• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Moet Rusland westerse auto’s boycotten op salon Moskou?

Auteur: sir_smokalot, gepost 7 augustus 2014 om 22:23 – 38 Reacties

NJET!


Op 27 augustus begint de Moscow International Automobile Salon (MIAS), met veel westerse exposanten. Maar moet Rusland, met zijn huidige boycotbeleid van westerse zaken, eigenlijk de Europese deelnemers wel toelaten? Als het consequent is niet.

Ruslands president Poetin is lekker bezig. Tussen het stoer poseren voor foto’s, klein houden van niet meewerkende oligarchen, afvaardigen van zuip-diplomaten en vergiftigen van dissidenten door destabiliseert zijn regime effectief sovereine niet-Russische regio’s, zoals de Krim en andere delen van Oekraïne. Nu met name de EU economische sancties in het leven heeft geroepen kon een reactie niet uitblijven. Veel westers groente, fruit, en bloemen komt de Russische Federatie niet meer in, er zijn al 300 Nederlandse trucks bij de grens geweigerd.

In het eigen land wordt deze reactie verkocht als een logische reactie op het westen dat er ongeprovoceerd alleen maar op uit is om Rusland kapot te maken, maar tegelijkertijd rijdt half Rusland wel in westerse auto’s. De tweejaarlijkse autoshow van Moskou, die eind deze maand aftrapt, is vooral voor de allerrijksten een leuke verpozing: onder andere het werelddebuut van de Mercedes-Benz S65 AMG en een verlengde versie van de Hyundai Equus staan op het programma.

De iets minder bovenmodale Rus kan zijn hart ophalen aan de Peugeot 508, en daarnaast zullen er nog wel meer westerse fabrikanten hun gezicht laten zien met leuks (Jaguar?). Eigenlijk verwachten we de S600 Guard ook wel op de beursvloer, in de stad vol miljardairs.

Maar mag dat eigenlijk wel? Als het westen er alleen maar op uit is om Rusland kapot te maken, moet hun verderfelijke waar dan niet ook geweerd worden van de MIAS? En moet kameraad Vladimir dan niet eens andere wielen zoeken dan deze? (ok, daar wordt aan gewerkt)

Als Rusland ballen toont blaast het zijn autofeestje af voor westerse fabrikanten. Dan wordt het weliswaar een kale bedoening in Moskou, met wat Russisch materieel en een enkele Koreaan, maar je principes zijn ook wat waard. Toch?

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
    Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Genadeloze afschrijving voor enige Solar Beam S65 AMG van NL
    Genadeloze afschrijving voor enige Solar Beam S65 AMG van NL
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

508, amg, Mercedes, moskou-2014, Peugeot, s65, vladimir-poetin

Vorig bericht: « ’63 Corvette Z06 Stingray is de Heilige Graal der Muscle Cars
Volgend bericht: Ferrari California schuift onder bus in de Emiraten »

Lees Interacties

Reacties

  1. agera zegt

    7 augustus 2014 om 22:30

    Rusland is vrij om te doen wat zij willen en eerlijk gezegd is dat hun goedrecht.
    Europa is als een groep kleine kinderen, uitlokken maar zelf niks ondernemen en als het er echt om spant schuilen zij zich achter hun grote broer (VS).

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      7 augustus 2014 om 22:41

      @agera: een beetje gelijk heb je wel, wat meer lef is af en toe wel nodig. Rusland is lang zo machtig niet als vroeger maar er valt nogsteeds niet met ze te sollen.
      De vraag is hoe ver we willen gaan over een stuk dunbevolkt en armoedig oekraine. Het is meer een principe kwestie dan dat er echt wat te winnen valt.

      Login om te reageren
      • agera zegt

        7 augustus 2014 om 22:54

        @lambo4all: We moeten reeel en objectief zijn, Europa is heel goed in het opsteken van het vuurtje en dan achterover zittend de situatie aan het bekijken. Een voorbeeld was de situatie in Joegoslavie in de jaren ’90 toen vooral Duitsland kant koos van de Kroaten. Met andere woorden mee heeft geholpen bij het uiteenvalleen van het voormalig Joegoslavie.

