Gave Defender-versie heeft een voordeel in Nederland

Auteur: , 30 Reacties

De kentekens die erop mogen zijn geel, en toch ook niet.

Dat de New Defender in twee smaakjes komt, de 90 (driedeurs) en de 110 (vijfdeurs), dat weten we. Land Rover heeft echter nog een trucje bewaard, wat voor ons Nederlanders goed uit kan komen. Op de beursvloer in Frankfurt staat naast een rits Defender 90’s en 110’s een Defender met steelies en een gesloten achterruit. Dat is de Defender Commercial. En ja: deze heeft geen achterstoelen maar een laadbak. In Nederland betekent dit dat je de auto op grijs kenteken mag zetten.

Daarmee is het niet het busje wat je verwacht. Voor ondernemers die een leuke image-builder met hun reclametekst erop willen, zonder daar fiscaal te veel last van te hebben, lijkt ons dit een leuke uitkomst. Natuurlijk kun je de Commercial een beetje verder aankleden, maar de witte stalen velgen hebben ook zo hun charme.

De prijs laat zien wat er gedaan wordt met slurpers als de Defender. De Defender 90 kost namelijk 94.300 euro, terwijl de Commercial 46.370 euro op zijn prijskaart heeft staan. Het is niet de schoonste bus en al helemaal niet de grootste en/of goedkoopste, maar voor de techniek die je krijgt is de Defender niet alleen best een leuke optie, ook een hele unieke. Oh, en laat die steelies er gewoon op. Vinden we allemaal leuk.



30 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Band op de motorkap zou ook niet misstaan
@lompey: Wat lastig gezien de huidige eisen rond voetgangersveuligheid.
@metalmike: fabrieks-af wel maar je kunt het natuurlijk wel zelf doen. Verwacht niet dat je daar gezeur mee gaat krijgen van oom agent.
@metalmike: hebben we het wel eens gehad over voetgangersvuiligheid? Die lui stoten ook genoeg uit volgens mij!
Tentje erop, keukentje achterin en go for it !
@720s… een Defender 90, die zonder aanpassingen in NL op grijs kenteken komt? Lijkt me een sterk verhaal.
Komt die info vanuit Frankfurt of vanuit Land-Rover Nederland?

BPM-regelgeving voor grijs kentekens is een typisch Nederlands verhaal en gaat niet zomaar een-op-een op voor voertuigen die in het buitenland voorzien zijn van een vlakke laadvloer.

