Bouwkwaliteit Tesla Model 3 nog steeds kut met peren

Auteur: , 105 Reacties

Vrolijk kerstfeest iedereen!

Model-3

Op de dag dat er gemiddeld genomen de meeste lip service wordt gegeven aan de notie ‘vrede op aarde’, besluiten we maar eens een onderwerp aan te snijden dat totaal niet controversieel is en vooral geen heftige reacties oproept bij een bepaalde groep van ons gewaardeerde lezersgilde. De kerstdagen gaan immers om het opkroppen van meningsverschillen daar waar ze thuishoren: in de onderbuik, bedolven onder copieuze hoeveelheden everzwijn en wijn. Wie zijn wij dan om de hete aardappels nodeloos op te rakelen?

Zodoende gaan we het hebben over iets waar eigenlijk iedereen het wel over eens is, namelijk de crappy bouwkwaliteit van Tesla’s. Iedereen kent de voorbeelden wel: body panels die niet aansluiten, klinken die scheef zitten, deurrubbers die loslaten, auto’s die nieuw afgeleverd worden met gespleten A-pilaren, undsoweiter. Tesla heeft een aantal dingen goed voor elkaar, maar de bouwkwaliteit is niet een van die dingen. Misschien geen wonder ook, daar Elon besloot bepaalde standaard kwaliteitschecks in de industrie de prullenbak in te gooien omdat het productieproces zo awesome zou zijn dat deze niet nodig waren.

Nu de Model 3 op het punt staat en masse de Nederlandse markt te veroveren, is het wel interessant om dit issue nog eens te onderzoeken. Heeft Tesla de zaakjes inmiddels beter op orde, of heeft Porsche’s Mission-E baas nog altijd gelijk? Engineering Explained, een van onze favoriete youtube-kanalen, nam de proef op de som met een verse Model 3.

De bevindingen zijn niet geweldig. De auto werd afgeleverd met een aantal krassen op de koets. Dat zou je nog toe kunnen schrijven aan het vervoer, maar het waren niet de enige fouten in de lak. Er is ook duidelijk te zien dat er een behoorlijk fors stofdeeltje in de clear coat zit en hier en daar kampt de rode lak met orange peel. Ook de plaatwerkdelen zijn nog altijd niet echt netjes opgehangen. De panel gaps zijn inconsistent en op sommige plaatsen groter dan de Grand Canyon. Tevens zit er bijvoorbeeld hoogteverschil in de motorkap, die aan de rechterkant netjes op één hoogte zit met de bumper, maar aan de linkerkant dan weer wat lager ligt.

Positief puntje is dat bij dit exemplaar de chromen strips in ieder geval redelijk netjes op elkaar aansluiten, maar er valt dus nog altijd wel wat bouwkwaliteit-winst te behalen door Tesla. Haatreacties mogen overigens geplaatst worden onder de video van Engineering Explained op Youtube, die je hieronder kan begluren #flamesuiton.



105 reacties

Ik doe het gewoon hier. Tesla FTW!
@aschja: je familie is er al klaar mee?
@aschja: Tesla Faces The Wall?
Wat verwacht je ook van een auto met zo’n kaal Oostblok interieur.
Alsof het zo ontworpen is dat je het met de hogedrukspuit schoon kunt spuiten als je gekotst hebt.
@alcantara: ben je verder dan de titel gekomen? Het gaat om de kwaliteit van het exterieur.

