Nederlander ontvangt eerste Model 3 van Europa

Auteur: , 132 Reacties

Feesie!

Nederlander ontvangt eerste Model 3 van Europa

Nadat de eerste Tesla’s Model 3 afgelopen maand in Nederland arriveerden voor de pers, vestigden klanten van de Amerikaanse autofabrikant hun aandacht op de Glovis Captain – het vrachtschip dat de eerste productieauto’s van Europese kopers aan boord had. Het schip is deze week in Zeebrugge aangekomen en daarmee hebben de Tesla’s voet aan wal kunnen zetten. Inmiddels heeft de eerste eigenaar, een Nederlander, zijn auto in ontvangst mogen nemen.

Uit een bericht op Twitter kunnen we opmaken dat Fred Christenhusz de allereerste Tesla Model 3 van Europa in het bezit heeft. Christenhusz heeft zijn auto laten uitvoeren in de kleur Midnight Silver Metallic, een optie van 1.600 euro. De binnenzijde heeft Fred in standaard volledig zwart gelaten, waarmee hij de zwart-wit optie van 1.050 euro heeft laten schieten. Zonder het kenteken te zien is lastig te zeggen of hij Autopilot heeft aangeschaft, maar wij hopen stiekem van wel.

Hoewel Christenhusz naar eigen zeggen de allereerste Model 3 van Europa in ontvangst heeft genomen, is zijn vreugde iets vertekend in het licht van de leveringsproblemen. Tesla mag aan onze kant van de Atlantische Oceaan misschien minder obstakels kennen, deze week ondervonden verschillende eigenaren alsnog de duistere kant van het merk toen hun auto niet op tijd werd afgeleverd. Naar verluidt was het merk vergeten voldoende transport te regelen voor alle gearriveerde auto’s, waardoor ze niet allemaal op tijd aankwamen.



132 reacties

Heeft misschien voorrang gekregen van Elon in ruil voor wat topwiet uit Dongen!
Nou Fred, ik hoop dat je er blij mee bent!
@viezefreddyw: Right, said Fred!
@viezefreddyw: ik denk dat Fred de auto gaat flippen, hij is Sales Manager bij Snellers Auto’s..
@ghost: exact dat.
@ghost: Staat al tekoop. Prijs is op aanvraag natuurlijk zondat die er het meeste geld aan kan overhouden!
@ater: zie het idd, heel slecht eigenlijk:

https://snellers.nl/listings/tesla-model-3-performance/

@ghost: Dat is een andere? Met wit interieur staat bij de specificaties. Dat had ome Fred niet besteld.
@joostgrn: misschien heeft Neef Fred wel al zijn Snellers-collega’s ook ingeschreven en hebben zij er meerdere te pakken!
@ghost: deze kun afhalen zonder btw en bijtelling van de belasting. Is de beste man goed in.
@ghost: nog beter gezegd, hij staat er al op..

https://snellers.nl/listings/tesla-model-3-performance/
@rs18011: lees even 4 berichten hierboven✌🏼
@ghost: oh sorry, tijd voor weekend 😂
@rs18011: dat zeker! En bier!
€1.600,- bijbetalen voor grijs. Wow!
@reactief: Dat was ook mijn eerste gedachte. € 1.600 euro betalen voor grijze lak terwijl zwart gratis is. Maar ieder z’n ding natuurlijk. Ik hoop dat de beste man er veel plezier mee beleeft.
@reactief: Toch is het best een mooie kleur met zo een lichte hint naar het blauwe spectrum. Sommige auto’s staat standaard zwart echt goed maar voor de Model 3 oogt het naar mijn mening echt als een kostenbesparing.

