Helemaal officieel: de Mercedes-Benz A-klasse Sedan

Auteur: , 117 Reacties

Jong, hip en dynamisch. Baby-boomers, kom er maar in!

Wellicht niet direct belangrijk voor de particuliere verkoop, maar wel voor de premium leasemarkt. Voor de betere junior-vice-managing-director-president-at-large-semi-preses van een van de grote vier accountantskantoren is dit een heel belangrijke auto. Klein genoeg om niemand tegen het hoofd te stoten, maar je hebt wel een vette badge. Dit is de nieuwe Mercedes-Benz A-Klasse Sedan!

C-Segment
Er was een tijd dat de Mercedes-Benz 190 (W201) de ‘Baby Benz’ was. Een kleine, compacte sedan met net voldoende ruimte om de binnenkort nog succesvollere zakenlieden te helpen met forenzen. De 190 E werd door de C-Klasse opgevolgd en stukje bij beetje groeide die auto. Daardoor kwam er ruimte voor een model ónder de C-Klasse. Die auto kwam in 2013 op de markt in de vorm van de Mercedes-Benz CLA klasse, een compacte sedan op basis van de A-Klasse. Een C-segment sedan, technisch gezien. Normaliter zijn dat de meest duffe automobielen, maar de CLA mocht er absoluut zijn, zeker in de juiste (maar dure) varianten. Intussen is er een nieuwe A-klasse, dus een sedanversie van die auto liet niet lang op zich wachten, getuige de A-Klasse Lang (afbeelding onder) die we enkele maanden geleden al konden laten zien.

Mercedes-Benz A-Klasse Lang

420 liter
De A-Klasse Sedan is een échte sedan, dus met vier deuren en een separate kofferklep. De wielbasis van 2,72 meter is gelijk aan die van de A-Klasse hatchback (rijtest), de totale lengte bedraagt 4,54 meter, zo’n 13 centimeter langer dan de hatchback. Volgens Mercedes-Benz heeft de auto de meeste hoofdruimte in zijn klasse. Dan zij we vooral benieuwd wat de klasse inhoudt. Als het puur gaat om premium C-segment sedans, is er enkel de Audi A3 sedan, absoluut geen ruimtewonder. Ook belangrijk: de bagageruimte bedraagt 420 liter. Bijzonder aan de A-Klasse Sedan is de lage luchtweerstand. Dankzij de gladde stroomlijn bedraagt de Cw-waarde 0,22. Dan moet je wel kiezen voor versie met de kleinste velgen, die 16″ groot zijn. De grootste leverbare maat is 19″.

Mercedes-Benz A-Klasse Sedan '18

Motoren
In het begin zijn er twee motoren leverbaar. De eerste is een 1.33 viercilinder ‘M282’-benzinemotor, met uiteraard een turbo. Deze levert 163 pk, in principe meer dan voldoende dus. Mocht je veel minder vermogen en absoluut geen streetcred wensen, dan is de anderhalf liter viercilinderdiesel van Renault een optie. Deze stampt 116 briesende paarden op de voorwielen af. Voor de sportiever ingestelde automobilist komen er nog drie leuke opties bij. Ten eerste de A250, die met 224 meer dan adequaat vermogen levert. Uiteraard komt er ook een misselijkmakende A45 AMG met naar verluidt 400 pk. Mocht je het groot tussen 224 pk en 400 pk erg groot vinden, dit vinden ze bij Mercedes ook. Daarom komt er ook een A35 AMG met een kleine 300 pk. Dit model moet je meer zien als een gekietelde A250 dan een milde variant van de A45. Uiteraard kun je ook een standaard dieseltje voorzien van leuke goodies om indruk te maken bij de lokale Starbucks.

Mercedes-Benz A-Klasse Sedan '18

Begin 2019
Over het interieur hebben we het nog niet gehad, voornamelijk omdat het nagenoeg identiek is aan dat van de A-Klasse hatchback. Volwassen, hoogwaardig en (mits voorzien van de juiste opties) luxueus. De complete line-up wordt waarschijnlijk na de zomer bekendgemaakt, evenals de prijzen. Hopelijk kunnen we rond die tijd ook de eerste meters in deze auto maken. Levering start naar verluidt rond Q1 van 2019.

