• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MTM Audi RS7 is sneller én cooler dan het origineel

Auteur: willeme, gepost 9 juni 2020 om 12:05 – 15 Reacties

MTM Audi RS7

De MTM Audi RS7 heeft veel, heel veel vermogen. Precies wat de auto nodig had.

Eigenlijk is het bijzonder vreemd. Loodzware ‘sportieve’ auto’s worden weliswaar getuned, maar voornamelijk op het gebied waar het niet nodig was: vermogen. Dat was het enige dat écht sportief is aan die voornamelijk premium Duitsers met een snelle badge.

2.250 kilogram

Bij de Audi RS7 is dat niet anders. De (in Nederland) 190.000 euro kostende Sportback bheeft namelijk een kentekengewicht van 2.040 kilogram. Met vloeistoffen, een volle tank brandstof en een bestuurder gaat het al hard richting de 2.300 kilogram met de blubberdikke Sportback. Gelukkig staan daar 600 verse paarden tegenover, inclusief 800 Nm. Daardoor kun je in een ‘sportieve’ 3,6 tellen naar de 100 km/u snellen. De topsnelheid is afhankelijk hoeveel geld je doneert aan het Audi ECU-fonds.

Standaardmodel

Wetstetten

In plaats van dat laatste kun je ook een andere weg bewandelen. Je kan je zuurverdiende geld ook achterlaten bij een bedrijf in Wetstetten, een klein dorpje vlak boven Ingolstadt. Het bedrijf in kwestie heet MTM (Motoren Technik Mayer) en geldt al jarenlang als een van de hoogst aangeschreven Audi-tuners. De wortels van MTM en Audi gaan terug naar de jaren ’80, toen de oprichter Roland Mayer en later ook Roland Gumpert (ja, die ja) werkzaam waren bij het rally-team van Audi.

MTM Audi RS7

MTM Audi RS7

Hun laatste project is de MTM Audi RS7. Deze is voorzien van de bekende EA825-motor die we ook vinden in zo ongeveer alle snelle Audi’s, Bentley’s, Porsches en zelfs de Lamborghini Urus. Deze motor heeft kennelijk nogal wat reserves, want met een simpele ‘Stage I”-tuningskit haalt MTM er namelijk al 780 pk uit.

Motorkap open

Stage II-kit

Maar voor wie dat niet genoeg is, is er nu ook een Stage-II kit voor de MTM Audi RS7. Naast de chiptuning behelst de Stage-II kit ook een ander luchtfilter en een compleet nieuw uitlaatsysteem. Het resultaat is bizar: 810 pk aan vermogen en 1.060 Nm aan trekkracht. Dit heeft zijn uitwerking op de prestaties. De door MTM getunede Audi RS7 gaat in 2,9 seconden naar de 100 km/u. De topsnlheid bedraagt nu 345 km/u. Belangrijker is echter de 100 naar 200 km/u tussenacceleratie. Die duurt nu slechts 6,2 seconden!

MTM Audi RS7

Stage III-kit

Qua uiterlijke wijzigingen doet MTM traditiegetrouw niet veel, het zijn tuners die zich voornamelijk met het technische aspect bezighouden. Dat maakt de MTM Audi RS7 nog cooler. Over techniek gesproken, er komt nog een technische upgrade in de vorm van een Stage-III kit voor de MTM Audi RS7. Deze is gelijk aan de Stage I- en Stage II kit, maar dan met aangepaste turbo’s. Qua vermogen moet deze uitkomen op zo’n 950 tot 1.000 pk.

Ook interessant!

  • Mansory RS7
    Mansory RS7 zoekt de grenzen op
  • goedkoopste Audi RS7
    De goedkoopste Audi RS7 op Marktplaats: dit is 'm!
  • Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
    Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
  • Video: Audi RS3 Sportback én Sedan scheuren op de 'Ring

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

A7, Audi, mtm, quattro, rs7, sportback, tuning, V8

Vorig bericht: « 840 pk Mansory GLE op gele platen zoekt nieuw baasje
Volgend bericht: Alle Ford Fiesta prijzen bekend gemaakt »

Lees Interacties

Reacties

  1. barendbotje zegt

    9 juni 2020 om 12:13

    Goed gelukt!

    Login om te reageren
  2. JanJansen zegt

    9 juni 2020 om 12:19

    2300kg.
    Dan heb je wel een heel kleine benedenbuurman als je zo’n auto nodig hebt.

    Login om te reageren
    • skinny058 zegt

      9 juni 2020 om 12:24

      @janjansen: Of je vindt het gewoon een erg mooie auto…kan ook hè?

      Login om te reageren
    • onlyporscheman zegt

      9 juni 2020 om 12:28

      @janjansen: jaloers

      Login om te reageren
    • snuif zegt

      9 juni 2020 om 12:47

      @janjansen Oh, je hebt er ervaring mee?

      OT: Als de tupperware aan de buitenkant binnen de perken wordt gehouden is dit toch een pracht van een sleeper? Ik ben geen Audi fan maar deze manier van tunen kan ik best waarderen.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        9 juni 2020 om 13:08

        De RS7 wordt standaard toch al met een doorgenoven design geleverd? Een sleeper kun je het niet echt noemen.

        Login om te reageren
  3. lekkerlinksrijden zegt

    9 juni 2020 om 13:21

    Ik ben niet van de Audi, maar zo in het rood is het wel erg mooi. Jammer dat de saaie kleuren de overhand hebben

    Login om te reageren
  4. davelepeef zegt

    9 juni 2020 om 13:28

    Op één of andere manier verwachtte ik dat ’t ding op dieetkuur was gezet, maar nee. Nóg meer vermogen. Leuk hoor.

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    9 juni 2020 om 13:38

    Lekker hoor. Doe mij maar een MTM kuurtje over de S8. De fijnste VAG met dit blok als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  6. barry355gtb zegt

    9 juni 2020 om 14:07

    Sneue 0-100 tijd, de M5 CS heeft 625 PK en doet de 0-100 in 2,94 sec.De MTM RS7 heeft daar wel een stage II tuning voor nodig….

    Login om te reageren
    • 545e60 zegt

      9 juni 2020 om 15:56

      @barry355gtb: De M5 CS is nog helemaal niet uit. Komt binnekort pas

      Login om te reageren
    • mcaa zegt

      10 juni 2020 om 09:23

      @barry355gtb: 0-100 tijd van een rs7 sneu noemen omdat een m5 0,7 seconden sneller is…

      Login om te reageren
  7. soundgarden zegt

    9 juni 2020 om 19:21

    Weer die hele neus pikzwart. Nee. Gewoon niet

    Login om te reageren
  8. twijn zegt

    9 juni 2020 om 20:30

    Poe hee! 2300 kilo is wel een dingetje voor een sportieve auto.

    Een E-tron heeft dit gewicht.

    Login om te reageren
  9. E550 zegt

    10 juni 2020 om 01:27

    Wat doet zo’n kuur met de levensduur van de motor?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North