• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Niemand wil een Koenigsegg met een driecilinder

Auteur: machielvdd, gepost 22 juli 2024 om 18:01 – 29 Reacties

Koenigsegg presenteerde de Gemera met een driecilinder, maar die blijkt totaal niet in trek te zijn.

Het was een van de grootste verrassingen van 2020: de Koenigsegg Gemera. In de verlaten hallen van de gecancellede Autosalon van Genève presenteerde Koenigsegg een vierzits hybride met een driecilinder. Dit was echter niet zomaar een driecilinder, maar een technologisch hoogstandje dat 600 pk leverde.

De ‘Tiny Friendly Giant’ mag dan een wonder der techniek zien, niet alle klanten kunnen dit waarderen. Zij willen gewoon een dikke V8. Daarom besloot Koenigsegg de productieversie van de Gemera – die vorig jaar werd onthuld – ook optioneel aan te bieden met V8.

Wat blijkt nu? Klanten kiezen massaal voor de V8. Dusdanig massaal, dat Koenigsegg heeft besloten om de driecilinder te laten voor wat het is. Koenigsegg heeft het handjevol klanten dat een driecilinder wou over kunnen halen om ook voor de V8 te kiezen, waardoor de Gemera nu dus alleen met V8 gebouwd wordt.

Met de V8 is de Gemera nóg sneller dan eerst, want deze wordt nog steeds bijgestaan door drie elektromotoren. Dit resulteert in een systeemvermogen van een bizarre 2.300 pk. Met de driecilinder had de Koenigsegg Gemera ‘maar’ 1.724 pk.

Heeft Koenigsegg dan Tiny Friendly Giant dan voor Jan met de korte achternaam ontwikkeld? Niet per se, want Christian Von Koenigsegg zegt dat er later misschien alsnog een Gemera met een driecilinder komt. Maar dan moet er tegen die tijd geen optie meer zijn voor een V8, want anders krijg je weer hetzelfde verhaal.

Bron: Christian Von Koenigsegg himself in de Top Gear Podcast

Ook interessant!

  • Dit is de snelste dakkoffer ter wereld
  • Koenigsegg vastbesloten Bugatti te verslaan
    Koenigsegg richting 500 km/u om Bugatti te verslaan
  • Eigenaar uitgebrande Koenigsegg krijgt er nog één
  • Bizar! Klant kiest voor 24 karaat goud op Koenigsegg
    Bizar! Klant kiest voor 24 karaat goud op Koenigsegg

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

gemera, koenigsegg

Vorig bericht: « Kijk nou, een cabrio waarin je achterin kunt zitten
Volgend bericht: Wat klopt er niet aan deze occasion? »

Lees Interacties

Reacties

  1. alpina007 zegt

    22 juli 2024 om 18:10

    Ahhh! Mijn favoriete family car :-)

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      22 juli 2024 om 19:07

      Jij was de enigste met 3 pitter zeker🤣

      Login om te reageren
      • alpina007 zegt

        22 juli 2024 om 20:07

        😁😁😁

        Login om te reageren
  2. rollingstoned zegt

    22 juli 2024 om 18:17

    “Dit resulteert in een systeemvermogen van een bizarre 2.300 pk.”

    Ze kunnen beter wat aan de kwaliteit en rijeigenschappen doen i.p.v. die totaal nutteloze pk race.

    Login om te reageren
    • anthwan zegt

      22 juli 2024 om 18:31

      Op dat afgebrande exemplaar na zat het wel goed bij Koenigsegg.
      Heb nog geen klachten zien van ‘panel-gaps’ zoals bij Mclaren.

      Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        22 juli 2024 om 18:43

        Ik doel niet op panelgaps, Google voor de gein eens op “Koenigsegg crashes”…

        Login om te reageren
        • alpina007 zegt

          22 juli 2024 om 21:35

          Dat ligt echt niet aan de auto’s, maar aan de mensen die er heel goed mee kunnen rijden

          Login om te reageren
        • i3bestuurder zegt

          23 juli 2024 om 12:33

          @rollingstoned

          Verhalen van Google halen om daarmee te onderbouwen dat een Koenigsegg geen goede wegligging heeft. Het mooie in zulke verhalen is dat de bestuurders van zo’n auto “denken” te kunnen autorijden. Alleen om zulke auto’s op de weg te kunnen houden moet je wel iets meer kunnen dan autorijden. Denk bijvoorbeeld eens aan het feit dat natuurkunde ook zijn grenzen heeft.

          Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      22 juli 2024 om 18:55

      Dit: “kwaliteit en rijeigenschappen”

      moest “kwaliteit van de rijeigenschappen” zijn.

