• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Minimó: de Renault Twizy van SEAT

Auteur: RubenPriest, gepost 25 februari 2019 om 13:56 – 51 Reacties

Afbeelding Minimó: de Renault Twizy van SEATAfbeelding Minimó: de Renault Twizy van SEATAfbeelding Minimó: de Renault Twizy van SEATAfbeelding Minimó: de Renault Twizy van SEATAfbeelding Minimó: de Renault Twizy van SEATAfbeelding Minimó: de Renault Twizy van SEATAfbeelding Minimó: de Renault Twizy van SEATAfbeelding Minimó: de Renault Twizy van SEAT

Minimó: de Renault Twizy van SEAT
Minimó, is dat een nieuwe smaak voor pizza’s?

Als we autofabrikanten mogen geloven ziet het stadsbeeld er in de toekomst zo uit. Veel van dit soort kleine 1+1 autootjes met een elektrische aandrijflijn. SEAT denkt er ook zo over en toont hier de Minimó.

Deze elektrische stadsauto is slechts 2,5 meter lang en 1,24 meter breed. Dit maakt de vierwieler wendbaar wat ideaal is in stadsgebied. Een tof concept is dat de Minimó beschikt over uitwisselbare accupakketten. De auto is klein genoeg om te parkeren op bijvoorbeeld een plek voor motoren. Vervolgens neem je de batterij mee in huis om deze op te laden of te verwisselen met een volle accu. SEAT laat weinig los over de technische gegevens, maar zegt wel dat de Minimó een actieradius heeft van meer dan 100 kilometer.

Ondanks zijn minimale voorkomen beschikt de auto over een volwaardig stuurwiel en infotainmentsysteem met onder meer Android Auto. Volgens SEAT is de Minimó klaar voor de toekomst met de ondersteuning voor Level 4 autonoom rijden.

Het uiterlijk doet denken aan de Renault Twizy, inclusief de vleugeldeuren. Door middel van een 1+1 configuratie kunnen maximaal twee mensen aan boord. De Minimó is gepresentoord op het Mobile World Congress in Barcelona. SEAT neemt de stadsauto tevens mee naar de Autosalon van Genève.

Ook interessant!

  • De comeback van de Renault 4 is nabij!
  • Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
    Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
  • Haal jij ook deze 'F1 auto' occasion naar Nederland?
  • Renault 5 is live met al zijn broertjes
    Nieuwe Renault 5 is live met al zijn broertjes

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

autonoom, deelauto, Elektrisch, geneve-2019, Seat

Vorig bericht: « Alfa Romeo 4C ‘Zeus’ is de overtreffende trap
Volgend bericht: Miljoenenboete voor BMW, maar ze sjoemelen niet »

Lees Interacties

Reacties

  1. bottles zegt

    25 februari 2019 om 14:01

    Stuk voor stuk allemaal hartstikke goeie ideeën, maar ik word hier wel een beetje verdrietig van.

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    25 februari 2019 om 14:06

    De Twizzy, verkoopt die een beetje?

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      25 februari 2019 om 15:44

      @dutchdriftking: nu Ricciardo er eentje van de baas heeft gekregen gaan ze vast beter verkopen

      Login om te reageren
    • melcon zegt

      26 februari 2019 om 07:34

      @dutchdriftking: Er zijn inmiddels al ruim 20.000 van verkocht sinds introductie, dus dat verkoopt best heel aardig (hij blijft niet zonder reden zo lang te koop). Ze worden uiteraard vooral verkocht in grote steden (Parijs, Barcelona, Rome, Berlijn, etc.) waar ze echt super handig zijn.

      Login om te reageren
  3. dracae zegt

    25 februari 2019 om 14:08

    Ik heb zelf tegenwoordig een relatief kleine auto, een Yaris TS uit 2005. Ik woon op het platte land, heb geen kinderen, maar doe wel boodschappen voor mijn moeder. Mijn achterbank ligt ongeveer 2/3e van de tijd gewoon plat. Ik heb die niet nodig voor mensen maar wel voor de boodschappen.

    Als ik dit soort autootjes zie vind ik ze best geinig, als ik naar het werk ga heb ik niet meer nodig en een ritje met mijn vrouw ergens naartoe zou ook wel gaan…maart als er boodschappen gehaald moeten worden, waar laat ik dan de tassen en kratten? Of gaan we dan net als sommige van mijn vrienden 5-7 keer per week eten halen?
    Ook een wat langere rit lijkt me niet erg comfortabel, met name voor de passagier.

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      25 februari 2019 om 14:16

      @dracae: met wat je uitspaart door dit te rijden (ahum) kan je je boodschappen gewoon laten leveren ?

