• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlander doet wat Jaguar Land Rover niet durfde

Auteur: RubenPriest, gepost 13 maart 2020 om 13:02 – 27 Reacties

Niels van Rooij pakt deze handschoen op. Dit is de Adventum Coupé.

Het is altijd uiterst vervelend als iets of iemand je lekker maakt en dan blijkt het niet door te gaan. Denk aan de F1-fans die in Melbourne in de rij stonden. Iets heel anders, maar wat ook te maken heeft met een teleurstelling, is de Range Rover SV Coupé.

Deze prachtige Brit beleefde zijn debuut als concept op de Autosalon van Genève. In eerste instantie was er groen licht gegeven voor productie. Uiteindelijk trok Jaguar Land Rover toch de plannen in. Het feest ging niet door en het avontuur van de Range Rover SV Coupé bleef bij een concept.

Niels van Rooij interieur

De Nederlandse designer Niels van Rooij zag een kans liggen en komt nu zelf met een Range Rover coupé. Hij noemt het de Adventum Coupé. Zijn eerdere Tesla Model S Shooting Brake liet al zien dat de Nederlander serieus is met zijn projecten.

Ongeveer een jaar geleden werden de plannen van Niels van Roij Design bekendgemaakt. Nu zijn die plannen werkelijkheid geworden. Carrossiebouwer Bas van Roomen zal de bouw van de Adventum Coupé voor zijn rekening nemen. De kosten liggen op 270.000 euro exclusief belastingen. Het team gaat voor je aan de slag na een aanbetaling van 50.000 euro. Het bouwproces duurt minstens een halfjaar. Je hoeft geen auto aan te leveren.

Niels van Rooij design

Het eerste exemplaar is inmiddels af. Deze aangepakte Range Rover is gespoten in de kleur Artic White. De Adventum Coupé heeft een 5.0-liter Supercharged V8 onder de kap, goed voor 525 pk. Hoeveel exemplaren er van de auto gaan komen is niet bekend. Men spreekt over een ‘gelimiteerde serie’.

Ook interessant!

  • Land Rover Range Rover D350 rijtest
  • https://www.autoblog.nl/auto/fiatBentley
    Nieuwe Range Rover SV anders dan die van de buurman
  • Land Rover bewaart de foutste Range Rover voor het laatst
  • Range Rover SVAutobiography Ultimate moet je smaak zijn

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

coachbuilding, Coupe, design, Land Rover, niels-van-roij, range-rover

Vorig bericht: « 100 km/u: alles wat je moet weten
Volgend bericht: BREEK: F1 naar verwachting tot eind mei uitgesteld »

Lees Interacties

Reacties

  1. ikweetookniksoverautos zegt

    13 maart 2020 om 13:09

    Het dak loopt helemaal niet af ofzo, het is nu gewoon een range rover met twee deuren…

    Login om te reageren
  2. berlinetta zegt

    13 maart 2020 om 13:21

    Hier zie ik dus niet echt het nut van in. Het is wel goed uitgevoerd, maar het is niet mooier in mijn ogen. Het is vooral duurder en minder praktisch. En voor 270k moet je toch wel wat leukers kunnen vinden dan een Range Rover waar een zaag in is gezet.

    Login om te reageren
    • kapitein zegt

      13 maart 2020 om 13:26

      @berlinetta: Het is een homage aan de oer-range. Dat is gewoon cool toch. Er zullen er vast niet meer dan een paar van verkocht worden, maar dat is vermoedelijk de insteek ook niet geweest.

      Login om te reageren
      • seanxtype zegt

        13 maart 2020 om 17:05

        @kapitein: ja precies, prachtige link naar het verleden. Vind het erg goed staan!

        Login om te reageren
    • bobje zegt

      14 maart 2020 om 11:47

      @berlinetta: qua vervoer is bijna geen enkele auto nuttig. Als ik in de file om mij heen kijk, nemen de meeste auto’s zo’n 8 tot 10 m in beslag om één persoon te herbergen. Oftewel: er gaat heel veel ruimte verloren. Dus de vraag of dit nut heeft, is sowieso zinloos, want (bijna) iedere auto is door de week nutteloos.

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        14 maart 2020 om 12:49

        @bobje: toch is de auto economisch de beste manier om op je werk te komen. Tijd is geld.

