• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De MTM RS6 Clubsport heeft 760 pk

Auteur: Dizono, gepost 26 februari 2015 om 21:03 – 23 Reacties

Afbeelding De MTM RS6 Clubsport heeft 760 pkAfbeelding De MTM RS6 Clubsport heeft 760 pkAfbeelding De MTM RS6 Clubsport heeft 760 pkAfbeelding De MTM RS6 Clubsport heeft 760 pkAfbeelding De MTM RS6 Clubsport heeft 760 pkAfbeelding De MTM RS6 Clubsport heeft 760 pkAfbeelding De MTM RS6 Clubsport heeft 760 pk

MTM RS6 Clubsport
Clubsport, die naam gebruikte Porsche toch? Jep, maar MTM volgt precies hetzelfde pad als Porsche destijds: minder gewicht en meer power. Deze RS6 eet de nieuwe R8 als ontbijt!

Wil je een Audi RS6 met net dat beetje extra pit, dan is MTM de uitgelezen tuner om je bolide onder handen te nemen. De 4-liter biturbo V8 uit de huidige generatie wisten ze eerder al van 560 naar 722 pk te tillen, maar in Genève laat de tuner de overtreffende trap zien. De RS6 Clubsport heeft door montage van nog grotere turbo’s namelijk 760 pk en een asfaltverscheurend koppel van 945 Nm. Daarmee ram je in 3,1 seconden naar de honderd, nog eens 0,2 seconden sneller dan de MTM RS6 met 722 pk.

Niet alleen is het blok flink onder handen genomen, ook de rest van de auto moest eraan geloven. Zo kreeg de auto een nieuw uitlaatsysteem, veel carbon onderdelen en een volledig aangepast interieur. Daardoor weegt de MTM RS6 zomaar tachtig kilo minder dan wanneer hij bij Audi uit de fabriek rolt. Dan hoef je zelf die kilootjes niet meer kwijt te raken.

Aan al dat moois (als je een ander kleurtje kiest tenmiste) hangt wel een flink prijskaartje. Voor het technische gedeelte -de motortuning en het uitlaatsysteem- betaal je 38.290 euro. Doe daar nog een euro of 7000 bij, en ze peuteren bij MTM zelfs 802 helse paarden uit je blok. Alle cosmetische aanpassingen kosten je nog een 22.441 euro, maar dan heb je wel spotjes onder je deuren die MTM-logo’s op het asfalt projecteren.

Op zoek naar meer vermogen en minder laadruimte? Check dan ook even de S8 Talladega S van MTM, met meer dan 800 pk.

Ook interessant!

  • Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
    Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
  • Audi RS6 MTM hotlap: maakt 1.000 pk een circuitwapen? [+ Video]
  • Afrojack doet zichzelf Audi RS6 met 1.001 pk cadeau [video]
  • Johann Abt Signature Edition
    Dit is de ultieme Audi RS6 met garantie (800 pk!)

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, avant, geneve-2015, mtm, rs6, tuning

Vorig bericht: « Gelekt: hier is de Mercedes AMG GT3
Volgend bericht: Te koop: Volkswagen Golf VI GTI met slechts 122 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. audirijder zegt

    26 februari 2015 om 21:17

    Haha een s8 met een spoiler, dat staat toch niet…

    Login om te reageren
    • a6jw zegt

      26 februari 2015 om 21:32

      @audirijder: ik kan me zomaar voorstellen dat je wat extra stabiliteit op de achterkant kan gebruiken bij 350 km/u. Maar het zal vooral bedoelt zijn om de potentiële klanten te paaien. Bovendien: voor het bedrag wat je neer moet leggen mag je vast vragen of ze hem er af willen laten ;)

      Login om te reageren
      • a6jw zegt

        27 februari 2015 om 02:07

        @a6jw: ‘bedoeld’ natuurlijk. Zie het pas nu ik het teruglees. Shame on me.

        Login om te reageren
    • rikus zegt

      26 februari 2015 om 21:38

      @audirijder: Een stationwagon met de naam Clubsport staat ook niet…

      Login om te reageren
  2. larsdbs9 zegt

    26 februari 2015 om 21:19

    Lijkt net een slechte RS8 photoshop

    Login om te reageren
  3. cadrez zegt

    26 februari 2015 om 21:21

    Later later later, als ik de lotto win , zal ik deze spulletjes kunnen kopen. Maar nu ga ik in afwachting van, dit weekend toch maar een nieuwe kangoo express bestellen…

    Login om te reageren
    • almera-ga16det zegt

      26 februari 2015 om 22:45

      @cadrez: als je nu het geld van de reparaties opspaart kun je deze over 4 jaar kopen

      Login om te reageren
      • cadrez zegt

        27 februari 2015 om 23:04

        @almera-ga16det:
        ik hou je op de hoogte of dit een goede keus was. Tot binnen 4 jaar.

