• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Morgan AeroMax gaat in productie!

Auteur: autoblogger, gepost 28 juni 2006 om 19:09 – 25 Reacties

Morgan Aeromax


De Morgan Motor Company wist met de Aero 8 veel aandacht te krijgen (wat wil je met zo’n design), maar ze gaan door! Het bedrijf heeft bekendgemaakt dat de AeroMax Coupé in productie zal gaan. Er zullen in eerste instantie 100 exemplaren worden gemaakt, in januari 2008 zal de productie beginnen en de planning is om 1 a 2 modellen per week te realiseren. In 2009 zal het laatste exemplaar van de band rollen.

Dit is te lezen op de site van Morgan. De AeroMax was vorig jaar al op de autosalon van Genève aanwezig als conceptcar, dat model was verkocht aan een Zwitserse bankier.

Morgan Aeromax
De motor zal waarschijnlijk de 4.4 liter V8 van BMW zijn, die levert zo’n 325 pk. De prijzen van de AeroMax zullen beginnen bij £ 94.000,- Als we dat omrekenen komt dat ongeveer op 150K 136K plus nog BTW / BPM…

Met dank aan Dink voor de tip!

Ook interessant!

  • Buitenkansje: de goedkoopste schele auto van Marktplaats
  • Morgan toont eerste schetsen opvolger 3 Wheeler
  • Morgan Plus 6 rijtest: raket zonder obesitas
    Morgan Plus 6 rijtest: BMW-power zonder het gewicht
  • Morgan Plus Four LM62
    Morgan Plus Four LM62 is behoorlijk zeldzaam [update Nederlandse prijs]

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Morgan, Supercars

Vorig bericht: « Spyvideo: BMW 1-serie cabriolet
Volgend bericht: Pimp my Saab 9-7X! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Vincent#1 zegt

    28 juni 2006 om 19:16

    Ik vond de vorige niet mooi, en deze ook niet. Dat quasi-klasieke uiterlijk werkt niet naar mijn idee. Het mist de details die z’n schoonheid geven

    Login om te reageren
  2. zapp zegt

    28 juni 2006 om 19:17

    wiesmann gt concurent?
    Ik vind de achterkant in ieder geval wel mooi.

    Login om te reageren
  3. Vincent#1 zegt

    28 juni 2006 om 19:17

    misschien leuk voor de garage van Batman? ;-)

    Login om te reageren
  4. christoff zegt

    28 juni 2006 om 19:21

    mooiste wagen dat ik al gezien heb vandaag.hij lijkt een beetje op de conceptcar van BMW die we overlaast te zien kregen.
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/05/11/bmw_concept_coupe_mille_miglia

    Login om te reageren
  5. Donny zegt

    28 juni 2006 om 20:31

    Alleen de achterkant is geheel anders dan de Aero 8, of ligt dat aan mij. De voor- en zijkanten lijken er heel erg veel op.

    Login om te reageren
  6. JeffreyG zegt

    28 juni 2006 om 20:46

    nog vrij goedkoop voor zo’n ding
    150.000 euro incl BTW en BPM
    dat is zeker niet verkeerd :D
    wat minder van het design en waarschijnlijk dat enorme gewicht
    maarja wat wil je voor die prijs ;)

    Login om te reageren
  7. autoblogger zegt

    28 juni 2006 om 21:00

    Uh, het is excl BTW en BPM… ;)

    Login om te reageren
  8. JeffreyG zegt

    28 juni 2006 om 21:01

    er staat toch plus of ligt het aan mij? :?

    Login om te reageren
  9. Maartenunplugged zegt

    28 juni 2006 om 21:41

    Ja plus, dat betekent er nog bij.

    Maar ik vind em geweldig… met die sidepipes :D

    Pak maar vast in!