      Login om te reageren
      • dracae zegt

        25 februari 2019 om 14:20

        @tjorque: Hm… daar zeg je wat.. dat kan wel eens de toekomst zijn, zulke auto’s en een legio busjes in de straat.

        Persoonlijk zoek ik mijn boodschappen graag zelf uit en daarnaast kom je zo ook nog eens iets nieuws tegen. Maar goed, ik ben in een ‘vorig leven’ kok en kookleraar geweest, dus heb ik misschien daarom ook meer met eten.

        Login om te reageren
        • jpoers zegt

          25 februari 2019 om 14:50

          @dracae: tijd voor een Zoë. Verbaas je over de grotere kofferbak t.o.v. zo’n Yaris.

          Login om te reageren
        • tjorque zegt

          26 februari 2019 om 08:38

          @dracae: ik begrijp het plezier van zelf winkelen wel hoor. Maar hier met twee kleine bengels (voltijdse job 1), een voltijdse job (2) en een huis dat af moet (3)…
          En winkelen op zaterdag… pfoe veul te druk.

          Wie weet vind in ooit wel terug rust, en dan zou ik met plezier (bvb met een Cargobike) gaan winkelen.

          De benzine bewaar ik dan liefst voor de leuke bergwegen ?

          Login om te reageren
          • dracae zegt

            26 februari 2019 om 19:44

            @tjorque: Lol, ik kan me dat voorstellen..

            Overigens vind ik winkelen voor boodschappen niet echt leuk, het is meer dat ik anderen niet vertrouw om fatsoenlijke producten uit te zoeken. Te vaak heb ik, zelfs via de horeca groothandel, maar ook bij bezorging door supermarkten verkeerde, onrijpe, overrijpe of anderszins onbruikbare dingen gekeken.

            O en leuke weggetjes zijn natuurlijk altijd een beter doel om benzine te verstoken.

            Login om te reageren
    • emping zegt

      25 februari 2019 om 15:04

      @dracae: gewoon de boodschappen laten bezorgen of een kleine aanhanger erachter.

      Login om te reageren
    • richh zegt

      25 februari 2019 om 15:43

      @dracae: Dat ligt toch eigenlijk vooral aan de dramatisch kleine kofferbak van een Yaris. Zowel de Yaris als de Auris (en als ik video’s mag geloven ook de Corolla hatchback) spannen de kroon als het gaat om weinig kofferruimte in het B- en C-segment.

      Login om te reageren
      • dracae zegt

        25 februari 2019 om 16:50

        @richh: Dat maakt mij dus verder niet uit, want ik heb geen achterbank nodig, waar het mij om gaat is dat dit soort autootjes dus nog veeeel minder kofferruimte hebben en ook nog eens geen neerklapbare achterbank….

        Login om te reageren
      • mvdoesel zegt

        25 februari 2019 om 19:04

        @richh: ik ben afgelopen jaar 2 welen op vakantie geweest met de yaris . Met 5 personen. Zonder dakkoffer. Gewoon netjes inpakken en niet teveel meenemen. Maar om nou te doen alsof je wekelijkse boodschappen niet in een yaris passen, dan vraag ik me af wat je allemaal mee naar huis sleept

        Login om te reageren
        • johnwaters zegt

          25 februari 2019 om 20:11

          @mvdoesel: hollanders die op vakantie gaan, het blijft een lachwekkende vertoning. Hopelijk krijg je geen problemen met Human rights watch.

          Login om te reageren
  4. str8six zegt

    25 februari 2019 om 14:10

    Leuk, maar dit is toch precies wat niemand wil.

    Login om te reageren
  5. ghost zegt

    25 februari 2019 om 14:12

    Blegh??

    Login om te reageren
  6. tjorque zegt

    25 februari 2019 om 14:15

    Je bedoelt een nieuwe smaak paella

    Login om te reageren
  7. tenaci zegt

    25 februari 2019 om 14:27

    Bezondigt Seat zich nu gewoon aan traditioneel schaamteloos Chinees kopieergedrag?

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      25 februari 2019 om 14:41

      @tenaci: niet meer dan de tweede producent van ‘gewone’ auto’s. Daarna volgden er nog 34658 modellen met de configuratie: 4-wiel, motor vooraan, 2+3 zits met 4 in de voorzijde scharniereden klapdeuren… soms wordt er ook geklaagd dat die op elkaar beginnen te lijken. Naar het schijnt.