        Login om te reageren
  4. Senne zegt

    26 februari 2015 om 21:22

    Prachtige wielen, maar zijn niet modern genoeg voor de nieuwere modellen naar mijn mening…

    Login om te reageren
  5. henkhupelschoten zegt

    26 februari 2015 om 21:23

    De BraBus E850 eet de MTM RS6 Clubsport als ontbijt

    Login om te reageren
    • Corrado16v zegt

      26 februari 2015 om 22:20

      @henkhupelschoten: Ik vraag het me af, het zou goed kunnen. Aangezien ik kan zien dan de Brabus een vermogen van 850pk heeft, tegenover 802(staat een stukje er onder als ultiem feestpakket) waar de E een gewicht heeft van 1840kg en de RS6 1845(1925-80). En daarbij natuurlijk ook nog een hoop andere gegevens, het koppel ligt ook wel redelijk uit elkaar. Dit kon ik zo snel even vinden, het zou dit denk ik wel een leuke race kunnen worden. Ik ben wel in voor een face-off!

      Login om te reageren
  6. meneer zegt

    26 februari 2015 om 21:33

    3,1 seconden in een station. Man man man

    Login om te reageren
  7. rammillius zegt

    26 februari 2015 om 21:44

    Met de station ben je rap op je ski bestemming. Het blauw op de r8 staat echter niet… Noem me saai maar Audi staat kleur niet.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      26 februari 2015 om 21:50

      @rammillius: ik denk dat je met een A6 3.0 TDI sneller op je bestemming bent. Met 800pk blíjf je tanken…

      Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    26 februari 2015 om 21:46

    80 kg eraf. Dat noem ik pas tuning.

    Login om te reageren
    • purepet9000 zegt

      27 februari 2015 om 01:38

      @berlinetta: Dat noem ik gewichtsbesparing.

      Login om te reageren
  9. gtwillem zegt

    26 februari 2015 om 21:55

    De allereerste MTM RS6 Club Sport was een ‘echte’. Dik 300kg lichter, rolkooi, semislicks en de automaat vervangen door een verzwaarde RS4 handbak.

    De tweede RS6-R Club Sport had ook nog een rolkooi, semislicks en was gestript. Tot zo’n 1800kg.

    Bij deze lijken de hardware aanpassingen mee te vallen.

    Dan de Talladega. Zonde dat ze er zo’n tsjappiemobiel van hebben hebben gemaakt. De eerste versie vond ik echt een gave auto, subtiel dik. Zoals Audi een RS8 zou moeten maken. Maar dit is weer een speeltje voor de Russen/jurken/rappers/slechte DJ’s. Gemiste kans.

    Login om te reageren
  10. knipperlichtje zegt

    26 februari 2015 om 21:57

    Hoewel ik een RS6 zonder twijfel naar 700 pk zou laten chippen is dit me wat te veel van het goede. Sepangblauw met een leuk velgje erbij en hij is al meer dan af.

    Login om te reageren
  11. marco31 zegt

    26 februari 2015 om 22:26

    Of je plaatst 100 cell cats en gaat naar jd engineering voor precies het zelfde resultaat.

    Login om te reageren
  12. mrrallycross zegt

    27 februari 2015 om 00:09

    Alleen nog een ander wrapje of gewoon de standaard fabrieks kleur, dan is hij helemaal af!

    Login om te reageren
  13. phaeton zegt

    27 februari 2015 om 01:30

    Pagani gebruikt de naam Clubsport ook, dus wat dat betreft is het weinig. bijzonders.

    Login om te reageren
  14. mertkahraman zegt

    27 februari 2015 om 12:53

    Hoeveel betaal je voor al die gedoe

    Login om te reageren
  15. friso17 zegt

    27 februari 2015 om 13:10

    Standaard zwarte fabriekskleur en geen stickers, originele 19″ inch rotor velgen er onder…. Dan mag die zo bij mij voor de deur gezet worden!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North