De prijs van de lak is dan weer wel echt bezopen, dat durven zelfs de Duitsers slecht voor de echt bijzondere kleuren te vragen.
@karhengst: Donker grijs metallic op een 3 serie vraagt BMW € 1995 voor.
@simonbv: bullshit. Dravit Grau is een Individual kleur. Je kan echter ook een normale donkergrijze kleur krijgen.
@cupsport: Dit, Mineral Grey is voor de helft minder te krijgen. Net zoals de normale grijstinten bij het merk met de ster.
@cupsport: Maar het is toch grijs? En ze vragen er € 2000 voor. En € 1300 voor de andere grijze kleur. Is € 1600 van Tesla dan zo gek?
@simonbv: Bij Tesla is dat ineens wel duur.
@simonbv: Ik heb ook de Mineral grey op mijn 2 coupe. Lekker goedkoop.
@reactief: Het kleurenpalet is ook zo uitgebreid.
@reactief: Alleen zwart heeft geen meer prijs. Wit parelmoer is 2100 en ze hebben maar 5 kleuren beschikbaar.
@reactief: De standaard zwarte kleur is niet metallic dus je betaalt met name voor de optie metallic lak.
Dat is vrij normaal bij een auto.
And so it begins… Nog meer matig afgewerkte electrowaggies voor middenklasse managers om op feestje op te kunnen scheppen over hun scheten latende Tesla met optionele ‘dogmode’. Ja maar hij is snel jongeuh.

Dat is dan meestal ook meteen de klacht van hun partners. Het is snel, zonder emotie en matige kwaliteit…
@gebruikersnaam3: Tjonge, het ziet wel diep bij jou he?
@fanboy: satire
@gebruikersnaam3: Heb jij recentelijk nog in een Tesla gereden die net nieuw is?

Ik heb een Model S uit 2013 en daar ben ik het met je eens. Mijn Model S uit 2018 is echter van een totaal ander niveau. Dit is echt wel goed afgewerkt.
@widodh: https://www.autoblog.nl/nieuws/bouwkwaliteit-tesla-model-3-nog-steeds-kut-met-peren-118490
@gebruikersnaam3: Niemand gaat ook ontkennen dat een Duitse luxe auto (of een Lexus o.i.d.) beter is afgewerkt.

Maar wat de andere fabrikanten nu laten zien met elektrische auto’s is ook k*t met peren. Belabberde range, niet snel, inefficient.

Er is dus voor iedereen nog werk aan de winkel.
Maar als het op accu’s aan komt en elektrisch rijden, heeft Tesla vooralsnog de beste aandrijflijn.
Het lijkt erop dat Porsche een kans maakt, maar we moeten het allemaal nog zien.
@widodh: Het is beter geworden, maar het is nog steeds niet goed afgewerkt. Zeker als je je bedenkt wat dit voor dure auto’s zijn. Maar ik snap dat Tesla een nieuw merk is en dat niet alles perfect kan zijn.
@berlinetta: Ik vind het gewoon goed en dat is denk ik persoonlijk. Ja, ik ben het met je eens dat een BMW/Audi nét wat hoger ligt, maar ik vind een Tesla zeker niet ‘slecht’ afgewerkt.
@widodh: Tja, voor die prijzen vind ik het wel tegenvallen. Heb wel eens in zo’n Model S gezeten. Dat is wel even wat anders dan een Duitser uit dezelfde prijscategorie.
@widodh: “but did you drive one”

Mijn god, Musketeers zijn echt allemaal hetzelfde.
kijk hoe blij hij is,
@gove: nu nog wel, ben benieuwd hoe lang het duurt
@gove:
Ik zou als klant niet voor publicitaire doeleinden gebruikt willen worden. Het lijkt wel zo’n plaatje van de apple store waar een sneu iemand met een smile van oor tot oor zijn te dure gadget toont.
Nou Fred, super. Maak maar alvast een afspraak bij een service-centre. Je zult het nodig hebben.

