• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MTM duwt 650 pk in Audi S8

Auteur: sir_smokalot, gepost 17 september 2013 om 14:23 – 22 Reacties

Audi S8 MTM biturbo


Zeg, heeft Audi die RS8 nu al eens gemaakt? Nee? Dan doet de tuningwereld het wel.

Er zijn eigenlijk maar weinig tuners die de Audi S8 onder handen hebben genomen. De meesten pakken een formaatje kleiner, en leven zich daar op uit. Van de huidige generatie S8 zagen we alleen een exemplaar van Abt (620 pk, 780 Nm). ‘Step yo’ game up‘, aldus MTM, die er nu met een 650 pk/800 Nm-exemplaar overheen klapt (standaard 520 pk/650 Nm). Ze noemen hem de S8 biturbo (wat hij in de basis ook al is, maar goed..).

MTM deed de vorige S8 trouwens ook, dus ze tonen hier een stukje consequent gedrag. Het is alleen jammer dat het ding uitkomt vlak nadat de S8 gefacelift is, want dit exemplaar is nog op basis van de pre-facelift gemaakt.

Wat trouwens wel grappig is, de powerkit kost minder dan de bimoto-velgen. Ze doen respectievelijk 4.925 en 5.800 euro. Met zijn vermogensboost moet de S8 biturbo 0-100 in 4 seconden kunnen klaren, en een afgeregelde top van 293 km/u halen. Niet 290 of 300, maar 293 km/u.


Ook interessant!

  • S8 met 600 pk
    Audi S8 met 600 pk en handbak te koop
  • Is dit de lekkerste Audi S8 van Nederland?
  • Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
    Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
  • Dit is de gaafste Audi S8 Plus van Nederland

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

A8, Audi, mtm, s8, tuning, zwart

Vorig bericht: « Het kontje van de nieuwe Audi A3 Cabrio
Volgend bericht: Gespot: de pimpste Opel Corsa van IJsselstein »

Lees Interacties

Reacties

  1. guusboum zegt

    17 september 2013 om 14:26

    Mwah, 0,2 van de 0-100 fabrieksopgave, en een relatuef lage top voor een auto met 650pk…. Al zal t in de praktijk harder gaan…

    Login om te reageren
    • heidi zegt

      17 september 2013 om 14:45

      @guusboum:

      Het is natuurlijk net zoals het herenakkoord tussen Audi, BMW en Merc. Voor een paar € kan de auto ineens 4 á 500 km/u.

      Login om te reageren
    • 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

      17 september 2013 om 15:30

      @guusboum: *Kuch* begrenzer
      *kuch*aerodynamica
      *kuch* versnellingsbakverhoudingen
      Sorry ik ben verkouden.

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      17 september 2013 om 16:36

      @guusboum: zeker nog nooit in een snelle auto gereden? Cijfers vertellen, zeker bij dit soort auto’s, bijna niets. 0-100 is een tractie kwestie, en de top ligt wss aan de banden. Alles daar tussenin is heel heel erg anders als met een normale s8!

      Login om te reageren
  2. MAB zegt

    17 september 2013 om 14:27

    Totaal nutteloos vindt ik, alsof het niet snel genoeg gaat.

    Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    17 september 2013 om 14:30

    293 km/h. Zo jammer.. Een auto met zo veel vermogen moet de 300 best kunnen halen lijkt mij?

    Login om te reageren
    • heidi zegt

      17 september 2013 om 14:43

      @viezefreddyw:

      Je kent de betekenis van afgeregeld?

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        17 september 2013 om 14:46

        @heidi: Dat ken ik. Maar een auto met dat vermogen moet het kunnen, al helemaal als je bedenkt wat je er voor betalen moet..

        Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          17 september 2013 om 16:38

          @viezefreddyw: is alleen relevant als je ervan houdt om lekker je sleutel op tafel te pleuren en keihard op te scheppen over je auto. Oh w8, erg relevant dus voor de gemiddelde audi s rijder..

          Login om te reageren
          • autobart zegt

            17 september 2013 om 21:39

            @lambo4all: Klopt, want die snelheid kun je op de openbare weg toch geen minuut aanhouden…

            Login om te reageren
  4. Simpson zegt

    17 september 2013 om 14:43

    Dat blok hadden ze beter in een A4 kunnen gooien, niemand die het verschil ziet.
    (bij 290+ tenminste) ;)

    Login om te reageren
    • kenner zegt

      17 september 2013 om 14:54

      @Simpson: jij mischien niet

      Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      17 september 2013 om 15:20

      @Simpson: de bestuurder wel. Vooral in de wegligging

      Login om te reageren
      • Simpson zegt

        18 september 2013 om 10:10

        @JamesBond007: en die 800Nm in een A4 gaat vast ook niet ongemerkt aan je voorbij, nee :)

        Login om te reageren
  5. potver7 zegt

    17 september 2013 om 14:48

    Ja, want zo’n standaard S8 is echt maar behelpen natuurlijk…

    Login om te reageren
  6. autotopnl zegt

    17 september 2013 om 17:40

    Check hier de acceleratie

    http://www.youtube.com/watch?v=WqsfihzKFyE

    Login om te reageren
  7. redbeams zegt

    17 september 2013 om 17:43

    Mwah leuk maar niet bijzonder.

    Login om te reageren
  8. martijn1993 zegt

    17 september 2013 om 19:03

    Qua uiterlijk nog best subtiel gedaan, maar de vorige generatie S8 (D3) was zoveel mooier.

    Login om te reageren
  9. schellekens006 zegt

    17 september 2013 om 19:31

    Hadden beter een 2013 model kunnen pakken… Die is een stuk mooier. En die velgen bah die zijn echt lelijk.

    Login om te reageren
    • Svda zegt

      17 september 2013 om 20:20

      @schellekens006: Dit is een 2013 model….

      Login om te reageren
  10. azenomei zegt

    17 september 2013 om 21:12

    S8, de enige audi die ik mooi vind.

    Login om te reageren
  11. agera zegt

    31 mei 2014 om 13:36

    Gewoon perfect, subtiel aangepakt uiterlijk, zwart maakt hem lekker sinister en bruut.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North