• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlandse prijs Opel Ampera-e is bekend

Auteur: RubenPriest, gepost 21 april 2017 om 15:31 – 45 Reacties

Afbeelding Nederlandse prijs Opel Ampera-e is bekendAfbeelding Nederlandse prijs Opel Ampera-e is bekendAfbeelding Nederlandse prijs Opel Ampera-e is bekendAfbeelding Nederlandse prijs Opel Ampera-e is bekendAfbeelding Nederlandse prijs Opel Ampera-e is bekendAfbeelding Nederlandse prijs Opel Ampera-e is bekendAfbeelding Nederlandse prijs Opel Ampera-e is bekendAfbeelding Nederlandse prijs Opel Ampera-e is bekend

Nederlandse prijs Opel Ampera-e is bekend
Eindelijk! Wat gaat de respectabele elektrische auto van Opel kosten?

Het gamma van volledige elektrische auto’s is nog wat mager. Of ze zijn te duur, of ze hebben een beperkte actieradius waar je niet op zit te wachten. Alle ogen waren gericht op Opel toen ze de Ampera-e aankondigde. De rebadge van de Amerikaanse Chevrolet Bolt zou volgens de Duitse autofabrikant een theoretische actieradius krijgen van 500 kilometer.

Het inmiddels alweer bijna zeven maanden geleden dat Opel de elektrisch hatchback aankondigde. Eindelijk is een Nederlandse prijs bekend. 40.995 euro. Dat is de vanafprijs voor de Ampera-e met een actieradius van 520 kilometer volgens de NEDC-testcyclus.

De Ampera-e heeft een 60 kWh batterij en een elektromotor die goed is voor 204 pk en 360 Nm aan koppel. Een sprint naar de 50 is gedaan in 3,2 seconden en de topsnelheid is begrenst op 150 km/u. De elektrische auto is 4,17 meter lang, er kunnen vijf mensen aan boord en er is 381 liter bagageruimte. 1.274 liter als je de achterbank neerklapt.

Volgens de WLTP-cyclus (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) bedraagt de actieradius 380 kilometer. Dit is een test waar puur wordt gekeken naar de praktijk.

Voor die prijs van 40.995 euro krijg je de Ampera-e Innovation. Wie nu een order plaatst voor de auto krijg deze begin 2018 geleverd. Ook is er de Ampera-e Launch Executive. Een luxere versie inclusief alle beschikbare opties. De eerste exemplaren van deze variant zullen dit najaar worden geleverd.

Een bezoekje brengen aan een willekeurige dealer en je bestelling plaatsen is er voor de Ampera-e niet bij. Opel hanteert speciaal voor de elektrische auto een aparte verkoopstrategie. Zo wordt de elektrische auto al reeds verkocht in Noorwegen. In 2017 legt Opel de verkoopfocus in Europa naast Noorwegen op Nederland, Zwitserland en Duitsland.

Nederland kent 28 geselecteerde verkooppunten waar men een order kan plaatsen voor de Ampera-e. Vanaf juli krijgen deze geselecteerde dealers een Ampera-e waar proefritten mee gemaakt kunnen worden. De elektrische auto rolt, net als de Chevy Bolt, in de GM Orion-fabriek in Michigan van de band.

Ook interessant!

  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders
  • Nederlandse prijs Kia Sportage bekend
    Nederlandse prijs Kia Sportage bekend
  • Prijzen Opel Astra
    Prijzen Opel Astra bekend (nog scherp ook!)
  • EV faal: Álle Chevrolets Bolt en Opels Ampera-e teruggeroepen

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

ampera-e, autoverkoop, Elektrisch, geld, Opel

Vorig bericht: « Het is nu nog makkelijker om buschauffeur te worden
Volgend bericht: Duizenden boetes op landelijke controledag politie »

Lees Interacties

Reacties

  1. poursuivant zegt

    21 april 2017 om 15:34

    Oftewel, het moment dat de gemiddelde Nederlandse particuliere koper voor een nieuwe elektrische auto gaat, is nog steeds niet aanstaande met dit soort prijzen.

