• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlandse prijzen XPeng G9 en P7 bekend: is het wat?

Auteur: RubenPriest, gepost 2 februari 2023 om 14:51 – 39 Reacties

Nederlandse prijzen XPeng G9 en P7 bekend: is het wat?

De Nederlandse prijzen van de nieuwe XPeng G9 en P7 zijn bekendgemaakt.

XPeng is één van de vele nieuwe Aziatische merken op de Nederlandse automarkt. Het Chinese automerk heeft de orderboeken geopend voor Europa. Daarmee zijn ook de Nederlandse prijzen bekendgemaakrt van de G9 en de P7.

XPeng prijzen

De G9 is een SUV, waarbij je de Audi Q8 e-tron als concurrent zou kunnen zien. De P7 is een luxe sedan. De G9 begint bij 57.900 euro voor de RWD Standard Range, aldus Electrek. Ter vergelijking, een Q8 e-tron begint bij 66.415 euro.

Xpeng prijzen

Een stapje daarboven zit de G9 RWD Long Range met een prijskaartje van 61.990 euro. Het topmodel is de G9 AWD Performance, met een prijs van 71.990 euro. De P7 dan. Deze begint bij 49.990 euro voor de RWD Long Range. De AWD Performance kost 59.990 euro.

De XPeng P7 concurreert onder andere met de Tesla Model 3. Die is met 44.490 euro enkele duizenden euro’s goedkoper. Bovendien komt de Model 3 in aanmerking voor de elektrische auto subsidie, terwijl de XPeng P7 daar net een paar duizend te duur voor is. Wat dat betreft hebben de Chinezen niet goed hun huiswerk gedaan voor de Nederlandse markt.

Zaken als een elektronische kofferklep, een warmtepomp, stuurwielverwarming en soft-close deuren zijn standaard op de P7.

Xpeng prijzen

Snelladen

XPeng komt met goede papieren. De G9 staat op het 800V-laadstructuur en kan tot 300 kW snelladen. Kies je voor de RWD Long Range dan heb je een 570 km WLTP range. Kortom, op technisch vlak heb je niets te klagen. De P7 is met 175 kW snelladen minder indrukwekkend, maar nog steeds dikke prima. De RWD Long Range heeft een 576 km WLTP range.

Xpeng prijzen

De XPeng G9 komt in september op de markt. De P7 is iets eerder met leveringen in juni van dit jaar.

Met dank aan Fred voor de tip!

Ook interessant!

  • VinFast kondigt Nederlandse prijzen aan
    VinFast kondigt Nederlandse prijzen aan
  • Prijzen Renault Austral bekend
  • Prijs Citroën ë-C4 X is ook bekend!
  • Range Rover prijzen
    Range Rover prijzen rijzen de pan uit

Nieuwste artikelen

  • Maandenlang gratis tanken komt vrouw duur te staan
    Blijf weg van dure benzinepompen. Ik herhaal…
  • Echt helemaal niemand wil een handbak
  • Dit is de echte reden dat Horner ontslagen is bij Red Bull
  • Het is zwart, weegt 2684 kilo en de vloermatten trillen. Rara, wat is dat?
FacebookTweetPinLinkedIn

G9, geld, p7, Prijzen, xpeng

Vorig bericht: « Nein! Nieuwe E Estate wordt de laatste Mercedes-stationwagen
Volgend bericht: Dit weten we over de McLaren 720s opvolger »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jozo zegt

    2 februari 2023 om 15:05

    Ziet er ok uit. Prijzen zijn nog steeds voor velen niet bereikbaar.
    En dat infotainment scherm is me net wat te klein.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 februari 2023 om 18:14

      Dat de prijzen van grote auto’s voor velen niet bereikbaar zijn is van alle tijden en niet echt een probleem.
      Ik zie meer een probleem in de bereikbaarheid van het “volgende liedje” knopje daar rechts op het scherm, ik vrees dat er niet veel mensen zijn met armen lang genoeg.

      Login om te reageren
  2. florisje zegt

    2 februari 2023 om 15:12

    Heb een keer een testrit mogen maken met de P7, was niet verkeerd! Solide afwerking, mooi design en die optionele vleugel deuren zijn stiekem wel gaaf hoor. Je kan het Porsche design goed terug zien

    Login om te reageren
  3. cls350sb zegt

    2 februari 2023 om 15:12

    Wéér Chinese meuk op de Nederlandse wegen. Woonachtig in Curaçao waar Haval verkocht wordt, maar het is allemaal goedkoop plastic en slechte kwaliteit. Je ziet het ook terug in de restwaarde: schrijven gigantisch af vanwege de slechte kwaliteit.

    Dus naast een spy cam en afluisterapparatuur op wielen ook nog crappy kwaliteit. I’ll pass.