Mercedes-Benz A-Klasse Sedan '18



117 reacties

smoelt goed,
@gove: het enige wat niet goed smoelt, is de smoel. Voor de rest wel een geslaagd ontwerp.
@marinepower: Mee eens. Het lijkt wel een schele kat van voren.

Als ik de keuze had tussen deze of een A3 Sedan, gaat mijn voorkeur kwa looks toch naar de A3…
@horza: Hahahahahahaha ….. Scheel betekent toch enigzins asymmetrisch? Begrijp dan wel weer wat je bedoelt als je ooit een schele kat hebt gezien …..
@autodrome: Denk eens terug aan de Morgan Aero 8. Die was ook scheel, maar nog steeds symmetrisch.
@horza: Dat waren meer de ogen van Sylvester the Cat(en die was redelijks scheel). Dat effect onstaat op de Morgan doordat de lampen wat naar binnen zijn ‘gehoekt’ … Maar ook enigzins scheel inderdaad. Denk dat je de deze A klasse wel eerst moet zien, het is best een mooie wagen, de voorkant is wat haaiachtig. Weet dan weer niet of ik voor een sedan zou gaan.
@marinepower: en het te hoge dak.
Ehm nee met als de cls II is ook deze tweede generatie van de vlag minder geslaagd dan de eerste. Dat interieur is ook wel erg over the top.
@w0o0dy: vanaf de zijkant gezien is dit sowieso al veel beter dan de oude. Wat een hork was de CLA zeg, helemaal met 16” lease-jetsers er onder.
@awesome: Welke oude? Er komt toch gewoon weer een CLA? Daar was nooit discussie over.. Hier, foto’s van twee dagen geleden op de Ring:

https://www.motor1.com/news/258353/2020-mercedes-cla-spy-photos/
@Jochempie: welke denk je? Het eerste model dit wordt dan model 2
@rolov: De CLA is een andere auto. De opmerking van @awesome insinueert dat dit een opvolger is voor de CLA (met oude bedoelt hij volgens mij de eerste generatie CLA). Je kunt pas over de oude CLA spreken als de nieuwe CLA geintroduceerd is, die er gewoon aan komt.
@Jochempie: wat een domme opmerking
@Jochempie: volgens mij is deze hoor.
@awesome: deze lijkt alvast minder op een naaktslak dan de vorige
Waar ik aan de nieuwe designtaal van Mercedes op de andere modellen nog niet helemaal kan wennen, vind ik deze auto wel erg geslaagd! Op de andere modellen vind ik vooral de achterlichten er erg goedkoop uitzien, op deze auto is het wél mooi! Echter lijkt het dan wel weer een directe kopie van een BMW-achterwerk. En dat interieur blijft toch behoorlijk kitsch
@edftw: ik vind bij die nieuwe design taal de koplampen erg klein, beetje een oud iemand die zijn ogen fijn knijpt om beter te kijken. Of een aziaat.
@gasskaas: Suzuki kizashi? Ik vond dat altijd al een mooie auto, maar deze zal het vast weer goed doen bij dealend NL. http://3d-car-shows.com/wp-content/uploads/2011/10/07_Kizashi-Sport_72dpi.jpg
@occasiefapper: Bedoel de koplampen, en een Aziatisch persoon.
@edftw: Niet alleen kitsch, ik krijg er ook geen premium gevoel van eerlijk gezegd…
10x mooier dan de CLA als je het mij vraagt. Dat vond ik helemaal niks met die rare kont.
@e34m5touring: dat was ook niet zo moeilijk
