• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat nou te zwaar? De BMW M5 Touring is een verkoopsucces!

Auteur: Bas Leesberg, gepost 19 maart 2025 om 19:03 – 20 Reacties

De verkopen van de BMW M5 Touring gaan een stuk beter dan BMW had verwacht.

Bij de lancering van de nieuwe M5 en M5 Touring ging het eigenlijk maar over één onderwerp: het gewicht. De G90 weegt 2.435 kg en de langere Touring zelfs 2.550 kilo. Merk je daar veel van tijdens het rijden? Nee, concludeerden we in onze rijtesten. Ook de BMW-kopers trekken zich weinig aan van de massa.

BMW is blij met de verkopen van zowel de G90-sedan als de G99-stationwagen. Sylvia Neubauer licht dit toe tegenover BMWBlog. Neubauer is de vice-voorzitter van de klant-, merk-, en verkoopafdeling van BMW M. Ze vertelt dat BMW vooraf verwachtte dat de verkoopverdeling 66 procent sedans en 33 procent stationwagens zou zijn.

Meer vraag naar M5 Touring dan verwacht

Nu blijkt dat er zoveel mensen een M5 Touring willen dat de productieplannen worden aangepast. Dankzij de nieuwe planning is ongeveer de helft van de nieuwverkochte M5’s een sedan en de andere helft een stationwagen. In plaats van 2/3 sedans en 1/3 G99’s. Da’s nogal een verschil. Zeker wanneer Neubauer opmerkt dat ook de productie van de G90-sedan wordt vergroot.

Wat krijgen die kopers dan ook alweer? De derde generatie M5 Touring is een PHEV. De plug-in hybride aandrijflijn heeft een systeemvermogen van 727 pk en een trekkracht van 1.000 Nm koppel. In 3,5 seconden (3,6 in de Touring) kun je van 0 naar 100 km/u en de top ligt op 250 km/u. Met een actieradius van een kilometertje of 60 á 70 kun je af en toe ook elektrisch rijden. Maar zeg nou zelf, wie doet dat in een M5? Het elektrische component is vooral leuk voor de zuinigheid, het koppel en de reactiesnelheid.

Waarom is de BMW M5 Touring zo’n succes?

Onze vrienden van BMWBlog wijten het succes van de uitgestrekte M5 aan de Amerikaanse verkopen. Dit is de eerste keer dat BMW een M5 Touring naar The States brengt. Dat zal inderdaad vast helpen bij de verkopen van de BMW M5 Touring. Daarnaast komt niet iedere generatie van de M5 als Touring. Mensen met wat geld zijn nou eenmaal op zoek naar speciale auto’s. En een speciale auto, dat is de M5 Touring zeker.

Dan rest nog de vraag: had BMW wel of niet verwacht dat de verkopen van de XM zo zouden tegenvallen?

Foto: BMW M5 Touring gespot door @Row1

Ook interessant!

  • BMW M5 Touring (G99) test en video
  • De BMW M5 Touring is gelekt!
    BMW M5 Touring (G91) gelekt
  • Eindelijk: BMW M5 Touring heeft een datum
    Eindelijk: BMW M5 Touring heeft een datum
  • BMW neemt een grote gok met M5 Touring
    BMW neemt een grote gok met M5 Touring

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, BMW, geld, m5, touring, verkoop

Vorig bericht: « Je gaat deze Toyota NOG vaker tegenkomen in Nederland
Volgend bericht: Elon Musk reageert eindelijk op de Tesla-haatmisdrijven »

Lees Interacties

Reacties

  1. rufctr01 zegt

    19 maart 2025 om 20:00

    M5 Touring….ultieme snelle station!

    Login om te reageren
  2. GJZ zegt

    19 maart 2025 om 20:15

    Blijf erbij, dat ik toch echt liever een M3 Touring koop dan de M5…..

    Login om te reageren
    • AlbertW zegt

      19 maart 2025 om 20:18

      Waarom zou je? Ding kost zelfs tweedehands meer dan een nieuwe M5..

