• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mopar Challenger Drag Pak draait meer toeren dan S2000

Auteur: willeme, gepost 3 september 2020 om 09:02 – 24 Reacties

Mopar Challenger Drag Pak

Met de Mopar Challenger Drag Pak kun je mooi Dominic Toretto nadoen. Maar dan veel beter.

De Dodge Challenger dragster is mischien wel de goedkoopste manier om in Nederland zo’n brute bak te kunnen rijden. Precies ook hoe Dominic Toretto het gewild zou willen hebben. Een dikke V8, kaal interieur en alleen maar achterwielaandrijving.

Mopar Challenger Drag Pak

De Mopar Challenger Drag Pak is simpelweg een kant-en-klare dragster. Je gaat naar Mopar, de aftermarket divisie van FCA (en dus ook Dodge) en bestelt daar zo’n apparaat. Vervolgens verschijn je aan de dragstrip en rijd je iedereen zoek. Je kan ‘m ook nog zelfs gaan aanpassen en verbeteren.

  • Mopar Challenger Drag Pak
  • Mopar Challenger Drag Pak

10.000 tpm, meer dan 1.500 pk

Dit is geen Hellcat, Demon of dergelijke, nee. Dus die ijzersterke doch loodzware motor is vervangen door een eigen 5.8 liter V8. Deze wordt vervolgens voorzien van een 3-liter grote Whipple supercharger. Mopar is niet scheutig met specificaties, maar dit blok draait meer toeren dan een Honda S2000 (zo’n 10.000 rpm) én levert meer vermogen dan een Bugatti Chiron (meer dan 1.500 pk). Het gehele blok is verstevigd en aangepast om enorme krachten te kunnen weersstaan. Ook is er een aluminium tank voor ijs, om de intercooler te kunnen koelen. Verreweg de sterkste Challenger, dus.

  • Mopar Challenger Drag Pak
  • Mopar Challenger Drag Pak

7 Second Car

We noemden Dominic Toretto al even omdat hij in de wetenschappelijke documentaire ‘The Fast and The Furious’ uit 2001 naarstig op zoek was naar een ’ten-second-car’. Dat is een auto die de kwartmijl doet tussen de 10 en 10,99 seconden. Toretto is gelukkig al een Challenger-fanaat, dus hij zal blij om te horen zijn dat deze Mopar Challenger Drag Pak een ‘seven-second-car‘ is. En nee, dan refereren we niet aan het liedje van Neheh Cherry en Youssou N’Dour.

  • Mopar Challenger Drag Pak
  • Mopar Challenger Drag Pak
  • Mopar Challenger Drag Pak
  • Mopar Challenger Drag Pak

Ophanging Mopar Challenger Drag Pak

De achterwielophaning is ook aangepast. Er is een schroefset van Bilstein en een nieuwe 4-link achterwielophanging, speciaal afgestemd op dragracen. Niet alleen om beter van je plaats te komen, maar ook voor stabiliteit op enorm hoge snelheid. Ook is er een anti-rollbar die 250 procent stijver is dan normaal. Geen halve maatregelen, dus.

De Bilstein-set is op twee dingen afgestemd: op de gewichtsdistributie die plaats vind tijdens extreme acceleratie, maar ook om oneffenheden op de dragstrip goed weg te filteren. Uiteraard kun je alles naar wens afstellen.

Mopar Challenger Drag Pak

Interieur Mopar Challenger Drag Pak

In het interieur zien we niet veel bijzonders in de Mopar Challenger Drag Pak. De meeste luxe is eruit gesloopt. Nu waren die luxe items op een Challenger sowieso niet al te best, dus dit staat veel beter. Er is een rolkooi aanwezig die goedgekeurd is door de NHRA voor dragtijden die SNELLER zijn dan zeven en een halve seconde. Verder zit je in een racekuip met raceharnas. Nog een veiligheidsitem is het snel verwijderbare stuurwiel.

  • Mopar Challenger Drag Pak
  • Mopar Challenger Drag Pak
  • Mopar Challenger Drag Pak
  • Mopar Challenger Drag Pak

Samenstellen

Ondanks dat de productie van de Mopar Challenger Drag Pak zeer beperkt zal zijn, kun je ‘m redelijk naar wens samenstellen. Standaard is ‘ie wit (White Knuckle), maar kleuren als Hellraisin, Smoke Show, TorRed, Frostbite en Pitch Black zijn ook mogelijk. Man, wat kunnen die Amerikanen goede namen bedenken.

Verder is er keuze uit twee merken qua wiel: Bogart of Weld Racing. Deze zijn voorzien van Mickey Thompson-banden. Om de boel weer tot stilstand te brengen, is er een setje Strange Engineering-remmen en natuurlijk een parachute.

  • Mopar Challenger Drag Pak
  • Mopar Challenger Drag Pak
  • Mopar Challenger Drag Pak

Beschikbaarheid en prijs Mopar Challenger Drag Pak

Het nadeel: je mag er alleen de dragstrip ermee op. Het voordeel: dat moet je sowieso doen met een Challenger en op deze manier bespaar je een hoop BPM, want de auto is absoluut niet straatlegaal. De Mopar Challenger Drag Pak kost zo’n 145.000 dollar. Er zullen er 50 van geproduceerd worden.

Ook interessant!

