• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlandse staat casht hard op BPM-inkomsten

Auteur: RubenPriest, gepost 17 augustus 2016 om 12:04 – 62 Reacties

BPM


Lekker makkelijk geld verdienen.

Onze overheid is maar wat blij met de BPM-regeling in ons land. De boevenbelasting op auto’s is een lekkere cashcow. Anno 2016 blijkt de BPM lucratiever dan ooit, aldus BNR dat cijfers opvroeg bij de VWE. De regels werden aangescherpt waardoor alleen volledige elektrische auto’s nog genieten van een vrijstelling.

De aanpassing van het BPM-stelsel en het afschaffen van subsidies heeft op financieel gebied gunstig uitgepakt voor onze overheid (duh). Volgens de cijfers werd er in het eerste helft van dit jaar maar liefst 100 miljoen euro meer verdiend in vergelijking met dezelfde periode een jaar geleden.

Volgens Paul de Waal van BOVAG kiezen mensen nu sneller voor een auto die bij hen past, omdat er toch BPM over moet worden betaald. In de basis werkt het systeem nog steeds hetzelfde. Hoe meer uitstoot, hoe meer je mag lappen. Onze zuiderburen hebben het wat dat betreft een stuk leuker. Zo knallen ze in België met een Mustang 5.0 vanaf 42.000 euro, wij ‘Ollanders mogen bukken en 115.200 euro lappen.

Foto-credit: Autojunk.nl

Ook interessant!

  • Overheid harkt minder BPM én brandstofaccijnzen binnen
    Overheid harkt minder BPM én brandstofaccijnzen binnen
  • BPM omhoog in 2022: (dikke) auto's nog duurder
    BPM omhoog in 2022: (dikke) auto's nog duurder
  • Nederlandse Teslarijder
    Nederlandse Teslarijder vindt dat 'ie te hard mag rijden
  • Wil je ruimte? koop een 5 jaar oude bedrijfswagen zonder BPM

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

bpm, geld, vwe

Vorig bericht: « Dit is de goedkoopste Audi RS4 van Marktplaats
Volgend bericht: Dit is de grootste Bentley-showroom ter wereld »

Lees Interacties

Reacties

  1. bofkont zegt

    17 augustus 2016 om 12:06

    Joh iets met een open deur, het is nog steeds schandalig dat we dit systeem in Nederland handhaven, omringende EU landen kennen deze legale diefstal niet op deze manier en is het autorijden nog enigszins leuk te houden kwa betalen.

    Login om te reageren
    • kevin82 zegt

      17 augustus 2016 om 13:35

      @bofkont: de Eu is een… NOT!

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        17 augustus 2016 om 13:53

        @kevin82: Nou in dat opzicht wel, die achterlijke BPM moeten ze afschaffen hetzelfde als de wegenbelasting.
        Zie hoe Duitsland dat doet bijvoorbeeld. Hier wordt leuk autorijden zo hard gestraft.

        Login om te reageren
        • wijsneus zegt

          17 augustus 2016 om 16:10

          @bofkont: Zie hoe de Duitse Autobahnen erbij liggen en met name de bruggen. Baustellen ohne Ende. Zowel qua tijd dat een baustelle in beslag neemt en de aantal die je tegenkomt. Is in NL toch wel een stuk beter geregeld.

          Login om te reageren
          • bofkont zegt

            17 augustus 2016 om 16:53

            @wijsneus: Daar heb je gelijk, maar de laatste 20 jaar zijn ze keihard bezig non stop de wegen aan het verbeteren.
            Heb in de jaren 90 in Seedorf gezeten als militair 5 jaar lang, non stop waren ze toen al aan verbeteren van de wegen.

            Login om te reageren
          • TimoBac zegt

            17 augustus 2016 om 17:31

            @wijsneus: absoluut. Zeg wat je wil van onze overheid maar onze wegen zien er fantastisch uit!

