Nadat de eerste Tesla’s Model 3 afgelopen maand in Nederland arriveerden voor de pers, vestigden klanten van de Amerikaanse autofabrikant hun aandacht op de Glovis Captain – het vrachtschip dat de eerste productieauto’s van Europese kopers aan boord had. Het schip is deze week in Zeebrugge aangekomen en daarmee hebben de Tesla’s voet aan wal kunnen zetten. Inmiddels heeft de eerste eigenaar, een Nederlander, zijn auto in ontvangst mogen nemen.
Uit een bericht op Twitter kunnen we opmaken dat Fred Christenhusz de allereerste Tesla Model 3 van Europa in het bezit heeft. Christenhusz heeft zijn auto laten uitvoeren in de kleur Midnight Silver Metallic, een optie van 1.600 euro. De binnenzijde heeft Fred in standaard volledig zwart gelaten, waarmee hij de zwart-wit optie van 1.050 euro heeft laten schieten. Zonder het kenteken te zien is lastig te zeggen of hij Autopilot heeft aangeschaft, maar wij hopen stiekem van wel.
Hoewel Christenhusz naar eigen zeggen de allereerste Model 3 van Europa in ontvangst heeft genomen, is zijn vreugde iets vertekend in het licht van de leveringsproblemen. Tesla mag aan onze kant van de Atlantische Oceaan misschien minder obstakels kennen, deze week ondervonden verschillende eigenaren alsnog de duistere kant van het merk toen hun auto niet op tijd werd afgeleverd. Naar verluidt was het merk vergeten voldoende transport te regelen voor alle gearriveerde auto’s, waardoor ze niet allemaal op tijd aankwamen.
@elonmusk Tesla Netherlands model 3 delivery: Zero Emission, Zero cars.#tesla #elonmusk pic.twitter.com/2z2w3sCZZ3
— michael strik (@StrikMichael) February 6, 2019
132 reacties
https://snellers.nl/listings/tesla-model-3-performance/
https://snellers.nl/listings/tesla-model-3-performance/
De prijs van de lak is dan weer wel echt bezopen, dat durven zelfs de Duitsers slecht voor de echt bijzondere kleuren te vragen.
Dat is vrij normaal bij een auto.
Dat is dan meestal ook meteen de klacht van hun partners. Het is snel, zonder emotie en matige kwaliteit…
Ik heb een Model S uit 2013 en daar ben ik het met je eens. Mijn Model S uit 2018 is echter van een totaal ander niveau. Dit is echt wel goed afgewerkt.
Maar wat de andere fabrikanten nu laten zien met elektrische auto’s is ook k*t met peren. Belabberde range, niet snel, inefficient.
Er is dus voor iedereen nog werk aan de winkel.
Maar als het op accu’s aan komt en elektrisch rijden, heeft Tesla vooralsnog de beste aandrijflijn.
Het lijkt erop dat Porsche een kans maakt, maar we moeten het allemaal nog zien.
Mijn god, Musketeers zijn echt allemaal hetzelfde.
Ik zou als klant niet voor publicitaire doeleinden gebruikt willen worden. Het lijkt wel zo’n plaatje van de apple store waar een sneu iemand met een smile van oor tot oor zijn te dure gadget toont.
Al van veel Teslarijders gehoord dat ze heel wat nieuwe vrienden hebben, waar ze een hele goede band mee hebben opgebouwd, omdat ze er vaak mee overleggen, sinds de lease van hun ooto.
De nieuwe 100D uit September dit jaar doet het ook probleemloos. Gaat over een tijdje voor het eerst langs voor het eerste onderhoud.
Als ik 70k zou mogen uitgeven zou het aan een Tesla m3 zijn.
Er zijn veel die het enkel doen voor de bijtelling, maar er zijn ook mensen die elektrisch al hebben ontdekt als fijne aandrijflijn.
Als je de TCO berekend op elektrisch zijn de kosten nog niet gelijk aan een brandstofauto, maar het komt aardig in de buurt.
M.a.w. Die €70k aan een elektrische auto zou je moeten vergelijken met een diesel van €45k.
En ja die berekening kun je veel positiever of negatiever uit laten pakken.
Die TCO wordt alleen gelijk als de EV verder gesubsidieerd en de gewone auto verder belast wordt.
De EV is zó veel duurder, maar dwaze politici steken er zeer veel belastinggeld in. Ze hadden beter kunnen wachten tot het betaalbaar is. Nederlandse belastingbetalers krijgen echt geen lintje voor de gelegaliseerde diefstal van hun geld om het milieu te ontzien.
Voor de beginnend codeklopper of junior projectmanager zal dit wel wat boven budget zijn.
Als bevolking is het beter de pijlen op dergelijke regelingen te richten (in internationaal verband) dan elkaar een hak te zetten door regelingen af te schaffen waar een bepaalde groep geen gebruik van kan maken.
Een stofzuiger maakt een tyfusherrie, de Model 3 niet.
Niet zo genuanceerd doen. Hep op feesboek gestaan dat het allemaal graaiers zijn.
In Den Haag popelen ze om de voordeeltjes om zulke redenen af te schaffen zodat ze hun baantje bij de echte graaiers zeker kunnen stellen.
Wereldproductie dus maal 250. Moeilijk te vatten.
Als kontrast, als ieder daarvan in plaats aan de elektrische fiets gaat, spreken we over slechts 3x…
Natuurlijk de hoeveelheid olie die we verstoken is ook enorm. Misschien is waterstof toch zo dom niet, zelfs als is het veel minder efficient is, als de energie van zonnecellen komt maakt het niet zoveel uit, en geen problemen met tijdelijke opslag…
Ik ben helemaal voor waterstof, alleen niet als standaard oplossing voor privaat personenvervoer.
Het antwoord blijf ik schuldig…
https://snellers.nl/listings/tesla-model-3-performance/