        In Oekraine is dat ook het geval (al jaren zelfs) Oekraine heeft een strategische ligging en Europa wil Oekraine los kweken van Russische invloeden en inlijven in de EU.

        Rusland voelt aan de andere kant de hete adem van de Europese Unie in die regio, maar ziet vooral de spelletjes die daarbij gespeeld worden en steekt daar gewoon een stokje voor.

        Login om te reageren
        • nord zegt

          7 augustus 2014 om 23:26

          @agera:
          1 Rusland heeft een gedeelte van Oekraïne ontnomen. De Krim genaamd.
          2 Rusland (lees de pro Russische rebellen) heeft daarnaast een gedeelte van Oekraïne bezet.
          3 dezelfde pro Russische rebellen hebben een verkeersvliegtuig met meer dan 100 Nederlanders neergeschoten.

          Stel dat de Grieken dat in Turkije deden, dan was er allang oorlog geweest. Juist dit beleid zorgt ervoor dat opties nog open zijn.

          Login om te reageren
          • O plaat zegt

            8 augustus 2014 om 14:01

            @nord:
            Als Rusland gebied in neemt verklaard iedereen ze de oorlog.
            Maar als Israël het doet hebben ze de steun van de EU en de VS zelfs als je er als burger commentaar op geeft ben je een anti semitist

            Login om te reageren
          • agera zegt

            8 augustus 2014 om 16:03

            @nord:
            1-De Krim is een geval apart, de laatste 50 jaar behoorde het tot Oekraine, maar 250 jaar daarvoor tot Rusland.
            2-Je weet dat de spanningen in Oekraine al langer aan de gang zijn dan het neerhalen v/h toestel en dat president Janoekovitsj (noodgedwongen) moest aftreden. Dan heb ik het over de afgelopen 2-3 jaar. De invloed van Europa bij die aftreding was destijds groot, omdat de pro westerse oppositie van toen onder leiding van bokskampioen Vitali Klitschko voortdurend werd ondersteund tegen het parlement van Oekraine die op een lijn zat met Rusland en Rusland zelf. De oppositie werd alsmaar opgestookt tegen de Russen, om Oekraine los te kweken van Sovjet invloeden en toenadering te laten zoeken tot Europa. Nogmaals Oekraine heeft een strategische ligging en Europa wilde Oekraine er gewoon bij hebben. Niets meer en niets minder.
            3-Ten derde verdedigt niemand de rebellen in oost-Oekraine, maar het is wel erg dom over dat stuk te vliegen terwijl een hoop maatschappijen juist die plek vermeden. KLM/ Air Malaysia waren zich bewust over mogelijke gevolgen, omdat je vliegt over oorlogsgebied. Binnen Europa was er zelfs een negatief vliegadvies afgegeven om niet over oost-Oekraine te vliegen.

            Tot slot geef je wel een slecht voorbeeld, Griekenland is een EU land en Turkije en Griekenland zijn beiden lid van de Navo, dus zo gemakkelijk gaat oorlogvoeren niet meer. Oekraine is officieel geen EU land en maakt ook geen onderdeel uit van de Navo. Met andere woorden heeft de EU en de Navo daar niks te zoeken. De vliegramp is heel erg en triest natuurlijk, maar om die reden kun je geen oorlog voeren. Waarom niet, omdat?
            DUBAI 1988: Een Iraans vliegtuig, onderweg van Iran naar de Verenigde Arabische Emiraten, wordt door een Amerikaans marineschip uit de lucht geschoten. Alle 290 inzittenden komen om het leven. (** bron: telegraaf/binnenland 17 juli 2014).