Al van veel Teslarijders gehoord dat ze heel wat nieuwe vrienden hebben, waar ze een hele goede band mee hebben opgebouwd, omdat ze er vaak mee overleggen, sinds de lease van hun ooto.
@marklevinson: Ik heb inderdaad vrienden erbij gekregen sinds de Tesla (2de S alweer), maar ik heb echt nog 0 problemen gehad. Hoef ook niet iedere 20.000km naar de garage voor een beurt of zo. 1 kennis heeft met zijn S wel een Airco probleem gehad. Duurde 3 dagen om het op te lossen helaas. En mijn buurman heeft na 250.000km zijn probleemloze S ingeruild op een X. Helaas daar wel wat problemen meet de achterdeuren gehad. Is nog steeds niet helemaal super. Maar van de 8 Tesla rijders in mijn directe omgeving is er weinig te klagen. Bij elkaar al ruim 1.5 miljoen probleemloze km’s. Kunnen van onze benzine voorgangers niet zeggen: BMW en Audi versnellinsbakken, VW 4×4 diff, Peugeot motor, Rover vele elektro issues, enz, enz.
@marklevinson: Que? Ik heb nu een 2e Model S, bij de eerste staat er 250.000km op de teller. Wel eens bij het Service Center geweest? Zeker, maar vaak? Zeker niet!

De nieuwe 100D uit September dit jaar doet het ook probleemloos. Gaat over een tijdje voor het eerst langs voor het eerste onderhoud.
@widodh: dus je hebt twee dezelfde auto’s? Dan moet je wel heel erg idolaat zijn van de Model S 😄
@racerx: Klopt! Ben er super tevreden over. De Model S uit 2013 heeft onze laatste brandstof auto vervangen. Vrouw en ik rijden nu beide elektrisch.
@widodh: Is die 100D zo snel dat je al in September 2019 zit? 😁
Hoe zit het dan met de Model 3’s die al geregistreerd staan? Zijn die allemaal in Amerikaanse spec dat die niet tellen?
@teerdz: tesla demos
Je bent toch een beetje een loser met zo’n auto. Een bijtellings-vluchteling.
@mwti: ben het wel een beetje met je eens. Iedereen die een Tesla rijdt doet het om de bijtelling. Nu de nieuwe regels er zijn heeft niemand meer interesse. Tesla’s rijden prima maar het interieur is zo schraal en goedkoop.
@mark997gt3:
Als ik 70k zou mogen uitgeven zou het aan een Tesla m3 zijn.
Er zijn veel die het enkel doen voor de bijtelling, maar er zijn ook mensen die elektrisch al hebben ontdekt als fijne aandrijflijn.
Als je de TCO berekend op elektrisch zijn de kosten nog niet gelijk aan een brandstofauto, maar het komt aardig in de buurt.
M.a.w. Die €70k aan een elektrische auto zou je moeten vergelijken met een diesel van €45k.
En ja die berekening kun je veel positiever of negatiever uit laten pakken.
@arta:
Die TCO wordt alleen gelijk als de EV verder gesubsidieerd en de gewone auto verder belast wordt.

