• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volvo: wij laten de dealers niet vallen

Auteur: hayte, gepost 5 maart 2021 om 18:56 – 21 Reacties

Grille van een Volvo XC40

Bij de introductie van de Volvo C40 leek het erop dat dealers de verliezende partij waren. Toch is dat niet zo, zegt Volvo nu.

Volledig elektrisch én volledig online. Dat is de strategie die Volvo deze week aankondigde. De C40 is daar het eerste product van. Deze zal alleen online te bestellen zijn. Tegen 2030 moet dat met alle Volvo’s het geval zijn.

Dat nieuws zorgde wel voor een flink vraagteken omtrent dealers. Want waar heb je die dealers dan eigenlijk nog voor nodig? Laat Volvo hiermee de dealers gewoon vallen? Nee, zegt Volvo NL-directeur Herrik van der Gaag bij de BNR Nationale Autoshow. Volvo gaat namelijk wel volledig online, maar doet dit samen met de ‘retailpartners’. Of, in gewone mensentaal, de dealers. “Wij zijn niet van plan om dat los van elkaar te koppelen”, zegt Van der Gaag.

Dealers blijven een belangrijk onderdeel van Volvo’s verkoopstelsel en het blijft mogelijk om nieuwe Volvo’s in de showrooms te zien en te proefrijden. Die dealer gaat je straks ook helpen bij het samenstellen van de auto en het online bestellen. “Bij je dealer kan je gewoon terecht voor al je vragen, advies en proefritten. Zij gaan je fantastisch helpen om die auto online te bestellen.”

Het idee van online bestellen is volgens Van der Gaag dat ‘de klantenreis naadlozer wordt’ en de keten efficiënter wordt. Het belang van die dealers wordt ook bewezen door de C40. Daarvoor hebben volgens Van der Gaag inmiddels meer dan duizend mensen interesse getoond, vooral via de dealer. “Het zou heel raar zijn als wij die dealers de hand toe zouden draaien.”

Over die C40 zegt Van der Gaag daarnaast dat deze vooral gericht is op een jongere doelgroep. De aanschafprijs van waarschijnlijk rond de zestigduizend euro is weliswaar vrij fors voor jonge klanten, maar daarom verwacht Van der Gaag veel van privatelease en Care by Volvo. Dit laatste is een soort ‘privatelease-plus’, waarbij je bijvoorbeeld kortere contracten kan afsluiten tegen hogere prijzen. Van der Gaag verwacht dat de C40 in Care by Volvo zo’n achthonderd euro per maand gaat kosten.

Zestigduizend euro is vrij fors en ruim 400 pk gaat niet door iedereen gebruikt én gewaardeerd worden. Dat ziet Van der Gaag ook. Hij bevestigt daarom dat er sowieso een nieuwe instapper komt van de C40. Snel moeten we die echter niet verwachten. De fabriek in Gent loopt nog niet op volle toeren. Daardoor zou er nu nog geen capaciteit zijn voor zo’n instappertje. “Maar volgend kalenderjaar zou dat wel kunnen.”

Verder in deze aflevering van de BNR Nationale Autoshow: Allsafe praat over de Engine Rooms en Wouter rijdt in de Audi RS e-tron GT.

Ook interessant!

  • Volvo C40 Recharge rijtest
    Volvo C40 Recharge rijtest
  • Deze Volvo C40 Recharge staat gewoon in de winkel
    Deze Volvo C40 Recharge staat gewoon in de winkel
  • Volvo C40 niet veel duurder dan een XC40 Recharge
    Volvo C40 niet veel duurder dan een XC40 Recharge
  • 'Negen van de 10 grootste dealers doen aan btw-misleiding'

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, bnr-autoshow, C40, Elektrisch, Volvo

Vorig bericht: « Williams doet lekker nostalgisch met de FW43B
Volgend bericht: Gerucht: Lamborghini Urus PHEV krijgt extreem veel pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. fabian159 zegt

    5 maart 2021 om 19:23

    Suv Gericht op jongeren is toch wel de marketing faal van de eeuw, nu ja misschien dat de effectieve doelgroep het ook koopt omdat ze zich dan terug jong voelen.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      5 maart 2021 om 21:17

      @fabian159: nee dat is de Daihatsu YRV ofwel Young Recreational Vehicle.

      Login om te reageren
    • Jantje_555 zegt

      5 maart 2021 om 21:46

      ken jij jongeren die een auto van 30 000 euro of meer kunnen betalen?

      Login om te reageren
      • chimaera zegt

        6 maart 2021 om 08:25

        @Jantje_555: Precies dit 😂

        Login om te reageren
      • thjvanvlerken zegt

        6 maart 2021 om 10:50

        @Jantje_555: ligt eraan welke leeftijds categorie ze bedoelen. Ik denk dat ze 25-35 bedoelen en dan de yuppies (young urban professionals). In die categorie zijn er mensen die 30k of 60k voor een auto kunnen betalen

        Login om te reageren
        • Henkie zegt

          6 maart 2021 om 16:10

          En laten die yuppen nu allemaal in de stad wonen. En een bakfiets voor de koters en de rest doen ze met een VanMoof of het ov. De boodschappen laten ze thuis bezorgen want ze hebben het al zo druk. Dus auto is niet nodig.