            Zoals @shiva: al zei de beste voorbeeld is de kwestie van de Palestijnen en Israel. Europa en de VS bekommeren zich alleen als het hen uitkomt. Oogjes dichtknijpen wat er gebeurt in Israel, scholen en ziekenhuizen worden plat gebomardeerd er vallen zoveel zoveel onschuldige slachtoffers, hoe bedoel je oorlog of gewoon zuiveringen.
            -De etnische zuiveringen gebeuren jarenlang ook in China bevoorbeeld, maar who cares?
            -Ook Afrika elke dag vallen er duizenden doden in verschillende landen, maar who cares?

            Maar natuurlijk dat zijn allen een ver van mijn bed show. Maar als het plots in Oekraine gebeurt in Europa zelf dus ligt opeens iedereen er wakker van en dan is het niet meer zo ver.
            Europa is schijnheiliger en geniepiger dan je denkt.

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              9 augustus 2014 om 13:34

              @agera:
              Zeg, als je Europa zo verwerpelijk vindt, wat doe je hier dan…?
              Het wordt hoogtijd dat AB eens een stokje steekt voor al dat anti-westerse gejank, het hoort hier over auto gerelateerde zaken te gaan, liever geen moslim propaganda, dat geeft al genoeg ellende in de wereld.

              -=edit: iedereen mag zijn mening uiten, zolang de huisregels niet overtreden worden. het gaat idd wel aardig offtopic hier.=-

              Login om te reageren
              • agera zegt

                9 augustus 2014 om 18:23

                @jrk68: Dit is dus Westerse Democratie en vrijheid van meningsuiting? Hoezo democratie en vrijheids van meningsuiting? Als het je NIET uitkomt blijkbaar is het meteen ”wat doe je hier” Een prachtige voorbeeld van een behoorlijk kinderachtige reactie, dat het gewoon niet zo is.
                Waarom moet AB hier een stok voor steken? Leg eens uit, er zijn zoveel topics over moslims geweest, maar toen hoorde ik je niet. Zoals ik al zei als het je uitkomt.

                Meten twee maten heet dat, die vrijheid v. meningsuiting. Moslim propaganda? hoezo iedereen die mij hier een beetje kent, weet dat ik meestal een objectieve blik probeer te schetsen.
                Die ISIS en al die andere extremisten en terroristen zijn tuig, maar als ik gewoon zeg dat Israelische troepen scholen, ziekenhuizen bombarderen waarbij onschuldige Palestijnen vermoord worden ben ik dus een persoon die Moslim propaganda maakt? Erg krom als je het mij vraagt.

                Probeer je ogenen te openen zou ik zeggen, geloof niet altijd blindelings wat je wordt verteld tijdens het NOS journaal om 20:00 uur, net zo min dat ik buitenlandse media vertrouw. Face it welke media je ook leest, de absolute waarheid bestaat niet het wordt verteld hoe het iedereen uitkomt of je je nou in het Westen bevindt of het Oosten.

                Ja toch het Westen is zo beschaafd, dan raad ik je aan om geschiedenis te leren.

                Tenslotte jij vroeg erom, wat doe ik hier? Wat deden jou voorouders in Zuid-Afrika, Indonesie, Suriname en hebben ze decennia lang slaven vervoerd naar de VS. Denk eerst na voordat je iets zegt..

      • roppp zegt

        8 augustus 2014 om 11:13

        @lambo4all: Rusland niet zo machtig meer…… Enig idee wat er gebeurt als ze die 20000 soldaten de grens overzetten naar de Krim?
        Ander klein bijkomstigheidje ontstaat als Poetin de gaskraan naar Europa dichtdraait. Het zal hem een zorg zijn dat zijn mensen het economisch wat minder krijgen, maar wij hier (lees Duitsland) hebben dan een serieus probleem!
        In ieder geval zou het Westen nu alvast alle Internationale samenwerkingen moeten opschorten, zoals een voetbaltoernooitje ergens in 2018.

