
Of dit de goedkeuring uit München kan wegdragen? We twijfelen. BMW houdt er nooit zo van als dergelijke werkplaatsplaatjes van nog te onthullen modellen uitlekken. BMW-dealer De Beier uit Heerenveen heeft daar kennelijk scheiße aan en geeft alvast een voorproefje.
Op de foto is de nieuwe 6-Serie Gran Coupé te zien met heftig lichtmetaal in de wielkasten, en forse geperforeerde remschijven met blauwe remklauwen erachter. Doorgaans een indicatie dat je met M-speelgoed te maken hebt. De minder statisch vormgegeven zijskirt, de luchtrooster in het zijscherm en de zijspiegel geven de rest weg: dit is de M6 Gran Coupé, zoals we hem een paar maanden geleden nog op de Nürburgring zagen & hoorde turboknallen.
Ergo, geen zin in een praktische M5, of een tweedeurs M6, maar wel gecharmeerd van coupélijnen, en wens je tegelijkertijd vier deuren? Wel, speciaal voor jou heeft BMW dit antwoord op de CLS63 AMG bedacht. Onder de kap vinden we straks de bekende 4.4-liter V8 met twee turbo’s en 560 pk vinden, goed voor 680 Newtonmeter. Schakelen kan met de M-DCT-bak met zeven verzetten.
In 2013 wordt de auto geïntroduceerd, wellicht al in Genève (maart), tot die tijd moeten liefhebbers van dit meerdeurige coupégeweld het met de 640i Gran Coupé, 650i Gran Coupé en 640d Gran Coupé doen.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Heel mooi ding, bijna net zo mooi als de Cls.
@W115: wat???? Die met dat jappenkontje?
@3246cm252kw: De merc heeft een prachtige kop en de bmw een fraaie kont. het is maar waar je voorkeur naar uit gaat.
@W115: Ik vond de oude CLS nog wel mooi, tegenwoordig kan ik er niet warm van worden..
@W115: smaken verschillen gelukkig, ik vind de CLS echt om te kotsen..
weet je wat we doen in het vervolg ..
de 2 deurs modellen krijgen de even nummers ..
en de 4 deursies de oneven nummers ..
@lincoln: En de 5-deurs dan?
@notsobig:
Die noemen we Golf.
@notsobig:
shooting brake (break mag ook) natuurlijk ..
Daarachter staat er nog 1 met performance remklauwen zo te zien..
Wist niet dat NL dealers dat zo snel konden hebben.
@kaasboerin:
Dat is de keramische variant.
@GOD: Aha, thenx duilijk.
Wie zegt dat dit niet gewoon een verbouwde normale 6er is?
@bosje: De Gran Coupé ìs een verbouwde 6er. ;)
Lijkt wel een fastback…
@norge:
lijkt op een 99er Peugeot 607 ..
Ja leuk, betje meer van hetzelfde. lijkt me geen fijne wagen voor parkeergarages.
is er nog koffie?
@Simpson: Welke wagen is dat wel, stop whining.
@kaasboerin: een Fiat Panda ;)
@potver7: ik bedoel maar…. :)
@Simpson: Ga jij lekker je Panda rijden, zogenaamd politiek correct.
ganz geil..!! moet alleen nog flink wat oude vrouwtjes beroven voordat ik de centjes bij elkaar gehusseld heb..
@Tago: ga sparen.. :-)
Is dit een ook een concurrent van de panamera turbo misschien?
@solmatje: Volgens mij spreek je in deze regionen niet echt van concurrentie, omdat ze teveel verschillen, maar je zou het idd zo kunnen zien.
De tweet is inmiddels verwijderd, bmw toch niet zo blij?
Dit is dan ook niet bij de Beijer zelf…dit is het M center in Duitsland, vlakbij de Ring.
@kaasboerin, derachter staat nog een primeur…is geen 1 serie maar een M650d Gran Coupe ;)
@insideman: Ah, thenx.
Hey als jullie nog een 335i E92 binnen krijgen, laat ’t me weten als je wil, thanks.
Grappig… het Twitter Picje van De Beier is alweer verwijderd… :)
Voor mij liever de CLS. De 6 Gran Coupe vindt ik maar een saai ding. Teveel een 6 serie met 2 extra deuren. Te weinig onderscheidend. Ik krijg bij de BMW een beetje het idee dat ze vooral snel met een alternatief moesten komen voor de CLS. En dat de snelheid voorrang heeft gekregen op het design. Van de CLS hebben ze in mijn ogen meer werk gemaakt. Daarom liever een CLS.