De EV is zó veel duurder, maar dwaze politici steken er zeer veel belastinggeld in. Ze hadden beter kunnen wachten tot het betaalbaar is. Nederlandse belastingbetalers krijgen echt geen lintje voor de gelegaliseerde diefstal van hun geld om het milieu te ontzien.
@mark997gt3: … en dus? Dat betekent toch alleen maardat het overheidsbeleid in zekere zin werkt? Ja ja, ik weet het, je kunt in dat beleid allerlei gaten in schieten, maar het idee achter dit beleid is om de zakelijke rijder te stimuleren/verleiden om een minder CO2-ongunstige vervoerskeuze te maken. Destijds waren het treurige Polo BlueMotions, Méganes 1.5 dCi Bose, 308 BlueHDI en weet ik welke droefenis nog meer waar de junior accountmanagers massaal een harde tampeloeres van kregen ‘want lekker goedkoop’. Dat er nu steeds meer goedkoop zakelijk te rijden elektrische auto’s bij komen (en bijgevolg Tesla’s) en dat de berijders daarvan er zielsgelukkig mee lijken te zijn is toch geen probleem? Volgens mij is er niemand die jou of mij met een pistool tegen het hoofd in een Tesla dwingt en eist dat we er vrolijk bij glimlachen. Op termijn zal zoiets vast gaan gebeuren, tot die tijd slinger ik hier nog een keer een atmosferische zescilinder aan en laat ik de Tesla-rijders lekker blij zijn met hun auto. Hun verminderde CO2-uitstoot draagt er aan bij dat lokaal de luchtkwaliteit misschien verbetert, waardoor mijn auto’s nog wat langer niet verboden worden op de openbare weg. Win/win.
@mwti: nou he! Die dieselrijdertjes zijn ook allemaal stumpertjes. Willen allemaal zo min mogelijk geld uitgeven. Echt domme losers… of die slappe zakken met hun 1.2 benzine blokje in hun leaseblik..!!!! Kneusjes! Nee jongens, we kunnen beter -net als mwti- allemaal een 6.2L V8 gaan rijden en dat mag alleen van je eigen centjes.
@2wheeler: diesel is ook goor en je betaalt je scheel aan MRB.
@mwti: Jij weigert natuurlijk ook geheel op principe iedere vorm van huurtoeslag/HRA, kinderbijslag of elk ander voordeel waar je recht op hebt.
@karhengst: nee want daar hoef ik geen concessie te doen…
@mwti: Eh er zijn ook particulieren die zo’n auto nieuw kopen.
Gecondoleerd meneer Christenhusz…
Ik ben benieuwd welke upper-middenklasse consultant/manager deze auto in de lease kan/mag betalen. Denk dat je algauw >50k-65k op jaarbasis moet verdienen om deze auto te kunnen rijden. Correct me if I am wrong.
@bmw2coupeeigenaar: ondernemers
@bmw2coupeeigenaar: Dat is dan ook het kromme. Je moet waarschijnlijk inderdaad veel verdienen om zo’n auto te kunnen leasen, maar vervolgens betaal je bijzonder weinig bijtelling.
@berlinetta: dat is de motivatie vanuit de overheid om een groener wagenpark te krijgen. Je kunt het krom vinden, maar rechtsom of linksom wordt de auto natuurlijk gewoon afgerekend. Dat de berijder vervolgens de auto privé mag gebruiken tegen een laag tarief omdat hij beter is voor (lokaal) milieu is dan toch niet zo krom?
@2wheeler: Ik begrijp dat dit de enige manier is om mensen in een EV te krijgen. Zo zitten mensen ook nou eenmaal in elkaar. Het milieu interesseert ze geen fuck, het gaat alleen maar om knaken. Wat ik dan zo krom vind, is dat de subsidie wordt gegeven voor EV’s ook ergens vandaan moet komen, namelijk bij brandstofauto’s. Die worden dus duurder voor de gewone burger die een EV niet kan betalen.
@berlinetta: het is geen subsidie, het is een voordeliger belasting tarief tov een benzine/diesel op een last/investering waar je hard voor moet werken alvorens deze rendeert (lees je dient in een hogere belasting schaal geraken – inherent daar aan is dat je geen zorgtoeslag krijgt, zeer lage kinderopvang toeslag en evt.studieschuld met 300e/m dient af te lossen ). Het gros van de mensen die een Model S of X rijdt, reed voorheen niet in een sklasse/s8/7serie van vergelijkbare prijs maar een youngtimer of 3/cserie/eklasse etc. Netto loopt de staatskas niet zo schrikbarend veel mis als gesteld wordt. Polarisatie wordt in de hand gewerkt door te stellen dat door een model x van 140k tegen 4pr bijtelling te rijden de staat 5 jaar lang 18pr bijtelling misloopt tegenover een 7 serie van 140k. Dit wordt klakkeloos overgenomen door mensen en media die ik slimmer had ingeschat – met 2 minuten kritisch lezen en verwerken begrijpt bijna iedereen dat het zo erg niet is als gesteld. Dat het nu de gewone man niet raakt ben ik het mee eens, maar daar is de markt nog te prematuur voor – je hebt altijd kartrekkers nodig. Of proefkonijnen hoe de tesla rijders in andere context gelabeld worden.
@bmohnee: Je hebt gelijk dat het geen subsidie is, dat was ook de verkeerde woordkeuze. Maar autorijden wordt alsnog steeds duurder voor mensen die het al amper kunnen betalen, terwijl de belastingvoordelen naar de mensen gaan die het financieel niet zo slecht hebben. En uiteraard hebben veel mensen hard moeten werken om in zo’n financiële positie te komen, maar mensen met een laag inkomen moeten net zo goed hard werken. Het wordt dan ook hoog tijd dat er een betaalbare EV op de markt komt. Dan zal het echt hard gaan.
@berlinetta: het wordt tijd dat er een concurrerend aanbod komt op de markt. Van boodschappen wagen tot limousine – dan zullen de prijzen van de autos ook meer passen bij wat je er voor krijgt en de discussie bekoelen – en voordelen overbodig. We hebben het hier over “de gewone man” – die maakt zich ook niet druk om de audi a4 lease van de buurman die hij zelf misschien niet wil/kan rijden. Waarom zou een Tesla voor iedereen of voor niemand moeten zijn in deze verhitte discussie.
@berlinetta: zullen we het maar niet hebben over de subsidie op brandstof totdat de eindgebruiker deze moet afrekenen aan de pomp? Én natuurlijk het feit dat de helft van de energie al verloren is gegaan voordat het je tank in stroomt..
@flutterby: Nee, want dat is voor iedereen toegankelijk. Elektrisch rijden niet. Begrijp me niet verkeerd: ik heb niks tegen elektrisch rijden, niks tegen Tesla en ook niet tegen degenen die gebruik maken van deze regeling. Ik zou het zelf ook doen als ik de kans krijg. Het gaat mij er alleen om dat de belastingvoordelen gaan naar de mensen die het financieel prima doen en de minder vermogende burgers met steeds hogere kosten worden opgezadeld. En dat zegt iemand die zelf bovenmodaal verdient.
@berlinetta: het issue is, er lopen nogal wat zaken door elkaar. Tesla = geen BMW 7 serie, de gemiddelde Tesla rijder is niet financieel onafhankelijk en kan geen 22pr bijtelling betalen over een 80-150k product. De mensen die dat wel zouden kunnen, rijden nu wel in een nieuwe S-klasse, 7 serie, cayenne of A8 – en uit ervaring weet ik, als ik even ongegeneerd generaliseer – dat die nog moeilijker uit hun auto te krijgen zijn dan de meest verstokte Pro-ICE reaguurder hier. Mijn punt: de maatregelen komen terecht bij werkende mensen die vrij dicht op “de gewone nederlander” (akelige kwalificatie – excuus) zitten. Ipv de echt vermogende bovenlaag, die je minder in een Tesla ziet.
@bmohnee: Ja dat ben ik ook wel met je eens. De media beschrijft dat het geld uiteindelijk bij de rijke mensen terecht komt. Dat is in mijn ogen niet zo. Ik vind dat het terecht komt bij de mensen die het gewoon prima doen. De keerzijde van het stimuleren van elektrisch rijden is dat het geld wel ergens anders vandaan moet komen en daardoor wordt onder andere de armste laag van de bevolking geraakt. Aan de andere kant moet ik ook bekennen dat ik zelf ook geen betere oplossing zou weten. Het is gewoon afwachten tot de autofabrikanten zelf met een beter aanbod komen.
@berlinetta: zelfs als de ontwikkelingen stil liggen is elektrisch rijden over 10 jaar voor iedereen bereikbaar. Leasemaatschappijen gaan nu al uit van een afschrijving van 60k naar 20k in 5 jaar tijd, nog 5 jaar en het valt in het budget van 90% van de gebruikte auto kopers.
@bmw2coupeeigenaar: ik vermoed dat het meer dan het dubbele aan salaris is als ik zo om me heen kijk. Met het door jou genoemde salaris zit je eerder in een Octavia of lager dan in iets van meer dan EUR 40k.
@bmw2coupeeigenaar: 50-65k is ook niet een bijster hoog salaris voor een fatsoenlijke consultant. En daar mag best een fatsoenlijke middenklasser bij.