        Login om te reageren
    • ej20g zegt

      7 augustus 2014 om 22:47

      @agera: tsjah, normaal zou ik het met je eens zijn. In deze situatie echter niet. Rusland heeft dingen gedaan die niet door de beugel kunnen, daarop volgen sancties van de EU. Een logisch gevolg lijkt mij. Als Rusland dan straks de Westerse landen en fabrikanten gaat boycotten zijn ze gewoon (weer) fout en bovendien kinderachtig bezig. Ik denk dat Rusland veel beter af is zonder de bekende mensen met hun grootheidswaanzin.

      Login om te reageren
  2. henkhupelschoten zegt

    7 augustus 2014 om 22:50

    Zelf s600 pullman guard rijden maar westerse fabrikanten verbannen, ik keek laatst met streetview over het Kremlin en alleen maar audi a8, 7 series en heel veel s-klasse’s en g-klasse’s, dit zou nog niet ver kunnen komen volgensmij, als ik het goed heb heeft volkswagen en bmw paar fabrieken daar staan, en al veel van de communistische automerken zijn al jaren failliet of overgenomen door westerse bedrijven,

    Login om te reageren
  3. spotu2 zegt

    7 augustus 2014 om 22:51

    Gewoon het internationale equivalent van een kind dat zijn straf niet wil aanvaarden, laat ze maar even op zichzelf bezig zijn en ze beseffen wel dat ze alleen niet meer veel voorstellen…

    Login om te reageren
  4. jrk68 zegt

    7 augustus 2014 om 23:00

    Putin gaat z’n gang maar, hij boycot zelfs vreten terwijl zijn volk afhankelijk is van die import.
    Zo graaft hij zijn eigen graf.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      7 augustus 2014 om 23:33

      @jrk68: Noorse zalm willen ze ook niet meer, mooi kan ik goedkoop een visje halen..

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      8 augustus 2014 om 11:15

      @jrk68:
      Dat is inderdaad zijn achilles-hiel : Als de Russen honger krijgen of er komen lege schappen in de winkels, zal iedereen terugdenken aan de tijd van het communisme dat ze soms bijkans niet te eten hadden.

      Login om te reageren
  5. phevtreb zegt

    7 augustus 2014 om 23:11

    Als de Europese merken een beetje ballen zouden hebben, dan zouden ze er zelf niet heen moeten willen, als de rijke Russen geen Europese auto’s meer kunnen kopen dan gaan ze Poetin vanzelf niet meer zo aardig vinden…. Maar ja dat gaat natuurlijk niet gebeuren…

    Login om te reageren
    • baworm7 zegt

      7 augustus 2014 om 23:19

      @phevtreb: de rijke Russen zullen nooit Russische spullen kopen, zeker geen Russische auto’s haha

      Login om te reageren
    • sacha zegt

      8 augustus 2014 om 01:13

      @phevtreb: precies, laat de Europese automerken die salon maar boycotten.

      Login om te reageren
      • hansolo zegt

        8 augustus 2014 om 10:15

        @sacha: Ja, je als commercieel bedrijf mengen in politieke spelletjes is echt een goed idee….

        Login om te reageren
  6. baworm7 zegt

    7 augustus 2014 om 23:14

    zou lachen zijn, een Lada, een Volga, een Gaz en een stel van die chinese auto’s… net als de Soviet tijden…

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      8 augustus 2014 om 10:41

      @baworm7: Renault-Nissan heeft inmiddels een meerderheidsbelang in Autovaz (producent van Lada), dus als Poetin consequent is mag Lada ook niet komen.

      Trouwens, in de Sovjet tijd stond er so-wie-so geen Lada op een Russische autoshow (als die er al was toen), want die dingen werden daar toen verkocht als Zhigoeli ;)

      Login om te reageren
  7. knipperlichtje zegt

    7 augustus 2014 om 23:20

    De vorige keer dat Rusland naar zelfvoorzienendheid streefde liep het bepaald niet goed af, waait wel weer over dit. Spanningen op zich zullen blijven totdat Poetin aftreedt.