    Login om te reageren
    • Wolflow zegt

      2 februari 2023 om 18:20

      Net als Volvo en polestar

      Login om te reageren
  4. Roskampies zegt

    2 februari 2023 om 15:35

    Hoe zit het met ncap sterren. Wordt dat nog ergens vermeld? Vraag het me af.

    Vroeger die landwind. Leek heel wat tot het tegen een muur gekwakt werd.

    Login om te reageren
    • Batterijlikker zegt

      2 februari 2023 om 16:38

      Eh ja. Een Seicento ook.

      Xpeng zegt zelf: “Xpeng says the G9 has been built to score five stars in Euro NCAP crash testing, and there’s a whole host of driver assistance features courtesy of LiDAR sensors and myriad cameras.”

      https://www.autodaily.com.au/xpeng-g9-electric-suv-claims-over-700km-range/

      Login om te reageren
    • schuimbekje3 zegt

      2 februari 2023 om 18:26

      De Opel Frontera is getest met de halve snelheid en zou volgens huidige maatstaven 0 sterren krijgen, toch hoor ik nooit iemand over opel deathtraps praten, wat gek… Terwijl het voor 99% dezelfde auto is en de chinees nog beter staal en betere verf gebruikte…
      Overigens laats wel een ongeluk gezien met een Opel Ampera… Laat ik zo zeggen, die griek zal nooit meer een opel of landwind kunnen kopen.

      Login om te reageren
      • bfvo zegt

        2 februari 2023 om 20:52

        Het is beter om het sowieso niet over Opel’s te hebben.

        Login om te reageren
        • Martijn Valk zegt

          3 februari 2023 om 09:04

          Opel staat gelijk aan lijkenwagens inderdaad.
          Daarnaast wordt de test steeds scherper aangepast. Een auto van 7 jaar geleden zal niet eens meer slagen, echter is dat wel een auto die gemiddeld door particulieren worden gekocht.
          Particulieren kopen over het algemeen geen nieuwe auto’s, echter houden ze er wel van om hun gal te spuien over iets wat ze toch niet kunnen betalen. Jaloezie noem ik dat.

          Login om te reageren
  5. Batterijlikker zegt

    2 februari 2023 om 15:44

    De link naar Electrec geeft een 404.

    Nu al duurder?

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      2 februari 2023 om 15:51

      Electrec heeft het artikel offline gehaald.. vreemd

      Login om te reageren
  6. William zegt

    2 februari 2023 om 15:47

    Leuk weetje: in the USA kost het repareren van soft close op een Lexus LS430 (ex BTW denk ik) zo’n 1000 dollar. Per portier. Ik ben benieuwd wat het met al die EV’s gaat kosten als ze uit de garantie zijn.

    Login om te reageren
  7. camber24 zegt

    2 februari 2023 om 16:01

    Ik kan niet zo goed volgen waarom je voor een P7 zou gaan ipv een Model 3. En wat gaan die dingen in de lease doen? Mijn i4 was nauwelijks per maand duurder dan een in aanschafprijs veel goedkopere Model 3. Kan me niet indenken dat je een P7 dan hebt voor een veel lager maandbedrag, tenzij ze zelf a la Lynk & Co met een abonnement komen.

    Login om te reageren
    • bischero zegt

      2 februari 2023 om 21:59

      Iets met (gegarandeerde) restwaarde.
      En ja, je hebt gelijk en de (in mijn ogen) juiste keuze gemaakt.

      Login om te reageren
    • RuVi zegt

      3 februari 2023 om 11:03

      P7 is een klasse groter

      Login om te reageren
    • p993 zegt

      3 februari 2023 om 22:58

      P7 is toch iets bijzonderder/exclusiever en luxer afgewerkt dan Tesla, vermoed ik zo…

      Login om te reageren
  8. Hubert zegt

    2 februari 2023 om 16:44

    Kan er niet een ban op al die meuk uit China gedaan worden?
    Denk dat we er hier allemaal beter van zouden worden.
    En ja, ik weet het, er zijn apparaten in mijn huis waar ook china zooi in zit, maar probeer tot een minimum te beperken. En koop uit principe niets wat volledig china built is.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 februari 2023 om 17:37

      Waarom? Waarom wil jij een ontwikkelingsland boycotten? Wat is dat voor inhumaan gedachtengoed?
      Natuurlijk zijn die kampen voor de Oeigoeren niet goed, maar de Amerikanen hebben Guantanamo ook nog niet gesloten. En in Nederland zijn kinderen uit huis geplaatst omdat de belastingdienst gezinnen de vernieling in geholpen heeft door van hen te eisen dat ze duizenden euro’s kinderopvangtoeslag terug betaalden, een enorme schande waar Rutte eigenlijk elke dag zijn excuses voor zou moeten aanbieden.
      China is tenminste niet de oorlog in Oekraïne aan het opstoken, zoals de Amerikanen en Europanen dat wel doen.
      Ik vind een China boycot veel te sterk ruiken naar het aloude kiezen van een gemeenschappelijke vijand op basis van willekeurige gronden. Dat heeft in het verleden zoveel narigheid opgeleverd en toch wordt het telkens opnieuw geprobeerd.

