Mitsuoka Ryugi is een plaatje

Auteur: , 20 Reacties

Onlangs dompelde Mitsuoka de redactie in rouw met het treurige nieuws dat ze na 7,5 jaar met een final edition een einde maken aan de Orochi, maar vandaag toveren ze de glimlach weer op ons gezicht. Dit is de Ryugi, het nieuwste model van de campy retrotovenaars uit Japan.

De Ryugi is gebaseerd op de Corolla Axio E140, de sedanvariant van Toyota’s (tiende generatie) succesmodel. Hierbij ging Mitsuoka niet over 1 nacht ijs: al het plaatwerk is anders dan op het basisvoertuig. We hadden zelf wel iets grotere wielen toegevoegd, dit oogt nogal uit verhouding met het bulkige front.

Aan de achterzijde zien we wat lijkt op een Lancia met een vierkante kofferklep die boven de kont uit torent, de voorkant is zeer herkenbaar als Mitsuoka, met ronde lampen en een grote grille, het handelsmerk van de Japanners.

Een racebeest is de Ryugi niet: onder de kap huist een 110 pk zwakke 1.5 met CVT danwel manuele vijfbak. Ga je voor de hybrideversie, dan is het helemaal huilen met de pet op: gecombineerd kom je niet verder dan 101 pk. Tsja, je moet er wat voor over hebben om een ultieme camp-auto te rijden, en echte spelers hebben geen haast. Daarnaast is hij nog steeds mooier dan de Prius.

Prijzen beginnen bij 2.214.000 JPY, de hybride Ryugi heb je voor 3.110.400 JPY. In Europese euro’s is dit €16.032,- of €22.523,-



20 reacties

Weg eetlust *gooit boterhammetje weg*
@m-tfsi:

Als jij zo makkelijk je eetlust kwijt raakt, zal je wel broodmager zijn onderhand
Whaaa haal het weg
Mutsuoka makes me smile, heerlijke creaties, jammer dat ik de modellen waarschijnlijk nooit in het echt zal mogen zien.
@audicoupe84, op het Youngtimer Event afgelopen zondag stond nog een Viewt!
En nu mensen weer gaan ouwe hoeren dat ze de wielen 2inch kleiner zouden doen
@rob5nismo:
Waarom, hier zit precies genoeg band om de velg.
Ik ben het wel met smoke eens dat een grotere wiel band combinatie hier beter zou zijn.
Het gaat vaak niet zozeer over de hoogte van de velg als wel het gebrek aan zijwang, dat is een trend waar ik eerlijk gezegd ook geen fan van ben.
@tupperware: omdat bij de laatste paar topics over tuning altijd de velgen te groot waren :-P
Wat een lelijke plastic bak, doet me denken aan Chop Shop van Discovery Channel. Bij mij verdwijnt mijn glimlach direct bij het zien van dit mormel…
Het is een plaatje, he?
Laten we hopen dat het bij plaatjes blijft.
Thnx voor de tip Autoblog! Had ik me toch bijna een Bentley gekocht :O Dit bespaard me echt een hoop!
Grappig ding, niet echt mooi of zo, maar wel lekker anders.

Achterlichtjes komen uit een de mini-look-a-like Daihatsu Trevis.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d6/Daihatsu_Trevis_GT_rear.jpg
What has been seen!
Can’t be unseen…
Dit soort auto’s moet je gewoon niet te serieus nemen.
Als basis nemen ze een Toyota / Nissan / Mazda dus qua techniek zit het wel goed.
En je hebt voor relatief weinig geld een opvallende verschijning.
Een model als de viewt is duidelijk een knipoog naar de Jaguar.
Leuke boodschappenauto voor wie iets anders wil dan een Fiat 500 o.i.d.

Vind zelf de Himiko wel geslaagd. (Mazda MX5 als basis)
http://www.mitsuoka-motor.com/english/lineup/himiko/exterior.html
@bertorelli:
Ze hebben verkopen ook een cabrio, op basis van een Ford Mustang. Eindresultaat is een mix van Rolls Royce, Cadillac en Ford…
Je moet er van houden, maar op een één of andere manier hebben die gekke Mitsuoka’s wel iets. Ben best gecharmeerd van het merk, wil er alleen never nooit eentje hebben….

http://www.autojunk.nl/2011/01/mitsouka-galue
Die neus past ook ongelooflijk goed bij de rest van de auto
De koplampen deden mij ook meteen denken aan oude Jaguars.Het is eens wat anders als een Polo,Golf,2,3,4,5,6,7 serie of AMG.Jammer zoiets hier nooit op de markt komt.Het is al zo saai op straat.
Gewoon aan de cool wall hangen.
Briljant toch!? En nu wachten op de eerste Europeaan die er eentje naar hier haalt.. Groots respect als ie er ook mee rond gaat rijden, wordt het straatbeeld toch alleen maar een stuk vrolijker van! :)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).