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      21 april 2017 om 16:36

      @poursuivant: Dan koop je een Zoe. De technologie is nou eenmaal duur. Je kan ‘m natuurlijk ook nog financieren (zoals 85% van de mensen doet), dan betaal je maandelijks wellicht iets meer dan je bij een conventionele auto hebt, maar je hebt verder alleen wat stroomkosten, mini-onderhoud en geen wegenbelasting. Eerst maar een berekening maken, dan zie je pas hoeveel het oplevert.

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        21 april 2017 om 16:53

        @stfu: nihil onderhoud? De slijtage onderdelen hebben vaak weinig met de aandrijflijn te maken (banden, remmen en dempers). Natuurlijk zou je in theorie minder hoeven remmen in een EV, maar diezelfde techniek kan ook in een traditionele auto ingezet worden voor een CO2-vrij comfortabel binnenklimaat.

        Login om te reageren
        • stfu zegt

          21 april 2017 om 17:43

          @flutterby: Ik zeg niet nihil, ik zeg mini, als in minder. Vooral als je na 5 jaar gaat kijken.

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          21 april 2017 om 18:10

          @flutterby: waarom zou je geen CO2 in je interieur willen hebben?

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            21 april 2017 om 19:58

            @mashell: CO2 vrij een comfortabel binnenklimaat. Er is niks mis met CO2, enkel de hoeveelheid die wij aanmaken.

            Login om te reageren
    • poes zegt

      21 april 2017 om 17:54

      @poursuivant: true, maar de particuliere nieuw koper wordt sowieso steeds schaarser. Tegenwoordig is het de leasemarkt en de jong gebruikte importmarkt welke het straatbeeld bepalen.

      Login om te reageren
  2. fanboy zegt

    21 april 2017 om 15:38

    Mooi dat er eindelijk een prijs is. En de range is hartstikke mooi.
    Echter, ligt de prijs wel erg dicht tegen de waarschijnlijk prijs aan van de Tesla Model 3, die alles toch net even ietsje beter of mooier doet. En je kunt met een Tesla op vakantie dankzij de snelladers/superchargers.

    Van deze Opel weet ik niet hoe snel die kan laden. Er staat ergens 50KW, maar dat is echt niks vergeleken met een Tesla.

    Ik had toch gehoopt op een lagere prijs zodat meer mensen zouden kunnen instappen.

    Login om te reageren
    • rulefollower zegt

      21 april 2017 om 15:51

      @fanboy: Van de Model 3 moet je nog maar afwachten wat ie gaat kosten, wanneer hij echt gaat komen en of ie ooit wel gaat komen.

      Login om te reageren
      • fiestacruizer zegt

        21 april 2017 om 15:56

        @rulefollower: Ook de Huyndai Ioniq is standaard €8.000 goedkoper en veel beter uitgerust.

        Login om te reageren
    • fiestacruizer zegt

      21 april 2017 om 15:54

      @fanboy: Ook de elektrische IONIC van Hyundai is een stuk aantrekkelijker:
      – 8K goedkoper.
      – Niet zo’n cheap plastic interieur als de Opel AmperA-E
      – Op papier een lagere range, maar ook een lagere cw waarde wat op de Vmax van 130km/h weer betere prestaties geeft.
      – Geen verkoop van je prive en rijders-data aan advertentiebedrijf Watson via OnStar
      – Luxere uitrusting.

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        21 april 2017 om 16:14

        @fiestacruizer: Maar hij heeft wel echt een fors lagere range. Betere cw waarde is hartstikke mooi, maar hij doet het qua range niet beter dan de elektrische auto’s die er al waren, zoals de Leaf.

        Verder is het hartstikke mooi dat hij er is en hij kan wel mooi snelladen.

        Login om te reageren
    • stfu zegt

      21 april 2017 om 16:37

      @fanboy: Model 3 wordt natuurlijk duurder maar is ook gewoon een ander type auto. Qua koetswerk, technologie, garantie en inderdaad: supercharger. Zelfde als je zegt: Ja, jammer van die BMW 3 Serie, die is toch wel wat duurder dan een Golf Plus.

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        21 april 2017 om 20:02

        @stfu: de Bolt kost 37,5k in dollars en de model 3 wordt vanaf 35k in dollars. Op basis van deze cijfers zal de Model 3 net onder de 40k vanafprijs krijgen. Vergelijkbaar met 3 serie, A4 en C klasse dus, wat ook de directe concurrentie is.