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        2 februari 2023 om 17:56

        Thierry : terug in je hok!!!

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          2 februari 2023 om 19:10

          Dat vind iemand als ik, die helemaal aan de andere kant van het politieke spectrum staat, een heel diepe belediging. Hoe rood kan een anti anti-China betoog zijn? En dan nog wordt je een met een doorgedraaide rechtse wappie vergleken.
          Ik zal het even duidelijk uitleggen: de sancties dienen om Rusland voor de illegale inval te straffen, ben ik helemaal voor. De wapenleveranties dienen letterlijk om dood en verderf te zaaien in Oekraïne en de oorlog te verlengen, daar ben ik ernstig op tegen.

          Login om te reageren
          • doublechevron65 zegt

            3 februari 2023 om 01:21

            Dus de Oekraïne moeten we laten vallen volgens jouw betoog, om dan door een dictator te laten innemen? Het land is knalhard binnengevallen en heeft onze ondersteuning ter verdediging absoluut verdiend. Dus dat vergelijk wat je opschrijft is dan niet onlogisch…

            Login om te reageren
      • maotje zegt

        3 februari 2023 om 07:34

        Ontwikkelingsland?? 😂😂. Ze lopen daar al jaren op ons vooruit.

        Login om te reageren
      • p993 zegt

        3 februari 2023 om 23:02

        Tja, oorlogen opstoken! Dat deden de Amerikanen ook al in 1941…het houdt maar niet op hè? 😛

        Login om te reageren
    • maotje zegt

      3 februari 2023 om 07:33

      Want? Dat is toch juist wat de wereld incl. Nederland wilt goedkopere producten? En Daar is china nou juist economisch groot mee geworden.

      Login om te reageren
  9. audirs3 zegt

    2 februari 2023 om 16:59

    Die P7 is absoluut niet interessant, duurder dan een Model 3 of IONIQ5 en laadt een stuk langzamer.
    Die G9 is daarentegen wel een puike auto, heeft nog geen concurrentie, de eerste grote E-SUV op 800V architectuur. Tot de IONIQ7 er is heeft hij wel een USP.

    Login om te reageren
  10. gregorius zegt

    2 februari 2023 om 17:49

    Nou Mercedes: de Chinezen kunnen een grote SUV er dus wel enigszins acceptabel uit laten zijn (EQS /EQE).

    Login om te reageren
  11. tmenges zegt

    2 februari 2023 om 18:00

    Ziet er gewoon goed uit toch? Ook de eerste auto waarbij die lage koplampen enigzins goed uit de verf komen qua design.

    Login om te reageren
  12. schuimbekje3 zegt

    2 februari 2023 om 18:28

    Ik zou ze voorstellen een Teslaatje te doen.. zet de auto weg voor de budgetcap prijs van de subsidie en activeer remote na aanschaf de accesoires voor een zacht prijsje..

    Login om te reageren
  13. rogerzz zegt

    2 februari 2023 om 20:44

    Het is al gezegd.. maar het is bizar wat ze voor Tesla’s met 200k / 300k op de teller vragen, de restwaarde zit wel snor bij die dingen (bij Audi E-trons overigens ook). Maar een XPeng met 100.000km zou ik al niet aandurven. Bij 200k al helemaal niet. Ik ben heel erg benieuwd hoeveel mensen die dingen kopen en hoe ze gaan presteren/falen.

    Maar hoezo zou je hem überhaupt overwegen, zowel de Audi als Tesla zijn vergelijkbaar geprijsd, wie stapt er dan in een XPeng?

    Login om te reageren
    • bischero zegt

      2 februari 2023 om 22:06

      Vragen en krijgen zijn twee dingen natuurlijk, maar de hoge model 3 vraagprijzen dalen vanaf maart 2024 ernstig (in NL) en er zullen weinig in NL blijven.
      Ik deel je mening over de restwaarde van deze auto’s. Leasemaatschappijen geloven er niet in dus de leaserijder zal zonder uitzondering oninteressant zijn voor 85% van de (zakelijke) leaserijders.
      Bovendien zal menig Wagenparkbeheerder deze merken niet accepteren. Iemand uit dienst die een Skoda, Audi of Renault achter laat, zal z’n opvolger niet moeilijk over doen. Bij niet courante modellen gaat dat niet 123 zo makkelijk.

