebruikt.
Zelf zal’k hem bestellen vanaf het moment dat het kan.
Mercedes-Benz klanten/liefhebbers zijn in mijn ogen zeker bereid tot de aanschaf van een dergelijke auto. Daarnaast is het prijssegment boven de 300.000 euro geen nieuw grondgebied voor Mercedes, waar dat voor BMW en Audi anders is. Al zou het me niet verbazen als ook die merken met hun imago auto’s in deze klasse kan verkopen (kijk naar de R8).
Ik maak ook spelfouten maar wat heb jij net hebt geschreven snap ik na 3 keer lezen nog niet.
genaam moet zijn > genaamd.
Een punt is misschien beter na de 7-serie. Een superluxe nog grotere sedan genaamd de 9-serie zou het nieuwe vlaggenschip van BMW moeten worden ;)
Bovendien kan een beetje concurrentie voor Rolls Royce en Bentley geen kwaad. Dat houdt ze scherp.
Wanneer bouwen ze een Landaulet, voor de nog grotere proleten??