Voor de beginnend codeklopper of junior projectmanager zal dit wel wat boven budget zijn.
@karhengst: 65k betekent toch al 5k per maand + vakantiegeld. Ik weet niet wat een consultant gemiddeld verdient, maar volgens mij is dit geen slecht salaris.
@berlinetta: Ik zeg niet dat het een slecht salaris is, maar een upper-middenklasse consultant of manager zou voor z’n werkgever toch met vrij weinig moeite her dubbele binnen moeten harken.
@karhengst: Nou ik heb natuurlijk geen inzicht in de salarissen, maar een beetje speuren op internet leert dat een consultant echt niet veel meer verdient dan 65k. Ik heb daarnaast een aantal vrienden die bij Deloitte of EY als consultant werken en die verdienen ook allemaal niet zoveel hoor. Zijn wel nog allemaal jonge gasten, maar zij gaan pas echt flink verdienen als ze manager oid worden.
@berlinetta: Ik geloof je direct. Maar dat bevestigt ook meteen de vraag wie voor zo een auto in aanmerking komt. Degenen die net een leuke 308 Break kunnen veroorloven waarschijnlijk niet. Maar als je je wat hebt opgewerkt op de ladder dan hoeft het echt niet onbereikbaar te zijn.
@karhengst: Nee het is ook zeker niet onbereikbaar. Zoals ik hierboven ook al aangeef is er juist een hele grote groep die hiervan kan profiteren. Zou ik ook doen als ik die kans krijg. Maar hoe meer mensen in een Tesla kruipen, hoe minder belasting de overheid binnen krijg. Dat moet wel gecompenseerd worden en dat raakt de bevolking voor wie een EV nu wel nog onbereikbaar is.
@berlinetta: Het geld wat hier een klein beetje terugvloeit naar de bevolking valt in het niet ik vergelijk tot alle belastingvoordelen voor multinationals.

