• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlandse dealers en importeurs krijgen uitstel van overheid

Auteur: willeme, gepost 20 maart 2020 om 11:07 – 12 Reacties

Nederlandse dealers en importeurs

Nederlandse dealers en importeurs worden nu ook geholpen door de overheid.

Nederlandse autodealers en importeurs zitten op het moment in zwaar weer. Dankzij het coronavirus zakken de verkopen van nieuwe auto’s helemaal in. Mensen wachten uiteraard liever even de onzekere tijden af, alvorens ze over gaan tot aanschaf van een nieuwe auto. Dealers merken dat meteen en importeurs daardoor dus ook.

BOVAG

Ook de zakelijke markt zorgt voor dalende verkoopcijfers. Het bestellen van een nieuwe leaseauto wordt uiteraard even uitgesteld. Logisch, bedrijven hebben nu wel andere uitdagingen dan het up-to-date houden van hun wagenpark. Dat gaat ten koste van de Nederlandse dealers en importeurs. Gelukkig gaat de overheid hen helpen. Althans, de overheid komt de Nederlandse dealers en importeurs tegemoet. Dat meldt de BOVAG aan de Auto-update van BNR.

Uitstel van BPM-betaling

Dat wordt gedaan in de vorm van uitstel van betaling. De belasting die wordt geheven op personenauto’s (BPM) mag nu iets later betaald worden. Normaal gesproken moest elke maand deze aanschafbelasting betaald worden. Dat is nu iets later, nu moet het per kwartaal afgedragen worden.

Meer lucht

Dit kan de betreffende dealer of importeur net even wat meer lucht geven. Het geld blijft net even iets langer in de kas. Het is overigens een hulpmiddel dat de dealers even uit de brand helpt, maar niet houdt. De belasting zal immers alsnog afgedragen moeten worden. Daarbij zijn de vooruitzichten ook niet al te best. Sowieso vallen er rake klappen in de autobranche op het moment, want men rijdt bijna niet meer. Dit zorgt ervoor dat garages, schadeherstelbedrijven en onderdelenleveranciers uiteindelijk ook in zwaar weer terechtkomen.

Aanvullend

De regeling geldt overigens bovenop de regelingen die al aangeboden zijn door de overheid begin deze week. Het is een aanvullende regeling omdat de dealers en importeurs extra hard getroffen worden. Hoe lang de regeling gaat gelden is nog niet bekend.

Fotocredit: een heleboel BMW’s i8 van @row1 via Autojunk.

Ook interessant!

  • 'Negen van de 10 grootste dealers doen aan btw-misleiding'
  • Volvo: wij laten de dealers niet vallen
  • Voor deze Nederlandse autobouwer is een lockdown ideaal
  • Zoveel Nederlandse auto's hebben onlogische kilometerstand

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

belasting, bnr-autoshow, bovag, bpm, Carmageddon, Coronavirus, dealers

Vorig bericht: « Elektrische Porsche Macan komt eraan
Volgend bericht: Nederlandse tanktoeristen riskeren dikke boete in België »

Lees Interacties

Reacties

  1. Erik zegt

    20 maart 2020 om 12:22

    Met 25% / 30% korting op de nieuwprijs (kostprijs af fabriek) wil ik de fabrikant wel helpen om van zijn voorraad af te komen.

    Login om te reageren
    • tazmania zegt

      20 maart 2020 om 12:27

      @erik2907: dus een slaatje slaan uit een situatie waar we allemaal mee te maken hebben en tegenslag van ondervinden. Netjes.

      Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      20 maart 2020 om 12:30

      @erik2907: het zijn vooral de belastingen in NL die de autoprijzen bizar hoog maken..

      Login om te reageren
    • Niels99 zegt

      20 maart 2020 om 12:41

      @erik2907: gul man! Er zouden er meer zijn zoals jij ;)

      Login om te reageren
    • b088y zegt

      20 maart 2020 om 15:48

      @erik2907: 25%-30% korting is normaal gesproken ook wel haalbaar. Mischien niet op een basis A-segmenten. Maar op een B/C segememter die al een paar jaar op de markt is, is dit zeker mogelijk.

      Login om te reageren
  2. 440i zegt

    20 maart 2020 om 14:21

    Wat een simpele reacties.
    Natuurlijk mag Erik deze mening hebben.
    Wat zou hij anders moeten melden?
    ‘Nee meneer (of mevrouw), ik geef u 15% meer vanwege de crisis.’
    Dat doet geen hond.
    Denk na voordat je iemand veroordeeld.

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      20 maart 2020 om 16:17

      @440i:

      Jij snapt het :-). Vragen kost niets en ik stel mij graag beschikbaar om in ieder geval de kostprijs te betalen. Misschien nog een bonus van € 100,00.

      Voor de fabrikant, beter de kostprijs (inclusief arbeidsloon) vangen dan 100% van de kostprijs door de shredder, toch?

      #omdenken

      PS.: voor alle azijnpissers, roep ook eens wat over alle bedrijven die woekerprijzen vragen voor schoonmaakmiddelen, handschoenen e.d., nog maar te zwijgen van Jan met de Pet die op Marktplaats wc papier aanbiedt, 4 rollen voor € 50,00 ……

      Login om te reageren
  3. ghost zegt

    20 maart 2020 om 15:08

    Schaf de BPM gewoon af. Los van Corona virus wat wij nu hebben is dat gewoon als een Corona virus voor Nederlandse auto’s!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      20 maart 2020 om 15:26

      Ze gaan de BPM heus niet afschaffen, daar hebben we immers allang groepsimmuniteit tegen opgebouwd.

      Login om te reageren
  4. mashell zegt

    20 maart 2020 om 15:55

    Gaat dit ook maar iets helpen? Wie koopt er nu nog een nieuwe auto? En als we niet meer rijden kan het onderhoud ook uitgesteld worden. Dan heeft de dealer aan het later mogen afdragen van BPM die niet binnengekomen is ook niets.

    Login om te reageren
  5. 560pk zegt

    20 maart 2020 om 19:32

    Dealers hebben amper nut van de verkopen, ze moeten het hebben van de werkplaats. En bij de garage bedrijven waar ik kom (dealer en specialisten) zijn er nog altijd wachttijden van een paar weken voor je aan de beurt bent. Dus misschien wel krokodillentranen. De importeurs hebben het natuurlijk wel moeilijk, maar zijn voor een deel ook in handen van de fabrikanten

    Login om te reageren
  6. rhellema zegt

    21 maart 2020 om 15:26

    Ik ben wel heel benieuwd hoeveel autobedrijven dit geld nu ook reserveren of dat ze gaan investeren met als achterliggende gedachten “als het allemaal voorbij is”.

    Het zal mij niets verbazen als er heel veel dealers na die 3 maanden pas echt in de problemen raken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North