• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Caddy California is kleine wens die uitkomt

Auteur: willeme, gepost 3 september 2020 om 10:03 – 25 Reacties

Volkswagen Caddy California

De Volkswagen Caddy California is stiekem best een handige oplossing.

Jullie hadden ‘m zeker niet verwacht, deze Volkswagen Caddy California. En eerlijk gezegd. Wij ook niet. We zijn bekend met de California-versie van de Caddy’s grote broer, de Transporter. Nee, we bedoelen niet die filmserie met Jason Statham, maar de popualire bedrijfswagen.

Volkswagen Caddy California

Met de Volkswagen Caddy California hebben de Duitsers in principe hetzelfde idee toegepast op de kleine bestelwagen. Dus het is heel kort door de bocht een camper-conversie. Maar omdat de Caddy natuurlijk een stuk kleiner is dan de Transporter, moesten ze bij Volkswagen een beetje creatief worden.

  • Volkswagen Caddy California
  • Achterzijde

Richard Hammond

Dat is gelukt. Waarschijnlijk hebben ze in Wolfsburg gekeken naar de vierde episode uit seizoen 15 van het Britse feuilleton TopGear, alwaar drie Britse heren op middelbare leeftijd een camper maken van hun auto. In dit geval lijkt het erop dat de Volkswagen-engineers het idee van Richard Hammond hebben opgevolgd voor de Volkswagen Caddy California.

Slim

Want het ding wordt voornamlijk enorm veel groter met allemaal uitbouw. Slim! Dan kun je met je compacte besteller door de steden scheuren, om vervolgens de grootste standplaats op de camping toe te eigenen. Het belangrijkste element is het bed dat op kan klappen. Volgens VW zijn het bed en matras van hoge kwaliteit. Mooi. Als je weer op weg gaat met je slaap-Caddy, klap je het bed weg in de bagageruimte en kun je weer doorrijden.

  • Volkswagen Caddy California
  • Volkswagen Caddy California

Panoramadak

Leuk detail, je kunt kiezen voor een panoramadak. Als je dat doet kun je vanuit het bed zo naar de sterren kijken. Om een ontbijtje te maken is er een mini keukentje met een eenpits gas-‘stel’ en natuurlijk vergeten ze de lade voor je bestek niet. Camperen is nog geen reden om met je handen te eten, blijkbaar. Uiteraard heb je als Volkswagen Caddy California eigenaar in no time extra vrienden gemaakt. Daarom kun je met een modulaire tent de ruimte van de Caddy-camper uitbreiden. Op deze wijze ontstaat er ruimte voor twee extra personen die kunnen overnachten.

  • Volkswagen Caddy California - lade open
  • lade dicht!

Motoren Volkswagen Caddy California

Dan de motoren die je kunt kiezen. Het is geen racemonster en de beschikbare aggregaten bevestigen dat. Er is een TDI met 75 pk en eentje met 122 pk. Het is mogelijk om die laatste uit te rusten met 4Motion-vierwielaandrijving. Van de prestaties van de Volkswagen Caddy California hebben we gek genoeg geen opgave gehad. In tegenstelling tot elektrische campers heb je wel voldoende actieradius en korte laadtijden, waardoor je makkelijk Europa kunt doorkruisen.

Beschikbaarheid

Wil jij ook de populairste deelnemer worden aan he EO-programma ‘Zijn we er al?’, dan moet je even geduld hebben. De Volkswagen Caddy California in korte uitvoering is er aan het einde van 2020, de versie met lange wielbasis komt in 2021.

Ook interessant!

  • NL tuner haalt 175% meer vermogen uit Volkswagen Caddy
    NL tuner haalt 175% meer vermogen uit Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy PanAmericana moet iets ruigs voorstellen
    Volkswagen Caddy PanAmericana moet iets ruigs voorstellen
  • Volkswagen Caddy 4Motion
    Volkswagen Caddy 4Motion vult elke niche
  • Vijf punten waarop de nieuwe Volkswagen Caddy Cargo scoort!

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, caddy, california, camper, Volkswagen

Vorig bericht: « Mopar Challenger Drag Pak draait meer toeren dan S2000
Volgend bericht: Dit is de duurste Jaguar XJ op Marktplaats »

Lees Interacties

Reacties

  1. nord zegt

    3 september 2020 om 11:15

    Vergeet niet de naam van je werkgever er op te plakken..

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    3 september 2020 om 11:28

    Hoeveel weegt deze? Een transporter California lijkt mij leuk maar is (ook tweedehands) erg duur, en de wegenbelasting is als particulier erg idioot. Wellicht is dit dan een mooie optie.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      3 september 2020 om 11:35

      @dutchdriftking: qua wegenbelasting valt een camper toch in het kwarttarief?

      Login om te reageren
      • John-Lammers zegt

        3 september 2020 om 12:00

        @RRRobert: ik vrees dat deze niet aan de eisen voldoet, omdat ‘ie niet voldoende stahoogte heeft. Daarom heeft de Transporter California een uitklapbaar dak.

        Login om te reageren
        • potver7 zegt

          3 september 2020 om 15:15

          @john-lammers: de Transporter California heeft een uitklapdak om een bed op de bovenverdieping te huisvesten. Dat je daarmee sinds 2014 in het kwarttarief valt is vooral leuk meegenomen.

          Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        3 september 2020 om 17:53

        @RRRobert: Alleen als je voldoende stahoogte hebt, dat heb je alleen als je net als bij de transporter het dak kan uitklappen. Punt is alleen dat je met een kwart tarief ook drie maanden níet mag rijden, dat is om dagelijks vervoer tegen te gaan. Ik zou een dergelijke auto wel kopen als eerste auto. Het meeste doen we op de motor, maar als het weer te beroerd wordt mogen we graag droog zitten.

        Login om te reageren
        • tweeling zegt

          3 september 2020 om 19:38

          @dutchdriftking: ik heb een camper met kwart tarief en ik mag gewoon het hele jaar rijden.

          Login om te reageren
    • krikke240z zegt

      3 september 2020 om 12:36

      @dutchdriftking: Dacht dat ik 150 euro wegenbelasting betaald heb voor de California. Wel in België….

      Login om te reageren
  3. mashell zegt

    3 september 2020 om 11:42

    Geen benzine motoren? Lijkt me juist dat je benzine wilt in een camper. Ik stel me daar een relaxte levenstijl met met niet al teveel kilometers bij voor. En niet maandag Gibraltar, dinsdag Noordkaap, woensdag Domburg, donderdag Praag en vrjdag Lisabon.

    Login om te reageren
    • edward330d zegt

      3 september 2020 om 12:38

      @mashell: met een 1.0 tsi de bergen in die ook nog eens extra zal wegen. Dan liever een relaxt rijdende diesel
      En trouwens de meeste mensen die een camper kopen gaan er ook mee rijden da’s nu juist het voordeel van zo’n apparaat.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        3 september 2020 om 13:39

        Met 115 pk en 200 Nm heeft ook een 1.0 TSI geen moeite in de bergen. Als je dat dat wel hebt moet je een cursus schakelen volgen of een automaat bestellen.

        Login om te reageren
        • edward330d zegt

          3 september 2020 om 15:58

          @mashell: klinkt allemaal leuk maar in de praktijk is de diesel gewoon de fijnere motor in dit soort auto’s. De enige die er wel enthousiast van wordt is de plaatselijk wielervereniging die kunnen in de bergen mooi in de slipstream mee omhoog fietsen.

          Login om te reageren
    • tenaci zegt

      3 september 2020 om 18:02

      @mashell: ligt eraan, als je op kwarttarief mag rijden maakt het niet zoveel uit.

      Login om te reageren
  4. audirs3 zegt

    3 september 2020 om 12:02

    Aangezien je ook een bruikbare achterbank hebt, is deze ook best goed als daily driver te gebruiken buiten de vakanties om

    Login om te reageren
  5. Roberto zegt

    3 september 2020 om 12:08

    Fiat had al fiorino kopiëren alles die Duitsers

    Login om te reageren
    • krikke240z zegt

      3 september 2020 om 12:41

      @roberto1801: Had Fiat dan ook de eerste bestelwagen, coupé, cabrio, SUV, roadster, …..? Of heeft Fiat dat gekopieerd?

      Login om te reageren
  6. tymo zegt

    3 september 2020 om 12:35

    Lekker inclusief bezig VW, met een lekker fris lesbisch stel

    Login om te reageren
    • knapzuur zegt

      3 september 2020 om 14:39

      Het is een rijdende keuken, natuurlijk moeten daar vrouwen bij figureren.

      Login om te reageren
  7. Jr zegt

    3 september 2020 om 12:36

    Programma ‘zijn we er al’?
    Ik denk dat je bedoelt ‘we zijn er bijna’ ?
    Top programma trouwens!

    Login om te reageren
  8. edward330d zegt

    3 september 2020 om 12:40

    Best een leuk concept.. Zal zeker geen verkoop topper worden in Nederland. Ben bang dat hij inclusief btw en bpm de 50.000€ zal overschrijden

    Login om te reageren
  9. krisp zegt

    3 september 2020 om 15:18

    Ik vermoed dat deze variant in Nederland niet aan de eisen van een camper gaat voldoen, en dat we deze daarom vrijwel niet gaan tegen komen. (https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/motorrijtuigenbelasting/bijzonder_tarief/inrichtingseisen_kampeerauto_camper)

    Login om te reageren
    • tenaci zegt

      3 september 2020 om 18:03

      @krisp: jammer, als je dit op kwarttarief kan rijden is het een geweldige daily en dan ook nog een prima vakantievoertuig.

      Login om te reageren
  10. Jr zegt

    3 september 2020 om 15:57

    Het programma ‘zijn we er al’?
    Ik denk dat je bedoelt ‘we zijn er bijna’?
    Wat trouwens een machtig mooi programma is!

    Login om te reageren
  11. rc1990 zegt

    3 september 2020 om 16:31

    Het meest praktische aan de Transporter California is het hefdak, als je het mij vraagt. Een tegenvaller dat ze die hier niet hebben toegevoegd.

    Login om te reageren
  12. tjorque zegt

    3 september 2020 om 22:27

    De enige california waar ik al mee op vakantie geweest ben heeft een 2.5 vijfcilinder met 180 knollen in het vooronder.
    En dat ga ik voorlopig zo houden.

    Dit is een leuk idee maar met twee kleine bengels wil ik er niet aan beginnen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North