            Login om te reageren
          • 645cabrio zegt

            17 augustus 2016 om 18:16

            @wijsneus: dat de Duitsers achterstallig onderhoud hebben, heeft niets te maken met te weinig inkomsten uit autobelastingen. Het hangt samen met de enorme bedragen die voor de vereniging met voormalig Oost-Duitsland zijn uitgegeven vanaf 1990. Dat ging om honderden miljarden. Er is om dat te financieren toen ook besloten om te besparen op onderhoud aan wegen. Dat wordt de laatste jaren ingelopen.

            Login om te reageren
          • csx3000 zegt

            17 augustus 2016 om 22:04

            @wijsneus: Stom gelul het gaat over de bpm, 73200 euro meerprijs voor een Mustang is niet goed te lullen

            Login om te reageren
            • wijsneus zegt

              18 augustus 2016 om 17:13

              @csx3000: ik reageerde op @Bofkont die de MRB erbij haalde. Die is NL namelijk ook ongeveer 4x zo duur. BPM ben ik wel met jullie eens. Was er ook niet plan om die geleidelijk af te schaffen?

              Login om te reageren
    • b0z4 zegt

      17 augustus 2016 om 23:14

      @bofkont: In je kont genaaid worden heet in Nederland BPM..

      Login om te reageren
  2. SummerSky zegt

    17 augustus 2016 om 12:08

    Echt triestig hoe we in dit land, dat toch al te kampen heeft met een slecht klimaat (nu dan even niet), ook nog op autogebied zo aan het janken worden gebracht als autoliefhebber in vergelijking met D UK F E B I …..noem maar op (behalve S en DK dan)

    Login om te reageren
  3. trustmeiamanengineer zegt

    17 augustus 2016 om 12:09

    Tja, die bpm maakt (een leuke) auto rijden waanzinnig duur in dit land. Maar aan de andere kant levert het ook een welvarend en goed georganiseerd land op, met perfect onderhouden wegen.

    Login om te reageren
    • SummerSky zegt

      17 augustus 2016 om 12:13

      @trustmeiamanengineer: Mwah, die wegen zijn wel onderhouden maar dat is slechts een wassen neus, ze worden expres veel te krap gehouden (banen afgekruist) zodat ze vol zitten om de ‘aanzuigende werking’ zogenaamd te verkleinen waardoor autorijden op de snelweg bijna altijd kut is. Ben je van de snelweg af, is het ook niet leuk vanwege de drempels. Zo ff lekker zeiken maar het is niet anders.

      Login om te reageren
      • dirkiii zegt

        17 augustus 2016 om 12:32

        @SummerSky: en bijna nergens mogen inhalen is ook niet echt leuk.

        Login om te reageren
      • granlusso zegt

        17 augustus 2016 om 12:32

        @SummerSky: Inderdaad hee, ga even naar buiten. Dan herinner je je weer waarom je voor die profielnaam gekozen hebt.

        Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      17 augustus 2016 om 12:53

      @trustmeiamanengineer: in Belgie ben je uiteindelijk ook 115.000 euro kwijt aan je mustang. Je moet om het jaar een nieuw onderstel, je vullingen vallen er om de haverklap uit, je schoonmoeder heeft jaarlijks 3 bekkenbreuken en je vriendin krijgt 5 miskramen in het jaar…

      Login om te reageren
      • autogedrocht zegt

        17 augustus 2016 om 13:13

        @87sandyd: miskramen zijn niet grappig….

        Login om te reageren
        • 87sandyd zegt

          17 augustus 2016 om 14:08

          @autogedrocht: ik wil er natuurlijk niemand mee kwetsen (k)

          Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      17 augustus 2016 om 14:19

      @trustmeiamanengineer: ach hou toch op met die fabeltjes, zelfs de politiek zelf gelooft niet meer in die sprookjes…. Nog geen 30% van de inkomsten uit de autobelastingen gaat naar infrastructuur!!!

      Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        17 augustus 2016 om 14:48

        @dutchneon: Inderdaad, en dat staat ook nergens. Dat geld gaat wel naar de gezondheidszorg, sociale zekerheid, onderwijs etc. Lijkt me ook belangrijk.

        Login om te reageren
  4. meneer zegt

    17 augustus 2016 om 12:10

    Het geld moet nu eenmaal ergens vandaan komen..