    Login om te reageren
  8. 9000cse zegt

    8 augustus 2014 om 01:49

    Ik voorzie, dat de economische belangen het wel weer van de politiek zullen gaan winnen. Geld is immers de drijfveer in alle hoeken en gaten. Wat stellen mensenrechten, oorlogsslachtoffers, slachtoffers van terreur en armoede nog voor? Als de kassa maar rinkelt, echt helemaal niets! Wij hier miljarden verliezen voor dat armoedig Oekraïne? Kom nou, zeg! Laat ze maar gauw verrekken! Straks krijgen wij hier ook nog eens kouwe voetjes, omdat de gaskraan dichtgaat en dan moet je eens zien, hoe gauw tsaar Poetin en het economisch belang gelijk krijgen. Zo zit de wereld anno 2014 toch gewoon in elkaar? Dus: Laat die auto’s daar maar gauw staan te blinken, want een boycot door de westerse fabrikanten of door Poetin maakt hoe dan ook geen flaus aus.

    Login om te reageren
    • phevtreb zegt

      8 augustus 2014 om 08:11

      @9000cse: wij zijn niet afhankelijk van het Russische gas.

      Login om te reageren
  9. silverline16v zegt

    8 augustus 2014 om 08:12

    Is dit een auto site of politieke site wat een onzin dit

    Login om te reageren
    • pieterveer zegt

      8 augustus 2014 om 10:10

      @silverline16v: In dit geval kan je het één niet los zien van het ander, omdat de auto-industrie nogal wordt getroffen door de maatregelen die Rusland voorbereidt. Sterker nog: Autoblog zou de naam niet waardig zijn als ze daar geen aandacht aan zouden besteden.

      Login om te reageren
  10. alassad zegt

    8 augustus 2014 om 08:50

    Wat een onzin smoke. Valt me van je tegen. Misschien dat de GeenStijl redactie je beter past.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      9 augustus 2014 om 14:00

      @alassad: Sterke argumenten.

      Login om te reageren
  11. pieterveer zegt

    8 augustus 2014 om 10:06

    Die westerse exposanten zouden zich terug moeten trekken. Ten eerste laat je aan het thuisland zien dat je politiek solidair bent en ten tweede maak je daarmee zichtbaar aan kapitaalhoudend Rusland wat je overhoudt als je de westerse producten wegstreept. Vinden ze niet leuk, wel het geld hebben voor het duurste spul, maar het niet mogen bestellen.

    Login om te reageren
  12. desjonnies zegt

    8 augustus 2014 om 11:09

    De reden dat er veel Russen in landen als Oekraïne en Wit-Rusland wonen komt door de zuiveringen van Jozef Stalin uit de dertiger jaren van de vorige eeuw.
    Russen die vluchtten en zich vestigden in deze satelliet-staten van de USSR, werden door Stalin met rust gelaten.
    Deze Russische – Oekraïeners zouden dus eigenlijk dankbaar moeten zijn, maar dat is een ander verhaal.

    Mijn optiek en waarheid is simpel, 30 jaar geleden reed ik met mij Autobianchi A112 300 kilometer oostwaarts en stond ik aan het ijzeren gordijn.
    Nu moet ik met mijn Alfa bijna 2000 kilometer rijden om in het voormalige Sovjet rijk te komen.
    Rusland heeft zijn macht en invloed in het Westen zien afnemen door de economische annexatie door de EU..
    Wat dat aangaat, kan ik Poetin best begrijpen.

    Ik begrijp ook dat er in het Westen van de Oekraïne meer sympathie is voor het Westen, ze zien immers onze vleeschpotten en rijkdom.

    Wat ik niet begrijp zijn die puddingbuksen van een Verhofstad en een van Baelen die daar een beetje hebben staan stoken op dat plein toen in Kiev.
    Deze twee Euro-sukkel zijn van mijn leeftijd, maar hebben kennelijk nooit opgelet tijdens geschiedenisles.
    En hebben een totaal gebrek aan empathisch vermogen jegens de Russen en Poetin.
    Als wij in het westen en met name de EU diplomatiek waren geweest, maar dat zijn we niet, hadden we gewoon begrepen dat landen zoals Oekraïne, Wit-Rusland en Georgië nooit helemaal Westers zullen zijn en nooit helemaal Russisch zullen zijn.
    Het is voor de Russen gevoelsmatig een buffer tegen het Westen.
    En dat zijn oude sentimenten.