Overigens corrigeert Tesla deze fouten wel… mompelt iets over remschrijven op een RS3…
@flutterby: die remschijven dat is van een VAG-product …………. dat is een andere league met wat eigen regels!
@SpiderIV: de Focus RS, zelfde euvel Al’s de RS3
@numpty: alleen hebben ze bij Ford dingen als garantie, coulance en service ;-).
@willeme: Nou joh! Met de navigatie hebben ze dat ook zo netjes opgelost! Dat is ook weer zo.
@flutterby: is dat nooit opgelost? Vreemd. Heel wat jaren had ik een s3 (p8). Het dak was te dun gespoten. Dit is onder coulance gerepareerd.
@xiran: Klap. Klap. Klap. Wauw, echt super tof van Audi, dat ze dat gewoon doen! Eerst zelf vernaggelen en dan korting geven op de reparatie, yes!
Bouwkwaliteit, trage levering maar vooral matige service vanuit Tesla als er wat mee is. Ik ben van mening dat je echt beter kan wachten tot een merk als BMW een elektrische 3 of 5 op de markt heeft. Als je tenminste geen E- tron wilt want man, wat een auto is dat!
@bimmert2017: Afwerking zal inderdasd beter zijn, maar toch is het een auto die duurder is en minder prestaties biedt. Niks mis mee met die prestaties hoor.
Maar 95 kWh en dan “maar” 400km bereik is niet heel veel. En wel 84000 euro

Zo zie je waar ieder merk zijn ervaring heeft, en dat is helaas nooit op alle fronten.
@fanboy:
bedoel je de E tron? Zou ik niet per sé duurder noemen, het is ook een totaal andere auto. En qua laadsnelheid zit die wel snor, dat is wat mij betreft zeer belangrijk.
@bimmert2017: Etron inderdaad, en die is toch van een ander formaat dan ik dacht dus is de prijs wel wat redelijker.
Maar helaas hebben we er allemaal weinig aan.

De Model 3 in de basale uitvoering, niet dat ding van 67000 euro ofzo, is een relevante auto voor Jan Modaal. Niet de top versie of de E tron of de Model X.
@fanboy: volgens mij kost hij dan alsnog 55k. Voor dat geld koop ik nog steeds liever een volgeladen, 2 jaar oude 340i. 55k is géén auto voor Jan Modaal. Zelfs in USA is hij 15k duurder uitgevallen. Ik zou zeggen, iets in de richting van 20k is beter, maar dan wel met de range van een Tesla
@bimmert2017: Nog nooit zulke goede service gehad als bij Tesla. Referentie is voornamelijk Mercedes etc. De investeringen in service is alleen achtergebleven bij de rest..
@crepito: dan vergeleken met de Mercedes dealert uit Sint Niklaas?
Ik had het filmpje gezien, echt ongelooflijk hoe je zoiets af kan leveren.
@janmetdelangeachternaam:

Koop je een poetslap ..
Heeeeeeel goed de gebruiksaanwijzing lezen ..
En als je dat dan door hebt .. mag jij jezelf een petrolhead noemen ..
@lincoln: en wanneer mogen we jou eindelijk schizofreen noemen?
@janmetdelangeachternaam:

Dat mag als ik in de “we” vorm gaan schrijven ..
@lincoln: geniale opmerking hahaha, zoals wel vaker ;)
@pindakoning: kots