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      17 augustus 2016 om 12:15

      @meneer: precies, er moet ergens betaald worden. Kijk eens wat een mooie infrastructuur wij hebben TOV omliggende landen…..

      Login om te reageren
    • jaccovdzaag zegt

      17 augustus 2016 om 12:16

      @meneer: Ja. Door te bezuinigen op onzinnige dingen.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        17 augustus 2016 om 12:36

        @jaccovdzaag: maar wat voor de één onzinnig is (JSF, ontwikkelingsamenwerking, EU, publieke TV, uitkeringen, koningshuis) is voor een ander weer erg belangrijk.

        Login om te reageren
        • dutchneon zegt

          17 augustus 2016 om 14:27

          @mashell: dat is ook onzin, als ik een degelijke partij zou oprichten die 10% minder belasting zou garanderen ten koste van het koningshuis, publieke tv, toneel, en ontwikkelingshulp, en de wegenbelasting voor lpg verlaag naar benzine tarief en de grens van de CO2 tax in de bpm verhoog naar 250 en daaronder gewoon het normale bpm tarief…weet ik zeker dat ik goed scoor.
          We zijn hier in NL gewoon gewend geraakt aan auto’s met mini motorisering omdat we daar al op uitgemolken worden…. Als je iets meer wilt word je nog harder gemolken!

          Login om te reageren
        • 888natan zegt

          17 augustus 2016 om 14:37

          @mashell: ambtenaren?

          Login om te reageren
      • meneer zegt

        17 augustus 2016 om 12:41

        @jaccovdzaag: doe even niet zo kortzichtig en bedenk je eens hoeveel mensen een auto enkel als transport aanschaffen. Denk je niet dat die snellere auto’s onzinnig vinden? Dat is 95% vd klanten

        Login om te reageren
        • 87sandyd zegt

          17 augustus 2016 om 12:51

          @meneer: maak er maar 99% van

          Login om te reageren
        • jaccovdzaag zegt

          17 augustus 2016 om 15:51

          @meneer: Ik ben niet kortzichtig hoor. Ging niet alleen over auto’s, integendeel.

          Login om te reageren
  5. pinut187 zegt

    17 augustus 2016 om 12:12

    Daarom hebben ze in België belabberde wegen en in NL goede wegen. Dus ja, wat wil je, met je Mustang proberen al die gaten in het wegdek proberen te omzeilen of over een strakke zoab snelwegbocht je banden oproken maar wel wat (griwelijk veel) meer voor je wagen betalen maar je er dus ook beter van kan genieten?

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      17 augustus 2016 om 12:13

      @pinut187: *gruwelijk

      Login om te reageren
  6. G-Ammo zegt

    17 augustus 2016 om 12:14

    Zeker. Maar de ”wegen”belasting in Belgie is ook geen lachtertje met een V8… dat hebben wij beter voor elkaar met ons systeem, want wij betalen op gewicht van de auto. Dus als je bij ons een V8 in een Micra swapt, of in Belgie……..

    Login om te reageren
    • tborre zegt

      17 augustus 2016 om 16:48

      @G-Ammo: idd. Autoblog moet eens stoppen met deze foute vergelijkingen. De ze nu al jaren en ze blijven onzin uitkramen.. reken eens uit wat 5 jaar met die wagen rijden in beide landen zal kosten. En hou dan aub rekening met alle factoren. In plaats van deze onzin altijd …

      Login om te reageren
    • geertvn zegt

      18 augustus 2016 om 08:46

      @G-Ammo: yep, 5.0 betekent in Belgie 24 fiscale pk’s of 2463.91 euro wegenbelasting per jaar.( ter vergelijking: mijn Alfa 159 tbi is 269.28 euro per jaar) maw zo dik rijden die grote motoren hier ook niet rond.

      Login om te reageren
  7. martinus zegt

    17 augustus 2016 om 12:15

    Dat ze erop cashen is bekend. Alleen wat mij opvalt is dat die bpm bijzonder [b]ondoelmatig[/b] wordt ingezet.