@lekkerlinksrijden: Nou, ze hadden er ook de nieuwe CLS kont op kunnen plakken bijv. Dat had het voor mij toch redelijk verpest. Vind dit wel een geslaagd ding eerlijk gezegd.
@e34m5touring: Je bedoelt de huidige CLA want dit is toch ook weer een CLA?
@evdw: Er staat A klasse sedan. Dus of deze ook CLA gaat heten weet ik niet.
@e34m5touring: Dat is een beetje onduidelijk. Mercedes zelf spreekt min of meer van een opvolger. Andere media melden dat er óók nog een CLA bijkomt. Keiharde qoutes of interviews naar aanleiding van die opmerkingen heb ik niet gevonden, dus vandaar even buiten beschouwing gelaten.
@willeme: Ach, zal vast wel weer een marketing term op losgegooid worden binnenkort.
@evdw: Als het goed is komt er wel een CLA in de vorm van een mini CLS, duz het zelfde vorm achterlichten etc.
@r32turbo: Dat lijkt me dan wel wat vind de nieuwe CLS goed te pruimen.
Eerste wat ik dacht, waarom werken Honda en Mercedes nu samen. Blijk gewoon een nieuwe Mercedes te zijn.
@alexlaba: ik keek nog eens naar die eerste foto, en ik moet zeggen daar heb je best een punt.
@alexlaba: Ja precies dat had ik nu ook. Helaas niet positief in dit geval.
@alexlaba: Ik had heel Mercedes niet gezien. Ik dacht echt dat er een Honda logootje op stond. Nieuwe akkoord ofzo, of kleinere variant.
Is dit de sedan met de kleinste kofferbak op de markt? Er zijn auto’s met een groter dashboardkastje.
Interieur is echt rommelig en te veel van alles.
Alsof ze de bon het ontwerpen de klokkenwinkel vergeten waren te integreren in het dashboard en maar twee tablets er op hebben gezet. Waar je vroeger werd uitgelachen met je losse scherm zie je steeds vaker bij nieuwe modellen dat ze tablets erop plakken. Vind het er altijd zo goedkoop en vreemd uit zien.
@stropdas: opties… Je kunt makkelijk een auto zonder, met een klein scherm en met een groot scherm aanbieden.. en daarmee harken ze toch nog wat extra euro’s binnen.
@w0o0dy: dat maakt ’t nog niet mooi..
Tsja, auto is te kort voor dit ontwerp lijkt het. Verhoudingen zijn zoek en de achterkant lijkt wel erg veel op een Audi A3 Limo (met de achterlichten van de nieuwe Q3..). Ik ben geen fan zamma zeggen :-)
@lebeaunl: ik wou net zeggen, audi belde ze willen hun achterkant terug…
Mooier dan de cla. Die had echt hele rare verhoudingen. Van geen enkele kant mooi te noemen. Maar is dit nou de vervanger of blijft de cla ook bestaan? Tegenwoordig is het niet meer bij te houden hoeveel modellen de 3 duitsers in hun gamma hebben.
Heet deze auto nu geen CLA meer? Onderscheid met de CLS is met name aan de voorkant marginaal
Vlag? Ehm cla beste autocorrectie
Er komt dus geen CLA meer? En de Shooting Brake dan? Die zag je, in tegenstelling tot bij de vorige CLS, best veel.
Ik moet hem eerst maar eens in het echt zien. Had ik bij de vorige CLA ook. Eerst had ik het idee dat hij best mooi kon zijn, maar na loop van tijd begon ik hem steeds lelijker te vinden. Ben benieuwd hoe dat bij deze is. Vooralsnog vind ik hem mooier dan de CLA.