    Login om te reageren
  10. Appeltje zegt

    28 juni 2006 om 22:17

    Ik vind anderhalve ton nog best veel voor een redelijk minimalistische auto hoor, en dan zeker nog btw/bpm erbij. In ieder geval vind ik het een erg vette auto met een mooie kont en een apart voorkant, niet zozeer een heel mooie auto als geheel.

    Login om te reageren
  11. Franqie zegt

    28 juni 2006 om 22:43

    De achterkant vind k wel mooi, de voorkant blijft … uhm… apart :P Staat deze ook nog op een houten chassis?

    Login om te reageren
  12. Ejay zegt

    28 juni 2006 om 22:48

    Tijdloos, klassiek en toch modern.

    Login om te reageren
  13. midi zegt

    28 juni 2006 om 23:40

    JeffreyG: dat enorme gewicht valt behoorlijk mee denk ik, de aero 8 is om en nabij de 1000 kg wat niet echt heel zwaar genoemd kan worden.
    Het zal idd meer een wiesmann Gt concurrent worden.

    Login om te reageren
  14. Berthil zegt

    29 juni 2006 om 00:11

    De Morgan heeft de koplampen overgenomen van de MINI, het zijn exact dezelfde. Zelfs de standlichten met knipperlichten daaronder zijn van de MINI.

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    29 juni 2006 om 08:42

    ja Morgan bouwt nog steeds het chassis van hout (wel fatsoenlijk hout, geen dennen of zoiets) Dat heeft als voordeel dat de auto erg licht blijft, en het is sterk genoeg.

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    29 juni 2006 om 10:02

    niet helemaal correct: De basis is aluminium (voor het eerst) en daarop wordt hout gebruikt om de basis vorm van de auto te maken. De eigenlijke carrosserie die daarop wordt gemonteerd is dan weer van aluminium.

    Meer weten?:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Morgan_Aero_8

    Login om te reageren
  17. dana zegt

    29 juni 2006 om 10:08

    altijd handig voor de strenge winters, als je nog wat extra hout voor de deur hebt staan….

    Login om te reageren
  18. w0o0dy zegt

    29 juni 2006 om 10:15

    ik denk dat je eerder de eiken eettafel aan stukken zaagt dan je Morgan…..

    Login om te reageren
  19. tim zegt

    29 juni 2006 om 10:50

    mooi dingetje! alleen die velgen vind ik er niet bij passen

    Login om te reageren
  20. m_zes zegt

    29 juni 2006 om 10:56

    Die voorkant doet me heel erg denken aan het hoofd van goofy.

    Login om te reageren
  21. Dink zegt

    29 juni 2006 om 11:17

    w0o0dy schrijft, 29 June 2006 om 8:42
    ja Morgan bouwt nog steeds het chassis van hout (wel fatsoenlijk hout, geen dennen of zoiets) Dat heeft als voordeel dat de auto erg licht blijft, en het is sterk genoeg.

    Right, klik: http://automobile.2405.com/automobile_gallery/Morgan/Aeromax/4_Morgan_Aeromax_2405.jpg

    Login om te reageren
  22. dekster zegt

    29 juni 2006 om 15:38

    die bankier zal ook wel wat afgevloekt hebben toen hij dit hoorde

    Login om te reageren
  23. SimonMc zegt

    29 juni 2006 om 17:18

    Uh?Ik dacht dat die bankier die auto volgens eigen ontwerp had laten maken bij Morgan??En nu gaat die in productie?
    Ik dacht dat het om een eenmaal project ging, en het dus een unieke auto was.

    Login om te reageren
  24. zapp zegt

    29 juni 2006 om 20:47

    Volgens mij klopt de prijs niet, het is £1=€1,45 dacht ik.
    Dan kom je uit op €136300 dat is wel wat minder, ik kan het fout hebben hoor.

    Login om te reageren
  25. autoblogger zegt

    29 juni 2006 om 21:34

    Whoops, je hebt gelijk! De laatste koers is inderdaad rond die verhouding dus dan kom je op zo’n 136K. Scheelt bijna 15.000, kun je toch weer wat leuks van doen;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North