• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlandse prijs Audi A8 met een stekker bekendgemaakt

Auteur: RubenPriest, gepost 18 oktober 2019 om 16:22 – 18 Reacties

Afbeelding Nederlandse prijs Audi A8 met een stekker bekendgemaaktAfbeelding Nederlandse prijs Audi A8 met een stekker bekendgemaaktAfbeelding Nederlandse prijs Audi A8 met een stekker bekendgemaaktAfbeelding Nederlandse prijs Audi A8 met een stekker bekendgemaaktAfbeelding Nederlandse prijs Audi A8 met een stekker bekendgemaaktAfbeelding Nederlandse prijs Audi A8 met een stekker bekendgemaaktAfbeelding Nederlandse prijs Audi A8 met een stekker bekendgemaaktAfbeelding Nederlandse prijs Audi A8 met een stekker bekendgemaakt

Nederlandse prijs Audi A8 met een stekker bekendgemaakt
Een stekker aan je A8 hangen, wat kost dat?

Eerder deze maand kondigde Audi de krachtigste (met uitzondering van de S8) A8 tot nu toe aan. Het gaat hier om de A8 60 TFSI e quattro. Een hele mond vol. Deze plug-in hybride versie komt met een V6 turbo benzinemotor (3.0 TFSI), gekoppeld aan een elektromotor.

Het systeemvermogen bedraagt 449 pk en 700 Nm koppel. Ondanks zijn formaat is de A8 behoorlijk rap te noemen. De limousine heeft slechts 4,9 seconden nodig om 100 km/u aan te tikken. De topsnelheid is uiteraard naar goed Duits gebruik begrensd op 250 km/u.

Wil je het wat rustiger aan doen, dan kan dat ook. Laat de zescilinder met rust en zoef op de elektromotor. Met de A8 60 TFSI e quattro kan tot 48 kilometer volledig elektrisch gereden worden. Bij een 400 V/16A-aansluiting duurt het circa 2,5 uur om het batterijpakket volledig op te laden. Via een huishoudaansluiting (230 V/10 A) bedraagt de laadtijd voor een lege accu 6,5 uur

Jij wil natuurlijk weten wat dat kost. De plug-in hybride A8 is er vanaf 113.430 euro. Wil je de benen wat meer strekken, kies dan voor de A8 L. Deze is er vanaf 116.630 euro. De nieuwe A8 60 TFSI e quattro kan vanaf eind oktober besteld worden.

Ook interessant!

  • Video: Audi onderstuurt tegen vrachtwagen aan
  • Officieel: daar is de vernieuwde Audi A8
    Officieel: daar is de vernieuwde Audi A8
  • Kan de vernieuwde Audi A8 weer een vuist maken tegen de S-klasse?
  • Nieuwe Audi A8 van 141k crasht na één dag [video]
    Nieuwe Audi A8 van 141k crasht na één dag [video]

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

A8, a8l, Audi, geld, Hybride, plug-in

Vorig bericht: « BNR Autoshow: PHEVS de grens over, rekeningrijden en F1
Volgend bericht: Rotterdam pakt hardrijders aan met drakentanden »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    18 oktober 2019 om 16:39

    Die nieuwe badge is nu toch wel leuk. Iedereen denkt dat je en fijne 6.0 W12 hebt…..

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      18 oktober 2019 om 23:02

      @dutchdriftking: of een 4.0 V8 in je A1??

      Login om te reageren
  2. chriscross zegt

    18 oktober 2019 om 17:01

    Waarom zou je voor een relatief kleine meerprijs niet voor de lange versie gaan?

    Login om te reageren
    • jmeverts zegt

      18 oktober 2019 om 21:54

      @chriscross: past misschien niet in je jacht

      Login om te reageren
    • rs18011 zegt

      19 oktober 2019 om 14:58

      @chriscross: als je zelf de auto gaat rijden maar wel de verlengde versie koopt lijkt het net alsof je de chauffeur bent die ze werkgever gaat ophalen.

      Login om te reageren
  3. Goed_Koopman zegt

    18 oktober 2019 om 17:04

    Klantenservice: de prijs staat zoals gewoonlijk in de laatste alinea vermeld. Het eerste deel kun je gerust overslaan. Het middenstuk overigens ook.

    Login om te reageren
    • hhitalia zegt

      18 oktober 2019 om 18:03

      @goed_koopman: nee nee, voor droge feitjes heb je Autoweek

      Login om te reageren
      • chriscross zegt

        18 oktober 2019 om 18:17

        @hhitalia: en voor al het positieve mbt Duitse wagens heb je Autobild

        Login om te reageren
  4. evoness zegt

    18 oktober 2019 om 18:26

    Opmerkelijk. Er zou namelijk geen korte versie leverbaar worden.

    Login om te reageren
  5. rikkienl zegt

    18 oktober 2019 om 18:33

    Buitenkant mmhuaaa, binnenkant ga ik steeds meer waarderen. Was vroeger veel kaler binnenin.

    Login om te reageren
  6. ukbob zegt

    18 oktober 2019 om 19:28

    Zo, de stagiair die voor de persfoto’s moest zorgen heeft de opdracht “leg het groene imago van onze nieuwe A8 vast!” wat letterlijk genomen.
    Lekker kleurtje dat groen!

    Login om te reageren
    • rynnus zegt

      18 oktober 2019 om 21:32

      @ukbob: Dit zijn inderdaad niet zo’n beste foto’s van Audi’s slagschip.

      Login om te reageren
  7. dwfc zegt

    18 oktober 2019 om 19:48

    Geen test?

    Login om te reageren
  8. 3246cm252kw zegt

    18 oktober 2019 om 21:10

    Dia acceleratie tijd geloof ik niet meer van Audi na een goede test met een vriend van me van een 3.0 diesel quarto met 6.000 km op de klok. Zonder launchcontrol zat die dik 3 seconde trager dan fabrieksopgave op de 100 en met launch was het nog steeds 2 seconde langzamer… belachelijk!

    Login om te reageren
    • jmeverts zegt

      18 oktober 2019 om 21:57

      @3246cm252kw: bmw ook; 328 zonder LC 0,9 sec trager, met LC 0,3 trager

      Login om te reageren
    • kennone zegt

      18 oktober 2019 om 23:06

      @3246cm252kw: dat is met de Golf 7 R idem, zonder Launchcontrol ging dat gelijk op met mijn 850R. Maar zijn er ook auto’s die juist sneller zijn dan de opgegeven fabrieksopgave?

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 oktober 2019 om 23:33

      @3246cm252kw: die tijden worden door professionele coureurs, met professionele tijdswaarneming onder optimale omstandigheden gemeten. Ze kloppen wel, maar ze nadoen is helemaal niet zo eenvoudig.

      Login om te reageren
  9. tjalling_vanderschaaf zegt

    18 oktober 2019 om 21:23

    De krachtigste A8 tot nu toe is nog steeds de 6.3l w12

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North