• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mountune geeft de Focus ST een boost

Auteur: machielvdd, gepost 23 maart 2020 om 14:08 – 16 Reacties

Mountune Ford Focus ST

De Focus ST had al de prijs van een Focus RS, maar dankzij Mountune nu ook het vermogen.

De nieuwe Focus ST viel goed in de smaak bij de Autoblog-redactie. Casper voelde de auto aan de tand en was lovend over het rijgedrag. Bij de toonaangevende Autoblog Awards wist het blok het tot runner-up te schoppen. Dat is toch niet niks, al zeggen we het zelf. Als je geen problemen hebt met het Koreaanse uiterlijk en de stevige prijs heb je dus weinig te klagen. Desondanks zijn er altijd mensen die er nog een schepje bovenop willen doen. Daar helpen tuners graag een handje bij. In het geval van Ford moet je dan bij Mountune aankloppen.

Mountune Ford Focus ST

Vorige maand kwam Mountune al met een tuningpakket voor de Fiesta ST, nu is het de beurt aan zijn grote broer, de Focus ST. Standaard perst deze hot hatch 280 pk en 420 Nm koppel uit het 2.3 viercilinder turboblok. Dat is zeker niet misselijk, maar de Mountuners weten dit op te krikken naar 330 pk en 515 Nm. Dit zijn gewoon Focus RS-waarden. Dat mag ook wel, gezien de huidige prijzen van een Focus ST.

Zoals we al eerder zagen bij de Britse tuner is de tuning te regelen via de bijbehorende SMARTFlash-app. Deze kan via Bluetooth verbinding maken met de OBD van de auto. Op deze manier kun je de tuning installeren en bijstellen. Het pakket bestaat naast de software uit een OBD-adapter en een luchtfilter. Er zit ook een badge bij, mocht je de mensen bij het stoplicht willen laten weten waar ze mee te maken hebben. Misschien is het wel leuker om de badge gewoon thuis aan de muur te hangen.

Het M330-pakket kost £569 pond, oftewel zo’n €613. Als je meer dan een halve ton neertelt voor een Ford Focus moet dat geen probleem zijn.

Ook interessant!

  • Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
    Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
  • Pretpakket maakt de Fiesta en Puma ST nóg leuker
  • Gaat de vernieuwde Ford Focus weer een verkooptopper worden?
  • Ford Focus facelift
    Ford Focus facelift, nieuwe neus en 48V

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

focus, focus-st, Ford, mountune, tuning

Vorig bericht: « Toyota GR Supra op Marktplaats: dit is de goedkoopste
Volgend bericht: Vermaak je kroost door het circuit van Assen in huis te halen »

Lees Interacties

Reacties

  1. focusrs1 zegt

    23 maart 2020 om 14:17

    Haalt het nog steeds niet bij mijn RS met 400pk 600nm en 4wd.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      23 maart 2020 om 14:18

      @focusrs1: maar het is een st. Dus idd niet nee.

      Login om te reageren
      • focusrs1 zegt

        23 maart 2020 om 14:32

        Ze hebben het over RS waarden in het artikel..

        Login om te reageren
        • schobbejak zegt

          23 maart 2020 om 14:37

          @focusrs1: Ja inderdaad, hiermee wordt gedoeld op het feit dat 330 pk een RS niet zou misstaan.

          Login om te reageren
        • kennone zegt

          23 maart 2020 om 14:56

          @focusrs1: want de jouwe is standaard?

          Login om te reageren
          • leeno zegt

            24 maart 2020 om 12:22

            Hij wil heel graag laten weten dat hij 400pk en 600nm heeft. Ik vind persoonlijk 600nm teveel voor de aantal pk’s, een 500nm is ideaal voor 400pk want dan krijg je een mooie rechte lijn richting de toernbegrenzer. bij 600nm gebeurd er heel veel in het middengebied maar stort die hoger in toeren in en dat wil je niet bij een sportieve motor, dat past beter bij een diesel. Zoveel koppel na tuning heeft meestal te maken met een kleinere turbo, weinig extra pk’s maar veel koppel. Ik hoop ook voor hem dat alles heel blijft want de cilinderwanden zijn te dun voor de extra warmte door de tuning en dan zijn er nog de koppakkingproblemen waar ik niet van weet of deze ondertussen zijn opgelost.

            Login om te reageren
        • rolov zegt

          23 maart 2020 om 15:35

          @focusrs1: de rs mk1 had lang geen 330 pk de mk2 had er zoiets.

          Login om te reageren
          • focusrs1 zegt

            23 maart 2020 om 17:06

            Mk1 215pk/310nm
            Mk2 300pk/440nm
            Mk3 350pk/470nm

            Login om te reageren
    • jasbelle zegt

      23 maart 2020 om 14:41

      @focusrs1: Een standaard RS ook niet.

      Maakt deze kit niet minder lekker

      Login om te reageren
    • ds3thp zegt

      23 maart 2020 om 17:53

      @focusrs1: ja, als we dan toch zo bezig zijn. De MK4 Focus RS heeft straks standaard waarschijnlijk al 400pk en meer dan 500nm

      Login om te reageren
      • focusrs1 zegt

        23 maart 2020 om 18:49

        Dat zullen we pas in 2023 weten

        Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    23 maart 2020 om 15:28

    Tja, de huidige Focus vind ik op zich niet lelijk, maar ik zou toch liever een ST Van de vorige generatie kopen. Is gewoon een behoorlijk stukje fraaier. Bijkomend voordeel is dat die als jong gebruikte auto ook nog eens wat vriendelijker geprijsd zijn.

    Login om te reageren
  3. snowgasm zegt

    23 maart 2020 om 16:48

    Besteld en is onderweg naar NL. Hopelijk deze week de resultaten! Kan niet wachten.

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      23 maart 2020 om 21:04

      @snowgasm: supertof! Kan autoblog daar niet iets mee.. een mooi filmpje van laten maken..?

      Login om te reageren
      • snowgasm zegt

        23 maart 2020 om 21:07

        @punicaoase: zal wat foto’s posten

        Login om te reageren
  4. truckerluke zegt

    24 maart 2020 om 08:22

    Wat nou, Koreaans uiterlijk?? Wie copiert er hier eigenlijk? En zou je met een Koreaan met zoveel vermogen lekker kunnen sturen denk je?
    Sorry, maar vind het een waardeloze vergelijking!
    Alsof Volkswagen ooit al eens iets spannends heeft ontworpen!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North