      Login om te reageren
      • rendomjoeser zegt

        23 juli 2024 om 00:53

        Vertel, je hebt er ervaring mee…

        Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      22 juli 2024 om 19:08

      Vertel, je hebt er ervaring mee?

      Login om te reageren
  3. av_diver zegt

    22 juli 2024 om 18:32

    €400.000 optie was de 8 cylinder volgens mij.
    En je wilt toch niet te boek staan als die ene persoon die niet genoeg geld heeft voor een ‘echte’ koenigsegge

    Login om te reageren
  4. I Love Porsche zegt

    22 juli 2024 om 18:40

    Wat een verrassing zeg… en water is nat. Ook zo’n verrassing.

    Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    22 juli 2024 om 19:34

    Een driecilinder hybride Koenigsegg…

    Dat klinkt als een auto voor bejaarde Priusrijders die nog in de ontkenningsfase zitten dat ze bejaard én een Priusrijder zijn.

    Login om te reageren
    • petroldrinker zegt

      23 juli 2024 om 08:51

      En toch he, zou ik liever een prius rijden dan welke full EV dan ook….

      Login om te reageren
  6. PrettyAwesome zegt

    22 juli 2024 om 19:35

    Had ik het geld: direct deze gekocht, 600 pk en maar 3 cilinders, geniale enginering noem ik dat!

    Login om te reageren
  7. cjdg zegt

    22 juli 2024 om 19:39

    Damn, Alleen die 3-cilinder paste in m’n leasebudget.
    Jammer weer.

    Login om te reageren
  8. verdebosco zegt

    22 juli 2024 om 19:45

    Wat een mooie auto. Normale deuren erop, een hybride 3-cilinder erin met 500 pk, iets hoger op de wielen, Saab op de neus (lukt niet meer, weet ik, dan maar NEVS Emily GT-R by Koenigsegg) en voor 125.000 euro in de prijslijst. Wordt een succes.

    Login om te reageren
  9. jippie zegt

    22 juli 2024 om 19:53

    Als geld geen rol speelt en je kan kiezen uit een kogelbiefstukje en een wagyu biefstukje… waarom dan kiezen voor een kogelbiefstuk?

    Login om te reageren
    • brammetjedeb zegt

      22 juli 2024 om 20:58

      Tuurlijk, zou ik zoveel geld hebben laat ik zo’n lapje invliegen uit Japan. Maar een goede biefstuk van de boer drie dorpen verderop is net wat minder belastend voor het milieu lijkt me. De meeste kopers van die koenisegg hadden daar schijt aan, op een paar na. Vind ik toch mooi eigenlijk…

      Login om te reageren
  10. kniesoor zegt

    22 juli 2024 om 20:07

    Als ze die Giant dinges nou eens in een Yaris GR zouden lepelen. Hebbie bij 200 km/u nog wielspin als je een toefje gas bijgeeft 😆

    Login om te reageren
  11. tortuga zegt

    22 juli 2024 om 20:35

    Jammer men vrouw heeft net haar Micra verkocht anders had ik wel een 3 cilinder van het schap er in willen lepelen.

    Login om te reageren
    • admiajfe zegt

      22 juli 2024 om 21:48

      Ja ga je vrouw mennen

      Login om te reageren
  12. ericc zegt

    23 juli 2024 om 06:56

    Er zou een twee-zitter uitkomen met enkel de drie cilinder in de nabije toekomst!

    Login om te reageren
  13. herve11f zegt

    23 juli 2024 om 07:25

    Binnen 30 jaar is het juist deze wat ze gaan willen omdat hij nog unieker zal zijn.

    Login om te reageren
  14. mashell zegt

    23 juli 2024 om 07:37

    Misschien is een marktonderzoekje toch wel een goed idee voordat je een motor gaat ontwikkelen.

    Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      23 juli 2024 om 08:45

      Nou, dat zal vast meevallen.

      De driecilinder kunnen ze nog altijd aanbieden aan een andere fabrikant.

      Even terug tunen en je hebt een driecilinder van ca. 400 pk in je BMW/Ford/Toyota coupe/Spider …

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        23 juli 2024 om 18:56

        Die drie cilinder is gemaakt voor hoogstens 10 duizend kilometer, die andere merken ontwikkelen voor tien keer dat per jaar.

        Login om te reageren
  15. petroldrinker zegt

    23 juli 2024 om 08:50

    Lijkt mij vrij logisch… Als je zoveel op een auto stukslaat wil je ook een fatsoenlijke motor, er is een reden dat de EV sportwagens zoals rimac niet verkopen…. vrijwel niemand wil zulke shit

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North