Kan de arm nog dieper?
@janmetdelangeachternaam: dat de uitlijning van de dakpanelen niet klopte vond ik ook best opmerkelijk.
Tesla’s worden hier alleen maar gereden omdat er bergen, maar dan ook bergen subsidie opzit. Geen enkele bestuurder kan het milieu ook maar iets schelen, dan wel de bouwkwaliteit. Het is leuke borrelpraat om op een verjaardag te kunnen zeggen dat je rap van 0 naar 100 gaat, niet meer niet minder.
@borrelnoot: Deels waar, maar het punt is, er was geen alternatief.
Als ze een auto kon kiezen zoals een Tesla van een ander merk met betere kwaliteit dan deden ze dat wel. Maar andere merken deden niet mee in dit segment. Of alleen met een auto die nauwelijks 200km en minder kon snelladen.
Daarbij komt dat er echt wel kopers overtuigd zijn van het elektrisch willen rijden ket alle voordelen van dien, en dan heb ik het niet over subsidie / lage bijtelling.
Echter door de financiële voordelen voor ondernemers is/was het echt een nobrainer om bijvoorbeeld een Model S te kopen in het verleden.
@fanboy: andere merken hebben inderdaad geen alternatief omdat het niet winstgevend is. Zie Tesla
@quinn: Tesla maakt heel gezonde marge per auto hoor. Heel hoog zelfs ala Porsche. Maar ze investeren zich plat.
@borrelnoot:
Het grootste deel Nederlandse wagenpark wordt gereden omdat ie van de baas is en dus voordelig.
Wat boeit de gemiddelde Henk of Truus nou dat de panel gap links 3 en rechts 4 mm is.
@harrie: liever dat dan dat de deur niet open kan vanwege 0 mm panelgap..
@borrelnoot: Indirect ontvangen oliebedrijven, traditionele autobouwers en andere leveranciers voor autos enorm veel subsidies. Kijk voor de grap maar eens naar de subsidies die GM, Ford etc hebben ontvangen. Elon Musk is zelf ook een tegenstander van subsidies en heeft liever een natuurlijke marktwerking
@borrelnoot: Op olie zit bergen en bergen subsidie, maar daar hoor je niemand over.
@stfu: subsidie op deze auto’s is deels belasting die niet betaald hoeft te worden. Dat ook nog eens.
@stfu: op iedere vorm van energie zitten bergen subsidie dus wat is je punt?
Ik zie het in Februari wel!
Wat een jankwijf ..
Niet alles is een handtasje ..
@lincoln: Voor veel kopers heeft het wel dezelfde functie.
Typisch Amerikaanse bouwkwaliteit dus…
Leuke tekst. Jammer van die scheve naadjes, maar ik vind de betrouwbaarheid en de prestaties en het design van een auto wel belangrijker. En niet te vergeten het geluid! Mocht je overwegen zo’n ding aan te schaffen, zou ik je willen aanraden geen rooie te nemen!
Tesla mag dan wel tekortschieten op het gebied van afwerking. Wat betreft aandrijving en batterij techniek lopen ze mijlenver voor op de rest. Het is maar wat je als autobezitter belangrijker vindt. Voor een BMW-rijder is weggedrag en balans van de auto belangrijker dan een Audi-rijder. Een Audi-rijder ziet liever een betere afwerking en een fraaier interieur. Zo is er voor elk ieder wat wils.
@AutomotiveDesigner: Mercedes rijders zitten graag achterin
@pindakoning: klopt wel, maar rood kost iets van 2000 euro, dus als je dat uitgeeft verwacht je wel goede lak
Niemand koopt een Tesla voor het mierenneuken over panel gaps…
@crepito: klopt, iemand koopt een Tesla vanwege het aantrekkelijke belastingsysteem waarin het merk verkeert. Dan nemen we al die panel gaps keihard voor lief. Het is nog even wachten op de eigenaren die een model 3 gaan vergelijken met een 5 serie, A6 of E Klasse!
@rhellema: zullen we de Model 3 met de 3 serie vergelijken? Zeg maar zelfde formaat én prijs.
@flutterby: dat moet je eens aan de eigenaren van een model S uitleggen die hem veel te graag met een 7 serie, S-Klasse en A8 vergelijken, echter het formaat van een 5 serie, E-Klasse en A6 hebben.
@rhellema: Volgens mij is er geen gunstig belastingsysteem voor alleen Tesla?
Ik heb nog nooit iemand de vergelijking horen maken met een 5 serie oid. In de US valt het wel mee met de voordelen. Het is gewoon nog steeds de beste EV, mensen kopen dat.
@crepito: we hebben het hier toch over de aanschaf van een Tesla? Als we het over het aanschaffen van een EV hadden dan zou ik gezegd hebben dat EV’s gekocht worden in verband met het gunstige belastingsysteem waarin deze categorie zich bevind.

Eigenaren van een model S willen nog wel eens het vergelijk maken met een 7 serie, S-Klasse of A8 terwijl het toch echt een auto is formaat 5, E of A6. Daarom zeg ik ook “Het is wachten op” dus ja ook ik weet dat nog niemand dat vergelijk tussen een model 3 en 5, E en A6 heeft gemaakt.

De “beste EV” is geheel in the eye of the beholder. Een paar jaar geleden was de Mitsubishi Outlander PHEV de best verkochte maar ook die was niet de beste toen dus dat vergelijk wat je nu maakt gaat dus zeker niet op. Wel was die Mitsubishi met afstand de allergoedkoopste indien zakelijk gebruikt dus vandaar dat het hok ook alleen maar zakelijk verkocht werd. De bouwkwaliteit van die PHEV was wel beter dan die van Tesla maar is het dan de beste.