          Login om te reageren
  2. moveyourmind zegt

    5 maart 2021 om 21:04

    De dealers blijven dus…

    Net zoals de supermarkten blijven. Alleen zijn de cassieres op een paar na vervangen door zelfscankassa’s en heeft de klant zelf het meeste werk overgenomen.

    Login om te reageren
    • Jantje_555 zegt

      5 maart 2021 om 21:46

      tuurlijk, die chinezen die gaan niet wakker liggen van wat europese dealers die hun job verliezen hoor

      Login om te reageren
  3. nofxke zegt

    5 maart 2021 om 21:31

    https://www.autoblog.nl/nieuws/volvo-c40-recharge-vs-xc40-recharge-de-verschillen-873232

    In dit artikel staat dat de C40 zowel online als bij de dealer kan besteld worden. En in dit artikel staat enkel online bestellen. 🤨

    Login om te reageren
    • p993 zegt

      6 maart 2021 om 06:38

      @nofxke: ja klopt; de dealer gaat jou helpen om online te bestellen

      Login om te reageren
  4. fredflinstone zegt

    5 maart 2021 om 22:38

    Jongeren hebben moeite met een fatsoenlijk huis vinden, maar moeten wel 700 lease kunnen betalen?

    Login om te reageren
  5. doublechevron65 zegt

    5 maart 2021 om 23:23

    Lovin’it; “de klantenreis naadlozer wordt”… na het gevoerde strategie gesprek. OMG!

    Login om te reageren
  6. p993 zegt

    6 maart 2021 om 06:41

    Dat de dealers ook nog nodig blijven voor service na de aanschaf blijft onvernoemd…merkwaardig

    Login om te reageren
    • piebepost zegt

      8 maart 2021 om 19:05

      Daarom mogen ze ook nog blijven. Maar dat gaat er allemaal ook uit. Mark my words.

      Login om te reageren
  7. escort77 zegt

    6 maart 2021 om 06:48

    En als de auto dan wordt afgeleverd breng je ‘m binnen 2 weken terug met een beroep op de Wet Koop op Afstand. En nee, een grijze Volvo in standaard-uitvoering is geen maatwerk zodat dat er buiten valt.

    Login om te reageren
  8. jippie zegt

    6 maart 2021 om 09:05

    Ik vertrouw die Chinezen voor geen cent.

    Login om te reageren
    • piebepost zegt

      8 maart 2021 om 19:32

      Wat is de relevantie met dit artikel?

      Login om te reageren
  9. rotjeknor66 zegt

    6 maart 2021 om 09:39

    Een auto online bestellen 🤔 no fucking way, als er geen proefrit kan plaatsvinden, dan gaan we naar een ander merk.

    Het is triest om te zien hoe de markt veranderd, hier op Autoblog niet anders, het zijn alleen maar stofzuigers wat de klok slaat, en nagenoeg geen brandstofmotoren meer, ik snap ze moeten mee, maar het is allemaal zo emotieloos die elektrische bakken, en allemaal door je strot geduwd door een handvol groene betweters…die denken dat elektrischiteit oneindig uit de centrale’s rolt, en volledig groen ofzo 😕

    Ik ben mij momenteel aan het orienteren om een V8 te kopen, wil dat toch een keer in mijn leven hebben gehad, en nu kan het nog enigsinds, voordat je helemaal als paria word aangeschreven. En of nergens meer mag komen met een brandstof motor want die kant gaan we wel op.

    Mis de good old days, dat een auto nog emotie was. Maar nu als hel en verdoemenis word verkondigd op de nogal links georïenteerde scholen, want objectiviteit is ver te vinden helaas op scholen. Maar de jeugd draagt wel die denkbeelden mee als je het er maar vroeg genoeg inpompt…met alle gevolgen van dien.

    Login om te reageren
    • piebepost zegt

      8 maart 2021 om 19:01

      Je lijkt mijn opa wel.

      Wie zegt dat je niet online een proefrit kunt boeken?

      Scholen waren vroeger ook al links. Volgens mij is er na WO2 nooit meer een VVD stemmer aangenomen in het onderwijs.

      Login om te reageren
  10. wimof zegt

    6 maart 2021 om 18:12

    Fabrikanten, invoerders laten hun dealers wel vallen. Hoe moet je het anders noemen wat D’Ieteren met hun uitspookt?

    Login om te reageren
  11. piebepost zegt

    8 maart 2021 om 19:04

    Dealers zijn er over 20 jaar allemaal uit. Cut out the middle man. Geen nieuw fenomeen, maar maakt nu een enorme vlucht door met name technologie als IoT.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North