        Login om te reageren
        • bobje zegt

          14 maart 2020 om 13:57

          @flutterby: dat hangt er helemaal vanaf waar je woont….. Ik hoorde van de week dat we in 2019 idioot lang in de file hebben gestaan (dan gaan die nutteloze meters weer meetellen). Enig idee wat dat kost……

          Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    13 maart 2020 om 13:31

    Mooie ombouw, maar hij mag ook wel gewoon als vijfdeurs voor de deur gezet worden…

    Met dit interieur, dat ziet er echt geweldig uit.

    Login om te reageren
  4. bizzarrini zegt

    13 maart 2020 om 13:34

    Gaaf! Hoop dat ze een mooi stel orders krijgen.

    Login om te reageren
  5. tenaci zegt

    13 maart 2020 om 13:41

    Heel mooi!

    Login om te reageren
  6. reactief zegt

    13 maart 2020 om 13:41

    Bij andere bronnen waren meer foto’s beschikbaar. En daar sprak men van een klant die specifiek gevraagd heeft om deze te maken, maar dat vanaf nu ook andere besteld kunnen worden.

    Ik vind hem wel goed gelukt. Voegt zeker niet heel veel toe, juist minder functioneel… Maar het ziet er wel tof uit.

    Login om te reageren
  7. 2wheeler zegt

    13 maart 2020 om 13:52

    Zonder de aflopende daklijn zie ik hier de meerwaarde niet van in..

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      13 maart 2020 om 14:59

      @2wheeler: Gelukkig zijn er ook mensen die de meerwaarde van een aflopende daklijn niet zien.

      Login om te reageren
  8. Edge zegt

    13 maart 2020 om 14:28

    En meteen de kieuwen uit de deur gesloopt, lekker bezig!

    Login om te reageren
  9. Richmond zegt

    13 maart 2020 om 14:34

    ze hadden beter de deuren kunnen doortrekken tot aan de achterbank, dan had iets meer meerwaarde. Nu heb ik het gevoel dat er iets mist. Gewoon net niet.

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    13 maart 2020 om 14:35

    Niet omdat het moet maar omdat het kan. Heerlijk!

    Login om te reageren
  11. eklasse zegt

    13 maart 2020 om 14:39

    Voor de prijs van een rolletje witte tape was mij dit ook gelukt.

    Login om te reageren
  12. lowlow zegt

    13 maart 2020 om 14:41

    Heel veel geld, zeer onpraktisch, en tegen dat je ‘m hebt is er al een facelift of nieuw model uit. Topinvestering!!
    Tot slot: in fotoshop kan het in 20 sec met de clone sample tool, hier doen ze er een half jaartje over…

    Login om te reageren
  13. mashell zegt

    13 maart 2020 om 14:44

    In het Duits is er een heel mooi woord voor een auto waar er in de achterste helft een veel te grote glaspartij heeft: “schneewittchensarg”. De Britten noemen het dan weer gewoon een “hurse”.

    Login om te reageren
    • redneckdarian zegt

      13 maart 2020 om 17:05

      @mashell: ‘hearse’ ja

      Login om te reageren
  14. kennone zegt

    13 maart 2020 om 17:45

    Het is 510pk, niet dat dat veel uitmaakt?

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      13 maart 2020 om 19:27

      @kennone: misschien was er nog wat geld over…

      Login om te reageren
    • senwedural zegt

      14 maart 2020 om 11:53

      15pk

      Login om te reageren
  15. alfapeter zegt

    13 maart 2020 om 20:33

    Gelimiteerde serie = zoveel als we verkocht krijgen aan die prijs.

    Desalniettemin een heel mooi hebbeding.

    Login om te reageren
  16. sjontheking zegt

    13 maart 2020 om 21:31

    Ik las te snel en dacht er stond: Range Rover Adfundum ?????

    Login om te reageren
    • jules713 zegt

      14 maart 2020 om 01:53

      @sjontheking: ??????????

      Login om te reageren
  17. carspotter-rietdijk zegt

    14 maart 2020 om 21:03

    Dan bouw je de auto zo goed mogelijk na, en gebruik je een Range Rover van voor de facelift. Doet afbreuk aan de vergelijking!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North