Als je zegt dat de Tesla de enige is die tot op heden deze techniek toepast, dan ben ik het volledig met je eens en kunnen we ook niet zeggen of ze de beste of de slechtste zijn, dat gaan we over een paar jaar meemaken zodra de concurrentie met deze techniek gaat werken en misschien wel een veel beter of slechter product neerzetten. Voor nu is het alleen maar gissen.
@crepito: probleem is, niemand ‘koopt’ een Tesla. Zo’n ding privé rijden is onmogelijk. Dit is een type auto welke alleen weg gelegd is voor de zakelijke rijder. Dus inderdaad niet interessant. Als de baas maar betaald, de bijtelling laag is en de berijden populair op een feestje kan vertellen dat hij een ‘Tusla’ rijd. Net als met de prius gen2. Over een paar jaar is de markt veranderd en heet niemand het meer over deze problemen.
@numpty: in de VS verkoopt die bizar goed. Enige subsidie is een $7500 rebate. Als dat al voldoende is benzine te laten staan geeft aan dat de concurrentie scherp is.
@flutterby: Wat boeit dat? De US is een hele andere automarkt dan Nederland of Europa. In de U.K. hebben ze niet van die achterlijke subsidies op dit soort auto’s Daar zijn de Tesla’s welke ik tegen kom in 1 week tijd op 1 hand te tellen. Hier struikel je zo langzamerhand over de model S-en. Word allemaal aangeslingerd door subsidies. Zie ook de Prius 2e generatie. Daar werden er ook heel veel van ‘verkocht’. Nu is de subsidie regelgeving aangepast en zijn de nieuwe generatie Priussen ook zeer schaars vertegenwoordigd op ‘sNeerlands wegen. Niet meer interessant als zakelijke auto. Zo ook de Teslas, geheel oninteressant als privé aanschaf. Te duur om te kopen, te beperkt in praktisch gebruik.
@numpty: vergeet niet dat auto’s en brandstof erg goedkoop is in de VS. Daar verkoopt de Model 3 om zijn kwaliteiten als auto, niet vanwege de aandrijflijn.
@flutterby: Tsja, als ik het filmpje hierboven bekijk en beluister, geloof ik dat niet zo.. Ik ben van mening dat het een gevalletje Toyota Prius is. Op dit moment nog geen werkelijke concurrent. Tijden veranderen. Vlak ook het chauvinisme van Amerikanen niet uit. Dat geeft de sales daar ook een boost. Hier zal men een stuk kritischer zijn op dingen als panelgaps bij een auto van €60K. Dat is niet van deze tijd en onacceptabel. Zelfs een Dacia Logan heeft die problemen niet.
@numpty: heb je ook zijn filmpje gekeken waar hij zijn keuze voor deze auto uitlegt waar die in het begin naar refereert?
@flutterby: Nu wel, maar wat doet dat er toe? Ik blijf bij mijn punt dat de US markt en consumenten een andere kijk hebben op auto’s en bouwkwaliteit. Ik heb het hosanna geroep over de Tesla’s nog nooit begrepen. Voor iemand wie, hier in Nederland, met z’n eigen centjes een auto koopt zijn al die dingen niet relevant. Ik mag volledig BPM afdragen, volle BTW (ook BTW over de BPM) en kan niets terug vragen. En begrijp me goed, dit is geen klagen, maar constateren. En als je op die manier naar auto’s moet kijken is iedere EV of Hybride geheel niet interessant. Te duur, te weinig practisch toepasbaar. En als ze dan ook nog slecht in elkaar gezet zijn -> extra oninteressant!
@numpty: en een dikke 5 Serie wordt wel prive gekocht zeker…?
@stfu: Meer als een Tesla, want geen voordelen voor privé aanschaf. In de top van de groene investeringsaftrek mocht een maat van mij een Volvo V60 plug-in hybride kopen van de baas. Consumenten verkoop prijs op de offerte: €83.000,= (inclusief. BTW, BPM e.d.). Nadat het bedrijf alle zakelijke voordelen er af gehaald had, een aanschaf prijs lager dan zijn toenmalige Golf GTI. Op een ‘Dikke 5’ heb je die voordelen ook niet, dus zal automatisch eerder privé gekocht worden dan een EV of Hybride.