Het interieur is daarnaast wel erg cool. Hebben ze echt netjes gedaan bij Mercedes. Puntje van kritiek is dat het rechtse scherm totaal niet in lijn is met het dashboard. Van mij hadden ze liever 2 losse schermen mogen plaatsen ipv 1 lang scherm.
Een vet bakkie! Inmiddels wel de 4,5m gepasseerd. De volgende zal denk ik niet in lengte groeien. Hoe moeten ze een model onder de A anders noemen?
Ik vind hem niet eens zo slecht eigenlijk. Een stuk spannender dan de A3 Limousine en ook een stuk mooier dan de CLA. Ja, ik vind hem wel mooi. Het interieur is natuurlijk weer een plaatje.
@viezefreddyw: Je moet hem natuurlijk wel vergelijken met de nieuwe A3 limousine. Die komt naar verwachting ook volgend jaar.
@evdw: Dat begrijp ik. Vooralsnog is er geen ander vergelijkingsmateriaal.
@viezefreddyw: Oke maar die A3 is volgens mij nog niet officieel gepresenteerd dus dat is lastig vergelijken.
Bizar en heel slecht! Pas in januari in de showroom en nu al de persvrijgave! Het valt mij op dat veel merken steeds veel en veel eerder de persvrijgave doen dan de verkoopvrijgave. Why???
Wanneer de auto is de showroom staat is het nieuwigheidje er al lang en breed vanaf. #fail
On topic: zeer mooie auto!
@quinn: Het moment waarop een random AB-er het beter weet dan een volledige marketingafdeling
@2wheeler: Hey mafkees. Wanneer je het antwoord niet weet, reageer dan niet.
@quinn: om mensen alvast op te geilen denk ik
@bmwe46m3balling: dat begrijp ik, echter een halfjaar van te voren. Ik neem aan dat MB wil dat de verkopen binnen het eigen merk wel door blijven gaan. Bijvoorbeeld de huidige CLA? De opvolger van de nieuwe CLA komt overigens midden 2019.
@quinn: Nou mafkees, dat doen ze om een buzz/hype rond die auto neer te zetten, zodat mensen geil worden van zo’n ding en hem dan bestellen. En niet te vergeten leasemaatschappijen die de specs etc moeten hebben om de auto op te nemen in de lease constructie. Dat is geen 10minuten klus dus daarom introduceren ze het een en ander al van te voren.
@E34M5Touring: specs, etc. volgen pas bij de verkoopvrijgave en deze is pas in januari. Dus jouw antwoord klopt niet
@quinn: Denk je nou echt dat men aan bijv. leasemaatschappijen etc die cijfers niet eerder levert? En wat te denken van persintro’s die altijd voor de verkoopintro’s zijn. Dat moet allemaal voor de sale date gedaan worden. Zodat men een beeld heeft van de auto. Als je zo’n ding gewoon in de showroom gooit zonder introductie periode weet bijna niemand van die auto af. Dat verkoopt een beetje lastig he…
@E34M5Touring: dat snap ik allemaal, maar dan nog is 6 maanden erg lang. Bij veel andere merken is dit aanmerkelijk korter. Maar enfin het zal wel.
@quinn: Bij welke merken is dit korter dan?
@E34M5Touring: Recent nog de nieuwe Q3. Of de jappen bijvoorbeeld.
@quinn: De Japanners? Haha. De LFA, NSX, nwe Supra etc werden 2j voor intro al geteased etc. De NSX was al in 15 bekend en kwam pas in 17. En de Q3 is pas net getoond, die moet dit hele traject nog door. Daarbij teast Audi al een hele tijd met die electro kar en die moet ook nog komen. Dit is gewoon een hele normale aanloop periode. Niks vreemds aan. Sterker nog, merken als Tesla etc. introduceren en vangen al aanbetalingen voor modellen die nog niet eens bestaan.
@E34M5Touring: haha, jij noemt gelijk exoten (behalve Tesla=luchtkasteel) tsja dat is inderdaad een ander verhaal.
@quinn: Je komt een beetje schreeuwerig over. En als je niet tegen reacties kan, kan je hier beter wegblijven.
@evdw: nutteloze opmerkingen kan ik niet tegen inderdaad. Ik vraag me af waarom we steeds eerder de persintro hebben en de daadwerkelijke intro een half jaar later is.
@quinn: smartphones. Je hebt tijd nodig om te kunnen testen. En nu kun je nergens meer met gecamoufleerde prototypes rondrijden zonder gesnapt te worden. Dus laat je eerst de foto’s zien en doet dan de testcyclus. Er is overigens een verschil tussen foto’s vrij geven en de persintroductie wanneer de pers er ook mee kan rijden.
@mashell: dank je wel, dat zal inderdaad een reden kunnen zijn.
@quinn: Hey. Hoe lang van te voren denk je dat de gemiddelde leaserijder (de grote doelgroep van deze auto, lijkt mij) zich oriënteert op een nieuwe wagen?
(In mijn geval langer dan 6mnd 😬)
@quinn: Tsja, de Fiesta ST configurator staat nu pas online, anderhalf jaar nadat de auto voorgesteld is.
Via de zijkanten lijkt de voorkant op een volvo en achter op een bmw.
Dit lijkt me gewoon de nieuwe CLA, ook al wordt hij hier niet zo bij naam genoemd. Ik vind het wel een mooie auto, veel mooier dan de hatchback in ieder geval. Veel meer een echte auto waar je als man stoer voor de dag mee kan komen.
Wat ik alleen niet begrijp is waarom ze elk nieuw model van een serie elke keer weer iets groter maken.
@evdw: Er komt hoogstwaarschijnlijk ook nog een CLA naast. De nieuwe CLA is al gespot met camouflage.
@pordon: Aha de verschillen zullen niet heel groot zijn lijkt me dan.
@evdw: neuh niet echt inderdaad… lagere daklijn, minder binnenruimte en misschien iets andere achterlichten… Ik vraag me af of de auto’s bestaansrecht hebben naast elkaar.
Erg mooie auto! Grote kanshebber als opvolger van de Cactus. Of een G uit 1980 youngtimeren….
Ik vond hem mooi, tot ik bij de foto schuin van voren kwam… daar is het goed misgegaan.
Wordt bij deze ook vijf keer per kwartaal je airbag gestolen?
De pooierauto van de minima! Doen ze goed bij Merc met de AMG pakketten.