Als bevolking is het beter de pijlen op dergelijke regelingen te richten (in internationaal verband) dan elkaar een hak te zetten door regelingen af te schaffen waar een bepaalde groep geen gebruik van kan maken.
@bmw2coupeeigenaar: Ik krijg hem ook en verdien modaal. Alternatief was er budget voor een full option Astra of kale Insignia. Ondanks het gemist van een trekhaak een makkelijke keus.
@flutterby: Dan heb je hele goede leasevoorwaarden! Ik zelf zit rond de 850p/maand. Ook niet verkeerd. Maar een gemiddelde consultant rijdt hier in Polo GTI, Audi A3 of CLA.
@bmw2coupeeigenaar: Tesla’s worden bij ons gekocht en gaan buiten de leaseregeling om. Het is een combinatie van geluk en een uitstekende werkgever die zijn personeel waardeert.
@bmw2coupeeigenaar: dan vind ik dat salaris nog aan de lage kant. Als hem zou moeten leasen met 4jr. en 40.000km per jaar komt hij op €930,- kaal. Dat is €230,- meer dan mijn huidige budget.
@pier: en incl brandstof blijft er een verschil over van +/- €100 p/m. Dan wordt het opeens wel aantrekkelijk. Als je dat als eigen bijdrage aftrekt van de bijtelling ben je goedkoper uit.
Dit is gewoon de verkoper van Snellers Auto’s. Ik denk niet dat Fred er zelf mee gaat rijden…
@yippiekaye: ik wilde net zeggen, Fred is Sales Manager bij Snellers Exclusieve Auto’s. Al zou die hem gaan rijden, dan kan hij hem na een paar weken keihard flippen. Voor het eerste exemplaar, dankzij media nu ook aantoonbaar, wordt altijd extra neergeteld. Fanboys zijn er inmiddels genoeg!
@ghost: We hebben hier op AB zelfs een echte fanboy, genaamd fanboy.
@berlinetta: hahahaha klopt idd!
@berlinetta: @ghost: Dan kan ik u alvast meededelen dat die hem niet ga kopen :P
@yippiekaye: yup. Mark Huisman heeft ook 1 van de eerste 10. Aangezien dat een vrindje van AB is, zullen ze daar wel snel op bezoek gaan. Wel slim voor de aandacht natuurlijk!
@svenska_aeroplan_ab: onzin, Autoblog is vandaag gewoon zelf bij Tesla.
@ghost: Ha! Zie het nieuwste artikel ;)
@svenska_aeroplan_ab: is iemand anders!
@yippiekaye: Haha dus de eerste tesla model 3 is in handen gekomen van een ordinaire car-flipper. Iemand die veel meer begaan is met het milieu dan met de inhoud van zijn portemonnee.
Heftige prijs voor een grijze lak… ik zou voor zwart gaan zodat de lijnen wat minder opvallen, vind hem helaas een beetje tegenvallen. Interieur kan ik wel aan wennen. De C4 Cactus had >4 jaar geleden al een scherm waar zo’n beetje alles op bedient moest worden en daar hoorde je bijna niemenad over.
@2wheeler: Renault deed dat in 2006 al met de Espace. Binnenkort als youngtimer ook zeer aantrekkelijk in de bijtelling.
Nou, word gelukkig met je slecht afgewerkte stofzuiger.
@borrelnoot: Vanwaar je vergelijking met een stofzuiger?
Een stofzuiger maakt een tyfusherrie, de Model 3 niet.
@evdw: Hij zuigt wel net zo hard.
@gebruikersnaam3: Een brandstofmotor zuigt lucht aan maar een electromotor niet hoor…
Ik zag z’n achternaam en dacht: dat moet een Tukker zijn. Wist alleen niet dat hij bij Snellers werkte. Toen ik klein was vaak genoeg daar voor de ruiten gestaan om te kijken naar al het mooie spul. En nu een model 3, ach een keer wat anders zullen we maar zeggen.
Valt me op dat men doet alsof als je een tesla rijdt je bijna gratis op kosten van de gemeenschap aan het consumeren bent en dus een graaiende klootzak gelabeld mag worden. Voor de gemiddelde kleine ondernemer/zzp-er is dit alsnog een flinke maandelijkse verantwoording – en is de afweging veelal een veel goedkopere youngtimer met zakelijke km declaratie (financieel/fiscaal vaak erg interessant, laag risico profiel) geweest. Wat mij betreft zijn deze 2 regelingen om het even en even impactvol op de staatskas – netto weinig. Derhalve snap ik de ongenuanceerde haat niet zo. De zakelijke youngtimer rijder heeft dan ook boter op zijn hoofd.
@bmohnee: ik snap niet dat je hier over nadenkt überhaupt..de staatskas is trouwens al jaren leeg. Je kan beter spreken van staatsdoorlopend krediet..
@bmohnee:
Niet zo genuanceerd doen. Hep op feesboek gestaan dat het allemaal graaiers zijn.
@bmohnee: Lekker elkaar niks gunnen, iedereen arm als het grote ideaal.