A. BPM blok moet passen
B. Tussenschot moet aan NL regels voldoen
@ototaal: deze informatie komt van de Nederlandse importeur. Ik verwacht dat de door jou genoemde aanpassingen in het totaalpakket opgenomen worden.
Fantastisch als je hovenier bent.
Als de 110 met dubbele cabine nou op grijs kenteken komt.
Jammer alleen dat je wel bijtelling betaalt van 22% over de prijs INC BTW die je terug krijgt en INC BPM die je niet betaalt op een grijs kenteken. En dan nog effe de BTW correctie van 2.7% ook over de nieuwprijs INC BTW en BPM… Dus echt voordelig is het niet want grijs kenteken wegenbelasting is voor de beurs van de zaak interessant en niet voor de privé beurs, verder kan het lastiger zijn met autoverzekering bonus/malus te behouden en mag je officieel in veel landen van de EU niet op zondagen autorijden wat nogal kųt is wanneer je met je caravan door duitsland bijvoorbeeld heen rijdt op weg naar je camping in denemarken, polen of verder noordelijk/oosters. Helemaal als je een grijs kenteken met laadbak hebt.
@schuimbekje3: je moet hem ook wel puur zakelijk houden, anders is de lol er inderdaad snel af.
@schuimbekje3: Je mag in Duitsland best rijden op zondagen. Je moet alleen kunnen aan tonen dat je niet commercieel rijdt. Dat lukt vrij goed als je er een caravan er achter hebt hangen en je geen reclame van een caravan handel op de auto hebt staan.
Voor Ko de boswachter en de jager op leeftijd die nog een kvk nummer heeft. Kan de hond mooi achterin.
@kvgorp: voor een grijs kenteken heb je geen eigen zaak nodig.
@flutterby: oh voor de aanschaf wel
Kijk zo hoort de Defender. Als een werkpaard en niet als een luxepaard.
Kut overheid. €94k en €101k. Met een 45k pond vanafprijs. Idioterie.
@dunhozzie: Waar moet het geld anders vandaan komen? Inkomstenbelasting omhoog?
@basv: minder aan bullshit uitgeven. Bijvoorbeeld 7 miljard euro voor reintegratie bureaus die geen enkel effect hebben. 100 miljoen voor 4×4 voertuigen voor terroristen in syrie. Naar schatting wordt 50% van de nederlandse overheidgelden over de balk gegooid volgens amerikaans onderzoek.dus met 140 miljard zouden ook toe kunnen als ze het geld zouden uitgeven alsof het hun eigen geld was ipv van de bijna 300 miljard euro per jaar.. iedereen gratis medische hulp en iedereen gratis rijden in nederland als ze hun centjes niet zouden uitgeven alsof het snoep is.
@schuimbekje3: Ik denk dat dit land hard (echt heel hard) achteruit zou gaan als we Amerikaanse adviezen over belastingen gaan opvolgen. Daarnaast hebben we het ontzettend goed hier en moet je misschien iets minder klagen en harder gaan werken.
@basv: Sorry dat ik het zo moet zeggen, maar dat is natuurlijk je reinste linkse onzin. Tuurlijk moeten er belastingen ontvangen worden, maar de belastinginkomsten worden gemeten in euro’s, niet in percentages wegenbelasting. Een mens geeft uit wat ‘ie zich kan veroorloven. Als iemand maandelijks €500 wil uitgeven aan een auto, dan komt er zo’n auto. Met hoge belastingstarieven wordt dat dan een Polo’tje, met lage tarieven een Land Rover.

Net zoals dat domme linkse gedrocht met de naam “hypotheekrenteaftrek”. Het enige dat daarmee bereikt is, is dat de woningen in paar jaar tijd veel duurder zijn geworden: Net zoals voor de invoering is een huis immers nog steeds waard, wat de hoogste bieder zich kan veroorloven. Niemand schiet er dus wat mee op (behalve oude mensen die voor de invoering gekocht hebben, en nu willen verkopen), maar door al dit soort onzin wordt wel een duur belastingsapparaat (linkse baantjesmachine) in stand gehouden. Wat ook weer betaald wordt uit, jawel, belastingcentjes.

En we vinden het allemaal maar normaal.
@piebepost: Onzin dat hypotheekaftrek ervoor zorgt dat de woningen de afgelopen jaren duurder zijn geworden, rente aftrek bestaat al vanaf ’80. Dat komt door de rechtse coalitie die de rente omlaag brengt zodat mensen meer gaan uitgeven. Doordat ze meer gaan uitgeven worden er meer huizen gekocht en wordt de prijs duurder.
@laptom: en de hypotheekrente aftrek wordt ieder jaar al minder. Ik betaal wel 52% belasting, maar krijg straks maar 38% terug. Ik klaag niet, maar dit is niet op gezet door de linkse rakkers…
@laptom: Je hebt mij ook nergens zien schrijven dat het om de “laatste jaren” gaat, dat verzin je zelf. Verder: https://nl.wikipedia.org/wiki/Hypotheekrenteaftrek_(Nederland)#Invloed_op_woningmarkt
Doe mij maar Bollinger. Die heeft meer het karakter van de originele Defender. Simpel en doeltreffend.
Ik vind hem wel gaaf maar een ton vanaf prijs. De oude koste ook een hoop maar in Engeland zoals aangegeven hier vanaf 45k, jammer weer.
@rolov: maar aan de andere kant, de 45k versie kan ik ook niet betalen. Dus tja.
Leuke touch, Wilks Bros.
Vind het maar een hoop misplaatste retro treurnis bij elkaar.
Persoonlijk vind ik dit best een leuke boodschappenkar.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).