@E34M5Touring: Dat is ook precies wat het moet zijn, een 6 met 2 extra deuren.
@barryb: Joh…..
@E34M5Touring: ik weet niet maar het blijft een 6-serie hoor… Geen andere serie ofzo….
@3246cm252kw: Ja, ik vindt hem saai. Ze hoeven er geen totaal ander model van te maken. Maar qua uiterlijk doet ie me helemaal niks. If anything maakt het de auto nog saaier, die 4 deuren. De CLS zie je meteen. Je ziet dat het geen 4drs E coupe is. Maar een van de ground up ontwikkeld model. Die is onderscheidend en mooier dan de E. Deze 6 serie is gewoon een filler. Een gat in de range wat nog niet gedekt was en waar dit de goedkoopste en makkelijkste manier is om toch wat te hebben in het segment. Ik ben een BMW liefhebber maar met de huidige designlijn gaan ze veel te veel de Audi kant op. Allemaal het zelfde gezicht en dezelfde design trucjes. Ik kan sinds de nwe 5 serie niet meer zien of het een 3-5-7 is. Vroeger kon je aan de uitlaat zien of je een 4 of 6 pitter had. Nu rijdt elke boerenlul met een 520i met M pakket met dubbele pijpen rond. Vanachter zie je alleen aan de breedte van de auto of je met een 3, 5 of 7 serie van doen hebt. Wat dat betreft vindt ik de modellen van Mercedes op het moment veel leuker. De huidige E heeft absoluut mijn voorkeur over de 5 serie , de CLS over de 6 serie en de A klasse boven de 1 serie. De X6 vond ik in het begin wel mooi, maar na er mee gereden te hebben en nu ik hem vaker zie……. Snap niet dat mensen die verkiezen boven de X5.
@E34M5Touring: Coupé is echter wel een huge mothership, 1x in ’t echt gezien en zeker enthausiast. Ik voel me geneigd wat spotfoto’s te posten..
De CLS is elegance itsself idd.
@kaasboerin: Ik vond de vorige mooier. Ik was wel fan van Bangle. Was misschien wel meer hate it or love it. Maar ik vond dat echt een fraaie auto. Net als de E60. Ik kijk vaker om naar een mooie laatste serie E60 met een M pack en die mooie ledlampen achter dan naar een huidige.
@E34M5Touring: Prachtige wagen maar dat is zo’n beetje de BMW die ik het meest zie.
Aftermarket M-package M velgjes en het bijbehorende petje achter de stuur..
Dat zorgt ervoor dat ik toch af heb gezien van de E60.
@kaasboerin: Ach, ik rijdt wat ik mooi vindt. Als dat dan toevallig een petjescruiser is… Het zal allemaal wel. Ik zou me niet schamen voor een 2010 E60 550i met een mooi M pakket. DIe zijn in de states echt cheap. En dan heb je wel een kanon.
@E34M5Touring: Nee zo bedoel ik het ook niet haha, dat zou nergens op slaan, petjes zitten immers overal in!
Ook in die van mij overigens.. Ik zie mijn model door Zaandam rijden met petjes erin.. Leg mij dat is uit dan……….
Dingen doen nog steeds boven de 10k..
Maarja, zo gaat dat hier in ’t paradijs.
Dwaal weer af. E60 is idd prachtige wagen, als je de mogelijkheid heb, zou ik zeer aanraden de facelift te nemen 2008, die heeft de goede automaat en sterkere blokken met minder verbruik.
De automaat in de E6x vóór de facelift, trust me.. Hell. Sloom as f*ck.
Buurman heeft een E61 530d touring, die heeft dat DSG, zit gewoon secondes lag in, niet leuk meer.
@E34M5Touring:
Same here…
@E34M5Touring: Overigens gister in Zaandam, woon aan de Zaan dus moet dan door de Oostzijde (‘prachtwijken’) heen..
Zo’n 7 serie van ’t vorige model, zwart grilletje, verlaagd weet ik ’t..
Met een bloedgang achter me aan, bijna in m’n achterbumper.. De hele weg lang, wat een ongelofelijk vervelend tuig is het toch.
En die woonde daar uiteraard.
Dingen kosten tegenwoordig 15 rooien als ’t niet minder is.