    Schijnt dat bpm te maken heeft met het doel co2 uitstoot te verminderen. Als het daarvoor ook gebruikt wordt.. dan zouden auto’s bijna co2 neutraal rijden. 1ton co2 (terug) de grond ib pompen kost ongeveer €30. Als je op een auto €3.000 euro bpm heft, kun je dus 100ton co2 de grond in pompen. 100.000kg dus, met een uitstoot co2 van 100gram/km is die €3K bpm dus goed genoeg.. om voor 1.000.000aan kilometers rijden te compenseren, [b]3x de afstand die een auto gemiddeld aflegt in haar leven. [/b]

    Maargoed… co2 reductie of neutralisatie lijkt helemaal geen doel van de overheid.. want bijna geen geld gaat naar die co2 naturalisatie.

    Kortom, mede doordat iedereen die een auto nodig heeft, toch wel rijdt… en het geld niet voor co2 reductie besteedt wordt.. lijkt mij bpm een van de meest [b]ondoelmatige[/b] belastingen van Nederland.

    Login om te reageren
  8. stfu zegt

    17 augustus 2016 om 12:18

    Altijd dat gejank dat de overheid geld verdiend… Dat lijkt me nogal nodig met miljarden aan uitgaven en ondertussen iedereen zo tevreden mogelijk te houden. We hebben het fantastisch hier qua welzijn, infrastructuur, gezondheid etc etc.

    Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      17 augustus 2016 om 14:35

      @stfu: heb je je ogen af en toe nog open? Ons geroemde gezondheidsstelsel word keihard afgebroken. Ja leuk als je gezond bent of een keer je been breekt en 3 dagen in het ziekenhuis… Maar heb je een bijzondere complicatie oid of een medicijn nodig wat niet op het lijstje van schippers is aangevinkt, dan val je buiten de boot en sta je er alleen voor. Kun je naar hart van NL sbs met de zoveelste smeekbede en een Facebook aktie. Kom toch op, openbaar vervoer is al net zon lachertje, ns gaat treinen vervangen, reiziger is de dupe want oude treinen faseren ze uit maar de nieuwe zijn nog niet klaar… En dan tussendoor een fyraatje voor 70 miljoen. Ik zeg lekker zooitje!

      Login om te reageren
      • josvanrey zegt

        17 augustus 2016 om 23:15

        @dutchneon: het kan nog erger, kijk eens naar hoe het hier in Belgie er aan toe gaat. Idd er zijn enorme bedragen weggegooid ivm verschillende projecten, zo is het Fyra dossier erg interessant. Eigenlijk de hele HSL (HSA), het hele consortium stinkt en is al twee keer gered van een faillisement. En dat is dan maar 1 project, zo zijn er constant bewindvoerders die hun paradepaardje uit de kast trekken maar het heimelijk mis loopt. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de carpoolstrook (A1,a6), ook z’n mooi experiment.. Maar er zullen nog vele volgen.. Met innoverende projecten/maatregelen zullen er vaak ook een aantal falen, omdat de betreffende verantwoordelijke net iets te megalomaan wilt handelen en het algeheel doel/nut uit het oog verliest.

        Login om te reageren
    • csx3000 zegt

      17 augustus 2016 om 22:11

      @stfu: Ha iemand die het nu vast prima voor elkaar heeft, tot dat het mis loopt…

      Login om te reageren
  9. stijnvermeersch zegt

    17 augustus 2016 om 12:19

    In België betaal je bijna 11.000€ inschrijvingstaks en jaarlijks 3400€ wegenbelasting voor dit karretje. Dat is dus bovenop de 42.000€ catalogusprijs.

    Login om te reageren
    • offroad zegt

      17 augustus 2016 om 22:09

      @stijnvermeersch:

      Dan spaar je nog altijd eur 62200 bij aanschaf. De belasting is 2504 p.j hoger. Dan moet je de auto al 25 jaar rijden, voordat je in België even duur uit bent. En dan is nog geen rekening gehouden met de veel lagere benzineprijs, wat ook aantikt bij een Mustang. En na die 25 jaar is er een oldtimer regeling, in NL pas na 40 jaar.