      Login om te reageren
    • golf1985 zegt

      19 maart 2025 om 20:56

      Ik snap wel wat je zegt. Is een mooiere auto om te zien. Zag gister hier langs het huis een nieuwe m5 touring voorbij rijden maar ik vind dit model 5 serie zoiezo al niet de mooiste. Echt liever een m3 touring

      Login om te reageren
    • golf1985 zegt

      19 maart 2025 om 20:56

      Ik snap wel wat je zegt. Is een mooiere auto om te zien. Zag gister hier langs het huis een nieuwe m5 touring voorbij rijden maar ik vind dit model 5 serie zoiezo al niet de mooiste. Echt liever een m3 touring

      Login om te reageren
    • golf1985 zegt

      19 maart 2025 om 20:56

      Ik snap wel wat je zegt. Is een mooiere auto om te zien. Zag gister hier langs het huis een nieuwe m5 touring voorbij rijden maar ik vind dit model 5 serie zoiezo al niet de mooiste. Echt liever een m3 touring

      Login om te reageren
  3. rollingstoned zegt

    19 maart 2025 om 20:46

    “Wat nou te zwaar? De BMW M5 Touring is een verkoopsucces!”

    De McD, BK en KFC zijn ook verkoopsuccessen…

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      19 maart 2025 om 21:59

      Nu al de topreactie voor mij! +veel

      Login om te reageren
  4. kennone zegt

    19 maart 2025 om 21:51

    Feit dat er nog een dikke V8 in licht is voor vele al gewoon goed genoeg om hem aan te schaffen. Komt er nog een berg aan extra paarden bij waardoor je bizarre cijfers krijgt. Ik denk dat de potentiële klant daar gewoon erg goed op gaat. Dat hij dan ook achterlijk zwaar is en iets trager dan zijn voorganger maakt voor de meeste niet zo veel uit. In de praktijk merk je daar weinig van.

    Login om te reageren
    • maotje zegt

      20 maart 2025 om 08:28

      Wat heeft t licht dr mee te maken?

      Login om te reageren
  5. Avidou zegt

    19 maart 2025 om 22:10

    Maf kleurtje op die headerfoto, maar kan het wel waarderen.

    Login om te reageren
  6. ericc zegt

    19 maart 2025 om 22:23

    Toch liever de sedan!

    Login om te reageren
  7. artje zegt

    19 maart 2025 om 22:45

    Goed geluisterd naar het publiek. Looks van de E60 in een nieuw jasje ipv die achterlijk grote nieren. Dus niet gek dat dit wederom een succes is.

    Login om te reageren
  8. gilettelubbers zegt

    19 maart 2025 om 23:22

    Het lijkt qua design ook wel een Amerikaans hok. In ieder geval het schreeuwerige design, iets wat veel Amerikanen wel waarderen

    Login om te reageren
  9. rendomjoeser zegt

    19 maart 2025 om 23:27

    Ik vind vooral de voorkant een beetje ehhhh, ingewikkeld…

    Login om te reageren
  10. audirs3 zegt

    20 maart 2025 om 09:49

    Dat hij prima verkoopt neemt toch niet weg dat het een stuk fijner was geweest als hij 500 kg lichter was?
    Zelfs een Model S Plaid is lichter dan deze mastodont. Gewoon luiheid van de ingenieurs in München.

    Login om te reageren
    • THSD zegt

      20 maart 2025 om 11:28

      Je plaat blijft hanger gozer…maak je niet zo druk en geniet van het leven.

      Login om te reageren
    • maotje zegt

      20 maart 2025 om 13:58

      Heb je er al meegereden?

      Login om te reageren
  11. banderas zegt

    20 maart 2025 om 11:59

    Alsof iemand de rijkwaliteiten, dan wel gewicht boeien. Zolang ze maar keihard weg kunnen scheuren en patsen in een stad.

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    20 maart 2025 om 12:06

    Als daily is hij natuurlijk ook gewoon fijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North