@numpty: Als je eigen BV hem koopt, is dat toch ook kopen?
@crepito: ligt er aan of je hem met de BV z’n centen betaald of van je privé rekening. Of je de BTW wel aan de staat betaald, of je wel of geen investeringsaftrek heb. Maar het feit dat ik je het verschil uit moet leggen zegt genoeg.
@numpty: Haha, wat een wartaal. Als de rechtspersoon, in dit voorbeeld dus een BV, een auto aanschaft zonder lease of andere financiering is dat gewoon ‘kopen’. Wat heeft een investeringsaftrek nou te maken met de definitie van ‘kopen’, al dan niet door een natuurlijk persoon of een rechtspersoon? Zo te lezen ben jij geen fiscalist.
@crepito: Wartaal ? Zo te lezen ben jij al te lang zakelijk rijder en heb je geen idee wat een ‘consumenten verkoop prijs’ is. En inderdaad ik ben, gelukkig, geen fiscalist. Een B.V. kan, om te beginnen al BTW (dacht 22% op dit moment) terugvorderen, niet ? Een B.V. heeft investeringsaftrek (6% voor een EV op dit moment als ik het goed heb.) , niet ? Mijn punt is dus, ik mag al die dingen wél afdragen aan de staat en word de bruto prijs gewoon netto van mijn spaarrekening afgeschreven. Koopt “de B.V.” dezelfde auto word er aanzienlijk minder geld netto van “de B.V.” haar rekening afgeschreven. Daarnaast schrijft ‘de B.V.’ de investering van de auto in 4 of 5 jaar af. Natuurlijk moet dat geld door ‘de B.V.’ verdiend worden, maar de betekend niet per definitie dat jij persoonlijk dat geld moet verdienen. Ik mag dat wel geheel 100% op eigen conto doen. Zeg a.j.b.nog een keer dat ik daar geen gelijk in heb. En dát precies maakt een Tesla (of een dergelijke auto) geheel oninteressant om privé te kopen. Geen klagen, slechts een constatering.
Ach ja, iedereen wilt het hebben, en iedereen die het niet wilt en loopt te zeiken wordt door de overheid wel in een hokje geknald doordat zij de benzine en diesels de das om doen…niet dat ik er zelf heel gelukkig van wordt maar het is nou eenmaal wat het is. Een Ford Scorpio kostte destijds ook een 100k in guldens. Dat het slechte auto’s waren wist men toen ook nog niet, maar genoeg mensen die het kochten.
Yep onderbuikgevoel klopt! Moet echt schijten van die gozer zn gezeik….
Lekker Amerikaans dus, wel lekker snel in een rechte lijn.
@ikleesookoverautos: zeker snel in rechte lijn maar minder snel dan de berichten willen laten geloven, zo wees een recent empirisch testje tegen een Model S 100D uit.
Als ik een nieuwe auto afgeleverd zou krijgen met zoveel krassen dan zou ik hem echt niet accepteren… Zeker niet als het blijkbaar 2500 extra gekost heeft voor die specifieke lak.
@kees66: een normaal mens klaagt bij de verkoper. Een Tesla volgeling maakt een filmpje, kwakt het op YouTube en geilt op de aandacht. Want, door filmpje zal niets van de klachten oplossen.
Tja, toch geen nieuws?
Kom op jongens. Laten we nu eens zeggen waar het op staat: het is gewoon een lelijk hok. Klaar. Super coole techniek verder maar meer dan dat is het gewoon niet.
@jaso013: fijn dat Autoblog tijdens de kerstvakantie ook steeds kan rekenen op de jongere generatie om de comment-sectie wat te komen opleuken met scherpe opmerkingen en hippe woorden
@winkeb: kan niet goed peilen of het nu sarcastisch is of niet? Toch bedankt voor het compliment!
@jaso013: Ik vind de basis er prima uit zien. En als je hem een beetje extra TLC geeft staat hij er toch fraai bij moet ik zeggen.
https://i0.wp.com/electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2018/03/tesla-model-3-franz1-e1522505590557.jpg
Wat een clickbait. Volgende filmpje is weer lovend over de bouwkwaliteit, zoals het al eerder is vergaan.