      Login om te reageren
  8. Onehp zegt

    25 februari 2019 om 14:45

    Meer van dit. Dit is een mobiliteitsoplossing die velen kan passen, al helemaal op warmere breedtegraden. Niet iedereen heeft een Tesla P100D Ludicrous nodig met 8000 li-ion battrijen die 2,5 ton weegt en die in het zelfde aantal seconden aan 100km/h zit… en zelfs al heb je dat nodig (really?) dan hen je dat niet heel de tijd nodig. Ik zie uit naar de tijd wanneer we dit soort 1+1 autootjes menemen met een druk op de knop in mijn telefoon… (ja bestaat al, meer dus…)

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      25 februari 2019 om 20:54

      @onehp: En wie kan dat privé betalen, laat staan een derde van zo een ding?

      Login om te reageren
      • tjorque zegt

        26 februari 2019 om 08:41

        @wimof: daarom dit soort dingen in een deelsysteem…

        Login om te reageren
  9. Design_Driven zegt

    25 februari 2019 om 14:54

    “Minimó, is dat een nieuwe smaak voor pizza’s?” Nee Tapas

    Login om te reageren
  10. wahltiroler zegt

    25 februari 2019 om 14:54

    VAG doet wat het het allerbeste kan kopiëren en plagiaten maken

    Schijnbaar droomt men bij Seat ’s nachts van Renault

    Eerst maakten ze een saaie kloon vd Captur genaamd Arona (ze hebben zelfs de oranje kleug nagemaakt)

    en nu de Twizy

    Nu nog wachten op de Seat Zoe

    Login om te reageren
    • johnwaters zegt

      25 februari 2019 om 16:55

      @wahltiroler: en Hyundai, Kia, Peugeot, Citroën, Fiat, Ford, Jeep, Mazda, Mitsubishi, Nissan Suzuki en Opel maken allemaal de Renault Captur na? Of zou het kunnen dat ze gewoon bouwen hetgeen momenteel het beste verkoopt?

      Login om te reageren
      • wahltiroler zegt

        25 februari 2019 om 19:26

        @johnwaters: ja john maar bekijk die oranjw Arona eens naast een oranje captur….

        bijna plagiaat van Chinees niveau net als deze Twizy kloon

        Login om te reageren
        • johnwaters zegt

          25 februari 2019 om 20:12

          @wahltiroler: welke kwast rijdt er nu in een oranje auto rond.

          Login om te reageren
          • wahltiroler zegt

            25 februari 2019 om 21:31

            -Edit: laten we het eens over auto’s hebben ;-) –

            Login om te reageren
            • wahltiroler zegt

              26 februari 2019 om 05:52

              @wahltiroler: dat ik wel alleen John noet die had het over kwasten ipv auto’s van daar mijn vrasg aan john om

              nu INHOUDELIJK dus op de auto te reageren.

              heb je de voorgaande reacties echt inhoudelijk gelezen…

              zo ja dan snap je dat mijn reactie wel degelijk over auto’s ging?

              Login om te reageren
            • wahltiroler zegt

              26 februari 2019 om 06:30

              @wahltiroler: @wahltiroler: oeps typen is lastig

              dat ik deed ik wel alleen John niet, die had het over kwasten ipv auto’s van daar mijn vraag aan john om…?

              Login om te reageren
  11. Esprit_de_Flandre zegt

    25 februari 2019 om 15:04

    Is dit niet eerder iets voor Cupra… ?

    Login om te reageren
  12. emping zegt

    25 februari 2019 om 15:08

    De Cupra versie zal miss wel interesant zijn.

    Login om te reageren
  13. supertjeduc zegt

    25 februari 2019 om 16:46

    Nadeel van de Renault was dat je de accu’s moet huren
    Die zijn zoveel goedkoper geworden dan gewoon kopen goedkoper is
    Zie me best rijden met zo’n ding als hij niet te duur is

    Login om te reageren
  14. johnwaters zegt

    25 februari 2019 om 16:50

    gepresentoord?? Het niveau heeft een nieuw dieptepunt bereikt.

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      25 februari 2019 om 17:19

      @johnwaters: Nou, nou…

      Vind het wel ver gaan om te zeggen dat het niveau Minomóol is vanwege één uitglijder op het toetsenbord.

      Login om te reageren
  15. pomoek zegt

    25 februari 2019 om 16:58

    Ziet er leuk uit maar is vrijwel volkomen nutteloos. Actieradius is te klein, het kan dus alleen voor korte afstanden worden gebruikt. Kies dan een ( elektrische) fiets. Beter voor jezelf en het milieu. Waarschijnlijk is de wegligging ook niet denderend (smart?) Dus als je er lange afstanden mee willen rijden zijn het kilometers uit de hel. Jonge gezinnen hebben er niets aan. Er kunnen maar 2 personen in. Zelfs als je slechts een kind hebt kan het vriendje of vriendinnetje dus niet mee.

