• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlandse prijs nieuwe Tesla Model Y bekend

Auteur: RubenPriest, gepost 24 januari 2025 om 10:08 – 36 Reacties

Nederlandse prijs nieuwe Tesla Model Y bekend

Dit kost de nieuwe Tesla Model Y, is het veel duurder dan de oude?

Hoera voor fans van Tesla, of iedereen die in dit model geïnteresseerd is. Tesla heeft de nieuwe Model Y opgenomen in de Nederlandse configurator opgenomen, waardoor we nu ook de prijs weten.

Tesla Model Y Nederlandse prijs

De Model Y is voorlopig alleen als Long Range All-Wheel Drive te bestellen en komt als Launch Series op de markt. Prijzen beginnen bij 61.990 euro. Een interessant prijskaartje, want voor 10k minder koop je een pre-facelift Model Y Long Range AWD uit de voorraad van Tesla. Eigenlijk een no-brainer, want voor die 10 mille wil je niet meer de oude natuurlijk.

Nederlandse prijs nieuwe Tesla Model Y bekend

Daarmee is het ook vanaf vandaag mogelijk om de nieuwe Tesla Model Y te bestellen, de 61.990 euro hoef je niet meteen te voldoen. Het enige wat de Amerikaanse autobouwer vraagt is een aanbetaling 250 euro. In tegenstelling tot andere automerken draait Tesla niet op voor de BPM. De prijsstelling bestaat uit 60.323 euro voor de Model Y, 980 euro bestemmings- en documentatiekosten, een recyclingsbijdrage van 20 euro en 667 euro BPM.

Nederlandse prijs nieuwe Tesla Model Y bekend

De nieuwe Model Y Long Range Dual Motor All-Wheel Drive – Launch Series (hele mond vol) komt in de kleur Solid Black. 20 inch Helix 2.0-velgen zijn inbegrepen. Je krijgt het zwarte interieur. Andere zaken die onderdeel zijn van de Launch Series: Autopilot, een trekhaak en Acceleration Boost. Geen idee wat er allemaal normaal gesproken al standaard zit op een Model Y, maar dit benadrukt Tesla in elk geval zelf op de website.

Leveringen starten al in maart 2025. De configuratie aanpassen is zeker mogelijk. Wil je geen Solid Black dan is Quicksilver ook een optie. Voor Full Self-Driving Capability moet je 7.500 euro bijbetalen. Met wat opties ga je richting de 70 mille, als het gaat om de Nederlandse prijs van de nieuwe Tesla Model Y.

Op termijn komen er goedkopere varianten bij. De restwaarde van je oude Model Y gaat nu natuurlijk lekker door het putje, iedereen wil de nieuwe. Zeker als het prijsverschil niet al te groot is.

Ook interessant!

  • Heet! De nieuwe Tesla Model Y is hier
    Heet! De nieuwe Tesla Model Y is hier
  • Model 3 Performance
    Tesla Model 3 Performance: nu nog sterker!
  • Tesla Model Y facelift niet overal verkrijgbaar
    Tesla Model Y facelift niet overal verkrijgbaar
  • Heet!! Weer een nieuwe kleur voor de Tesla Model S

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, model-y, Prijzen, Tesla

Vorig bericht: « Wat kost de nieuwe politie-Mercedes als occasion?
Volgend bericht: Gespot – Waar gaat deze AMG GT R met een surfplank naar toe? »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    24 januari 2025 om 10:13

    “Eigenlijk een no-brainer, want voor die 10 mille wil je niet meer de oude natuurlijk.”
    Huh? De nieuwe is maar liefst 10k duurder? Dan neem je toch de oude? Zeker als je weet dat binnen een half jaar de nieuwe ook 10k in nieuwprijs prijs gedaald is (zo doet immers Tesla zaken, hoog inzetten, cashen bij degenen die er dringend een willen en als de vraag dan inzakt de prijzen laten dalen).

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      24 januari 2025 om 10:22

      Voor 10 ruggen zou ik altijd de nieuwe nemen ipv een oude die in de basis alweer sinds 2019 meedraait. Nu is Tesla misschien niet het beste voorbeeld gezien de milde wijzigingen in het interieur.

      Login om te reageren
      • mattr zegt

        24 januari 2025 om 10:29

        De ‘nieuwe’ draait in de basis ook sinds 2019 mee. 10k is een hoop geld extra voor een auto waarbij het lijkt of elke zijde door een andere ontwerper getekend is.

        Login om te reageren
      • Fernando zegt

        24 januari 2025 om 14:50

        Nieuwe? Is nog altijd de oude basis van 2019 met een nieuw kleedje.
        Ik vermoed dat er technisch niets nieuw onder de zon is en dat is voor een pionier best pijnlijk.