  • Video - Vluchtende Challenger belandt in de vangrail
  • Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau
    Politiekorps doet zichzelf dikke undercovers cadeau
  • Dodge droombaan
    Droombaan beschikbaar bij Dodge; Chief Donut Maker
  • Challenger op Marktplaats heeft forse uitdagingen doorstaan

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

challenger, Dodge, dragrace, mopar, Racing, srt, V8, Video

Vorig bericht: « Vernieuwde Peugeot 5008 gaat 508 achterna
Volgend bericht: Volkswagen Caddy California is kleine wens die uitkomt »

Lees Interacties

Reacties

  1. roelster zegt

    3 september 2020 om 11:06

    Een 10 second car is een wagen die onder 10 seconden over de quarter mile doet.

    Wat een dikke bak

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      3 september 2020 om 11:47

      @roelster: nee, een 10-second car is een auto die tussen de 10,00 en 10,99 de kwartmijl doet ;-)

      In principe, sneller dan 11 seconde (dus ’the tens’).

      https://www.quora.com/What-is-a-10-second-car
      https://blog.dupontregistry.com/features/top-10-fastest-quarter-mile-times-production-cars/
      https://www.urbandictionary.com/define.php?term=10-second-car
      https://www.torquecars.com/tuning/10-second-car.php

      Login om te reageren
  2. lekbak zegt

    3 september 2020 om 11:10

    Een Challenger is net ff wat anders dan een charger natuurlijk…

    Verder lijkt me dit de meest fantasieloze manier om een 7 sec auto te verkrijgen. Het lijkt me toch echt veel leuker om vanuit het niks een auto op te bouwen.

    Login om te reageren
  3. cossiekiller zegt

    3 september 2020 om 11:11

    7 sec is echt achterlijk snel. Is een heel stuk sneller dan een F1 auto, topsnelheid zal ook wel rond/boven de 400km/u liggen.

    Login om te reageren
    • svdv zegt

      3 september 2020 om 12:39

      @cossiekiller: ik denk eigenlijk dat de bakverhoudingen zo zijn dat na die kwart mijl er geen acceleratie meer over is

      Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        3 september 2020 om 14:02

        Is goed mogelijk. Maar welke snelheid denk je dat deze haalt na 8 sec? Ik denk een stuk boven de 300 al.

        Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    3 september 2020 om 11:18

    Dragracen moet toch een mooie hobby zijn voor in het weekend.

    Login om te reageren
  5. lekkerlinksrijden zegt

    3 september 2020 om 11:18

    Als u klaar bent met 7 seconden plezier/horror kunt u uw nieren uit de achterbak halen, dank u

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      3 september 2020 om 11:42

      Och, met een pufje perslucht op de anus duw je zó de ogen weer terug in de oogkassen ?

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        3 september 2020 om 13:14

        @RRRobert: ?ervaring mee?

        Login om te reageren
        • Robert zegt

          3 september 2020 om 13:32

          @lekkerlinksrijden: gelukkig niet.

          Login om te reageren
  6. Jantje_555 zegt

    3 september 2020 om 12:01

    Moeten jullie nu niet Stellantis zeggen want FCA en PSA zijn toch samen.

    Login om te reageren
  7. kennone zegt

    3 september 2020 om 12:19

    Een oranje met Hazzard flag graag??

    Login om te reageren
    • geelbarrel zegt

      4 september 2020 om 09:43

      @kennone: die vlag is tegenwoordig verboden…..

      Login om te reageren
    • yajouri zegt

      5 september 2020 om 06:51

      @kennone: de enige echte

      Login om te reageren
  8. okdoei zegt

    3 september 2020 om 12:45

    Ik wil dit. Geen idee wat ik ermee moet in NL maar ik wil dit.
    Wat is Dodge toch een vet merk.

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      3 september 2020 om 17:50

      @okdoei: naar Drachten, verder weet ik in NL ook geen plek waar je ‘m los kan laten gaan

      Login om te reageren
  9. jdpetrolhead zegt

    3 september 2020 om 12:48

    Supervet pakketje! Jammer alleen van het goedkope stuurtje, maak dan even iets unieks…voor 145.000… Zou m toch zo willen hebben hoor haha

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      3 september 2020 om 13:27

      @jdpetrolhead: ik snap dat we het tegenwoordig nooit meer zien, maar dit is nou een sportstuur. Best op z’n plek in dit ding. Wat had er moeten veranderen dan? Een bontrandje? Een kitscherig gefreest en glimmend hart?

      Login om te reageren
      • jdpetrolhead zegt

        4 september 2020 om 21:43

        @davelepeef: nee gewoon een betere kwaliteit stuur erin. Kan echt mooier google maar ;-)

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          4 september 2020 om 23:28

          @jdpetrolhead: mooier kan vast maar het is geen Pagani… Ik vind het een mooi stuurtje. Beetje dish, gaten, alcantara of whatever. Prima. Stoor me eerder aan de enorme berg plastic op het dashboard…

          Login om te reageren
  10. mpgc zegt

    3 september 2020 om 12:54

    Ook leuk als je snel van Breda naar Rotterdam moet.

    Login om te reageren
  11. arta zegt

    3 september 2020 om 16:06

    Wat een goeie bak!

    Login om te reageren
  12. sudbina zegt

    3 september 2020 om 19:41

    Top voor in Almere dit! Bij elk stoplicht in 0,3 seconden van 0 naar 50 knallen en dan driehonderd meter verderop bij het volgende stoplicht alle tijd om de parachute weet terug te douwen alvorens weer in net iets meer dan een halve seconde weer naar de 50 te knallen. (And repeat)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North