    Maar als ik in Oost Oekraïne een vrachtwagen bij een roadblock zie aan komen rijden en het blijkt een DAF te zijn met een Oekraiens kenteken, denk ik : Job done, they buy our stuff, so what do we care?

    En voeg daar nog eens aan toe dat de gemiddelde Rus helemaal geen democraat is, na het Tsaren tijdperk is er een bordje op de deur gehangen van Communist Party, en veranderde er relatief gezien weinig qua politieke invloed voor de gewone Rus.
    Nu zijn het democraten geworden zeggen ze, maar als drie tiener meisjes een anti-Poetin liedje maken, worden ze nog steeds naar Siberië verbannen.
    Net als onder Stalin.

    Wat we ons wel moeten realiseren is dat Rusland nog steeds over een immens wapen arsenaal beschikt dat, deels dank zij Europese en Amerikaanse technologie (denk vooral computer) enorm is verbeterd.
    Misschien wel gestolen technologie.

    En daar zijn we op wrede wijze achter gekomen : de trefzekerheid van de BUK lanceer installatie ligt op 90 – 95 %

    Dat was, toen mijn maat commandant was op een Leopard PRTL Lhttp://nl.wikipedia.org/wiki/Cheetah_PRTL anti vliegtuig lanceerinstallatie ding voor doelen die lager vliegen compleet anders : De Russen beschikten toen eenvoudigweg niet over deze technologie.
    Ze konden wel vliegtuigen uit de lucht knallen, maar niet op de zelfde precieze wijze als wij het konden.

    Wat dat betreft, kunnen we gerust bang zijn voor die Russen, met ons hedendaagse leger dat voornamelijk bestaat uit pudding-buksen.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      8 augustus 2014 om 16:08

      @desjonnies:
      Tja, van Baelen, de grootste windbuil die onze generatie heeft voortgebracht….
      Mooie duidelijke analyse die historisch ook nog hout snijdt, maar ik had ook niet anders van je verwacht.

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      8 augustus 2014 om 16:14

      @desjonnies:

      Even een fotootje van de cheetah uit jouw verhaal, voor je het weet denkt 3/4 hier dat je het over katten hebt….

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        8 augustus 2014 om 17:20

        @jrk68:
        thnkx
        ging op bezoek en schoot als derde beste in de simulator, was toen al een heus computer spel

        Login om te reageren
  13. xahc zegt

    8 augustus 2014 om 11:16

    Tjonge jonge waarom moet auto journalistiek zich nu ook in de politiek mengen? Daarvan hebben we al genoeg propaganda in dit land. Walgelijk partij kiezen voor westerse machtsuitbreiding.

    Oh u gelooft van niet? Kijk alleen maar eens naar de oude en nieuwe euro biljetten. Op de oude staat de Krim nog niet op de kaart, op de nieuwe voor het gemak wel..!

    Login om te reageren
  14. Sracerr zegt

    8 augustus 2014 om 12:30

    Lada Niva 3.0 komt eraan!. No worries for the russians.

    Login om te reageren
  15. Sracerr zegt

    8 augustus 2014 om 12:33

    dejonnies Dit is AB en geen geschiedenis les AUB. AUB niet doen. zo FOUT hier.;

    Login om te reageren
  16. Sracerr zegt

    8 augustus 2014 om 12:37

    @Smoke een enkele Koreaan? dat is het zuiden en dikke vrienden v/d USA!!! dus dat mag dan zeker niet doorgaan, toch?
    Of heeft mr. Kim in het Noorden van Korea ook een modelletje in de aanbieding? zou kunnen maar dan gaarne een foto!.

    Login om te reageren
  17. Corrado16v zegt

    11 augustus 2014 om 16:06

    Ik vind het prima.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North