        Login om te reageren
    • pier zegt

      24 januari 2025 om 14:08

      10k is veel geld, zeker voor een facelift. Dan gewoon de oude, of liever, geen Tesla.

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        24 januari 2025 om 15:50

        Het laatste inderdaad. Dat interieur lijkt wel een strafkamp.
        Maar het is natuurlijk een kilo- nee een leaseknaller en de leaserijders gaan voor zo min mogelijk bijtelling. 10.000 erbij en al minder elektrisch-bijtelvoordeel tov 4/5 jaar geleden, dat gaat ‘m niet worden. Blij voor het overige verkeer want het blijft een lelijke kolos.

        Login om te reageren
  2. Johanneke zegt

    24 januari 2025 om 10:23

    Ik ben vooral benieuwd naar de opvolger van de Model S, schijnt dat Elon de naam al genoemd heeft. Het wordt de Model SS.

    Login om te reageren
    • Hawkeye72 zegt

      24 januari 2025 om 10:33

      Alleen leverbaar in zwart toevallig? Met rode en witte accenten? Komt er ook een Landaulette van, voor der Elon zelf?
      Ik begrijp nu pas dat Elon’s speech bij de inauguratie van the Donald een geheime, subliminale boodschap bevatte?!

      Login om te reageren
      • kreukelzone zegt

        24 januari 2025 om 11:27

        Bruin interieur natuurlijk.

        Login om te reageren
    • potjak zegt

      24 januari 2025 om 11:47

      Inderdaad en Model X krijgt van die lelijke haakjes…

      Login om te reageren
    • Darahan zegt

      24 januari 2025 om 13:39

      Met de S-en gevormd als bliksemschichtjes uiteraard.

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        24 januari 2025 om 15:44

        En een speciale HH-versie.

        Login om te reageren
    • vetnek zegt

      24 januari 2025 om 22:55

      Interne code C18

      Login om te reageren
  3. b00st zegt

    24 januari 2025 om 10:32

    Bovendien heb je van de oude nog stockmodellen die respectievelijk 3k (NL) of 5k (BE) korting krijgen. Dan zit je al 15k goedkoper. Tesla NL neemt blijkbaar wel de BPM voor rekenining, want de prijs in BE is ook 61990 (geen inschrijvingskosten).

    Je kan trouwens, buiten FSD/EAP (die niemand neemt, zeker niet af-fabriek), geen opties kiezen voor de Launch Edition : 2 kleuren (geen meerprijs), trekhaak altijd inbegrepen en 20″ velgen.

    Om goed te vergelijken :

    Oude Model Y LR AWD stock, incl korting, Quicksilver met trekhaak en 20″ : 56290 (+ 1600 voor Acceleration Boost)
    Nieuwe Model Y Launch Edition : 61990

    Dan is het verschil al een stuk kleiner.

    De restwaarde is zowiezo niet Tesla’s sterkste punt, maar de nieuwe is wel een stukje duurder, wat in het voordeel van de restwaarde voor het vorige model spreekt.

    Login om te reageren
    • Flutterbear zegt

      24 januari 2025 om 12:49

      Je snapt toch wel dat BPM voor de rekening nemen dezelfde onzin is als BTW vrije aanbiedingen?

      Login om te reageren
      • b00st zegt

        24 januari 2025 om 13:08

        Ja? Maw, een korting ter waarde van.

        Login om te reageren
  4. harrie zegt

    24 januari 2025 om 10:36

    Das best fors meer.
    Het lijkt vooral op een strategie om fanboys die als eerste een nieuwe willen hebben flink te laten lappen, om een maandje of twee later weer flink te zakken.

    Login om te reageren
  5. kniesoor zegt

    24 januari 2025 om 10:37

    De ‘oude’ is 10K goedkoper en ziet er beter (lees : minder slecht) uit. Dan moet je wel heel graag indruk op de buurt willen maken wil je zo’n nieuwe versie kopen . . .

    Login om te reageren
  6. Motomoto zegt

    24 januari 2025 om 10:48

    Meine Liebe, wat is dat ding lelijk. Het wás al een gedrocht maar na de facelift is het echt niet meer om aan te gluren.

    Login om te reageren
    • outlook zegt

      24 januari 2025 om 10:54

      Pesies!

      Login om te reageren
  7. romanzy zegt

    24 januari 2025 om 10:55

    Geef mij dan maar een BMW iX2 xDrive30 M-Sport (zelfde prijs) . Dan hoef ik me ook niet eens te schamen.