    Dit is echt zo’n auto die je als 3e of 4e wagen op de oprit van kapitale villa’s ziet staan. Met de naam van het bedrijf erop van de inwoner van die villa. Op zich niets mis mee, maar geen Volkswagen zal ik maar zeggen.

    Login om te reageren
    • kjeld zegt

      25 februari 2019 om 20:30

      @pomoek: ik heb de brommobiel Twizy gehad als 2e auto. En toen ik nog een kind had was dat perfect voor dingen als naar zwemles etc. Goedkoop en het rijd als een kart, erg leuk. In en om de stad is het een verademing. Hij is nu weg omdat ik 2 kinderen heb. Ik mis hem wel erg :)

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        25 februari 2019 om 20:41

        @kjeld: Oh, maar ik vind de Twizzy een geweldig apparaat! Maar zoals je zelf al aangaf, je moet er wel nog een “echte” auto bij hebben. Een volwaardige auto moet je mee op vakantie kunnen gaan, hout bij de bouwmarkt halen, een paar kids in kunnen vervoeren, mee naar je werk kunnen, boodschappen, noem maar op. Met de Twizzy kun je gewoon erg weinig. Maar het is een geweldig ding.

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          26 februari 2019 om 11:08

          @pomoek: ach, je kan er meer mee doen dan met de fiets, en vaak is dat toch genoeg? Voor veel families is dit voldoende als 2e auto…

          Login om te reageren
          • pomoek zegt

            26 februari 2019 om 11:12

            @onehp: exact. Als 2e auto. Hooguit. Maar ik zou iemand deze auto nooit aanraden als het de enige auto in een gezin zou zijn. Een Aygo zou dan een meer logische keuze zijn.

            Login om te reageren
      • wimof zegt

        25 februari 2019 om 20:56

        @kjeld: Waarom die tweede kleine? (dan)

        Login om te reageren
        • kjeld zegt

          25 februari 2019 om 22:49

          @wimof: 2e kind of auto? ;) Neem aan dat je auto bedoeld. Als de vrouw met de grote auto naar haar werk is dan had ik er nog een. En als ik kon kiezen dan nam ik de Twizy als de afstand binnen het bereik lag, lekker goedkoop en fun. Het is veel leuker rijden dan een Skoda Fabia Combi zo een Twizy.

          Login om te reageren
        • kjeld zegt

          25 februari 2019 om 22:53

          @wimof: ps ik denk dat ik nu een Mini Cooper D r53 ga kopen als 2e auto. Ook voor de fun misschien gaat de achterbank er wel uit. Gewoon ook een soort kart, alleen duurder dan de Twizy in lasten.

          Login om te reageren
  16. defl8 zegt

    25 februari 2019 om 17:09

    Ik denk dat de kracht van de 4 zitter ligt in het feit dat je er gewoon altijd mee uit de voeten kan. Je kan er als vrijgezel 99% van de tijd alleen in zitten, maar toch ook net even oma en een neefje mee ophalen, de meeste IKEA/Gamma spulletjes in proppen en als het moet rij je nog naar Frankrijk met twee vrienden ook.
    Ja je kan huren, laten bezorgen, greenwheelen, mywheelen etcetera etcetera, maar zolang er geen extreme voordelen aan dit soort wagentjes zitten (parkeervergunning, 50% minder kosten) neemt het leeuwendeel van de kopers gewoon een vierzitter.

    Login om te reageren
  17. moveyourmind zegt

    25 februari 2019 om 17:23

    1 seat + 1 seat = 1 Seat

    Login om te reageren
  18. fedal zegt

    25 februari 2019 om 18:51

    Ach,het is een leuk stadsautootje.

    Login om te reageren
  19. pignon zegt

    25 februari 2019 om 18:55

    De Twizy moet wel een fantastisch ontwerp zijn als nagenoeg ieder detail door Seat gekopieerd wordt.

    Login om te reageren
  20. sanderz28 zegt

    25 februari 2019 om 21:38

    Ik dacht een gefacelifte twizzy te zien….

    Login om te reageren
  21. Onehp zegt

    26 februari 2019 om 11:09

    In tegenstelling tot de Renault zit je helemaal binnen zonder tentdeuren, en ie zou ook ruimer en dus onverwacht comfortabel zitten. Zoals ik reeds schreef, meer van dit aub…

    Login om te reageren
  22. ericd zegt

    30 mei 2020 om 12:32

    Heeft Renault niet bezwaar aangetekend tegen het door Seat zo openlijk jatten van zijn idee?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North