        Login om te reageren
  3. larini zegt

    21 april 2017 om 15:46

    Een Corsa op batterijen voor 41k dus. Zal desondanks wel een leasetoppert worden want bijtelling.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      21 april 2017 om 15:56

      @larini: Niet alleen vanwege bijtelling he. Een elektrische auto is echt goedkoop om te rijden. Qua “brandstofkosten” maar ook lage onderhoudskosten. Heeft veel minder onderhoud nodig.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        21 april 2017 om 16:35

        @fanboy: maar die auto is niet zoveel goedkoper om te rijden dat dat de 20k meerprijs verantwoord. Tenminste, niet voor de particulier.

        Login om te reageren
        • kjeld zegt

          22 april 2017 om 07:05

          @lekbak: @fanboy vergeet de lage afschrijving niet. De elektrische auto’s doen het goed op de tweedehands markt.

          Login om te reageren
          • postzegel zegt

            15 november 2017 om 16:11

            @kjeld: Totdat de techniek achterhaald is. Zodra de range verdubbeld zijn de oudjes geen kloot meer waard, en snellaadstations zullen bij voldoende bereik óók gaan verdwijnen. Of gewoon simpel omdat jouw stekker niet meer past op de nieuwe 100kW laders

            Login om te reageren
    • fiestacruizer zegt

      21 april 2017 om 15:59

      @larini: Armoede is troef in Nederland.

      Login om te reageren
    • garp zegt

      21 april 2017 om 22:44

      @larini: niet vergeten dat veel mkb bedrijven bijzonder veel goedkoper stroom inkopen. Mijn wederhelft betaald zakelijk ruim onder de 10ct per kWh. Auto’s staan daar dus altijd aan de lader. En dat maakt de rekensom ook heel wat anders. Lees: (nog) sneller in het voordeel van elektrisch.

      Login om te reageren
      • garp zegt

        21 april 2017 om 22:45

        @garp: *betaalt

        Login om te reageren
  4. caprio zegt

    21 april 2017 om 15:57

    De ZOE met ook theoretisch bereik van 400km kost 33k, toch 8k minder. Best een groot verschil en de ZOE rijdt lekker. Ik kreeg hem mee als vervangende auto van mijn Renault dealer. Mijn elektro scepsis verdween als sneeuw voor de zon, jaja

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      21 april 2017 om 16:15

      @caprio: Dat zou iedere reageerder hier eens moeten doen, gewoon rijden met een elektrische auto, dan zie je de vooruitgang in techniek en rijcomfort.

      Login om te reageren
      • lebeaunl zegt

        21 april 2017 om 20:50

        @fanboy: ik heb een Zoe voor de korte stukjes en wwv en dat is prima te doen. Kwalitatief stelt het erg teleur en veel ‘kinderziektes’ moeten er nog worden uitgehaald. Maar mijn Co2 van mijn andere auto compenseer ik er weer mee :-) ben benieuwd naar de Opel Ampera-e.

        Login om te reageren
    • stfu zegt

      21 april 2017 om 16:40

      @caprio: Een BMW 5 Serie reed ook fijn, waarom dan een Mercedes S-Klasse kopen.. Zijn gewoon andere type auto’s. Niet elke EV is hetzelfde.

      Login om te reageren
  5. E34M5Touring zegt

    21 april 2017 om 16:15

    Ik vind het een leuk fris ding. Denk dat het best goed gaat lopen. Ziet er gewoon goed uit en een bekend merk voor alleman.

    Login om te reageren
  6. kobus1967 zegt

    21 april 2017 om 16:16

    Van die 8000 euro meerprijs tov een Zoe blijft na zakelijk voordeel zoals BTW en MIA maar 3000 euro over plus een beetje meer bijtelling en BTW vereffening privegebruik, daar is overheen te komen denk ik.

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      21 april 2017 om 16:40

      @kobus1967: Wat als je geen Zoe wil maar een auto als deze Opel…? Niet elke auto is vergelijkbaar omdat de aandrijflijn vergelijkbaar is.

      Login om te reageren
      • kobus1967 zegt

        21 april 2017 om 17:00

        @stfu: precies wat ik bedoel, als je deze Opel wil valt de meerprijs netto wel mee.