    Login om te reageren
    • Motomoto zegt

      24 januari 2025 om 11:59

      Nou, die ligt anders ook niet heel fraai op het netvlies…

      Login om te reageren
    • b00st zegt

      24 januari 2025 om 12:05

      Ja, de kale prijs is gelijk. Met dezelfde opties (eigenlijk nog iets minder) zit je aan 75k. En mooi kan je zo’n iX2 evenmin noemen. Specs van de BMW zijn ook een stuk minder (trager en veel minder range/kleinere batterij). Niet echt concurrenten dus.

      Login om te reageren
      • vondick zegt

        24 januari 2025 om 14:07

        Huh? Wat bedoel jij nou? Dat ding gaat in 5,6s 0-100 en heeft bijna 500km range. Meer dan prima.

        Login om te reageren
        • b00st zegt

          24 januari 2025 om 14:19

          Ja, zeker prima, maar de range is zo’n 20% minder (449km volgens BMW vs 568km) en de Tesla doet 0-100 in 4.3s.

          Login om te reageren
          • vondick zegt

            24 januari 2025 om 14:22

            In zo’n auto is alles onder die 5.6s irrelevant. Het is geen sportauto. Die range is uiteraard interessanter, maar het zou me niet verbazen als het in de praktijk veel dichter bij elkaar ligt.

            Login om te reageren
          • bmw335d zegt

            24 januari 2025 om 14:38

            0-100 in 4,3 doe je 1x als je alleen in de auto zit en is voor de rest compleet irrelevant. Model Y is voor gezinnen en als je dat doet met 4 kinderen achterin dan vliegt de Brinta pap je om de oren van de kotsende kinderen.

            Login om te reageren
        • b00st zegt

          24 januari 2025 om 14:19

          Ja, zeker prima, maar de range is zo’n 20% minder (449km volgens BMW vs 568km) en de Tesla doet 0-100 in 4.3s.

          Login om te reageren
    • Pordon zegt

      24 januari 2025 om 15:03

      Huh, de model Y is technisch in alle opzichten de betere auto en qua uiterlijk zijn ze wat mij betreft allebei spuuglelijk. Je moet wel een heel groot fan zijn van BMW om een ix2 te verkiezen boven een model Y.

      Login om te reageren
  8. Rick-dos zegt

    24 januari 2025 om 11:11

    Ik ben sinds kort tot het Musklsme toegetreden. Om mijn balans met de aarde te hebben wil ik ook een EV en zit aan een Tesla te denken. Om mijn geluk met de wereld te delen zou ik dan wat gelukssymbolen uit het Hindoeïsme genaamd swastikas op de auto plakken.
    En als mensen dan zwaaien en hun duimen omhoogsteken als ze mij voorbij zien rijden dan geef ik met mijn rechterhand de Romeinse groet en roep dat ze mijn hart hebben.

    Heb ook gehoord dat er een ‘easter egg’ in dit nieuw model zit. Als je vijf keer op de rem trapt, zeven keer op het gaspedaal drukt dan begin het lied “Die fahne hoch” begint te spelen.

    Login om te reageren
    • ty5550 zegt

      24 januari 2025 om 11:20

      De laatste update roept “communist communist” door de speakers telkens je naar links wilt draaien waarna de gps een route voorstelt met enkel rechtse afslagen.

      Login om te reageren
  9. Flutterbear zegt

    24 januari 2025 om 12:52

    Vorig jaar had je het oude model tegen 0% rente, dat is een veel betere deal als wat ze nu bieden.

    Login om te reageren
  10. Edge zegt

    24 januari 2025 om 14:00

    De Model Y was altijd al een moeilijke auto en blijft dat ook na de facelift. Wel denk ik dat dit front en deze achterkant heel goed zouden staan op de Model 3

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      24 januari 2025 om 17:09

      En de richtingaanwijzer ook!

      Login om te reageren
  11. AC zegt

    24 januari 2025 om 16:38

    Ik overweeg hem toch serieus als later dit jaar (lijkt me) de ‘goedkopere’ versies komen. Mooi? Mwoah. Liefhebbersauto? Ook niet echt imo. Maar qua verhouding prijs/ruimte/range/opties een erg goede deal nog steeds als gezinskar.

    Login om te reageren
  12. grandmasterb zegt

    29 januari 2025 om 12:17

    Nou, dan zou ik liever de Zeekr 100 nemen, ziet er van binnen en buiten veel beter uit, 0-100 in 3,8 sec. Rond de 60k.
    Zit in hetzelfde concern als Volvo, maar is binnen die groep er zelfs boven geplaatst.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North