In Den Haag popelen ze om de voordeeltjes om zulke redenen af te schaffen zodat ze hun baantje bij de echte graaiers zeker kunnen stellen.
Holy Mozes wat een zure reacties zeg. Laat mensen die electrisch willen rijden lekker electrisch rijden. Of het nou een Tesla is of niet. Echt als je zo zuur bent moet je echt even naar de dokter.
Heeft iemand een idee waarom dat gedeeltelijk witte interieur duurder is? Ander materiaal, of is dat zwart ook vuilafstotend?
@harrie: tuurlijk is het zwarte interieur ook vuilafstotend, maar wit kost geld dus proberen ze te verkopen. Waarschijnlijk is het witte interieur vrijwel pure marge.
Tesla gebruikt de helft van alle Li-ion batterij productie ter wereld las ik onlangs. Voor 300’000 auto’s. Om een derde van het wagenpark in de wereld elektrisch te maken (ong. 300’000’000), hebben we er dus 500x meer batterijen nodig (75kWh zoals nu gemiddeld op een Tesla is wel erg veel, we nemen aan gemiddeld de helft dus).
Wereldproductie dus maal 250. Moeilijk te vatten.
Als kontrast, als ieder daarvan in plaats aan de elektrische fiets gaat, spreken we over slechts 3x…
Natuurlijk de hoeveelheid olie die we verstoken is ook enorm. Misschien is waterstof toch zo dom niet, zelfs als is het veel minder efficient is, als de energie van zonnecellen komt maakt het niet zoveel uit, en geen problemen met tijdelijke opslag…
@Onehp: De energie opbrengst uit zon is nog lang niet genoeg om het vraag te voorzien. Waarom zouden we deze dan verspillen aan de verliezen die waterstof met zich meebrengt? Zodat je binnen 5 minuten kan laden? Maar dan wel een half uur na je voorgang zodat de pomp weer druk kan opbouwen..