@kaasboerin: Ja dat zijn al die modellen. Een 2005 S koop je ook voor een knaak en een bos wortels. Dat is nou eenmaal met die auto’s. HEt zou mij niet tegenhouden er een te kopen. Was vd week ff bij Mercedes in Apeldoorn. Die hebben een 92 500SEL staan met 48k op de klok. Ding is puntgaaf. Rijdt je voor 19k gewoon een dikke slee. Ach en dat kamperbak imago doet me niks. Lekker origineel houden. Heb je daar geen last van.
@E34M5Touring: Als je me maar belooft dat je dat beest van je nooit weg zal doen..
@E34M5Touring:
Dat kamperbak imago maakt juist zo’n auto. Vind het persoonlijk altijd wel wat hebben.
@jack_abarth: Ja persoonlijk vindt ik het niet erg. Maakt me niet uit wat een ander ervan vindt als ik het maar mooi vindt.
@E34M5Touring: Je kunt toch niet met droge ogen beweren dat een 6-serie op een 3-serie of een 5-serie lijkt? De verschillen zijn bij BMW veel groter dan bij Audi.
Het mooie aan de 6-serie GC zijn de elegante gestrekte lijnen die zijn te danken zijn aan de vlakke kofferklep, de lage daklijn en de lengte van de auto. Een kakkende hond is niet elegant, een Panamera en een A7 dus ook niet. De CLS heeft nog wel een redelijke kofferklep maar ik vind ‘m nogal overstyled.
@Femme: Dat doe ik ook niet, dat maak jij er van.
@E34M5Touring: Ik vind de CLS minder coupe-achtig dan de BMW, dus een andere auto! Neemt niet weg dat ik ook liever de CLS 63 AMG kies boven de M6 gran Coupe!
Deze foto is via een klant bij ons binnen gekomen. Wij distantiëren ons van echtheid en door media geplaatste teksten.
@debeierheerenveen: Damage Control-mode, is dat een optie die ook op de M6 Gran Coupé wordt geleverd?
@debeierheerenveen:
jullie hebben wel een tyfusmooie brug ..
gewoon een 5cm dun staalplaatje die zich in het luchtledige kan verplaatsen ..
daarbij is die M6 gran coupe een ouderwets kutding ..
@lincoln: dit is niet de beier, maar bij de Ring zoals eerder gezegd
@debeierheerenveen: nietes
@debeierheerenveen: Wij distantiëren ons altijd van foto’s waar we zelf prominent een eigen watermerk op hebben gezet. Toch?
Dan moet ik daar maar eens gaan rondkijken. Ben toch vaak genoeg in de buurt. Lijkt me wel leuk, zo’n M6 GranCoupe.
…nieuw…en direkt op de brug….tsja.. ^^
@Megakix: Kunnen die monteurs hun huiswerk tenminste is effe doen..
Want Poelgeest kan geeneens z’n eigen producten monteren, vriend van me (335iA) wilde flippers op z’n stuur, had al het benodigde (OEM) materiaal maar ze wisten niet eens hoe ’t moest.. En hadden er ook geen zin in.
@Megakix: lijkt me logisch als je autotechniek verslaafd bent.
Was wel te verwachten natuurlijk.
De 6 Coupe vind ik qua ruimte echt tegenvallen, als ik lekker wil zitten dan zit de bestuurdersstoel tegen de achterbank.
@RudyV: Hoe lang moet je wel niet zijn om niet genoeg ruimte te hebben voorin een 6-serie? In het vorige model kan ik met 1,88m lengte achter mezelf zitten (wel benen wijd en knieën naast de stoelen). Is het probleem niet gewoon dat je met gestrekte armen wilt sturen?
@Femme: ik ben 1,99 met erg lange benen. Voorin kon goed zitten, maar de stoel zit dan bijna tegen de achterbank. De vorige 6 was groter van binnen voor mijn gevoel.
Ik zou toch voor de M5 gaan, ik geloof dat de 5 serie lichter is dan de 6 serie gran coupé
Er rijden hier twee coupés, één cabrio en twee GC\’s in het dorp. Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat de GC met M-sportpakket verreweg het mooiste is. Zelfs mooier dan de CLS.
Is er echt niet iemand die gewoon kan zeggen dat ‘ie dit een megamooie bak vindt? Zonder allerlei wijsneuzerigheden, gemits en gemaar en gevergelijk.
Bij deze.
dit is echt mijn lievelingsbak wow! :D
Wat een WAANZINNIG mooie velgen zitten op dat ding zeg!