      Login om te reageren
  10. crusader zegt

    17 augustus 2016 om 12:31

    Na 10 jaar gebruik heb je uiteindelijk in BE evenveel belasting betaalt. De BPM daar (BIV) is mss lager maar de jaarlijkse wegentaks op zo’n 5l vervuilende V8 wel een pak hoger dan in NL…wat is beter? En verder betaalt de koper telkens opnieuw BIV bij doorverkoop terwijl de BPM meegaat id wagen in NL, wordt gewoon mee afgeschreven. Dus niet teveel huilen…

    Login om te reageren
  11. ThomasBol zegt

    17 augustus 2016 om 12:35

    Kan me niet voorstellen dat het tegenwoordig meer inkomsten genereert dan in, neem, 2007. Daar tikte je met gemak 8/9k BPM af op een doodnormale gezinsauto.

    Login om te reageren
  12. kilum zegt

    17 augustus 2016 om 12:40

    De overheid verdient niets. Wij geven geld aan de overheid zodat zij daar dingen mee kunnen doen waar wij voor gestemd hebben.

    Ik ben het er mee eens dat de automobilist onnodig hard gestraft wordt. Maar 9 van 10 Nederlanders geeft hier geen sier om. Als je het nu via je auto betaald betaal je het niet ergens anders. En door de auto op deze manier te belasten geef je mensen de keuze hoeveel ze bereid zijn te betalen door een andere auto te kopen.

    Als ze het niet bij de auto’s halen waar dan wel? Alle loon belasting 2% omhoog? Dan wordt dus alles duurder. En ook echt alles. Inclusief de auto.

    Nederland heeft nauwelijks nog natuurlijke hulpbronnen. We hebben wat gas in Groningen. Maar dat kunnen we niet op hoog tempo uit de grond pompen want dan zakt de halve provincie in. Dus waar moeten wij het van hebben? Inderdaad, Handel. Zoals we altijd hebben gedaan. Dit gebeurd ook op grote schaal in de haven van Rotterdam en op Schiphol. Maar als dat niet genoeg is?

    Ik heb dan liever de keuze hoeveel ik aan belasting betaal. En ja dat betekend dat een leuke auto duurder is. Maar ik als liefhebber heb het er voor over. Terwijl de overige mensen nu de keuze hebben in wat ze willen bijdragen.

    Ja het Nederlands wagenpark wordt er niet leuker op. Maar dat maakt het des te leuker om ineens een speciale auto te zien rijden.

    Login om te reageren
    • ardonjr zegt

      17 augustus 2016 om 12:48

      @kilum: Precies dit!

      Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      17 augustus 2016 om 13:20

      @kilum: Op zich helemaal met je eens, alleen Nederland is méér dan alleen een handelsland. Vergeet de agrarische sector niet, op twee of drie na is Nederland de grootste exporteur van agrarische producten. Ter wereld. Daarnaast hebben we nog een aanzienlijke industrie en een beetje tourisme.

      Login om te reageren
      • kilum zegt

        17 augustus 2016 om 16:21

        @henkp1: Natuurlijk, maar dat alles bij elkaar is niet genoeg om de economie te draaien. Als die inkomsten bij elkaar genoeg waren om de Nederlandse overheid draaiende te houden op dit niveau dan was Nederland nu een belastingvrij paradijs geweest zoals Luxemburg. Maar helaas is dat niet genoeg. Dus moet het geld ergens gehaald worden in de vorm van belasting.

        Ik wil daar wel graag aan toevoegen dat de overheid wel wat efficiënter en minder corrupt (lees: wachtgeld, etc.) met ons geld mag omgaan. Wat mij betreft.

        Login om te reageren
  13. thomasthomas zegt

    17 augustus 2016 om 12:42

    Geloof me in België koopt niemand een 5.0 Mustang (behalve de dorpsgek die regelmatig bij Jambers in de uitzending zit). Belgen rijden het liefst een 1.6 of 2.0 dieseltje. Niet meer dan 15pk fiscale pk’s want anders is het allemaal veel te duur (zijn zuiniger dan Hollanders wat dat betreft).

