NL schuurvondst legt horror en buitenkansjes bloot

Auteur: , 38 Reacties

Het beste soort schuurvondst dus.

Behalve natuurlijk als die horror Texas Chainsaw Massacre-achtige taferelen betreft, maar daar is in dit geval geen sprake van. Hoewel het ietwat unheimische sfeertje op de plaatjes anders doet vermoeden, zijn de enige slachtoffers in dit verhaal namelijk van het metalen soort. In het boerengat De Mortel werden ettelijke klassiekers aangetroffen in de schuren en de tuin van iemand die kennelijk overleden is. De auto’s worden nu namelijk geveild door BVA Auctions en er staat bij dat ze ‘uit een nalatenschap’ afkomstig zijn.

R5-Maxi

Het gaat met name om fabrikaten van grote namen als Jaguar, Bentley, Rolls-Royce, Ferrari, Alfa Romeo en Mercedes-Benz. Ook een Renault 5 Maxi maakt deel uit van de collectie, alsmede een enorme zwik losliggende onderdelen. Het ding is alleen: het meeste spul verkeert in deplorabele staat. Sommige van de auto’s staan duidelijk al decennia weg te roesten en dienen nog slechts als ankerpunt voor het nodige mos.

Merc

In totaal beslaat de veiling 158 kavels (lijst), waarvan velen slechts onderdelen betreffen die je op de kop kan tikken voor een paar Euro. Heb je een oude Jaaaaaag is het misschien wel interessant om te kijken of er nog iets bijzit wat je kan gebruiken. Een stuk of dertig à veertig kavels zien eruit alsof ze ooit weer op eigen kracht kunnen bewegen. Misschien.

Fezza

Het hoogste bod is voorlopig uitgebracht op de Renault 5 Maxi en staat op 50.500 Euro. Serieus geld dus. Maar in de luwte van dit topstuk lijken er betere deals gesloten te kunnen worden. Wat te denken van een Ferrari 365 GT4 2+2 voor 15.600 Euro of Mercedes 230 SL Pagode voor 10.900 Euro (huidige bod). Wie durft?



38 reacties

Doe mij de Renault 5 maar, wát een apparaat!
@wimbraber: cool inderdaad! Of de Rolls van foto 2, lijkt best OK
@hhitalia: inderdaad die Rolls is echt super. En ziet er nog behoorlijk goed uit ook. Wat is het eigenlijk? Een Silver Cloud of Silver Wraith geloof ik, nee ?
Ferrari zonder motor? Anders is het idd een buitenkans
@moondustfocus: aan de hoogte van de neus te zien wel ja 😂
@moondustfocus: elektrische aandrijving erin lijkt me hierbij dan wel weer lollig!?
@moondustfocus: zit er los bij dus ff reviseren….
Ben zo benieuwd naar het complete verhaal en de verhalen achter deze auto’s…
Het ziet er misschien allemaal niet uit, maar dat is toch de charme van een schuurvondst? Anders is het een doekje over het stuur en verpatsen voor de volle mep, kat kan iedereen.
@gulli: ja die katten van tegenwoordig
@lekkerlinksrijden: pas maar op, de kater die komt later…
Die Range Rover lijkt mij wel wat
Die Range Rover ziet er anders nog best uit. Meer dan een goede poetsbeurt en een onderhoudsbeurtje zal die niet nodig hebben.
@robert110: APK van maart 2014, dus in het ergste geval staat ie bijna 6 jaar stil. Valt dus erg mee.
@robert110: Jij leeft al in 2020?
@henrie: Auto’s ouder dan 30 jaar hoeven maar eens per twee jaar naar de keuring. Deze Range Rover is dus waarschijnlijk in maart 2012 voor het laats gekeurd. Dat is 6 jaar geleden.
@robert110: Ja, maart 2012 in wél 6 jaar geleden inderdaad. Maar dat staat er niet, in je eerste post…
@henrie: Ik ging er eigenlijk wel van uit dat mensen snappen dat als de APK van maart 2014 is dat je er dus van uit kan gaan dat ie in ieder geval in maart 2012 nog gereden heeft voor de keuring. En dat is dus 6 jaar geleden.
@robert110: Als je zegt dat de apk van 2014 is, ga ik ervan uit dat je bedoelt dat ie in 2014 een apk heeft gehad, niet dat ie een apk heeft gehad in 2012, die dus in 2014 is verlopen. Maar dat zal wel aan mij liggen…
Stuk voor stuk goed geconserveerd…