Je hebt mensen die vertrouwen in Tesla hebben, aandelen hebben aangeschaft en via de media de boel ophemelen.
Je hebt de short-sellers die met de bank hebben afgesproken dat Tesla onderuit gaat en die demoniseren Tesla dan weer in de media.
En het klootjesvolk loopt er over te zeveren.

Heel simpel, als je Tesla model 3 zo afgeleverd word dan neem je mee niet aan en proberen ze het nog maar eens.
Of anders koop je een model van nu al achterhaalde concurrenten, met een prut range en veel beloftes.
Leuk dat de VW groep nu een paar miljard erin stopt maar het blijft achter de feiten aanlopen.
Zelfs mensen die BMW aanraden, wat een hoop stront met een range van drie keer niks is dat dan…

Tesla blijft een einzelganger en blijft dat voorlopig ook.
@magerehein: het is hier autoblog, niet de grote tesla aandelen blog. Ik lees dezelfde teksten en zie hetzelfde blind geloof als 10 jaar geleden, enkel het woord Apple is vervangen door Tesla. Alle fouten en gebreken worden op een bijna fanatiek religieuze manier goedgepraat.
@johnwaters: Nou, dan ziet de toekomst er dus goed uit. Want Apple is een gezond winstgevend bedrijf met (inmiddels) goed afgewerkte producten. (En ik hou niet eens van Apple)
@fanboy: De blinde verheerlijking van de iPhone is vergelijkbaar met de blinde verheerlijking van Tesla modellen. Immers, slechts weinig volgelingen hebben een Tesla, het is dus geloof in iets. De verheerlijking van Steve Jobs is te vergelijken met de verheerlijking van Elon Musk, het is allemaal op het religieuze af.
@johnwaters: Ja ben ik het deels wel mee eens. Maar de vraag is wanneer mensen het fout hebben.
Ik zie zelf de toekomst van Tesla zonnig in en heb er al een hele lange tijd vertrouwen in terwijl anderen het een zeepbel noemen. Maar mij hoor je niet ontkennen dat de afwerking minder is dan bij andere merken bijvoorbeeld.
Weer zo’n Tesla volgeling die aandacht zoekt op Youtube.
Ja, de afwerking is zeker niet geweldig bij de Model 3. Echter de concurrenten lopen op veel vlakken op Tesla achter:

– Design
– accucel techniek (voorsprong van enkele jaren)
– packaging/miniaturisering electronica (moet je voor de gein eens kijken naar een teardown van een Model 3 versus bijvoorbeeld de “fullychargedshow” aflevering over de iPace waar een opengewerkte auto te zien is. Het verschil is iPhone versus jaren ’80 DECT toestel.
– batterijmanagement (koelen, verwarmen en het BMS zelf)
– Over the air updates.
– laadvermogen (nu bij superchargers max van ongeveer 118kW; mogelijk bij Supercharger V3 hoger door mogelijk kunnen laden met een max van 500A. Dat zou laadvermogens richting de 200kW kunnen ontsluiten!)
– bruto marge op de auto; voor zover bekend, produceert bijna geen enkele concurrent een BEV met een positieve marge.
– AutoPilot; echt significant beter dan het systeem wat in de concurrenten wordt geleverd; ook geniet je mee van alle nieuwe ontwikkelingen door updates.
– SuperCharger netwerk; geen geklooi met pasjes; redelijk tarief per kWh; netwerk is al behoorlijk uitgebouwd en stabiel voor probleemloze lange ritten; zal nog verder worden uitgebreid en verbeterd.