    Login om te reageren
    • jippie zegt

      17 augustus 2016 om 13:03

      @thomasthomas: fiscale pk’s? Volgens mij behoeft dit enige nadere uitleg voor den Hollandse autoliefhebber/belastingbetaler…

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        17 augustus 2016 om 13:16

        @jippie: Daar is niet heel lang geleden nog een heel artikel over geschreven :)

        Login om te reageren
  14. lazy123 zegt

    17 augustus 2016 om 13:04

    Met zen allen in opstand komen tegen deze belachelijke hoge BPM in NL

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      17 augustus 2016 om 14:50

      @lazy123: Zen?

      Ja, in opstand komen tegen milieuvervuilende auto’s, klinkt logisch man.

      Login om te reageren
  15. berlinetta zegt

    17 augustus 2016 om 13:24

    Zoals hierboven al meermaals gezegd: het geld moet ergens vandaan komen. Voor ons autoliefhebbers is het sneu dat dat via BPM wordt gedaan, maar voor 99% van de bevolking maakt dat niks uit.

    Login om te reageren
  16. bartsmit zegt

    17 augustus 2016 om 14:41

    Ik zeg; Stem Wilders. Geef hem een kans. Daarna kunnen we altijd weer terug naar een linkse regering. Het is in dit land gebruikelijk om puin te ruimen van een vorig kabinet.

    Login om te reageren
  17. slickrick zegt

    17 augustus 2016 om 16:16

    We staan nog steeds met z’n allen in de file, veel huishoudens hebben meer dan 1 auto, parkeren in de steden kost de hoofdprijs en het staat vol…..dus met andere woorden, de BPM en MRB kan verder omhoog…..de Nederlander betaalt toch. Geen enkele reden om het te verlagen… Pas als de mensen masaal gaan emmigreren zal de staat gaan nadenken hoe ze het aantrekkelijker kunnen maken…

    Login om te reageren
    • bartsmit zegt

      17 augustus 2016 om 18:00

      @slickrick: Nederlanders betalen juist niet. Ik vind het Nederlandse wagenpark echt zeer matig. In Duitsland en België zie je nog exoten.

      Login om te reageren
      • slickrick zegt

        17 augustus 2016 om 19:17

        @bartsmit: nee, maar daar heeft de NL overheid ook iets op gevonden. Iedereen lokken met een belastingvrije 1.2 TDI spaar diesel, en vervolgens gewoon MRB op heffen.

        Login om te reageren
  18. klausie zegt

    17 augustus 2016 om 17:59

    Duitse kennis BPM verhaal uitgelegd…hij begreep er niets van…
    Zijn touran (2.0 tdi) 10.000e goedkoper in aanschaf en wegenbelasting 1600e per jaar goedkoper…
    MAAR WIJ WONEN IN NL…. ja ? ? ?

    Login om te reageren
    • slickrick zegt

      17 augustus 2016 om 19:20

      @klausie: De Duitse overheid heeft een veel ander belang en dat is de eigen auto industrie beschermen…de economie draait er lekker op dus ze zullen nooit auto bezit zo zwaar belasten als is NL.

      Login om te reageren
      • klausie zegt

        17 augustus 2016 om 20:27

        @slickrick: dat is id zo, maar ik woon 5km van de duitse grens…jammer dat ons zoveel onmogelijk word gemaakt…

        Login om te reageren
  19. O plaat zegt

    17 augustus 2016 om 18:10

    Zo als eerder aangehaald moet je eens berekenen wat die mustang op 10jaar kost in België aan taks en dan pas spreken over hoe “goedkoop” hij is. Wel iets wat super is aan Belgie is de Oldtimer regeling vanaf 25jaar. Mijn 27jaar oude diesel kost mij zo nog 35euro aan taks per jaar.
    Daarom rijd ik prive enkel nog oldtimers. Met het geld dat ik uitspaar huur ik mij wel een echt dikke wagen op vakantie buiten de EU.

    Login om te reageren
  20. mrwheely zegt

    18 augustus 2016 om 04:18

    EUROPA = 1 ???

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North