Nieuwe model ziet er iets minder spannend uit dan het vorige model maar zeker geslaagd. De achterkant roept Infiniti Q50 associaties bij mij op.
@rutgerk: De vrouwen die ik ken die in een CLA rijden horen niet echt bij de minima.
@evdw: Ik zie hier wel wat dames en heren rijden en een gloednieuwe ‘180’ met dik AMG pakket en grote wielen. Klein (huur)huis en niet al te hoog inkomen maar wel de ‘überbak’ die kennelijk binnen bereik ligt.
@rutgerk: Een beetje een antiliaanse stijl. Ook niet mijn keuze maar prima toch. Iedereen geeft zijn geld op zijn eigen manier uit.
Ik dacht dat er ook nog een cla kwam, naast de A-sedan? Gewoon een mini Cls
De nieuwe 190, maar dan minder goed…

Ik vind deze een stuk beter dan de cla. Dat was echt een lelijk hok. Ik vraag me trouwens af wat de meerwaarde van een dergelijke auto is. Volgens mij is een hatchback overal beter in, behalve looks wellicht. Of de betere vorm moet echt merkbaar verschil maken op de snelweg.
Ben in ieder geval blij dat de klassieke sedan weer in populariteit toeneemt
@posthumus: de klassieke Sedan blijft inderdaad mooier daan een break, helaas kies ik meestal zelf (kleine kinderen) voor het praktische van de break…
CLA is wel een auto die steeds mooier wordt (persoonlijk ging het bij mij van lelijk naar ik zou hem best willen rijden). Deze ziet er minder gewaagd uit maar wel weer een stuk mooier.
Beetje een Lexus kontje
Op de foto van de achterkant dacht ik in eerste instantie aan een Lexus IS. Verder wel een leuke auto hoor, een lekker gedrongen koets en veel mooier dan de CLA. De overhang aan de voorkant is wel nog steeds aan de grote kant. Het zou leuk zijn als het segment van compacte sedans hiermee weer wat opleeft, met bijvoorbeeld een 1- of 2-serie sedan en een nieuwe S40.
Door z’n lengte wat minder gedrongen dan de CLA en A3 Sedan, maar nog steeds enigszins met een miereneter-neus. Zet er een C-klasse naast en het valt meteen op hoe die qua verhoudingen en-profil stukken beter klopt. Hetzelfde voor A3 vs A4.