Ik ben helemaal voor waterstof, alleen niet als standaard oplossing voor privaat personenvervoer.
@flutterby: je hebt gelijk, de lage efficiëntie is een probleem, maar wat ik me eigenlijk afvraag is dus, misschien is het beter 2x meer zonnepanelen maken vergeleken met de zonnepanelen nodig voor alle 300 milj BEVs te voorzien (hoeveel meer dan vandaag?), dan 250x meer batterijen…

Het antwoord blijf ik schuldig…
@onehp: Zullen we voor het aangeven van aantallen maar gewoon de geldende notatie aanhouden i.p.v. zelf iets verzinnen? Lijkt me wel zo handig.
@clubbtraxx: sorry reeds ben te lang expat. Hoe schrijf je dat dan waar jij zit? Spatie? Niks? Alle nullen aan elkaar leest wat moeilijker vind ik. Tenzij je verblind wordt door die ‘ …
Waarom wordt er zoveel aandacht gegeven aan de levering van een Tesla 3 aan een klant.
@alpinafanb10: omdat het de taak van de auto journo’s is om ons te hersenspoelen.
Gecondoleerd Fred.
Tesla rijders vertonen een identiek gedrag zoals de Apple sekteleden die uren in de rij stonden om hun nieuwe iPhone te mogen kopen, om vervolgens de in ontvangst name en uitpakken op Youtube te kwakken.
@johnwaters: er bestaan ook nog mensen die plezier beleven aan iets dergelijks. Dat er mensen verzuurd zitten te lurken en f5-en op uiterekend 1 van de miljarden plekken op het internet waar dit gedeeld wordt is niet het probleem van de tesla fan. Dergelijke fanatieke uittingen en uitspattingen kan je voor elke liefhebberij vinden.
@bmohnee: je kan gelijk hebben, anderzijds is het toch per toeval een Tesla rijder die met foto, naam en toenaam op het internet verschijnt om uit te pakken met zijn nieuwste speelgoedje. Zou het dan toch enkel om de aandacht gaan i.p.v. het milieu?
@johnwaters: fotos en updates delen van elke scheet die men laat is al zou oud als het internet – dat is helaas niet alleen besteed aan de tesla rijder – maar ook aan iets te zware tante jannie die haar nieuwe bikini toont, nichtje francien die voor de 6e keer neefje john zijn ‘ongelukje’ meldt, of de autoblog lezer met zijn nieuwe aanwinst. Niks menselijks is de tesla fan vreemd!
@bmohnee: ik ken jouw tante Annie helemaal niet, maar ik stel me er het type Lisette Brillemans bij voor :-)
Fred Christenhusz is een autoverkoper bij Snellers Exclusieve Auto’s in Deurningen. Het gaat hier over een gladde janus die wat aandacht zoekt voor zijn handeltje.
@fanboy: heb je goed gekeken? Die Fred lacht als een boer met kiespijn, zegt genoeg. Hij wil liever niet….
@mwti: precies, omdat hij na de rit hem tekoop moet zetten en er alweer afstand van moet doen!
Ook geen luxe platen……#fail #cheap
@carloadan: beter voor de aero
1600 euro voor een saaie kleur grijs, meh.
@emping: en het, in de Tesla rijder zijn ogen, plebs betaalt maar 500-1000 Euro. Wie is de grootste sukkel denk je?
Categorie fake news: in het artikel wordt de indruk gewekt dat het om een koper gaat die zijn nieuwe auto in ontvangst neemt. De waarheid is dat het hier om een handelaar gaat die de auto in ontvangst neemt. En AB werkt graag mee aan het promoten van andermans rommel.

https://snellers.nl/listings/tesla-model-3-performance/
Gefeliciteerd Fred!
Gecondoleerd Fred :-)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).