• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Na Mercedes pakt ook Audi een verkooprecord

Auteur: ricardo, gepost 7 april 2014 om 15:57 – 18 Reacties

Na Mercedes pakt ook Audi een verkooprecord


We laten de Nederlandse verkoopmalaise even voor wat het is en schakelen over naar het internationale toneel, waar de Duitsers meer verkopen dan ooit.

Maart was voor Mercedes een alleraardigst succes, met een verkoopstijging van 13 procent. Audi gaat daar procentueel iets overheen en leverde vorige maand 15,4 procent meer auto’s af dan het jaar ervoor. 170.450 stuks, om precies te zijn. De meeste groei werd in China genoteerd (+36,6%), gevolgd door Duitsland (+10,2%) en het Verenigd Koninkrijk (+12,7%).

Het totaal aantal verkochte Audi’s komt in het gehele eerste kwartaal uit op 412.850 auto’s, waarmee ze de 400k-grens voor het eerst passeren en Mercedes (374.276 verkochte auto’s) voorblijven. De grootste verkoopboost werd verzorgd door de A3-familie, daarvan steeg de verkoop in maart met 52,5 procent naar 28.750 verkochte modellen. De Q7 (+39%) en de A8 (+49%) deden het ook niet slecht.

Het is nu wachten op de cijfers van BMW om te kijken wie de voorsprong neemt in de premium verkoopoorlog. Zij zullen later deze week met resultaten komen.

Fotocredit: Autojunk.nl

Ook interessant!

  • Audi dealerschap onder water
  • BMW is Mercedes voorbij
    BMW is Mercedes voorbij (en Audi helemaal)
  • Premiummerken Audi, BMW en Mercedes niet in top 10
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, autoverkoop, record

Vorig bericht: « Autoblog video: Suzuki circuitdag met Wouter
Volgend bericht: Jaguar F-Type Coupe: rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. jeanclaude zegt

    7 april 2014 om 16:03

    waar ben je pordon?

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      7 april 2014 om 17:21

      @jeanclaude: toegegeven. Ik was blijkbaar te hoopvol door de cijfers van voornamelijk China en Amerika van Mercedes.

      Login om te reageren
  2. lamborgfan zegt

    7 april 2014 om 16:20

    Huh de Q7!!!? Ding is al zo oud.. Ach size matters in china!

    Login om te reageren
  3. tupperware zegt

    7 april 2014 om 16:30

    Logisch, een Audi is nu eenmaal eerder aan vervanging toe dan een Mercedes.

    Login om te reageren
    • pureturkish1 zegt

      7 april 2014 om 21:39

      @tupperware: grapjas

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        7 april 2014 om 21:51

        @pureturkish1:
        Dank u..

        Login om te reageren
  4. franktank zegt

    7 april 2014 om 16:47

    Grappig van de q7 en in nederland wordt niks verkocht…

    Login om te reageren
  5. agera zegt

    7 april 2014 om 17:12

    Ook in Nederland zie ik de nieuwe a8 geregeld en ook internationaal dus gewoon een geslaagde auto. Andere kleinere modellen zijn er in overvloed die hoef ik niet eens op te noemen. Audi’s avants (a4 en a6 zijn altijd al populair) Q7en de TT rijden ook aardig rond. In tegenstelling tot Mercedes zie ik in Nederland Audi en BMW het meest.

    Login om te reageren
  6. gtwillem zegt

    7 april 2014 om 17:15

    De verkopen zijn procentueel behoorlijk gestegen. Misschen dat het jaardaarvior de verkopen flink minder waren.

    Daarnaast zijn de markten als Rusland, Midden Oosten en China gek op groot en duur, en daar voldoen de Q7 en A8 aan.

    Login om te reageren
  7. faalhaas zegt

    7 april 2014 om 18:12

    Er komt alleen maar 1 woord in me op: Autobetutteling.
    Alles moet kleiner, saaier en goedkoper tenkoste van het plezier.

    Login om te reageren
    • parker zegt

      7 april 2014 om 18:39

      @faalhaas: niet als je genoeg geld hebt! Het is eigenlijk wel goed dat de wat leukere auto’s steeds minder bereikbaar worden voor het pleps..

      Login om te reageren
  8. gearhead zegt

    7 april 2014 om 19:01

    Allemaal deskundigen hier! Feit is dat mb en audi hun huiswerk erg goed gedaan hebben. Het merendeel hier stapt gewoon weer lekker in de 4e hands Clio of Corolla…..Ik ook hoor

    Login om te reageren
  9. super zegt

    7 april 2014 om 21:26

    Als duitsland nog d-marks hadden verkochten ze nu helemaal niets. De duitsers profiteren van de euro die lekker laag wordt gehouden door de malaise in de zuid-europese landen. Laat nu net duitsland tegenstribbelen met het aanpakken van die malaise en 1 + 1 is weer 2.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      7 april 2014 om 21:41

      @super: hoezo stribbelt Duitsland tegen? Zij kiezen juist de harde lijn, orde op zaken daar in ter zuiden. Dat is een lange termijn strategie, op korte termijn zou het laten vieren van de begrotingsteugels voor de zuidelijke landen de Europese economie snel helpen. Maar als het lukt om de zuidelijke landen discipline bij te brengen dan is Europa perfect voorgesorteerd om de komende decennia de economisch sterkste regio ter wereld te blijven.

      Login om te reageren
      • super zegt

        7 april 2014 om 22:27

        @mashell:
        Leuk calvinistisch verhaaltje, maar met de werkelijkheid heeft het niets te maken. Het begrotingstekort van de zuidelijke landen (behalve griekenland) was voor de crisis erg laag. En je kunt een economie niet op gang brengen door alsmaar minder uit te geven (lukt ook in nederland niet). Als de zuidelijke landen geen lid waren van de euro hadden ze hun munten kunnen devalueren om zo weer comptetitief te worden, maar dat mag nu niet van Duitsland. En duitsland pot al haar goedkoop verdiende geld op terwijl ze het juist nu uit zouden moeten geven.

        Dat Duitsland de “harde lijn” kiest heeft alles te maken met eigen belangen eerst, en zo bouw je dus geen unie. Maar goed, bij de calvinistische nederlanders vallen masochistische sprookjes altijd goed, pijn lijden, dat vinden jullie mooi….

        Login om te reageren
  10. mashell zegt

    7 april 2014 om 21:36

    Bijzonder knap, zeker als je bedenkt dat de A4, het hart van het programma, toch behoorlijk verouderd is en het tegen de 3 serie en nieuwe C-klasse niet meer redt. Als Audi volgend jaar de nieuwe A4 heeft kan er misschien nog wel een schepje bovenop.

    Login om te reageren
  11. LaLancia zegt

    8 april 2014 om 10:22

    Super heeft ’t goed begrepen. Er zijn er maar weinig die echt van de Euro profiteren en een van die weinigen is Duitsland. Met D-Marks waren die ‘premium’ helemaal onbetaalbaar geworden.

    Login om te reageren
  12. jessetje zegt

    8 april 2014 om 18:26

    Nou dat is mooi:)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North