        Login om te reageren
  7. jelteeuu zegt

    21 april 2017 om 16:16

    Wel heel erg duur voor een electrogebakje.

    Login om te reageren
    • kobus1967 zegt

      21 april 2017 om 16:26

      @jelteeuu: na aftrek van de BTW en de investeringsaftrek blijft er onder de streep voor een ZZP-er 15452 euro over als netto prijs. Lijkt mij niet heel duur aangezien je aan ‘brandstof’ wegenbelasting en onderhoud duizenden euro’s per jaar goedkoper uit bent dan met een niet elektrische auto.

      Login om te reageren
    • kobus1967 zegt

      21 april 2017 om 16:30

      @jelteeuu: o ja en de lage bijtelling niet te vergeten dat scheelt al bijna 3000 euro per jaar in vergelijking met een brandstofauto van dezelfde aanschafwaarde.

      Login om te reageren
    • stfu zegt

      21 april 2017 om 16:41

      @jelteeuu: Waarom duur? Kijk je wel naar het totaalplaatje?

      Login om te reageren
  8. Svda zegt

    21 april 2017 om 16:25

    Reichweiten champion? Opel is altijd wel vol van zichzelf net zoals het woord premium wat ze altijd gebruiken wat ze niet zijn of reclame maken met ver verouderde techniek ( licht assistent, automatisch inparkeren. )en doen alsof hun het zelf uit hebben gevonden.

    De golf E hoort niet in het lijsje want is deels electrisch maar we vergeten nu echt de Model S die bovenaan de lijst moet staan.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      21 april 2017 om 17:16

      @dahlback: en waarom moet de model 3 bovenaan staan? Die is er voorlopig nog niet en de prijs is ook nog niet bekend. En vergeet niet dat de model 3 niet zo wordt als de model s. Goedkopere materialen ed. Het is ook een geheel ander model tov de Opel. Je kunt de Opel beter vergelijken met de Zoe en Leaf

      Login om te reageren
      • vroaaar zegt

        21 april 2017 om 18:00

        @lekkerlinksrijden: lezen!!!! Er staat model S, niet model 3.

        Login om te reageren
    • kobus1967 zegt

      21 april 2017 om 17:27

      @dahlback: er is wel een golf-e vol electrisch, je verwart deze met de GTE wat een plugin hybride is.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      21 april 2017 om 18:20

      @dahlback: de Model S zit in een heel ander prijssegment, die is gewoon minstens 2x zo duur. Dat Opel die niet als concurrent ziet is terecht. En het is echt de e-golf die in dat lijstje staat. De Golf GTE zou namelijk ver bovenaan komen te staan, maar die mag niet mee doen, die smokkkelt met zijn benzinemotor.

      Login om te reageren
  9. blo3to3t zegt

    21 april 2017 om 16:36

    Bolt? Zal wel Volt zijn toch ?

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      21 april 2017 om 16:45

      @blo3to3t: Nee.

      Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      22 april 2017 om 00:16

      @blo3to3t: nope. Bolt is kort voor Thunderbolt…

      Login om te reageren
  10. kappenou zegt

    21 april 2017 om 17:34

    Mooi oud marketing plaatje met de andere merken erbij…
    Zoe heeft nu een nedc range van 400km en de e-golf 300km.
    Daarbij krijg je voor €40k in het geval van de e-golf een redelijk premium gevoel en comfort. Voor dat geld zou ik nooit een slopel kopen of leasen… de prijs is er niet naar

    Login om te reageren
    • stekkerkoning zegt

      21 april 2017 om 19:14

      @kappenou: nieuwe Nissan Leaf wordt aan het einde van dit jaar gepresenteerd en heeft naar verwachting een even grote batterij als de Opel Ampera-e. Tesla Model 3 komt eraan. Meer elektrische VW’s. Er gaat genoeg concurrentie komen. Het wachten op de Opel duurt ondertussen lang, zeker omdat de Chevy Bolt gewoon al te koop is in de USA

      Login om te reageren
  11. jeroenwz zegt

    21 april 2017 om 18:21

    Ik schrik van die prijs! Ik had gezien de berichten in onder andere Autovisie gerekend op zo’n 37.000 euro als vanaf-prijs. De range die zij haalden was trouwens 350 km. En dat is al 125 km meer dan de Ioniq…
    Dus de range is wel OK.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North