Verder produceren de concurrenten bijna geen auto’s als je het vergelijkt met Tesla. De Hyundai/Kia productie stokt rond de 40.000 per jaar. De andere producenten komen vaak tot enkele 10 duizenden per jaar maximaal.
@evdw: meneer is volgeling van de Tesla sekte?
@johnwaters: Geen idee wat je precies bedoelt maar ik vind het mooi wat ze doen en heb er 1 besteld.
@evdw: omwille van de bijtelling wellicht, dat je grotendeels op bruinkool en kernenergie rijdt is niet belangrijk.
@johnwaters: Nee, ga hem prive rijden.
Keuze voor de Tesla met name omwille van het feit dat het gewoon erg prettig rijdt en met een range van rond de 500km prima voor dagelijks gebruik. Heb niet in de 3 gereden natuurlijk maar mocht hij toch niet bevallen kan ik hem kosteloos weer inleveren binnen 3 dagen maar daar ga ik niet vanuit.
@evdw: dan hoop ik het beste voor jou.
@johnwaters: mensen met een andere opvatting framen en neersabelen is nou juist de eigenschap van een sekte. Meneer volgeling van de ICE-tology cult?
@bmohnee: neen, ik observeer, vorm mijn mening en deel die. Ik heb geen sekteleiders zoals Elon Musk nodig. En wie zou dan de grote leider zijn van de ICE-tology cult?
@johnwaters: ik ben op zich wel bereid mij daarvoor beschikbaar te stellen als niemand anders het wil doen…
De panel gap vergelijking is ronduit belachelijk. Als je het dan toch wilt gaan vergelijken op het interwebs gebruik dan de juiste tools i.p.v. een half-ass meting. Zelf ook naar de Model 3 gaan kijken vorige week mooie wagen, afwerking binnen kon beter voor een 70.000 euro wagen. De opslagruimtes maakten geluid bij openen het gaf geen degelijke indruk. De frunk vond ik ook wat slappetjes. Testritten zijn nog niet mogelijk.
@w0ut: je gaat toch niet voor 70k in een model 3 rijden?
@rolov: Het was Model 3 Performance die er stond. 64.000$ in USA. Hier + taksen waarschijnlijk boven de 70K.
@rolov: Ach waarom niet, je hebt voor 70k een hoop lol met een Model 3 performance.
@evdw: vertel, welke lol heb jij al gehad met je Model 3?
@johnwaters: je bent al zo lang actief om mensen te behoeden voor een Tesla, ik nodig je uit voor een rit als hij geleverd is – kan je het aan. Benieuwd real-time ongezouden feedback op de fout van mijn leven.
@johnwaters: Euh de aanschaf was al leuk.
En ik kan nog wel 100 meer auto’s noemen die ik nooit gereden heb om te weten dat ik daar een hoop lol mee zal beleven, want daar doel je denk ik op.
@evdw: de aanschaf van een nieuwe auto is altijd leuk.
Die lakschade hoort inderdaad niet….maar die knoeperd weet niet eens hoe je een schuifmaat moet gebruiken…… als de nou een de kleine bekjes aan de andere kant gebruikt om de naden te meten…… ongekend…onderzoek van Jan lik me vestje zo
@smartlappie: Hij weet wel degelijk hoe hij een schuifmaat moet gebruiken ( als hij het glas opmeet gebruikt hij de kleine bekjes ). Hij wou gewoon de lak niet beschadigen.
@simonmc: Neem er dan ook 1 van kunststof.
Ach hij blijft i.i.g. rijden, kan niet elke elektrische auto zeggen
De lak van mijn BMW 3 F30 is net zo slecht, wellicht nog slechter. Ik ben daarom niet verrast. Marktconform zeg maar.
Altijd fijn om te zien dat de bouwkwaliteit van mijn 340, qua bouwkwaliteit zonder enige twijfel een van de slechtste Volvo’s ooit, nog altijd op het niveau van een Tesla staat.
Wat ik wel weet is dat er en enorm verschil is qua bouwkwaliteit tussen en model S en X …
@mk7r: Oh vertel, in het voordeel van?
Ik spendeer liever tijd in drie modellen dan in een model 3.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).