Het zou media als AB overigens sieren om deze auto’s gewoon te vergelijken met een Astra of Focus sedan wanneer het om zaken als afmetingen gaat.
Ik vind hem geslaagd, en zou de sedan zelfs boven de hatchback verkiezen. De hatchback kijkt toch enigszins droevig uit z’n achterlichten, maar deze heeft daar totaal geen last van.
@edge: Sedan zéker boven de hatchback, veel meer auto.
Lekker kontje, strak uiterlijk en een prachtig interieur… Oh we hadden het over de mercedes!
Ook hier is goed te zien hoe de fabrikant type’s almaar groter maakt.
De buitenmaten van een C-klasse uit 2004: lengte 4,52 wielbasis 2,715. Deze nieuwe A sedan is groter.
Mooie auto ,maar vind de A3 sedan toch geslaagder.
Ondanks al het premium marketing geneuzel in het stukje zag ik -serieus- waar een BMW staan toen ik die grijze kont aanschouwde.
En dat afschuwelijk schreeuwerige over de top interieur, dat doet me terug verlangen naar de W123 interieurs
Dat waren auto’s die de naam Mercedes Benz waardig waren maar dit is net een rijdende flipperkast.
Ik moet er niet aan denken om hiermee ’s nachts over de autobahn te knallen met al dat afschuwelijke dashboardlicht. SAAB had niet voor niets een black panel.
@desjonnies: gelukkig kan je al die interieurverlichting gewoon uitzetten of op een neutrale kleur op een lage stand.
@pordon:
Het is een auto en geen kerstboom waar ik mee onderweg wil zijn.
@desjonnies: Jij wilt het niet en een ander wel… Nu heb je zelf de keuze. 1x uitzetten en daarna heb je er geen last meer van.
@desjonnies: Dan vink je de optie toch niet aan? Hou je nog een paar honderd euro in de zak ook.
@desjonnies: Saab is niet voor niks failliet… De schermen hoeven helemaal niet veel strooilicht te geven. Ze kunnen automatisch dimmen. Je ziet hele volksstammen met een mobieltje met een zuignap aan de voorruit, die niet binnen en lekker verblinden. Voor veel mensen is zelfs dat al geen probleem.
Ondanks al het premium marketing geneuzel in het stukje zag ik -serieus- waar een BMW staan toen ik die grijze kont aanschouwde.
En dat afschuwelijk schreeuwerige over de top interieur, dat doet me terug verlangen naar de W123 interieurs
Dat waren auto’s die de naam Mercedes Benz waardig waren maar dit is net een rijdende flipperkast.
Ik moet er niet aan denken om hiermee ’s nachts over de autobahn te knallen met al dat afschuwelijke dashboardlicht. SAAB had niet voor niets een black panel.
@desjonnies: geinig dat je de W123 noemt. Dat interieur was nog altijd wat speelser dan dat van de W124 en W210 die volgden IMO. Ze hadden toen de juiste balans wel goed te pakken. Het nieuwe spul is idd over the top. Flipperkast in deze A, rococo in de E en hoger. De C en GLC kunnen net.
Mooie auto ,maar vind de A3 sedan toch geslaagder.
Als junior staff preces blabla bij een van de grote vier accountantskantoren zou dit inderdaad wel een leuke volgende auto kunnen zijn. Nog wel even drie jaar uitzingen met de huidige.
Walgelijk kermis interieur. Exterieur minder banaan…dus een goede vooruitgang.
@cpp1: Hoezo?
Die kont op deze auto kan me echt niet bekoren. Vroegah had je tenminste sedans met normale kofferbakken van een deugdelijke omvang
@klojum: Uhuh….

C-Klasse W202 1993 430L
Een paar weken geleden een A200 gehad als huurauto voor een werkreis in Polen. Zelf rijdt ik prive een C350e. We zaten met z’n drieeen in het ding en daar had de motor flink moeite mee. We dachten in een A140 te zitten met gevoelsmatig niet meer dan 120pk. Het bleek een A200. Wat afwerking / materialen betreft is het een niveau lager dan m’n C. Dat zie je met name in materiaal kwaliteit van de schakelaars. Ook het comfort (motorgeluid/ vering) was een stuk minder. In eerste instantie dacht ik, maar hij is ook een stuk goedkoper. Maar als ik een A200 samenstel met de opties die ik op m’n C heb kruipt de prijs wel erg naar de prijs van de C toe. Jammer want ik dacht dat de sedan op termijn een interessante opvolger zou kunnen worden. Maar zoveel geld ga ik niet voor deze mercedes onwaardige kwaliteit uitgeven.
Die eerste foto in het artikel deed me denken aan de Mazda 121.
Achterkant doet denken aan oude BMW 3 series en Lexus
Ongelooflijk dat bedrijven al dat geld stukslaan op zulke relatief dure wagens. Waar is de ratio gebleven die de gemiddelde manager toch moet hebben?
Huh die was toch ozoo voor de Chinese markt bedoelt en zou ook o zo niet naar Europa komen, vreemd maar wel een toffe bak vooral de 45 versie 👌🏼
Waarom zou ik niet voor een reguliere A gaan? Zo’n design wonder is deze sedan nou ook weer niet…
@jorden: je wilt natuurlijk wel je buren de indruk geven dat je het gepeupel in een hatchback ontstegen bent.
nou km maar door met die estate dan
Betere verhoudingen dan die achterlijke cla
Opdracht geslaagd, iedereen zeikt over het exterieur maar het verkoopt als zoete broodjes, beetje hetzelfde met een BMW X6. Wat ik het meest triest vind aan dit segment is de keuze voor voorwielaandrijving. Als jongeling wil ik naast een auto die goed smoelt ook een auto die me smeekt om de volgende bocht in de bergen nog harde aan te snijden en dan moet echt wel passen voor deze auto en dit segment in zijn geheel. Speelt goed in op de leaserts die nog niet mogen meespelen met de grote jongens.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).