Komt omdat ze binnen gestaan hebben…

Én dan krijg je… kdéns…

Niks wat beter is tegen roest van binnenuit dan kdéns…
@moveyourmind: Lincoln is that you? Ah neen, 3 puntjes…
Die Maxi Turbo is een neppert, een omgekatte Turbo 2 met de gewone standaard Turbo 2 motor configuratie en dan is een Maxi body kit eerder een waarde vermindering dan een een pré.
Een Jaguar 420 G of die Alfa GTV 3.0 , die zou ik kiezen. Het punt is dat je voor weinig geld een puntgave XJ6 Series 2 of 3 kunt kopen en die Silver Shadows kosten ook geen vermogen. Restauratie van die dingen is echter een uiterst kostbare kostbare aangelegenheid, omdat beiden over bijzonder roestgevoelige carrosseriëen beschikken.
@desjonnies: Waaraan zie je dat die maxi turbo nep is? Bij voorbaat dank.
@loserboi932: ik ben allesbehalve een expert terzake maar ik had het idee dat ie nep was bij het zien van de lampenconfiguratie voorop. Ergens in mijn half eidetische geheugen zwerven plaatjes rond van een echte Maxi en die komen niet overeen met deze.
@loserboi932:
Bij een Maxi komt de uitlaat rechts voor het achterwiel in de sideskirt uit, het interieur is een ingekleurd standaard Turbo 2 dashboard en de motorruimte is die van een standaard Turbo, dan zit er in de voorbumper in de onderste grille een balk die er niet hoort te zitten.
Ook over de rolkooi heb ik mijn twijfels, maar het is inmiddels meer dan 30 jaar geleden dat ik aan die dingen werkte.
Dat het er qua vorm wellicht uitziet als een stel leuke klassiekers, wil nog niet zeggen dat het dat ook daadwerkelijk zijn… Ik zou de gok in ieder geval niet wagen.
Ik wil die Renault wel. Echt 1 van de zeer weinige Franse wagens die ik wel echt begeerlijk vind.
Wat zou die Renault nou kunnen opleveren? Zijn daar vergelijkbare exemplaren van gezien de tekst dat er maar 20 van gemaakt zijn?
Die rolls op foto 2 ziet er toch niet zo slecht uit? (of is het een Bentley) wel een prachtige site om foto’s te maken. I wanna go ( als ze er dan nu nog zo bij staan dan he)
Zo zou mijn tuin er ook uit zien, als ik de ruimte zou hebben. Wel gevuld met spul dat veel minder waard is dan.
Dit is nou pas een ‘barnfind’ zoals het hoort; van een overleden eigenaar, met een hoop klassiekers en een berg onderdelen, maar wel met een berg werk. Een ‘barnfind’ is natuurlijk geen showroom met een laagje stof.
Voor je jezelf rijk rekent; hou er ff rekening mee dat er nog eens 16% veilingkosten op de aankoop wordt gefactureerd, en over het aankoopbedrag+veilingkosten nog eens 21% btw.

Koop je dus een kavel van zeg 10.000 euro, kost -ie onder de streep € 14036,- oftewel: nog eens een plus van dik 40% bovenop je ‘koopje’.
@RRRobert: kut… te laat…..
Een Jag X300 als barnfind.
Het opknappen van zo’n roestige oude auto is erg duur. Alleen bij zeer speciale auto’s zou ik het doen. Een voorbeeld: Vind in een oude schuur een Citroën DS cabriolet. Met geluk kan je die kopen voor €10.000. Geef €30.000 aan de restauratie uit, en als je ervan af wil dan kan je er €65.000 voor vragen. Dus bij zeer speciale oldtimers waar verzamelaars van watertanden is het zeker de moeite waard om zo’n Rolls een kans te geven.
@tarquesh: Laat ons inderdaad hopen dat je een Citroën Décapotable kunt vinden voor een klein prijsje (wat is klein) reken dan voor een restauratie +- 80-120.000€ en dan kom je aan de vraagprijzen van 160-200.000€.
Dat klopt een stuk beter idd. Het enige wat hier een kans maakt zijn de Ferrari’s. Daar kan nog wel wat tegenaan voor je op de marktwaarde zit. Reken op 15k voor een motorrevisie van de 365 , dan heb je nog wat marge bij de huidige prijs en ervan uitgaande dat er verder niks mis is.Gezien het feit dat ik er alleen gisterenavond al 4x afzonderlijk over werd getipt is de marketing klaarblijkelijk goed geregeld en zullen de prijzen nog wel flink oplopen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).