      Login om te reageren
      • p993 zegt

        3 februari 2023 om 23:07

        Ik vraag me zowiezo af wat de restwaarde van een EV is na een jaartje of acht…wellicht ben ik de enige/laatste 🙂
        Rijd lekker door in mn v70 van 13 jr oud…daar kan geen ev tegenop, ook niet qua footprint

        Login om te reageren
    • fredex zegt

      3 februari 2023 om 06:30

      Nou mensen zoals ik. Ik heb een fors leasebudget, maar we mogen geen Mercedes, BMW of Audi rijden. Elektrisch wordt bij ons aangemoedigd en de cataloguswaarde van een elektrische auto binnen het zelfde leasebedrag is vaak hoger dan een normale brandstofauto. Tesla is dertien in dozijn en een uitgekauwd model inmiddels. Kia, Polestar etc zie je ook te vaak rijden. Een Nio gaat al snel 75k kosten met hoge maandelijkse lasten, dus blijft wat mij betreft alleen een Xpeng over. Ik rijd nu een Arteon dus rijd je ook dan een knappe auto die je ook nog eens niet vaak zult zien rijden. Nu alleen nog twijfelen tussen een hoge actieradius of meer PK. ;)

      Login om te reageren
      • bmwe46m3balling zegt

        3 februari 2023 om 08:05

        je hebt een fors leas budget maar jullie mogen geen BMW, Mecedes of audi kiezen? Wat is dat voor onzin wat is de achterliggende gedacht hierachter?

        Login om te reageren
  14. driver79 zegt

    2 februari 2023 om 22:29

    Ik ben zelf ook niet te paaien voor een merk wat nog maar net in de Europese markt is. Te hoog risico qua afschrijving en onderdelen voorziening. Ik kijk liever de kat uit de boom en er komen nu leuke elektrische modellen van de gevestigde orde op de markt. Het land van herkomst is voor mij niet doorslaggevend. Eerder bouwkwaliteit.

    Let je er dagelijks op waar andere producten vandaan komen? Je huis staat vol met dingen uit het verre oosten. Waar denk je dat je telefoon of een gedeelte van de componenten vandaan komt? Daar heeft het westen zelf voor gezorgd. Wij wilden minder industrie en goedkopere producten. Ook je auto mag dan in Europa in elkaar gezet zijn, er komen hele modules uit China. Uit dezelfde fabrieken, soms gewoon weer eigendom van Westerse ondernemingen, die ook onderdelen voor deze auto’s leveren.

    Hoe denk je trouwens dat deze zwerm aan nieuwe Chinese auto’s tot stand gekomen zijn? Jaren geleden zijn er allerlei westerse talenten weggekocht om dit van de grond te krijgen. In China mochten ze deze auto’s met veel middelen ontwikkelen waar sommige merken in Europa nog van dromen. Neem Stellantis, redelijk betaalbare modellen maar enorm beperkte range. Lopen hopeloos achter.

    Ik hou ook liever mijn jongensdroom in ere. Ik droomde van een Franse GTI en een Duitse autobahn knaller. Ik heb ze in mijn bezit gehad. Ik zie enorm uit naar de elektrische Renault 5. Helemaal als hij er zo vet uit gaat zien als de eerste R5 Turbo. Misschien is dat wel mijn midlife crisis auto. Tot die tijd heb ik een Polestar 2 (facelift) besteld. Ja in China met de kennis van Volvo geproduceerd. Ja een Chinese eigenaar, net zoals die Atag keuken apparatuur van jou (heb ik pas ontdekt).

    Terug naar de Polestar. Samengesteld uit onderdelen van Westerse en Oosterse auto fabrikanten. Toen ik er in stapte was ik verkocht. Achterwielaandrijving, bijna net zo veel vermogen als mijn BMW f31 335i en altijd meer koppel. BMW is overigens helemaal van het pad met haar modellen. Moet ik dat de Chinezen kwalijk nemen? Nee… daar koos BMW zelf voor. Ik betwijfel zelfs of ze de Chinese wensen wel begrijpen. Helemaal nu er best knappe ontwerpen uit China komen…

    Login om te reageren
    • Dinky_Toy zegt

      6 februari 2023 om 08:17

      Een P2 is vierwiel of voorwiel aangedreven hoor… niks achterwiel aangedreven.

      Login om te reageren
  15. mijosu zegt

    2 februari 2023 om 23:35

    Koop geen Chinese auto’s! Ik weet het ….

    Login om te reageren
    • maotje zegt

      3 februari 2023 om 07:35

      Vertel?

      Login om te reageren
  16. Dinky_Toy zegt

    6 februari 2023 om 08:21

    Too little too late.. of too much too late…..

    Vind de P7 best fraai maar die is allang op de markt in China (en Noorwegen) voor een fractie van die 49k prijs. Nu te laat en te duur.

    Slecht werk van de importeur dus (ipv de chinezen)…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North